sitič

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
s.pepin
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: ned led 25, 2015 8:44 am
Typ Libera: E12 1996
Bydliště: Vrchlabí

sitič

Příspěvek od s.pepin »

mám takový dotaz..libero po zahřátí jelo,ale jakmile jsem dal nohu z plynu rosvítila se kontrolka chyba motoru a nejelo..musel jsem sešlápnout spojku chvilku počkat až klesly otáčky,kontrolka po 3-4 sekundách zhasla a jel jsem dál,ale zase jen do ty doby než jsem dal nohu z plynu..nechal jsem to u kamaráda napíchnout a ukázalo mi to chybu sitiče..odpojili jsme myslím že to je nějaká škrtíci klapka nebo regulace otáček a chyba je odstraněna,ale libero už zas nejede jak by mělo..dá se to někde sehnat a za kolik? díky za odpověd..
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: sitič

Příspěvek od covex »

Musis napsat presne co si odpojil. Pokud to nejsi schopen pojmenovat, kde v teto mape se to nachazi?
viewtopic.php?f=11&t=1368&p=14950&hilit ... oru#p14089

Odhaduji to na throttle sensor, ale kdo vi. Mimochodem nove libero ma jen vyblikavaci diagnostiku (je to tady popsano), takze neni co napichovat a nema sitic.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: sitič

Příspěvek od Mis.us »

Adame, ale Libero má konektor na napíchnutí selektmonitoru 2, což je originál diagnostika na Subaru od roku 93 do cca 2000.

Napíchnutí hlásí chybu 54, což je systém sytiče. Může to bejt cokoliv- netěsnost škrtící klapky, netěsnost sání, druck sensor, trottle sensor, špatně nastavená regulace tlaku na šrtící klapce, apd., takže musíš projít všechno.. jestli si z Vrchlabí, tak nemá cenu jezdit ke mně, jsem až u Berouna..... Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
s.pepin
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: ned led 25, 2015 8:44 am
Typ Libera: E12 1996
Bydliště: Vrchlabí

Re: sitič

Příspěvek od s.pepin »

v tý mapě motoru je to v G6 nahoře,vedou k tomu 3 kabely..když jsem je odpojil tak to chybu přestalo hlásit,ale jak říkám nejede to jak by mělo..
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: sitič

Příspěvek od dědek »

Tak to vypadá na "trotll senzor" ? Ale to může být i přímo chyba senzoru. Chvíli tu hledej a určitě najdeš povídání o tomhle prevítu a jak problém vyřešit. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: sitič

Příspěvek od covex »

Throttle sensor zbaveny tajemstvi:
viewtopic.php?f=13&t=1191#p14804

celkem bych se divil, kdyby byl spatny, spis budou jako obvykle pretrzene draty - ale mozne je ledacos. Spis mi prijde ze odpojenim throttle sensoru si RJ odebral signal o tom kdy je volnobeh, takze motor stale jede v akceleracnim rezimu a problem bude jinde.

Jinak Misus ma pravdu, na ten SSM2 jsem zapomel, ale ten podle me ukazuje to same co vyblikavani.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: sitič

Příspěvek od Mis.us »

to bude bud špatně nastavenej trottle sensor, ale spíš špatně nastavená regulace vzduchu na škrtící klapce- je pod gumovou zátkou hned nad trottle sensorem. Nastav šroub tak, že ho vyšroubuješ na vysoký otáčky, odpoj hadici od mag. ventilu volnběžnejch otáček a šroub regulace stáčej zpět dolu až začne mag. ventil přerušovaně hltat vzduch přidej otáčky pootočenim štrtící klapky (jako když šlapeš na plyn), když otáčky spadnou zpět na volnoběh, tak by měl ventil opět přerušovaně hltat vzduch, pokud to tak nepujde nastavit, je někde problém, po tomhle nastavení by měl motor fungovat normálně. m.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět