Mam za sebou dalsi emise a STK (uz nemam zelenou znamku ani karticku emisy, vydavaji se jen cervene znamky a na emise se musi vzdy najednou).
Pri zvysenych otackach jsme namerili jemne vetsi mnozstvi CO. Je to v norme, ale oproti predchozim rokum je to skoro 3x tolik. Auto jsem sice zahral, ale pak jsem tam nejakou dobu stal, nez se jelo na emise.. Nicmene da se s tim neco rozumne delat? Neptam se jestli to ma smysl - asi ne, ale daji se tyhle hodnoty ovlivnit treba predstihem, nebo cim jeste?
Co delat s CO?
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Co delat s CO?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Co delat s CO?
Změna kysličníku uhelnatého může být ovlivněna několika faktory. Třeby palivem, stavem svíček ( a tím i předstihem) . Ale taky měřicím zařízením. Byl jsi v Liberci na STK tam u Babylonu, kde zařizoval Tuti měření na brzdy? Vsadím se, že kdyby to měřil někdo jiný a jinde, naměřil by něco jiného. Další možností je i stav katalyzátoru, který nedokáže" spálit" CO na kysličník uhličitý. Když jsi prošel, už bych to neřešil. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co delat s CO?
Jo tam.
To palivo me napadlo taky. Zrovna vcera jsem cetl v novinach jak od noveho roku bude povinne primychavat bioslozky do vsech paliv. Zatimco ted to prodejci resi tim, ze prodavaji premiova paliva bez nich a "normalni" s vetsim obsahem bioslozek. Myslim, ze tuhle nadrze jsem kupoval u Petronalu na Horakove a tam mam vyzkouseno, ze ten benzin je sice levnejsi, ale treba Vivio na to jede jako lina mrcha - ten pidimotor je na kvalitu benzinu hodne haklivy. To by ale cele biopalivo bylo znacne kontraproduktivni .
To palivo me napadlo taky. Zrovna vcera jsem cetl v novinach jak od noveho roku bude povinne primychavat bioslozky do vsech paliv. Zatimco ted to prodejci resi tim, ze prodavaji premiova paliva bez nich a "normalni" s vetsim obsahem bioslozek. Myslim, ze tuhle nadrze jsem kupoval u Petronalu na Horakove a tam mam vyzkouseno, ze ten benzin je sice levnejsi, ale treba Vivio na to jede jako lina mrcha - ten pidimotor je na kvalitu benzinu hodne haklivy. To by ale cele biopalivo bylo znacne kontraproduktivni .
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co delat s CO?
No, včera jsem se snažil proniknout do této problematiky, a jzistil jsem, že to kontraproduktivní je. Ale soudruzi v Bruselu zaveleli a my musíme poslouchat. Bio složky slabě sníží výkon motoru, více sníží jeho životnost a údajně prodlouží - ušetří zásoby ropy. Furt stejná písnička s přílišnou životností našich vozítek
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Co delat s CO?
I pridám vlastné skúsenosti:
1. Pre zlepšenie CO som dal do Liberka pre následnú emisku "náhradný" katalyzátor určený pre motory do 2 litrov - v Liberku nefunguje moc dobre, asi má velkú tepelnú kapacitu a Liberko málo žeravé plyny na takú kataly-opachu.
2. "Bisložky" sú typu lieh (líh) - a líh má nižšie teploty pri spaľovaní a tým zvýšené úsady vnútri Liberkového motora, dobré riešenie je používať oleje s požieračmi / rozpúšťačmi karbónu (ale častejšie meniť filter oleja) - má vplyv i na (HC) i na (CO)
3. Stretol som sa s riešením prejsť na 100 oktánový benál - úsady zmizli, čistý výfuk - asi dlhší plameň, dobrá teplota plynov na sonde a dobré CO. Neskúšal to niekto?
1. Pre zlepšenie CO som dal do Liberka pre následnú emisku "náhradný" katalyzátor určený pre motory do 2 litrov - v Liberku nefunguje moc dobre, asi má velkú tepelnú kapacitu a Liberko málo žeravé plyny na takú kataly-opachu.
2. "Bisložky" sú typu lieh (líh) - a líh má nižšie teploty pri spaľovaní a tým zvýšené úsady vnútri Liberkového motora, dobré riešenie je používať oleje s požieračmi / rozpúšťačmi karbónu (ale častejšie meniť filter oleja) - má vplyv i na (HC) i na (CO)
3. Stretol som sa s riešením prejsť na 100 oktánový benál - úsady zmizli, čistý výfuk - asi dlhší plameň, dobrá teplota plynov na sonde a dobré CO. Neskúšal to niekto?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka