relátka na startování ?
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 18, 2012 10:25 pm
- Typ Libera: E 12 1990
- Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
- Kontaktovat uživatele:
relátka na startování ?
Zdravím Vás. Omlouvám se, že otravuji možná s blbostí, ale při startování mě vždy cvakají dvě relátka umístněná pod palubovkou úplně v pravo. Několikrát cvaknou a je slyšet jen AC pumpa. Na po několikáté potom sepnou a mašinka začne startovat. Tedy začala. Nyní stávkuje a relátka jenom cvakají a startér nic. Můžete mě někdo poradit, je-li chyba v těchto relátkách, nebo někde jinde. Předem děkuji. Františektatra.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: relátka na startování ?
Úplně nevím, co si mám přesně představit pod popisem "Několikrát cvaknou a je slyšet jen AC pumpa. Na po několikáté potom sepnou a mašinka začne startovat." ... ale nejběžnější příčinou problémů se startováním je samozřejmě špatná baterka a hned po ní uhnilé oko na přívodním kabelu u startéru. Chce to vzít měřák a měřit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 18, 2012 10:25 pm
- Typ Libera: E 12 1990
- Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: relátka na startování ?
Baterie dobrá, cvaknutí je - prostě klasický zvuk relátka - jednou sepne a pak už běží jen pár vteřin AC pumpa a pak už nic. Před tím jsem toto udělal několikrát, v domění, že musím doplnit benzin v kaburátoru a pak to začalo startovat. Teď už nezačne. Chtěl bych vědět, na co jsou tyto relátka ? Můžou-li dělat tento problém ?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: relátka na startování ?
Na 99,99% spojitost mezi cvakáním relátek a startováním není. Relátko čerpadla by mělo sepnout jen jednou a tak doplnit benzín do karburátoru. A to, že startér netočí bude určitě buť vadným startérem a nebo uhnilou kostrou.Píšeš v rubrice starší, kde je baterka vzadu a tak stačí kus drátu a propojit mínus baterky s blokem motoru. Ten načatý mínus (kostra) mohl být i důvodem cvakání relátka vícekrát. Ale zdroj závady hledej v té uhnilé kostře. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: relátka na startování ?
Franto, to relátko, pokud mluvíš o tý bílý krabičce nad topenim vpravo je zapalování a zároveň vypíná benzínový čerpadlo. Mám pocit, že po zapnutí klíčku trvá 5 veřin dokud reláko necvakne a pumpu vypne. Mně taky xkrát cvakalo, páč baterka nepřeváděla dostatek proudu, udělej si pořádně kostry a pojistkovku vzadu.Taky zkus zapnout klíček a schválně startovat vzadu u motoru přes startér. Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 18, 2012 10:25 pm
- Typ Libera: E 12 1990
- Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
- Kontaktovat uživatele:
Re: relátka na startování ?
Kluci děkuji za rady, dám vědět jak to dopadlo. Ale asi to chvíli potrvá, než se k tomu dostanu. Mám toto vozítko jen tak pro radost (jako spousty ostatních) a moc s ním nejezdím. Ještě jednou díky.