Něřešil jste to už někdo?
Na STK mě upozornili, že bych si měl nějak "zlegalizovat" přední ochranný rám.
To znamená zápis do TP.
Dělali se vůbec nějaké novější Libera s originálním rámem nebo je to co mám na autě dodělávka?
A jak dostat rám do TP?
Nebo ho vždy před technickou sundat?
A prosím, nechci tady řešit obecnou diskuzi o tom, zda ten rám k něčemu je, jestli může být nebezpečný chodcům apod.
Díky!
Naposledy upravil(a) ulus dne stř bře 05, 2008 12:09 pm, celkem upraveno 4 x.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Tak, fotku jsem dal jinou, větší
Jinak, pokud je to schválené příslušenství, je alespoň nějaká malá šance někde zajistit nějaký glejt? Protože když už to na mně vytáhli na STK při eveidenčce, při technické bych jel domů jak namydlený blesk.
Prostě vysvětli jim, že je to tam od výroby (i kdyby nebylo) a že při přepisu z německých papírů na naše se na to zapomnělo.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Jo, jsou dvě cesty k legalizaci předního "bouracího" rámu. První cesta a vlastně obě budou ale pro tebe asi neschůdné. Jde o to, že každý výrobek, který se "přilepí" na jakékoliv auto musí mít známou značku E v kroužku. K tomu je taky Typový list v papírové podobě. Pokud ho máš je to bez problému. Při kontrole stačí ukázat na STK je to v pohodě. Druhá cesta je to mít zapsáno v TP, ale k tomu potřebuješ taky ten samý typový list, účet (nebo doklad o nabytí) a nakonec doklad autorizovaného servisu , který ti tu věc odborně namontoval.(Dneska už nejde koupit tažný zařízení v supermarketu, doma namontovat a hurá na úřad s pověřenou pravomocí. ) Myslím, že asi ten kouzelný papírek nemáš, neboť jinak na STK bys s ním vyrukoval. Tak nezbývá než opakovaně na STK slibovat " Ano ano hned si rám dám do TP zapsat, nebo riskovat, že to přehlédnou u autíčka, které je dosti lidem k smíchu (ale nikdy v něm neseděli za volantem a neví o co přišli). Poslední možnost už snad ani uvádět nemusím - demontáž před STK. Dědek
Nejsem si jistý, aly myslím, že ten kdo ho tam má, tak ti ho jen tak neprodá. Zkus vrakáče. Jestli se nezadaří a líbí se ti můj, tak ti udělám detailní fotky a naměřím co je potřeba, aby jsi to mohl dát dohromady.
jak rika ulus, nejjednodussi je okouknout, omerit, koupit topenarsky trubky a kolena, nazhavit svarecku a flexu a za chvili mas ram uplne stejnej jako origos.. muj je taky takto vznikly (ale nevaril jsem ho teda ja..)
jinak co se tyce stk a ramu, prosel v pohode, do lehkych zavad mi napsal "naraznik" tak nevim
jo a vlastne rikal, ze po homologaci by se asi ptal marne, a usmival se u toho:)
Možná, že to bude v SR odlišné, ale aspoň já jsem ze všech rámů dokonale vyléčen. Kvůli přednímu rámu na Suzuki Wagon jsem to auto málem neprodal. Samotný rám měl dokoce k servisní knížce přiložený typový list a zespodu na rámu byla homologační známka(nálepda s E ..) ale číslo výrobku nikde . Vše proběhlo celkem hladce při prodeji auta v autobazaru. Ale když po čase nový majitel musel na evidenčku, dostal protokol "nevyhovuje" z odůvodněním, že vozidlo rozměrově neodpovídá předloženému TP- Přišel dopis, ať rám nějak zlegalizuji nebo odmontuji (auto prodané v Hradci Králové , ale už někde u Litomyšle) a poskytnu další slevu z prodejní ceny .Naštěstí k protokolu přiložili fotku a přesné rozměry kolik auto nyní měří a zvětšenina údaje kolik má měřit z TP. Šel jsem k nám na Úřad co s tím. Naštěstí tam seděl rozumný úředník, který za pajdu zapsal do TP nové rozměry auta a auto převedl na nového majitele. Odešel jsem poučen, že rámy musí být homologovany (žádná homo-domo výroba) opatřený homologovanou značkou, s průvodním typovým listem a hlavně úředně přeměřeno pověřeným autoservisem s dokumentací a vše zapsáno v TP. Tak, že jsem měl vlastně kliku, že se mi podařilo prodat Libero Martínkovi do Trenčína s nějakým pofiderním rámem, Frontéru s chromovým rámem sice s typovým listem ,ale nikde s neoznačenou homologací a taky Suzuki Vitaru rovněž s chromovým rámem bez homologace a bez typového listu a nakonec i Suzuki Jimny , který měl sice rám jakoby "plastový "( vypadal, že ho doma nikdo nedělal) asi laminátový, podobný tomu, co se dával na Opel Frontéra II . Já ho koupil bez jakéhokoliv dokladu na Aukru. Teď odporně (odborně) poučený žádný rám nikomu nedoporučuji . Dědek
na přednim rámu mam typovej štítek, ale je přemázlej ředidlem, takže z něj nic nepřečtu. u Subaru se zeptám. Dali mi typovej list i na tažný a schválení alternativních rozměrů pneu, ten rám chci řešit taky. Kluci tam maj komplet katalog doplňků, tak na něj kouknem a dám ti vědět. Hned to ale nebude......
To mám v TP po Karlovi. 175 na 13" , ale nemám 165 a to mi na STK vytýkali, že nemám napsané v TP , ale na Liberu je mám. Je-li to však tak, jako se špatným číslem homologace emisí na VW Bora a já psal dvakrát do Prahy a nakonec to zařizovali z autobazaru, kde jsem Boru kupoval , tak to podruhé už zažít nechci. Je to záležitost dovozce aut do republiky ( tedy Subaru ČR), výrobce v Japonsku a evopské homologace. Teď jsem četl na netu, že někteří prodejci VAZ Lada- Niva mají na stránkách, že model 2131 (pětidveřová NIVA) ačkoliv se vyrábí od roku 2011 nemá evropskou homologaci, pouze ruskou a tak u nás "nelze". Ale lze, protože už skoro půl roku ji má náš člen Martin H. viz jinde. Dědek
Uz jsem tady o tom zapsani pneu psal (viewtopic.php?f=1&t=2237&p=24524). Nejlepsi zpusob je ziskat od Subaru CR seznam povolenych rozmeru a s tim jit na registr. Zajimave na tom je predevsim to, ze ruzne zeme EU to maji ruzne - nekde se rozmery kol do evidence vubec nepisou, takze pak pri dovozu zapise registr to, co na aute zrovna je... vysledek je jaky je - kazdy mame v TP neco jineho.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální