Přepis dovezeného vozu

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Jaroslav Manych
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 14, 2006 8:24 am
Bydliště: Náchod

Přepis dovezeného vozu

Příspěvek od Jaroslav Manych »

DD, mám možnost koupit celkem zachovalé SUBARU LIBERO E12 rv. 93 z dovozu a k tomu TP na starší SUBARU rv.89. Chci se optat, zda nemá někdo zkušenosti s tím, jaký je postup na DI pro přepis dovezeného vozu na starší papíry (zda to jde a co je k tomu potřeba)? Abych nekoupil krásné auto, které mi pak bude stát na dvorku bez papírů. Dík za info. Jaroslav Manych
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Předně je třeba rozlišit, jestli auto z r. 93 je starší nebo novější typ (obojí je možné - byl to zlomový rok). Kdyby to byl novější, tak to asi nepůjde vůbec. Jestli je starší, je potřeba dojít s techničáky od obou aut na odbor dopravy na obecním ( bduh.gif nebo krajském?) úřadě, kde úředník porovnáním VIN rozhodne, jestli přestavbu povolí "od stolu" nebo bude potřeba souhlas dovozce (asi se to bez něj obejde). Pak ti řekne co všechno musíš - já jsem přestavbu dělal asi před třemi lety a byla to docela pakárna, protože tenkrát se na přestavovaném autě přeráželo VIN číslo podle techničáku! Byl to nesmysl a snad už to je dneska jinak - slyšel jsem, že v Německu někoho policajti za přeražené číslo zadrželi a pustili ho za dva dny, když si ověřili, že u nás je takový zákon.
Jinak k těm papírům - přepsat samotné doklady legálně nejde, protože musíš mít evidenční kontrolu. Takže buď musíš mít někoho na STK kdo ti papír oštempluje, nebo se musí přestavba udělat ještě na původního majitele.
A pokud je auto čerstvě dovezené, mělo by ho jít nově přihlásit - tam je správní poplatek tuším 5 tis. Kč, ale přestavba taky něco stojí, nemusíš kupovat ty papíry a běhání s tím bude tak jako tak.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Taky ti přispěju radou.Záleží na tom, jaké papíry k tomu dovezenému autu dostaneš. Nejlépe by bylo, kdyby mělo TP a SPZ ze země původu. S tím je třeba jít na ten zmíněný úřad a dneska by neměl být problém tohle přihlásit a dostat český SPZ.Pravděpodobně tomu tak ale nebude, protože už před časem to někdo přivezl "na součástky" a budeš-li mít štěstí , bude k tomu takový třeba německý papír o odhlášení u nich na úřadě. Sežeň někoho, kdo ti napíše kupní smlouvu, že ti to tady prodal a s tím TP co chceš koupit běž na "úřad". První etapa je na sebe auto přihlásit a druhá hned požádat o přestavbu na to co máš bez TP.Papíry potřebuješ kompletní: velký TP, osvědčení a nějaký doklad o přihlášení povinného ručení.(Mě stačil doklad z internetu o uzavření smlouvy a ještě jsem nic nezaplatil)malý OTP zatím nedostaneš, protože nemáš technickou a evidenčku.Dostaneš ale papír o povolení přestavby(bude-li VIN obsahovat shodných prvých šest znaků)a pošlou tě do nějakého autorizovaného servisu, kde ti na auto opravdu vyrazí nový VIN podle předloženého TP. Dále ti to všechno vyfotí digitálem a vytisknou na obyč. papír fotky.Za tuhle "srandu" zaplatíš tuším 5-6 stovek a pojedeš na emise a STK. Tam to všechno prozkoumají, na autě budou hledat blechy (pozor starší typ NEMÁ katalyzátor i když budou všichni tvrdit, že ta pleška v nárazníku s tím drátem, katalyzátor je, ale má-li auto obyčejný karburátor, katalyzátor řízený takhle fungovat nemůže).Auto musíš předpisově vybavit(vzadu mlhovkou!)a všemi těmi krámy, co se mají v autě vozit.Bazírují na pitomosti, kterou je "naklápění" světlometů z místa řidiče.(Typ z roku 1993 tuhle příšernost má a často nefunguje)Projdeš-li STK ,všechno vem a vrať se na "Úřad!,kde ti tuhle anabazi zapíšou do velkýho TP a dostaneš OTP a můžeš jezdit.STK nahrazuje evidenční kontrolu. Existuje i jiná cesta. Pokud dostaneš k TP čísla a taky štítek s VIN (je nanýtovaný),odstraň ten původní a nýtovačkama připevní na jeho místo. O číslo motoru se nestarej- jiný TYP motoru do Libera strčit nejde a stejně by se nikdo nepáral hledáním čísla na tomhle exotu.Na prvý pohled "znalec" ale pozná, jedná-li se o E12 nebo E10 na to bacha. A i kdyby se našel šťoural a kňučel, že číslo motoru je jiný pokrč rameny, že jsi "TO" tak koupil. Číslo motoru je dneska nepodstatný.Důležitý je TYP motoru, který je bohužel ve starém a novém Liberu jiný a nelze to přehazovat.Nemáš-li na takovou transakci nervy, nic se neděje,za pár stovek ti to zařídí s STK skoro každý servis v každém místě. Tak, že hodně zdaru a vítej do "rodiny". Dědek
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Kdybys volil tu "jinou cestu", tak hlavní VIN je na rámu - z boku na pravém podélníku na délce asi tak na prostředku zadních dveří. Naštěstí bývá buď vyrezlé nebo zamaskované vrstvou nátěrů, takže i s ním se dá leccos provést. Touhle cestou bych se asi pouštěl, kdyby auto mělo shodnou barvu s údajem v OTP - jinak bys musel žádat o změnu barvy a když přivezeš ukázat auto očividně v původním laku, tak to sotva projde.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

dovoz

Příspěvek od Jarda »

XXcomputer.gif

dle informace které mám ( nevím zda jsou správné, ale chtěl jsem si dovést liberko sám) toto auto se k nám nikdy oficiálně nedováželo, a proto s odhlášeným liberkem v např. německu a ustřiženým TP je nutno zajet na TP potom pokud ji neudělají sami do centra Subaru v Praze kde vystaví tak zvaný čistopis a s kupní smlouvou a kopii starého TP na přihlášení + evidenční známku vše toto přijde bratru na 6 až 8 tisíc

pokud tyto informace nejsou pravdivé byl jsem špatně informovám a omlouvám se
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: dovoz

Příspěvek od pb »

Jarda píše:odhlášeným liberkem v např. německu a ustřiženým TP je nutno zajet na TP potom pokud ji neudělají sami do centra Subaru v Praze kde vystaví tak zvaný čistopis a s kupní smlouvou a kopii starého TP na přihlášení + evidenční známku vše toto přijde bratru na 6 až 8 tisíc
Pokud má Libero certifikaci "ES" (má v německém techničáku "E*...."), tak to není potřeba. ES mají všechna "nová" Libera.

Přihlašoval jsem Libero z německa a probíhá to takto:
- z německa máš velký německý techničák a papírek o odhlášení
- s autem zajedeš na emise (400 Kč) - Libero hledali v tabulkách dlouho, ale nakonec našli...
- s autem a emisema zajedeš na STK a necháš si udělat "dovozovou" prohlídku - to je spojená evidenční + technická a kontrola, zda to auto odpovídá schválenému ES typu. Stálo to 1700 Kč.
- se všema vzniklýma papírama zajdeš na úřad. Vystavení velkého OTP trvá asi týden, stojí asi 2300 Kč
- s velkým OTP si zajdeš pro povinné ručení
- s povinným ručením si dojdeš pro malý techničák a značku (na počkání)

PB
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Auto lze povinně pojistit (povinné ručení) i jen na VIN. Přidělené SPZ (dneska RZ) se dá nahlásit dodatečně. Tak, že se dá "ušetřit" jedna cesta na "ÚŘAD". Dědek
Odpovědět