Fotříkovi. Keď dáš Libero do servisu, tak sa vystavuješ možnosti, že to nedopadne podľa Tvojich predstáv a sotva budeš vedieť, čo s ním kto urobil, pokiaľ nepozeráš automechanikovi cez rameno. Lanko, ak nebolo vymieňané, je asi na svojom mieste. Iba vpredu, od pedálu dozadu má mať čo najväčší oblúk, čo platí pre lanká v bowdenoch obecne. V podstate ho vedieš popri tachmetrovom. Nemyslím,že by to bolo až tak kritické, len ten oblúk vpredu a aby bowden išiel rovno pod šrób na karburátore. Tam nesmie byť veľký ohyb. Dúfam, že ten bowden máš uchytený, lebo aj ten by Ti mohol šponovať lanko svojou váhou. Mohol si dať foto, a nemusíš ometať pavučiny!

Asi by sa dalo na to prísť rýchlejšie. Lanko nezabudni namazať olejom a nemá byť príliš našponavané, lebo môže byť pootvorená škrtiaca klapka, a ani si na pedál nestúpil. Nepíšeš, čo všetko s tým karburátorom robili, či ho nemali náhodou odmontovaný, to znamená, či ho dobre zložili. Je pravdepodobné, že keď to dáš do poriadku, aj tak budeš musieť karbec znovu otvoriť. Je možné, že je čistý, ale nie každý vie, že dýza injektora, čo vstupuje do difúzora sa vyberá hrubou ihlou, prípadne tenkým drôtom, a nie je na závit, hoci drážka na jej vrchu by tomu nasvedčovala, čo je príčinou toho, že niekto zaberie so šróbovákom z celej sily a zruší zarážku v kanáliku slúžiacu proti otočeniu dýzy. Bude dobré, ak si to neskôr skontroluješ. Takýto prípad som riešil vlani v lete na liberku z Prievidze (predtým slúžilo u Juraja v Senci), vozidlo privezené odťahovkou ako nepojazdné priamo zo servisu. Vyzerá to tak, že štartuješ na pootvorenú škrtiacu klapku za studena a preto sa Ti nedá dobre naštartovať. Sýtič je pri automatike otvorený a takto je jeho činnosť obmedzená. Ako to zhruba funguje, Ti popísal Tuti. Sýtič sa sám uzavrie asi za 5-7 minút. Siahni si naň, či je teplý, až horúci podľa teploty kvapaliny v chladiacom okruhu, aby sa nestalo, že niekto nastavuje voľnobeh na otvorený sýtič. Je možné, že máš „sýtičové otáčky“ nastavené príliš vysoko. Tiež si bowdeny upevni odspodu vozidla, sú na to objímky, alebo plastové sťahovacie pásky, tie sú výborné. Pripájam foto karburátora s nastavovacími prvkami. Šroubováky ukazujú, kde sú. Zľava – 1. bohatosť zmesi (prídavný vzduch), 2. škrtiaca klapka (otáčky), 3.sýtič (otáčky).

- karbec.jpg (67.11 KiB) Zobrazeno 19995 x
Na druhej fotke je dýza, s ktorou sa ešte určite stretneš. A nahoď foto, budeme chytrejší !

- dyza.jpg (37.08 KiB) Zobrazeno 19995 x
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!