pístní kroužky
- muf supermuf
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob led 12, 2013 9:22 am
- Typ Libera: 1985 e12
- Bydliště: ústí nad labem
pístní kroužky
Ahoj lidičky. Tak se musim hrabat v motoru. Asi fouklý těsnění pod palicí. A k tomu sem si vymyslel,že dám nový kroužky. Nevíte o něčem? Když už to bude venku,tak rovnou generálka.Máme nárok po 40000 km. Díky za jakoukoliv pomoc a radu MUF
Re: pístní kroužky
Jestli chceš jen překroužkovat stávající písty,tak kroužky seženeš snad i na autokelly nebo u jinýho dealera autodílů za 500 - 600 Kč. A fungujou,mam je tam taky.Spotřeba oleje klesla z litr na 300km na současných litr na 2000km. S výbrusovejma je to větší sranda. Měli je jen v Betahase za cca 4700,-
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: pístní kroužky
origo kroužky stojej 3800,- i výbrusový a kvalita je výborná (než jsem dělal generálku motor žral 1l na 500-1000 km teď nežere vůbec najeto 25000 km)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: pístní kroužky
námět na diskusi.
Již jsem rozebral několik motorů a všiml jsem si zajímavé skutečnosti. Když jsem tahal písty ze zdravého motoru (nebral olej), tak
třetí- stírací - kroužek vyskočil z drážky. Když jsem to dělal u motoru který měl olejovou žízeň tak stírací kroužek se v drážce
ani nepohnul, byl zapečený karbonem. Je tedy otázka zda měnit kroužky (+ těsnění pod hlavu) za cca 1200 kč, nebo dekarbonizovat
motor buď mechanicky, nebo zkusit metodu dekarbonizace přísadou do paliva.
Vím od pracovníka STK, že použití přísady do paliva po ujetí min 50 km výrazně zlepší emise motoru.
Ví o tom někdo něco? Diskutujte, polemizujte.
Na pořádnou "studenou dršťkovou" se těší Škatulka.
Již jsem rozebral několik motorů a všiml jsem si zajímavé skutečnosti. Když jsem tahal písty ze zdravého motoru (nebral olej), tak
třetí- stírací - kroužek vyskočil z drážky. Když jsem to dělal u motoru který měl olejovou žízeň tak stírací kroužek se v drážce
ani nepohnul, byl zapečený karbonem. Je tedy otázka zda měnit kroužky (+ těsnění pod hlavu) za cca 1200 kč, nebo dekarbonizovat
motor buď mechanicky, nebo zkusit metodu dekarbonizace přísadou do paliva.
Vím od pracovníka STK, že použití přísady do paliva po ujetí min 50 km výrazně zlepší emise motoru.
Ví o tom někdo něco? Diskutujte, polemizujte.
Na pořádnou "studenou dršťkovou" se těší Škatulka.
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: pístní kroužky
nám když motor ještě žral olej (1l/100) tak jsem zkoušel aditivum pro staré motory na snížení spotřeby oleje a emisí a je pravda že to i méně kouřilo...spotřeba oleje šla dolů (myslím že to byl tak 1l na160) - což je vlastně výrazné zlepšení, ale vzhledem k ceně toho aditiva se to nevyplatilo - páč shořelo taky ..možná máš ale na mysli jiné aditivum...je to hodně o kvalitě oleje, který by měl karbony vázat na sebe, myslím že lubomír sem někam dával foto srovnání dvou motorů a olejů... táta s fiestou se jednou nechal překecat k "výplachu" před výměnou oleje a pěkně si tim rozhasil motor, ten bordel už věděl kde má bejt ..co se týče emisí tak to vnímam spíš jako měření vybraných hodnot a zmatené tabulkování za poplatek, moc to nevnímám jako zhodnocení ekologických dopadů nebo stavu motoru...
toš toliko moje amatérské postřehy
toš toliko moje amatérské postřehy
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: pístní kroužky
Předpokládám, že máš na mysli VIF aditiv nebo něco podobného. Já jsem ho zkusmo začal přidávat (do Libera i do Nissanu), ovšem myslím, že efekt se spíš může projevit na ventilech, popř. dně pístu - ke stíracím kroužkům už se toho moc nedostane, takže když jsou fest zarostlé, nejspíš je to neuvolní. Před víc než 10 lety jsem svoje první Libero podrobil kůře "carbon clean", to byla tehdy novinka a dneska to už asi nedělá prakticky nikdo (... což asi o mnohém vypovídá). Výsledek byl rozporuplný - auto sice o poznání líp jelo, ale oleje pak žralo ještě víc. Možná to bude tím, že karbon se nerozpustí, spíš se rozdrolí a z prostoru mezi kroužky pak nemá kam zmizet, takže tam dělá paseku. Kromě toho někteří praktici tvrdí, že starej motor svůj karbon potřebuje.
Co se týče emisí, od jiného praktika jsem zase slyšel, že karbon působí jako brzda hoření ... dalo by se to připodobnit k tomu, že do sebe vsákne benzin a ten pak nestihne shořet a pochopitelně kazí emise. Takže čistý spalovací prostor je pro emise i účinnost motoru jednoznačně důležitý. Ale těch 50 najetých kilometrů asi stačit nebude, při testech zmiňovaného VIFU se mluvilo o výsledcích po 60 hodinách (tzn. tak 3000 km).
Co se týče emisí, od jiného praktika jsem zase slyšel, že karbon působí jako brzda hoření ... dalo by se to připodobnit k tomu, že do sebe vsákne benzin a ten pak nestihne shořet a pochopitelně kazí emise. Takže čistý spalovací prostor je pro emise i účinnost motoru jednoznačně důležitý. Ale těch 50 najetých kilometrů asi stačit nebude, při testech zmiňovaného VIFU se mluvilo o výsledcích po 60 hodinách (tzn. tak 3000 km).
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: pístní kroužky
I slyšte názor starého renovátora zásadne používaných a zásadně zakarbónovanejch motorovejch jednotek:
- dekarbonizačný účinok žlutého Shell- oleja nebol prekonaný, tak čistý motor som už potom nestretol
- karbón vo vydratom motore je vhodný, pridaním karbónožravého oleja sa stáva z motora olejnička na cesty, je už neskoro na čistenie vydratého motora a simeringov
- na opotrebované motory sa mi osvedčil olej s nad 100 000km na nálepke (shell v červenej bandaske), spotreba oleja únosná (pod 1l/1000km), úniky sa zmenšili, zmena výkonu motora nepozorovateľná, štarty bezproblémové, niečo na tom bude, aj keď je jasné, že to je iba recyklát základového oleja s nejakými prídavkami, čo sa ihneď zachytia vo filtri, ale funguje.
- varujem pred olejmi v čiernych bandaskách, hrubo a draho som na ne doplatil...nekupovať!
- varujem pred olejmi z veľkého suda za príjemné ceny priamo od servisáka - dával som ich na analýzu čistoty v rámci vývoja spoľahlivosti hydraulických agregátov v bývalej firme, až o dve triedy čšistoty horšie výsledky ako spotrebiteľské balenia v 1-2-4 litrových bandaskách! (t.j. fiter zakydaný po pár hodinách jazdy, zvyšok životnosti je o prepumpovávaní abrazívnej tekutiny a teda o zvýšenom opotrebovaní motora vlastnou olejovou náplňou...)
- jediná cesta k zachovaniu života je meniť olej(to je tá abrazívna čierna tekutina v olejovom systéme) včas, vždy s výmenou filtra, ale filter sa môže meniť aj častejšie, málokdo vie, že pri stúpnutí odporu vo filtri sa olej vracia bez filtrovania do motora obtokom, je tam guličkový poistný ventil na udržiavanie tlaku oleja, ale šmejdové filtre bez výstuže sa jednoduch zbortia a olej uniká bez filtrácie bokom a motor sa vyderie k veľkej radosti všetkých dodávateľov náhradných dielov, je to ich "bussines", alebo ako my hovoríme - zdroj živobytia....
-priemerný nájazd Liberkovského motora do malej GO (výmena krúžkov, panvíc, simeringov ventilov, reťaze a renovácia olejového čerpadla je aj tak daná životnosťou vodnej pumpy, je do 150 tkm, potom je to trápenie sa s opravami (po vodnej pumpe sa porúča olejové čerpadlo (kontrolka na voľnobeh,) potom podfúkne hlava, potom sa odpáli ventil, vždy to žerie tesnenie pod hlavou, čas, prácu, špinu a násobné opravy...
Záver: Japonec zvaný Liberko jazdí na dobrom oleji a dobrom podtlaku. Alebo nejazdí.
Oponujte mi, tak somto zakúsil ja, na vlastných Liberkách a vlastnými rukami.
- dekarbonizačný účinok žlutého Shell- oleja nebol prekonaný, tak čistý motor som už potom nestretol
- karbón vo vydratom motore je vhodný, pridaním karbónožravého oleja sa stáva z motora olejnička na cesty, je už neskoro na čistenie vydratého motora a simeringov
- na opotrebované motory sa mi osvedčil olej s nad 100 000km na nálepke (shell v červenej bandaske), spotreba oleja únosná (pod 1l/1000km), úniky sa zmenšili, zmena výkonu motora nepozorovateľná, štarty bezproblémové, niečo na tom bude, aj keď je jasné, že to je iba recyklát základového oleja s nejakými prídavkami, čo sa ihneď zachytia vo filtri, ale funguje.
- varujem pred olejmi v čiernych bandaskách, hrubo a draho som na ne doplatil...nekupovať!
- varujem pred olejmi z veľkého suda za príjemné ceny priamo od servisáka - dával som ich na analýzu čistoty v rámci vývoja spoľahlivosti hydraulických agregátov v bývalej firme, až o dve triedy čšistoty horšie výsledky ako spotrebiteľské balenia v 1-2-4 litrových bandaskách! (t.j. fiter zakydaný po pár hodinách jazdy, zvyšok životnosti je o prepumpovávaní abrazívnej tekutiny a teda o zvýšenom opotrebovaní motora vlastnou olejovou náplňou...)
- jediná cesta k zachovaniu života je meniť olej(to je tá abrazívna čierna tekutina v olejovom systéme) včas, vždy s výmenou filtra, ale filter sa môže meniť aj častejšie, málokdo vie, že pri stúpnutí odporu vo filtri sa olej vracia bez filtrovania do motora obtokom, je tam guličkový poistný ventil na udržiavanie tlaku oleja, ale šmejdové filtre bez výstuže sa jednoduch zbortia a olej uniká bez filtrácie bokom a motor sa vyderie k veľkej radosti všetkých dodávateľov náhradných dielov, je to ich "bussines", alebo ako my hovoríme - zdroj živobytia....
-priemerný nájazd Liberkovského motora do malej GO (výmena krúžkov, panvíc, simeringov ventilov, reťaze a renovácia olejového čerpadla je aj tak daná životnosťou vodnej pumpy, je do 150 tkm, potom je to trápenie sa s opravami (po vodnej pumpe sa porúča olejové čerpadlo (kontrolka na voľnobeh,) potom podfúkne hlava, potom sa odpáli ventil, vždy to žerie tesnenie pod hlavou, čas, prácu, špinu a násobné opravy...
Záver: Japonec zvaný Liberko jazdí na dobrom oleji a dobrom podtlaku. Alebo nejazdí.
Oponujte mi, tak somto zakúsil ja, na vlastných Liberkách a vlastnými rukami.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
- Typ Libera: --
- Bydliště: Trenčín
Re: pístní kroužky
Pozeram ze ste tu zatial moc nepremyslali nad zahranicim... Za velkou mlakou maju na Justy (oni mali len 9 ventilove 1,2l motory) takuto sadu na repas motora:
http://www.cleggengine.com/subaru-1-2l- ... -kits.html
vide to asi na 300€ - 8000kc (neviem presne ci a ake su tam cla, postovne pocitam medzi 50-100€) su to sady s piestami (alebo bez piestov), kruzkami, tesneniami, loziskami a niake drobnosti ktore neviem prelozit do slovenciny ale myslim ze viem o co ide... Na Justy fore pisu ze su to celkom dobre sady ale videl som ze nepasovali akurat niektore tesnenia(kto vie mozno budu pasovat prave na Libero).
Problem by mohol byt len to kedy to konecne pricestuje... Bolo by urcite dobre spojit sa usetrit na postovnom.
http://www.cleggengine.com/subaru-1-2l- ... -kits.html
vide to asi na 300€ - 8000kc (neviem presne ci a ake su tam cla, postovne pocitam medzi 50-100€) su to sady s piestami (alebo bez piestov), kruzkami, tesneniami, loziskami a niake drobnosti ktore neviem prelozit do slovenciny ale myslim ze viem o co ide... Na Justy fore pisu ze su to celkom dobre sady ale videl som ze nepasovali akurat niektore tesnenia(kto vie mozno budu pasovat prave na Libero).
Problem by mohol byt len to kedy to konecne pricestuje... Bolo by urcite dobre spojit sa usetrit na postovnom.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: pístní kroužky
taku sadu mali akedysi aj u Matejku, boli tam fakt nejaké diely navyše, už mám doma zbierku nepasujúcich tesnení na výfuk, tesnení pod karburátor a tesnení pod ventilové víko. Pasovali tesnenia pod hlavu, na prsia, boli tam aj simeringy na ventily a nejaké iné veci, musím to prebrať zasa tie zvyšky niekedy, hadam sa nejakému Justiniánovi budú hodiť...ale v zásade mi tá sada pomohla uschopniť vždy nejaký motor.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv lis 05, 2015 3:42 pm
- Typ Libera: --
- Bydliště: Trenčín
Re: pístní kroužky
ono je jednoduchsie davat do sady tych par tesneni navyse nez robyt 3 sady a nevediet sa vysomarit z toho ktoru do akeho auta treba alebo ci tam nahodou nie je vymeneny o mesiac mladsi motor... len je to divny pocit ze na konci nieco zostalo
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Horka u Staré Paky
Re: pístní kroužky
Ještě poznámka k olejům.Jak se mi dostala do rukou Subara, první vždy bylo nový olej a filtr po 10-12000 to samé znova. poslední Subara jezdila na 10W40,tak došla z německa a přešel jsem na 15W40 v černém kanistru za 235kc za 4 litry a k tomu přidávám 100ml přípravku FULVER SAVER na snížení tření za 190 kc 300ml stříbrná plast. nádobka tvaru pistole. Při výměně oleje na výpustném šroubu s magnetem není ani trochu mazu. Takto jsem najel 104 000 km ,motor má najeto 243 000 km a po ujetí cca 3000 km doplňuji 1/4 až 1/2 l oleje ,což myslím je OK To je moje zkušenost. Šetřílek