NOVÝ ČLEN
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon bře 02, 2015 6:13 pm
- Typ Libera: Novější
- Bydliště: Česká republika
NOVÝ ČLEN
Dobrý den, kolegové. Stal jsem se hrdým členem Vašeho klubu. Pořídil jsem si LIBERO E12 1986, a co to autíčko dokáže mi vyrazilo dech. Rázem se stal miláčkem rodiny.
Protože s ním máme najeto zatím pár km a prakticky žádné zkušenosti uvítám několik základních rad, jak s údržbou ( neumím ani vyměnit baterii:-), kde shánět díly, a tak no...
Vaše fórum jsem podrobně četl ještě jako nepřihlášený člen, takže vím +- jaké závady jsou nejčastější, ale opakování je matka moudrosti jak se říká u nás v Liberově.
Můj kousek je v relativně dobrém optickém stavu, bez koroze, interiér také OK. Nechal jsem vyměnit svíčky, kabely, mot. olej + převodový a v diferenciálu ( nebo jak se to jmenuje ) a všechny filtry.
Po výměně uvedených věcí došlo ke dvěma změnám. 1. pozitvní - Liberko okamžitě chytne a krásně přede. 2.negativní - vůz začat velmi kouřit z výfuku šedý dým, ale čím víc jezdím tím to zdá lepší...
Je v čudu motor? Kontroloval jsem hladinu oleje a byla mírně nad max.ryskou, jestli třeba tím? Servis dělali v ATU K.Vary - jsou tu velmi solidní a dávám jim i jené vozy, a vždy v pohodě.
Mockrát předem děkuji.
JSTE JEDINÉ FÓRUM, KDE SI ČLENOVÉ POKYTUJÍ OPRAVDU RADY NA ÚROVNI, POMÁHAJÍ SI, NEZÁVIDÍ SI A NEURÁŽÍ SE. KLOBOUK DOLŮ!!!
Z Karlových Varů zdraví Hynek Hošek, terl. 608-629-627
Protože s ním máme najeto zatím pár km a prakticky žádné zkušenosti uvítám několik základních rad, jak s údržbou ( neumím ani vyměnit baterii:-), kde shánět díly, a tak no...
Vaše fórum jsem podrobně četl ještě jako nepřihlášený člen, takže vím +- jaké závady jsou nejčastější, ale opakování je matka moudrosti jak se říká u nás v Liberově.
Můj kousek je v relativně dobrém optickém stavu, bez koroze, interiér také OK. Nechal jsem vyměnit svíčky, kabely, mot. olej + převodový a v diferenciálu ( nebo jak se to jmenuje ) a všechny filtry.
Po výměně uvedených věcí došlo ke dvěma změnám. 1. pozitvní - Liberko okamžitě chytne a krásně přede. 2.negativní - vůz začat velmi kouřit z výfuku šedý dým, ale čím víc jezdím tím to zdá lepší...
Je v čudu motor? Kontroloval jsem hladinu oleje a byla mírně nad max.ryskou, jestli třeba tím? Servis dělali v ATU K.Vary - jsou tu velmi solidní a dávám jim i jené vozy, a vždy v pohodě.
Mockrát předem děkuji.
JSTE JEDINÉ FÓRUM, KDE SI ČLENOVÉ POKYTUJÍ OPRAVDU RADY NA ÚROVNI, POMÁHAJÍ SI, NEZÁVIDÍ SI A NEURÁŽÍ SE. KLOBOUK DOLŮ!!!
Z Karlových Varů zdraví Hynek Hošek, terl. 608-629-627
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÝ ČLEN
Tak tu buď vítán a blahopřeji k pořízení liberka, vhodné je si založit vlastní vlákno zde, ono ještě bude co řešit : a rádi kouknem třeba na foto tvého liberka
viewforum.php?f=18
Případně pak řešit konkrétní problémy v jednotlivých tématech, aby v tom nebyl guláš, informací je tu mnoho a většinu už najdeš zodpovězenou...neboj - ono si tě liberko vycvičí a spoustu věcí zvládneš nakonec radši sám. Telefon bych na web moc nevěšel, k osobní komunikaci se dá použít SZ - soukromá zpráva....
tak hodně štěstí
viewforum.php?f=18
Případně pak řešit konkrétní problémy v jednotlivých tématech, aby v tom nebyl guláš, informací je tu mnoho a většinu už najdeš zodpovězenou...neboj - ono si tě liberko vycvičí a spoustu věcí zvládneš nakonec radši sám. Telefon bych na web moc nevěšel, k osobní komunikaci se dá použít SZ - soukromá zpráva....
tak hodně štěstí
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÝ ČLEN
Přidávám se ke gratulaci a ať ti Libero dělá samou radost ... i když ten kouř opravdu nasvědčuje problému s motorem. Rozhodně doporučuji hladinu brzo opět zkontrolovat a mít v autě litrovku oleje, aby tě nezaskočila případně rozsvícená kontrolka. Olejožravost je totiž dost častý problém, Libero pak zbaští klidně na 200 km litr. Je dost pravděpodobné, že předchozí majitel kvůli tomu mohl používat hustší olej (a navíc byl hustší i stářím) a když pak motor dostane řidší, začne hulit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: NOVÝ ČLEN
bílošedej/šedej kouř je voda. Modrej/do modra kouř je olej.
U starýho libera je to z vodou trochu náročnější. Je vedená celym sánim až ke karburátoru- je možný, že je načatý některý z těsneních a voda prosakuje se směsí do válce kouřilo by do šeda/bílošeda.
Pokud by byl kouř domodra, tak olej prosakuje pístníma kroužkama do válce, kde je následně pálenej se směsí. Druhá varianta je průsak přes gufírka dříků ventilů- buď sacích- do válce, kde je zas spálenej anebo přes vejfukový gufírka do potrubí vejfuku- výjde to s kouřivostí nastejno. Třetí variata je tesnění pod hlavou (bílošedej kouř). Mihal
U starýho libera je to z vodou trochu náročnější. Je vedená celym sánim až ke karburátoru- je možný, že je načatý některý z těsneních a voda prosakuje se směsí do válce kouřilo by do šeda/bílošeda.
Pokud by byl kouř domodra, tak olej prosakuje pístníma kroužkama do válce, kde je následně pálenej se směsí. Druhá varianta je průsak přes gufírka dříků ventilů- buď sacích- do válce, kde je zas spálenej anebo přes vejfukový gufírka do potrubí vejfuku- výjde to s kouřivostí nastejno. Třetí variata je tesnění pod hlavou (bílošedej kouř). Mihal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: NOVÝ ČLEN
Tak tě taky vítám a věřím, že se přijedeš pochlubit na setkání 24-26.4. do Rovenska v Českém Ráji. To už budeš chytřejší. Spotřebu oleje skutečně sleduj. Ale litr oleje na 500-600km není tragedie. Je fakt, že u staršího jsem olej ztrácel především netěstností všech vík a olejové vany. Poslední mě taky překvapilo rychlou spotřebou oleje, která ale byla způsobena prorezavělým olejovým filtrem. Výměnu jsem prováděl každoročně i když Libero bylo vždy jako moje druhý,třetí auto doma a najel jsem s ním za rok do pěti tisíc km. Servis jsem nevyhledával. Filtr koupíš za 105 Kč a 5l oleje za pětistovku. Nějaký olej voz jako zásobu sebou a stejně litr vody ( v zimě doporučuji naředěný fridex) Svíčky tvoje auto už přežijou, ale upotřebíš suchý hadr na přeblejsknutí VN kabelů a víčka rozdělovače. To ses určitě tady dočetl. U straršího najdeš baterku vzadu v samostatném kastlíku. Je to asijský typ (bude se ti zdát malá, ale bacha při koupi na montážní vývody. V případě, že se netrefíš, nebudou ti stačit kabely) Tak hned vyměnit za tu správnou . Cena je o maličko vyšší než evropské. Do kastlíku se ti jiná nevejde. A trochu potíž je kam s povinou výbavou. Já to cpal pod prostřední sedačku i s heverem, ke kterému doporučuji dřevěný špalek asi 10-15x 10-15x 10-15. Až budeš měnit kolo příjde vhod. Asi je třeba zkontrolovat brzdové destičky, které objednávám na MJ auto na netu. Občas v mírném kopečku povol ručku a zkontroluj jak přibržďují přední kola. Je to prevít a musí se válečky hlídat, aby nezarezly. Spotřeba ze začátku asi 8 l později až to začneš hotit i 10l. Koukni, jak rychle to topí a leze ručka na palubovce.Jízda se studeným motorem je pochopitelně dražší . Na krátký štreky se moc neohřeješ obzvlášť, když to budeš jen tak šmrdlat po rovince. No víc už to tady nebudu rozvádět. Na setkání dostaneš taky inspiraci co a jak vylepšit. Na servisy bych moc nespoléhal. Spíš na svoje šikovný ručičky. Když jsem už skoro před deseti lety ( v prosinci 2005) koupil první Libero , zakrátko jsem musel na výměnu spojky. Naštěstí to bylo v servisu, kde už nějaké Libero měli v parádě a tak věděli co a jak. Nakonec i s výměnou silembloku motoru za škodovácký kulatý, jsem tam nechal přez 6tisíc , ale mohl jsem jezdit. Bylo to v zimě a Libero jsem potřeboval. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon bře 02, 2015 6:13 pm
- Typ Libera: Novější
- Bydliště: Česká republika
Re: NOVÝ ČLEN
Zdravím všechny!!! A dkuji za přivítání a informace.
jak jsem psal - je mi divné, že auto nkouřilo a po výměně oleje se začal z výfuku linout šedivý dým. Ale intenzita klesla a třeba se zmizí úplně. Asi se umí samo opravit:-). Mám ještě jeden dotaz...špatně topí-ručička teploměru se drží dole. Vyleze jen, když s ním jedu pomalu na lesní cestě. takže asi vyměním termostat. Jinak spotřeba je opravdu mezi 8-10l, ale to mě netrápí.
Bohužel srazu se zúčastnit nemohu - budu na dovolené. Ale věřím, že na dalším chybět nebudu.
Přeji všem krásný den a hodně zábavy s Liberem.
jakmile bude čas přidám fotografie
Hynek
jak jsem psal - je mi divné, že auto nkouřilo a po výměně oleje se začal z výfuku linout šedivý dým. Ale intenzita klesla a třeba se zmizí úplně. Asi se umí samo opravit:-). Mám ještě jeden dotaz...špatně topí-ručička teploměru se drží dole. Vyleze jen, když s ním jedu pomalu na lesní cestě. takže asi vyměním termostat. Jinak spotřeba je opravdu mezi 8-10l, ale to mě netrápí.
Bohužel srazu se zúčastnit nemohu - budu na dovolené. Ale věřím, že na dalším chybět nebudu.
Přeji všem krásný den a hodně zábavy s Liberem.
jakmile bude čas přidám fotografie
Hynek
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÝ ČLEN
s tou teplotou by to mohl být jenom špatný kontakt nebo uklepaný drátek - to by i vysvětlovalo tu lesní cestu kdy se z toho otřesy stane na chvíli vodič...na novějším je fastonek nad rozdělovačem, na starším to bude asi podobné, někdo jistě upřesní, už se to tu řešilo.
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: NOVÝ ČLEN
hmmm, tak teď jsem koukal do profilu a máš novější- to asi nebude 1986, ale 1996, žejo? Bude špatnej termostat(pořád otevřenej), nebo tam vůbec neni. (-špatně topí, jak píšeš) . michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon bře 02, 2015 6:13 pm
- Typ Libera: Novější
- Bydliště: Česká republika
Re: NOVÝ ČLEN
Dobrý den všem.
Vlastním LIBERO E12 1986, nějak jsem špatně uvedl při zakládání profilu rok výroby.
O víkendu to omrknu a dám vědět.
Přeji příjemný víkend.
Hynek
Vlastním LIBERO E12 1986, nějak jsem špatně uvedl při zakládání profilu rok výroby.
O víkendu to omrknu a dám vědět.
Přeji příjemný víkend.
Hynek
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÝ ČLEN
Ta teplota bude bud termostat nebo cidlo na palubku, podle spotreby asi spis to prvni . To koureni by mohl mozna delat i sytic?
Co se tyce servisu pro Libera, tak je bohuzel nutno rici, ze toto auto je VELMI specificke. Univerzalni opravny automobilu nemusi byt vzdy vhodnym cilem pro opravu Libera, protoze jednak nejsou schopni udelat spravne diagnostiku zavady, protoze auto proste neznaji, casto pouzivaji neodpovidajici nahradni dily (i pri nejlepsi vuli z jejich strany casto proste z neznalosti pouziji klidne spatny dil z jine rady libera) a pomerne casto maji i problemy s montaznimi postupy, protoze jak kdosi pred casem psal, na libero je potreba mit na ruce jeste jeden kloub. Vymenu provoznich casti jako oleje, brzdove desticky a kapaliny asi neni problem si tam nechat udelat, ale slozitejsi opravy jen nekomu, kdo ma s Libery prokazatelne zkusenosti. Usetri to starosti na obou stranach.
Co se tyce servisu pro Libera, tak je bohuzel nutno rici, ze toto auto je VELMI specificke. Univerzalni opravny automobilu nemusi byt vzdy vhodnym cilem pro opravu Libera, protoze jednak nejsou schopni udelat spravne diagnostiku zavady, protoze auto proste neznaji, casto pouzivaji neodpovidajici nahradni dily (i pri nejlepsi vuli z jejich strany casto proste z neznalosti pouziji klidne spatny dil z jine rady libera) a pomerne casto maji i problemy s montaznimi postupy, protoze jak kdosi pred casem psal, na libero je potreba mit na ruce jeste jeden kloub. Vymenu provoznich casti jako oleje, brzdove desticky a kapaliny asi neni problem si tam nechat udelat, ale slozitejsi opravy jen nekomu, kdo ma s Libery prokazatelne zkusenosti. Usetri to starosti na obou stranach.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: NOVÝ ČLEN
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon bře 02, 2015 6:13 pm
- Typ Libera: Novější
- Bydliště: Česká republika
Re: NOVÝ ČLEN
Je to to zlatostribrny,ale je cerveny:-) 1986.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: NOVÝ ČLEN
sláva, takže ne novější ale starší, neprudim Tě, jen si to uprav v profilu, pak je zmatek v radách a poradách
covex: sytič ti nedělá šedej kouř, ale naprosto černej, jako od nafty. (-když je směs moc bohatá + střílí do vejfuku) Mihal
covex: sytič ti nedělá šedej kouř, ale naprosto černej, jako od nafty. (-když je směs moc bohatá + střílí do vejfuku) Mihal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř zář 21, 2016 9:03 pm
- Typ Libera: 1997
- Bydliště: Letanovce SR
Re: NOVÝ ČLEN
Zdravím. Ja som tu tiež nová. Autíčko mám chvíľu a musím uznať, že robí radosť nie len mne a rodine, ale hlavne okoliu. Už si zvykám, že okolo sa všetci smejú. Je to auto pre dobrú náladu. No a vozím hlavne deti. Takže je to zábava. Snáď nás medzi seba prijmete a na budúce vaše stretnutie dorazíme. Bolo by mi potešením vidieť tieto autá spolu. Sme tu sami
- Johny Mandolína Jazz
- Člen korespondent
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:40 pm
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: NOVÝ ČLEN
Tak Vás taky vítám do klubu .
Jen moje zkušenost s olejovým kouřem.
Ferdu mám již téměř 17 let.Za tu dobu mě nikdy nenechal ve štychu (akorát jednou jsem nenastartoval z důvodu mrtvé baterie ) Měl jsem období,že po ujetí cca 80km při couvání kouřil, jak na vojně když dělali umělou mlhu, když naftu stříkli na vejfuk. Jakmile jsem pak zařadil jedničku a jel dopředu, pomalu se kouř dostal zase do normálu. Nezjistil jsem čím to bylo, ačkoli se to pravidelně opakovalo několik let.Nijak jsem to neřešil.
Bez zásadních oprav motoru jezdím do dnes-cca 100 000km. Tak asi tak.
Jinak přeji spoustu štastných chvil s novým miláčkem.
Johny
Jen moje zkušenost s olejovým kouřem.
Ferdu mám již téměř 17 let.Za tu dobu mě nikdy nenechal ve štychu (akorát jednou jsem nenastartoval z důvodu mrtvé baterie ) Měl jsem období,že po ujetí cca 80km při couvání kouřil, jak na vojně když dělali umělou mlhu, když naftu stříkli na vejfuk. Jakmile jsem pak zařadil jedničku a jel dopředu, pomalu se kouř dostal zase do normálu. Nezjistil jsem čím to bylo, ačkoli se to pravidelně opakovalo několik let.Nijak jsem to neřešil.
Bez zásadních oprav motoru jezdím do dnes-cca 100 000km. Tak asi tak.
Jinak přeji spoustu štastných chvil s novým miláčkem.
Johny
Jazzu zdar!
Subaru Libero Super de Luxe r.v. 1990 (Ferda)měli jsme ho od r. 1999 do 10.11.2020+(Fotřík od r.2010)=Forester 2,0X Comfort WP r.v.2008,plná palba 116kw
Subaru Libero Super de Luxe r.v. 1990 (Ferda)měli jsme ho od r. 1999 do 10.11.2020+(Fotřík od r.2010)=Forester 2,0X Comfort WP r.v.2008,plná palba 116kw