Problém s chlazením (motorem?)
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Problém s chlazením (motorem?)
Tak nevím, zda-li mám opět zahnojený chladič a trubky, nebo se stalo něco jiného, po problému s vodou závažného....
Jak jsem psal ve vláknu srazu ve Rvasicích, po cestě domů jsem proklepal vodní trubku a vařil. Samozřejmě jsem čuměl po okolí a né na budíky, a asi s tím nějakých 10-15km ujel. Ať to zkrátím, při celé té anabázi a únicích vody mi začala blikat kontrolka mazání (myslím že k tomu blikal i CHECK ENGINE) a motor chcípat.
Trubky jsem opravil, vodu nalil. Motor normálně startuje, možná trochu víc prdí, ale to bych spíš přisuzoval zvětšující se díře v bývalém katalyzátoru (ten jsem vytloukl ven, bo byl načatý). Vypadá že nežere ani vodu, ani olej, ani žádná větší spotřeba benzinu. Dnes při jízdě po tankodromu zvaném D1 docházelo párkrát k tomu, že při jízdě s lehkou nohou (cca rychlost 85km/h) začala stoupat rafička teploty vody, do nějakých 70-75% stupnice. Z kopce jsem vyřadil, nechal motor na volnoběh brblat, nic, teplota pořád stejná. Byl jsem před stoupáním, zařadil znovu 5ku, šlápl na to a rozjel se na nějakých 100-105 km/h a tplota se kupodivu vrátila do normálu. Tak nevím co tomu může být, jestli to mám přidřený, nebo v prdeli vodní pumpu,... Napadá prosím někoho co tomu je, nebo jak diagnostikovat a konkretizovat závadu? Díky předem.
Jak jsem psal ve vláknu srazu ve Rvasicích, po cestě domů jsem proklepal vodní trubku a vařil. Samozřejmě jsem čuměl po okolí a né na budíky, a asi s tím nějakých 10-15km ujel. Ať to zkrátím, při celé té anabázi a únicích vody mi začala blikat kontrolka mazání (myslím že k tomu blikal i CHECK ENGINE) a motor chcípat.
Trubky jsem opravil, vodu nalil. Motor normálně startuje, možná trochu víc prdí, ale to bych spíš přisuzoval zvětšující se díře v bývalém katalyzátoru (ten jsem vytloukl ven, bo byl načatý). Vypadá že nežere ani vodu, ani olej, ani žádná větší spotřeba benzinu. Dnes při jízdě po tankodromu zvaném D1 docházelo párkrát k tomu, že při jízdě s lehkou nohou (cca rychlost 85km/h) začala stoupat rafička teploty vody, do nějakých 70-75% stupnice. Z kopce jsem vyřadil, nechal motor na volnoběh brblat, nic, teplota pořád stejná. Byl jsem před stoupáním, zařadil znovu 5ku, šlápl na to a rozjel se na nějakých 100-105 km/h a tplota se kupodivu vrátila do normálu. Tak nevím co tomu může být, jestli to mám přidřený, nebo v prdeli vodní pumpu,... Napadá prosím někoho co tomu je, nebo jak diagnostikovat a konkretizovat závadu? Díky předem.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1941
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Problém s chlazením (motorem?)
podle toho co pišeš máš bud zavzdušněnej chladič, nebo jak si vařil, tak foulo těsnění. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
No nějak jsem si říkal, že to bude těsnění pod hlavou. Je doporučeno vyměnit ještě něco, když už to budu rozdělávat? Dík
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1941
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Problém s chlazením (motorem?)
pokud budes delat hlavu, tak srovnat, novy origo tesneni, udelat gufirka driku ventilu, pochopitelne original, rovnou udelat sedla ventilu, nevim kolik to ma nabehano, ale vetsinou jsou u liber v loji vejfukovy ventily. Kolikrat kdyz se zbrousej, na talirku nezbyde temer nic a musej se dat novy....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Bohuzel to vareni neni dobre a muze nadelat neplechu.
Mel jsem vlasovou trhlinu v tesneni pod hlavou a pri mestskem jezdeni nic, ale jak se jela delsi trasa, tak se motor poradne zahral, trhlina se otevrela a tlakovala vyfukem chladici system (duvod trhliny nejspis neoriginalni tesneni).
Nejdriv to zkus radne odvzdusnit, pokud to nepomuze tak holt tesneni.
Mel jsem vlasovou trhlinu v tesneni pod hlavou a pri mestskem jezdeni nic, ale jak se jela delsi trasa, tak se motor poradne zahral, trhlina se otevrela a tlakovala vyfukem chladici system (duvod trhliny nejspis neoriginalni tesneni).
Nejdriv to zkus radne odvzdusnit, pokud to nepomuze tak holt tesneni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Jo no, na odvzdušnění jsem nějak zapomněl.... teď zase máme nějaké patálie v rodině, tak mám hlavu v "pejru" i z toho.....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Phweb
- Člen korespondent
- Příspěvky: 166
- Registrován: ned říj 02, 2016 8:28 pm
- Typ Libera: Zatim zadne
- Bydliště: Brno
Re: Problém s chlazením (motorem?)
K tomu stalemu stavu teploty na volnobeh a potom poklesnuti v kopci... Delavalo mi to kdysi na skodovce, na volnobeh se motor ochladi, ale vodni pumpa (pokud treba jeste neni uz ve 100% stavu nebo je okruh zavzdusneny) nestaci poradne cerpat vodu pres cely okruh, takze na budiku zustane teplota stejna a klesne az po zvyseni otacek, tedy kdyz jsi jel do kopce.
Libero 1,2 '96 superdeluxe
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
No, zkoušel jsem to odvzdušnění, ale zavzdušněné to nebylo. Ale vzhledem k tomu že obdobné problémy jsem pozoroval už na podzim (někde jsem to tu popisoval), a v zimě jsem přimontoval přední spodní krycí plech (což jsem tam v loňském roce neměl), tak možná bude problém v chladiči... Navíc při odvzdušňování mi přišlo že teče voda pořád nějaká oranžová :-/
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
I když, když nad tím tak přemýšlím, když mi to na volnoběh netopí, ale až při vyšších otáčkách, a to samo s chlazením, tak bych to viděl na tu vodní pumpu. Co?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Phweb
- Člen korespondent
- Příspěvky: 166
- Registrován: ned říj 02, 2016 8:28 pm
- Typ Libera: Zatim zadne
- Bydliště: Brno
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Zacal bych tou pumpou a pak se uvidi... Mozna jeste pri te prilezitosti proplachnout poradne chladici okruh. Jestli tam nekde neni bordel, pres ktery se to nemuze dostat.
Libero 1,2 '96 superdeluxe
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1941
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Problém s chlazením (motorem?)
staci sundat vicko od pumpy a zmerit vuli. Mezi vrtulkou a prsama je max tolerance od cca 0,3 do 0,9. Jen se blbe zeptam jak si ses jistej, ze neni zavzdusnenej okruh, a mas pruchozi cirkulaci odvzdusneni do hrdla?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chlazením (motorem?)
Mišusi, jistej si nejsem.
Když jsem odvzdušňoval (snažil se) sundáním krytky na T za rezervou při běžícím motoru, tak tekl celkem silný proud vody. Ucelený bez bublinek. Spodní expenzka je tak plná, že když se voda ohřála a víčko otevřelo, tak už tekla přepadem za pravým kolem. Teď jsem byl v lese a ani jendou se teplota nezvedla nad normál, tak nevím.... No zkusím ještě propláchnout chladič a uvidím.... Na podzim to při problému topení pomohlo....
Když jsem odvzdušňoval (snažil se) sundáním krytky na T za rezervou při běžícím motoru, tak tekl celkem silný proud vody. Ucelený bez bublinek. Spodní expenzka je tak plná, že když se voda ohřála a víčko otevřelo, tak už tekla přepadem za pravým kolem. Teď jsem byl v lese a ani jendou se teplota nezvedla nad normál, tak nevím.... No zkusím ještě propláchnout chladič a uvidím.... Na podzim to při problému topení pomohlo....
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996