Na mem aute rv 96 jsou konektory pro diagnostiku v plastove kapse hned za plynovym pedalem (v zasade neni potreba ani sundavat spodni kryt palubky):
https://codes.rennacs.com/Petrol-Engine ... ngines.php
http://uk.subaruownersclub.com/forums/t ... ecu-codes/
apod.
Nutno rici vsechny informace jsou zrejme empirickeho charakteru a chovani se muze lisit i na ruznych modelech, napr. je mozne ze ne vsechny kody se ukladaji do pameti, neni uplne jasne kolik kodu je pamet schopna ulozit (zda se ze na Liberu cca 4-5), ci v jakem okamziku se do pameti ukladaji (vetsinou nejakou chvili trva nez RJ chybu nahlasi) a kdy se mazou.
Existuji tri typy konektoru:
1. cerny par konektoru (read memory), po jejich spojeni a prepnuti klicku do polohy ON (nikoli nastartovani) se vyblikaji kody zavad ulozene v pameti (tedy napr. pokud se behem jizdy objevi check engine a zase zhasne, zde by melo jit vycist pricinu proc k tomu doslo)
2. zeleny par konektoru (test mode) - neboli tzv. self test mode - po spojeni zelenych konektoru a prepnuti klicku do polohy ON se spinaji ruzna relatka, solenoidy, vetraky apod. slouzi k diagnostice nefunkcnich elektronickych casti, po nastartovani check engine vyblikava aktualni chybove kody. Tyto se neukladaji do pameti. Kody test modu se mazou vypnutim klicku zapalovani a opetovnym startem.
3. zluty konektor neparovy (select monitor) - konektor pro jakousi proprietarni diagnostiku kterou ma k dispozici obvykle jen servis Subaru tzv. Subaru Select Monitor.
Pulsy pro cteni kodu jsou asi nejlepe popsane zde:
Tedy dlouhe pulsy urcuji "desitkovou cast", kratke "jednickovou" cast kodu. Mezi kody je delsi pauza. OK kod by mel znamenat ze zadny kod chyby v pameti neni.
Vyresetovani stavu zavad:
Pro vyresetovani pameti zavad staci na Liberu odpojit a pripojit baterii.
Prosim opravte ci doplnte co si myslite, ze je jinak.
Je temer jiste, ze cerny konektor slouzi k vyblikani "zapamatovanych" zavad po spojeni a zapnuti klicku na ON. Zavady zrejme po nejakem case z pameti vypadnou pokud je zavada odstranena (prepise stavy bez zavad?) a auto je v provozu.
Chovani zeleneho paru je trochu hur popsatelne. Zrejme se jinak chova pri "ON" a po nastartovani. Konektor se take nazyva "self-test", kdy v ON poloze se samotestuji ruzna relatka a sensory.
Po nastartovani by se mel pouzivat dle stitku v zadnim narazniku Libera napr. pri nastavovani predstihu.
Jako jiny priklad lze uvest throttle sensor, ktery vzhledem k tomu, ze v Liberu je pouze spinacem, nema moznost primeho mereni z RJ a tak po jeho odpojeni nesviti check engine, ani se negeneruje chyba do pameti RJ, ale po spojeni zelenych konektoru a nastartovani se objevi nekolik "zprostredkovanych" chyb.
Je to jiz nekolik let co jsem je pouzival naposledy, takze zbytek informaci je zalozen spis na tom co se da docist na strankach jako:Vyblikani zavad 93+ a chybove kody
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2484
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Vyblikani zavad 93+ a chybove kody
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2484
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyblikani zavad 93+ a chybove kody
Asi neuplnejsi seznam kodu, ktery jsem zatim nasel. Nektere kody maji ruzny vyznam, neni v ni sice receno jaky plati pro Libero, ale tak aspon neco.
Znak "-" na zacatku oznacuje kody, ktere Libero s nejvetsi pravdepodobnosti nema.
Znak "-" na zacatku oznacuje kody, ktere Libero s nejvetsi pravdepodobnosti nema.
- 1 Engine Speed Signal Circuit
11 Crankshaft Position Sensor
12 Starter Signal
13 Camshaft Position Sensor
14 Fuel Injector No. 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX)
15 Fuel Injector No. 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX)
16 Fuel Injector No. 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX)
-17 Fuel Injector No. 4 (Legacy, Impreza, SVX)
-18 Fuel Injector No. 5 (SVX)
-19 Fuel Injector No. 6 (SVX)
21 Engine Coolant Temperature Sensor
-22 Knock Sensor
23 Mass Air Flow Sensor Circuit
24 Idle Control System Malfunction
24 ISC Valve (Stick)
24 Open/Short in ISC Valve Circuit
26 Intake Air Temperature Sensor
27 ATF Temperature Sensor Circuit
-28 Knock Sensor #2
29 Crankshaft Position Sensor 2
31 Throttle Position Sensor Circuit
32 A/F Sensor #1 System
32 A/F Sensor #2 System
32 Oxygen Sensor
33 Vehicle Speed Sensor
35 CPC System (Canister Purge Control system - solenoid valve) viewtopic.php?f=2&t=1376
36 Turbine Speed Signal
37 Rear O2 Sensor Circuit / A/F Sensor Circuit Malfunction
38 Torque Control Signal #1
38 Torque Control Signal #2
38 Torque Control Signal System
38 Torque Permission Signal
39 Traction Control System
41 Air/Fuel Adaptive Control
42 Idle Switch
43 Accelerator Pedal Switch
-44 Turbocharging Pressure Control Signal
45 Pressure Sensor
46 Neutral or Parking Switch or Circuit
47 Fuel Injector
48 Lean Burn System
49 CO Resistor
51 Neutral Position Switch
52 Parking Brake Switch (Exc. Justy)
53 Antenna
53 Anti-Quick Operation Mode
53 Communication Error (Time Over)
53 EGI Control Module EEPROM
53 IMM Circuit Failure (Except Antenna Circuit)
53 IMM Control Module EEPROM
53 Key Communication Failure
53 Reference Code Incompatibility
53 Use of Unregistered Key
54 Air Intake System
55 EGR Valve Lift Sensor
56 EGR System
57 Canister Control System
58 Air Control System
61 Air Suction Control Solenoid Valve
62 Exhaust Manifold Valve Negative Pressure Control Solenoid
64 Relief Valve Control Solenoid Valve 1
64 Relief Valve Control Solenoid Valve 2
65 Differential Pressure Sensor
66 Twin Turbocharger System(H)
66 Twin Turbocharger System(S)
66 Twin Turbocharger System(T)
66 Two Stage Twin Turbocharger System
67 Exhaust Manifold Valve Positive Pressure Control Solenoid
-68 Turbocharging Pressure Control Output Signal #2
71 Shift Solenoid Valve
72 Shift Solenoid #2 Circuit
73 Low Clutch Timing Solenoid Circuit
74 Brake Clutch Timing Solenoid Circuit Malfunction
75 Line Pressure Duty Solenoid Circuit
76 Brake Clutch Pressure Duty Solenoid Circuit Malfunction
77 Lock-Up Duty Solenoid Circuit
78 Tiptronic Solenoid System
79 Transfer Clutch Duty Solenoid Circuit
81 Torque Up Control Valve
85 Charger System Circuit Malfunction
86 CAN (Communication System)
87 Variable Induction Solenoid Valve Circuit Malfunction
88 Fuel Pump Circuit Malfunction
89 VVT Systems (L)
89 VVT Systems (R)
91 TCS Relief Valve
92 Electrical Generation Control Signal Circuit Malfunction
93 Vehicle Speed Sensor #1 Circuit
94 Lateral G Sensor Signal Circuit Malfunction
- 21 čidlo teploty vody
23 volnobeznej ventil
26 čidlo teploty nasavanyho vzduchu.
35 ventil odsávání par nádrže
54 podtlakovej systém
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální