Těsnění pod hlavu

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak bylo zjištěno, že OEM těsnění pod hlavu se již nevyrábí. Objednával jsem přes Mišuse a už nemají. Poptal jsem ale několik firem, zakázkově vyrábějící těsnění z různých materiálu. Cena se pohybuje okolo 500CZK bez DPH, ale všude by nejraději viděli nejprve nepoužitý originál. Jak kvůli materiálu, tak provedení kanálků a pod. Mě se originálu nedostává, proto dotaz, kdo by půjčil origo těsnění, které bych zaslal do výroby a měli bychom tak na nějakou dobu vystaráno? Origo se samozřejmě bez poškození vrátí zpět...
Případně, kdo by měl zájem o těsnění pod hlavu?
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Betamax má origo zabalený doma, zkus mu napsat sz jestli by ho pujčil. Potřebuju 3ks, takže se hlásim :D . M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Já bych taky aspoň dva kousky vzal. Napsal jsem mu SZ, uvidíme.
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Betamax už nemá, přesto děkuji. Měl by tedy někdo k zapůjčení nejlépe nepoužité origo? Nebo slušně vypadající už použité?
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Tak asi řešil zvyšující se teplotu motoru novym těsněním, to jsem netušil....řikal jsem mu at to zkusí hlavně pořádně odvzdušnit, tak dal asi rovnou nový těsnění....škoda :cry:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Uvidíme, v jakým stavu bude to, co vyndám z toho vyndaného motoru. Koukám, že na sundání hlavy musí ven i vahadla, abych se pořádně dostal na šrouby...
ventilky
ventilky
ventily.JPG (69.01 KiB) Zobrazeno 23673 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Ano, hřídele s vahadlama museji ven.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Tak jsem se dnes dostal k sundání hlavy. Tohle těsnění asi nebude originál, že?
hlava11.jpg
hlava11.jpg (54.76 KiB) Zobrazeno 23646 x
Další fotky z demontáže: http://hrencaci.cz/photo-gallery/share/ ... 4CWgnJK4B4
Je tam pěkně vidět na prostředním válci prasklý ventil.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Jo, tohle bide origo těsnění oproti justy těsnění má kanály obráceně menší. Někde na něm určitě je vidět logo fuji heavy(bumerang v kroužku) mělo by bejt někde u kraje. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Menší dírky to mám mít u domečku termostatu nebo u čerpadla? Nějak nevěřím, že je to originál, to logo tam nemůžu nikde najít.
http://hrencaci.cz/photo-gallery/share/ ... X6-NdX4lEW
David
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 80
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Typ Libera: E10, E12, E12 nové
Bydliště: Jizerské hory

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od David »

Origo těsnění jsem jednou vyzvedával známému a obkreslil jsem ho. Jestli ten nákres někdy najdu, tak ho zveřejním. Obecně jsou menší díry na vodu na straně vodní pumpy, čím dál od pumpy, tím větší díry. To platí i u Justy, ale tam je vodní pumpa na druhé straně. U takového těsnění lze nouzově zvětšit díry, které mají být velké, zmenšení těch větších je ale riskantní. Záslepka z lepidla či tmelu nebo hliníkové folie vždy skýtá možnost uvolnění a nežádoucího pohybu v chladícím oběhu.
Co se týká sejmutí hlavy - vahadla není nutné za každou cenu sundat. Zejména pokud se po nějaké době dotahuje hlava, je škoda si znovu rozhodit ventilovou vůli. Na šrouby se dá dostat pomocí 3/8" goly a krátkého nástavce (je tenčí než u 1/2" a hlavně je nižší oříšek). Nedávno jsem to dotahoval a ani jsem ji neurval :-) Je ale nutné nějak vyvodit pořádnou sílu - 3/8" ráčnou to ani neutáhneš, ani nepovolíš. Použít se dá redukce na 1/2" golu a pak už nějaký momentový klíč. Je to opět cesta mírného kompromisu pro opravy na parkovišti, myslím, že by po sejmutí hlavy šrouby stejně nešly vytáhnout (ale kdo by hlavu na parkovišti frézoval ? :-) ).
David
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Ahoj, pokud bys ho našel a potvrdilo se tak, že to co jsem vyndal by mohl být OEM, tak bych je pak nechal vyrobit. V České Lípě je firma, která dělá těsnění z měděných plátů s okovením děr. Prý tak umí udělat těsnění i nižší...
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Ten ogumovanej prutok na olej je na srtrane vodní pumpy jak vidis kanaly jeou otamtat mensí a rozšiřujou se mam pocit že to logo je na tom těsnění tam jak je to mimo dosedací plochu, jak je to hnusny
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Jo, tam by mělo být, když koukám na foto originálu. Foto originálu mi poslal Betamax - díky moc. Obj. code originálu je 11044KA250 a je na horní fotce. Pod tím je to, co se všude prodává jako náhrada za originál. Vedle jak ta jedle s dírama...

Tohle je originál (foto zaslal Betamax)
OEM.jpg
OEM.jpg (29.54 KiB) Zobrazeno 23470 x
Tohle je co jsem vytáhl z pod hlavy
SEPARE.jpg
SEPARE.jpg (39.77 KiB) Zobrazeno 23470 x
A tohle je neoriginál, co se prodává jako náhrada
NEOEM.jpg
NEOEM.jpg (29.78 KiB) Zobrazeno 23470 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Ano to je tesnění na justy a ti blbové co ty katalogy dělají ho daj automaticky i k liberu, protože má stejný označení motoru EF12 a neni problém jen s tim, ale i s řemenama na rozvody apd. Když objednáváte náhradu radši se desetkrat přesvěčte, že to je to co opravdu potřebujete. To co si vytáh zpod hlavy je origo
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Paráda, to je dobré vědět a koukal jsem, že nikde prdlé nebylo a těsnilo do demontáže. Takže až budu objednávat výrobu, kdo se přidá a kolik kusů? Nechal bych tomu čas do konce měsíce, pak bych asi objednal.
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Albedo »

Tak když tak bych si jeden kousek vzal...kdyby byla rozumná cenovka, tak snad i dva. Uvidíme kolik se bude dělat celkem kusů. Mustr pro případnou výrobu dalšího bude ne? Mám neustále pocit že mi to fouká do chladící soustavy, tak to třeba konečně vyměním.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Přibližná cena je okolo 500CZK bez DPH a poštovné si rozdělíme. Začátkem měsíce to tam pošlu, řeknou mi konečnou cenu a pak obešlu zájmece, zda-li zájem přetrvává. Takže dejte vědět, asi nejlépe SZ, kdo by jste tedy zájem měl a případně o kolik kousků. Zatím Mis.us 3 kousky a Albedo jeden kousek.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 534
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od vojta »

Já bych se určitě taky přidal, pak bych upřesnil jestli jedno nebo dvě...zatím díky za požehnanou aktivitu :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Lubomír »

Pridávám sa s požiadavkou na 3 kusy
Dopravu vyriešime neskôr, penízky pošlem, (SZ s adresou alebo dobírka na adresu v CZ)...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět