Libero netáhne, jde pomalu do otáček
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
viewtopic.php?f=13&t=2504&p=27897&hilit ... sty#p27897
Mas to tu uz napsany - jde tam ale nefunguje spravne.
Jinak se muzu podivat jestli stare nemam, mozna je praskle ci tak neco, ale na vyzkouseni by to stacilo...
Mas to tu uz napsany - jde tam ale nefunguje spravne.
Jinak se muzu podivat jestli stare nemam, mozna je praskle ci tak neco, ale na vyzkouseni by to stacilo...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Jo, z justy tam nabastlit jde, ale mám pocit, že s tím motor neběží, ale na 100% to nevím. Na jednom autě co mi dovezl na podvalu kamarád to tak bylo, jediný co vím, že kontakty maj jinak rozmístěný výstupy na fajfky od kabelů ( jak říkáš pod jiným úhlem natočení než originál... takže jinak pálí.) Já viděl,že není víčko origo, to, co tam patří, tak šlo dolů a nic jsem neřešil (Libero FA má pouze jeden druh víčka) Je možný, že když dáš rozdělovač nadoraz, s tím z justy, tak poběží, ale spíš si myslím, že máš skoceny rozvody. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
To víko, co tam teď je, bylo asi za 550CZK, už nevím kde jsem ho koupil, ale v subaru to nebylo. Měnil jsem z důvodu prasklého předešlého. U toho jsem si udělal rysku a nové víko nasadil pak na rysku a to pomalu ani neběželo... Jinak tam šlo zcela přesně a volně a sedělo i přesně na padlo i na šrouby, tak jsem nepojal podezření. To prasklé víko mi bohužel spadlo a je na dva kusy, tedy nemám jiné na zkoušku.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Zlep ho sekunďákom, na vyskúšanie postačí... Kým sa prvý raz neorosí bude fungovať.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Horka u Staré Paky
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Ahojky, když pročítám všechny tyto řádky, chtěl bych taky přispět selským rozumem ohledně na správného nastavení rozvodů. Na kolech jsou sice značky, ale zásada nastavení rozvodu u všech čtyřdobých motorů je píst v horní úvrati když je vačka právě ve střihu. U Subary nastavíme zářez na řemenice proti 0 na víku vodního čerpadla , kdy je píst prvního válce v horní úvrati . V této poloze nastasvíme vačku do střihu, kdy právě výfukový ventil se zavírá a počne se otevírat sací. Pak v této poloze nasadíme rozvodový řemen. Protáčením klikovkou až do střihu ventilů je právě píst v horní úvrati a tím i kontrola, že jsme nastavili rozvod správně. Závada, že motor nešel plynule do otáček se mi objevila v mém mládí, kdy jsem sesazoval motor mého prvního auta, populára a rozvod byl o 1 zub mimo. Zkoušel jsem karburátory, předstih, až nakonec jsem nasadil správně rozvod a bylo po problémech. Od té doby jsem sesadil nesčetně motorů a bez problémů. U Subary pokud nejsem si jist , stačí sundat hliníkové víko a vidím na vačku a vahadla, jen si zatočím klikovkou. Pro jistotu, než zadělám motor do auta jsem si zhotovil na motor stojánek držák startéru a motor si vyzkouším na zemi. Použil jsem k tomu starý typ rozdělovače z Justiny, který má ještě kontakty, zapalovací cívka jakákoliv 12V , el. benzinové čerpadlo nebo samospád z malé nádržky. Pokud se jedná o motor se stříkačkou, nasadil jsem na blok ze staršího typu sání s karburátorem a motor takto odzkoušel. Tím mám jistotu, pokud se vyskytne nějaká závada, že není v motoru, ale v elektronice, nebo čidlech atd. Mirek
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Děkuji všem za rady. Vymazal jsem chyby z RJ, pročistil jsem trothle senzor, vyčistil kontakty teploměrů, vyčistil kontakty kostry, vyměnil hadičku k čidlu podtlaku a doplnil o jinou zpětnou klapku. Ta co je původní, našroubovaná přímo na prsou, šla profouknout v obou směrech. Výkon se nezlepšil, pořád je to takové líné. Po ujetí víc jak 15km vyblikám závady a tam nic. Okolo kroužků to do vany nefouká (zkoušeno rukou na hrdle oleje a bez znatelných rázů).
Je mi záhadou ten znatelný pokles výkonu při jízdě do kopce. To je okamžik, od kterého se ztratil výkon a je to přetrvávající stav (kopec, který jsem jindy jel za 5, teď musím za 3 apod.) Kdyby to bylo špatné víko rozdělovače, nebyl by ten pokles výrazný. Usuzoval jsem na nějaký z teploměrů, ale když RJ nehází žádnou chybu, tak asi taky ne. Zadřený CPS v otevřeném stavu? Že by to tak do sání pořád přisávalo výpary a tím tak i falešný luft?
Je mi záhadou ten znatelný pokles výkonu při jízdě do kopce. To je okamžik, od kterého se ztratil výkon a je to přetrvávající stav (kopec, který jsem jindy jel za 5, teď musím za 3 apod.) Kdyby to bylo špatné víko rozdělovače, nebyl by ten pokles výrazný. Usuzoval jsem na nějaký z teploměrů, ale když RJ nehází žádnou chybu, tak asi taky ne. Zadřený CPS v otevřeném stavu? Že by to tak do sání pořád přisávalo výpary a tím tak i falešný luft?
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 407
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Zkus ještě zkouknout výfukové svody, katík,... Měl jsem to kdysi podobné, do kopců nejelo. Na vině byl tehdy vysypaný katalyzátor a ucpaný výfuk. Dým a tlak z konce výfuku šel, takže jsem na to také hned nepřišel. Až jsem rozdělal výfuk, nestačil jsem se divit.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Člověče, to mě nenapadlo. Pač opravdu za studena bíle kouří a po zahřátí pak lehce pokuřuje a ucpání nic nenasvědčuje. Že mám díru v kolektoru vím, nové parohy mám, ale nechci je tam dávat, dokud nebudu mít dekl na svody. To by tam moc dlouho nevydržely...
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Hlavně že jsem to sem psal před lety hned na kraj vlákna....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Libero netáhne, jde pomalu do otáček
Tak to by pak vysvětlovalo ten náhlý pokles výkonu při jízdě v záběru motoru - zrovna se tam něco utrhlo zapchalo se to. Také by to vysvětlovalo to střílení, když rychle klesají otáčky motoru a i tu spotřebu.
Naopak to ale nevysvětluje to, že tomu pomohlo otočení rozdělovače do krajní polohy. Leda by to s tím vůbec nesouviselo a tím, jak sem se hrabal v motoru a zvedal to, tak se to jen zrovna na nějaký čas uvolnilo...
Naopak to ale nevysvětluje to, že tomu pomohlo otočení rozdělovače do krajní polohy. Leda by to s tím vůbec nesouviselo a tím, jak sem se hrabal v motoru a zvedal to, tak se to jen zrovna na nějaký čas uvolnilo...