karoserie
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: karoserie
Jo, sundával, a už několikrát...
poprvé pri oprave dost zkorodovaného rámu, asi tak v roku 89...
No je to velmi jednoduché, poodpájať všetky hadice, kabely a prípoje potrubí bolo jednoduché, trošku som sa potrápil s volantom, spojkou, radením, tacháčom a plynom, potom 8 skrutiek spojenia rámu a karosériou a vyheverovat pokousíčku, až sa dalo s podvozkom vyjsť spod auta. Pri zdvíhaní som popod výrezy kolies prestrčil lešenárske trubky a tie heveroval a podkladal, až sa tam dali podložiť lešenárske kozy.
A to bola aj celá finta, aby sa dalo dobre zdvíhať a ostalo dosť miesta aj na výjazd s podvozkom. Operácia tak na slabé doobedie aj s dvíhaním...
Takže s odvahou, do toho, nepredstavuje to pre priemerného kutila žiadny problém podľa mňa.
poprvé pri oprave dost zkorodovaného rámu, asi tak v roku 89...
No je to velmi jednoduché, poodpájať všetky hadice, kabely a prípoje potrubí bolo jednoduché, trošku som sa potrápil s volantom, spojkou, radením, tacháčom a plynom, potom 8 skrutiek spojenia rámu a karosériou a vyheverovat pokousíčku, až sa dalo s podvozkom vyjsť spod auta. Pri zdvíhaní som popod výrezy kolies prestrčil lešenárske trubky a tie heveroval a podkladal, až sa tam dali podložiť lešenárske kozy.
A to bola aj celá finta, aby sa dalo dobre zdvíhať a ostalo dosť miesta aj na výjazd s podvozkom. Operácia tak na slabé doobedie aj s dvíhaním...
Takže s odvahou, do toho, nepredstavuje to pre priemerného kutila žiadny problém podľa mňa.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned čer 21, 2009 8:04 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Re: karoserie
Párkrát jsem odděloval karoseriji od rámu , ale "bez možnosti návratu" . Nebude to moc složité , ale bude to asi pěkná pakárna nic nepoškodit . Ale na jednom autě se to naučíš a druhé už půjde samo . A náhradních dílů budeš mít dost , všechno alespoň 2x , tak se není čeho obávat . Držím ti palce , ať to stihneš do Škrdlovic .
P+B.
P+B.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: karoserie
to určitě ne, přijedu tímto zelené bude asi v renovaci.Držím ti palce , ať to stihneš do Škrdlovic .
do škrdlovic se zatím přihlásil jen Karel
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: karoserie
Na to bude asi odborník Martin H. Má to na novějším zasebou...
Re: karoserie
Jardo. Lubomír to popsal celkem dobře. Jenom u staršího je to trochu jednodužší. Novější má například o hodně složitější zakrytování spodku. Je dobré si to všechno nafotit a i když se to na první pohled nezdá, tak se to musí všechno zhodit. Jinak, palubka musí kvůli elektriky taky dolů. Kastli zvedej opravdu pomalu a pořádně se dívej do vznikající mezery, nějaká neodpojená hadice se tam učitě oběví. Hodně trpělivosti a pevné nervy v roce 2008 přeje Martin.
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř říj 14, 2015 2:56 pm
- Typ Libera: starsi
- Bydliště: Varšava
Re: karoserie
'Chcete-li sundat chýši, musíte odšroubovat kloub volantu, brzdové trubky směřující k čerpadlu, hadice z chladiče, hadici z topení, hadici z posilovače brzd, spojku, plyn a kabel „manuální“ , řadicí páku pod zvedákem, elektrickou krychli z ventilátoru chladiče, případně z mlhových světel, odpojte plnicí nádrž palivové nádrže. V zadní části vozidla: kabely od baterie, přívod vzduchu k filtru, palivová potrubí (jakmile jste odstranili kryt, musíte je odpojit od západky 4ks; na pravé straně musíte odpojit potrubí od odvzdušnění palivové nádrže, pokud jste je nevystřihli nebo nejedli) koroze , nejsem si jistý, ale musíte odšroubovat zadní ohřívač nebo všechny hadice k němu, hadice z chladicího systému (jeden tenký na termostat a jeden hlavní otvor ze spouštěcího otvoru někde poblíž zadního ohřívače), tlumič a katalyzátor.
Pokud jde o elektrický paprsek, zdá se mi, že může být odepnut na kotnících nebo pod palubní deskou (uvolněte se a protáhněte otvorem kolem nohou spolujezdce) nebo vypněte zadní část vozidla jeden po druhém (počínaje od motorový prostor, pak kolem zadního topení, potom kostka směřující k čerpadlu a palivoměru, samozřejmě podél cesty, skupina pásů, která drží celou parta k rámu.
Určitě jsem na něco zapomněl'
Pokud jde o elektrický paprsek, zdá se mi, že může být odepnut na kotnících nebo pod palubní deskou (uvolněte se a protáhněte otvorem kolem nohou spolujezdce) nebo vypněte zadní část vozidla jeden po druhém (počínaje od motorový prostor, pak kolem zadního topení, potom kostka směřující k čerpadlu a palivoměru, samozřejmě podél cesty, skupina pásů, která drží celou parta k rámu.
Určitě jsem na něco zapomněl'