Nejde chcípnout
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 39
- Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Sokolov
Nejde chcípnout
Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Subárko momentálně žije vlastním životem a to sice, Po vytáhnutí klíče ze zapalování motor stálě běží a když zařadím zpátečku pak chcípne.
Další dobrá věc je, že když mám zadní topení zapnutý tak právě nejde chcípnout a když vypnu vypínač také auto chípne.
Pokud nechám před chípáním klíčkem ventilátor vypnutý tak zhasne normálně a bez problémů.
Další je, že jedině v době kdy je vytaženm klíček za spínačky, ale motor běží tak funguje zadní topení, když je klíč ve spínačce tak ne.
Jinak normálě startuje a nemá problém( mimo spojky, kterou jsem dnes objenával ) )
Relé na topení pod palubkou je nový, ventilátornapřímo taky chodí. Sínačka jako taková je proměřena a v pořádku a aletrnátor dobíjí krásně jak má na volnoběh i v otáčkách.
Doufám že jsem se vyjádřil trochu pochopitelně
Předem díky\ za jakékoliv info a rady.
opět mám prosbičku.
Subárko momentálně žije vlastním životem a to sice, Po vytáhnutí klíče ze zapalování motor stálě běží a když zařadím zpátečku pak chcípne.
Další dobrá věc je, že když mám zadní topení zapnutý tak právě nejde chcípnout a když vypnu vypínač také auto chípne.
Pokud nechám před chípáním klíčkem ventilátor vypnutý tak zhasne normálně a bez problémů.
Další je, že jedině v době kdy je vytaženm klíček za spínačky, ale motor běží tak funguje zadní topení, když je klíč ve spínačce tak ne.
Jinak normálě startuje a nemá problém( mimo spojky, kterou jsem dnes objenával ) )
Relé na topení pod palubkou je nový, ventilátornapřímo taky chodí. Sínačka jako taková je proměřena a v pořádku a aletrnátor dobíjí krásně jak má na volnoběh i v otáčkách.
Doufám že jsem se vyjádřil trochu pochopitelně
Předem díky\ za jakékoliv info a rady.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Nejde chcípnout
Ahoj.Kubajzz píše:Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Ćekal bych, že se nám představíš a pošleš aspoň fotku.......
To co popisuješ není až tak běžná závada.
Zatím to vypadá na nějaký cizí zásah jak se říká "napadeno kutilem"
Tak bych potřeboval vědět co je v autě přidáno, jako jiné rádio, tajný vypínač centrál dálkáč mlhovky tažné a cokoliv co v Liberu nemá co dělat a je tam navíc.
Doktor by řekl-- rodinná anamnéza.
Pak uvidíme.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde chcípnout
Hm, to mi pripomína chcípanie mojeho strieborňáka keď som ho kúpil. Ten trebalo chcípnuť po vytiahnutí klíčku výstražnými smerovkami Až pak to chcíplo...
Príčinou bola prehoretá kabeláž vpredu, po dobastlovaní favoritového prerušovača blinkrov namiesto japonského. Tipujem to na niečo podobné, problém s kabelážou.
Príčinou bola prehoretá kabeláž vpredu, po dobastlovaní favoritového prerušovača blinkrov namiesto japonského. Tipujem to na niečo podobné, problém s kabelážou.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 39
- Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Sokolov
Re: Nejde chcípnout
Omlouvám se , že jsem ještě nepřidal žádné foto, ale nějak se to stále nedaří.
každopádně ve vozidle je přidáno pouze radio se zesilovačem a jiné repro všude kam se vešlo.
všechno jsem zapojoval já a vše je vedeno naprosto mimo a má vlastní napájení.
Asi budu potřebovat nějakého zdatnějšího elektrikáře a nejlépe schémata zapojení elektroinstalace jako takové.
Ty jsem tu někde snad i viděl tak uvidíme co vymyslíme.
Jinak jak jsem již psal o víkdendu mě čeká spojka a rovnou nový motor do druhého méhp kamaráda tak třeba na něco přijdeme.
každopádně ve vozidle je přidáno pouze radio se zesilovačem a jiné repro všude kam se vešlo.
všechno jsem zapojoval já a vše je vedeno naprosto mimo a má vlastní napájení.
Asi budu potřebovat nějakého zdatnějšího elektrikáře a nejlépe schémata zapojení elektroinstalace jako takové.
Ty jsem tu někde snad i viděl tak uvidíme co vymyslíme.
Jinak jak jsem již psal o víkdendu mě čeká spojka a rovnou nový motor do druhého méhp kamaráda tak třeba na něco přijdeme.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Nejde chcípnout
aby jsi očividně zjistil,jestli je elektrika -jak píšou kluci dělaná na koleně,musíš to nejdřív vidět,tzn. sundat kulisy-přístrojovku,kouknout se k řídící jednotce apd. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde chcípnout
Stala se mi podobna vec jednou jedinkrat. Byl jsem z toho jelen, ale neprisel jsem na to cim to bylo. Na aute je predelane radio a centralni zamykani. A prave zamykani ten problem prisuzuji, protoze kdyz se prodre izolace dratu ve dverich deji se podivuhodne veci. Jak to souvisi s topenim je tezko rict.
Schema eletroinstalace tu je. Kdybys ho nemohl najit tak napis.
Schema eletroinstalace tu je. Kdybys ho nemohl najit tak napis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 39
- Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Sokolov
Re: Nejde chcípnout
Tak to vypadá, že už někdo řešil zadní ventilátor, ale silně ani tak ne amatérským, ale idiotským způsobem. Kabeláž je pospojovaná rychlospojkama a hlavně úplně zmateně. uvidím zítra až se to proměří a dám vědět.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde chcípnout
Typicke, o rychlospojkach uz tu bylo napsano hodne - vyhazet a fofrem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde chcípnout
"Mam to taky" - aneb moje Libero nejde chcipnout - tedy vypnout. Neni treba ani startovat, staci otocit klicek do polohy ON a zpet do OFF a zustanou svitit kontrolky, zkousel jsem vsechny mozne cudly a nic, proste kontrolky sviti dokud neodpojim baterku, po pripojeni baterie je auto vypnute... kdyz nastartuju tak klidne muzu jet s vyndanym klickem. Proces vypinani montoru jsem zatim nikdy nestudoval.. pohledem do schematu to vypada, ze v poloze ON se pripoji napeti na pojistky 14 a 15 tak jeste budu muset zkusit vyrvat prislusne pojistky, nicmene podezrivam bud "hlavni" relatko nebo spinaci skrinku...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde chcípnout
Mno... tak zatim jsem zjistil, ze na vine je nejaky drat dobastleny z pojistky 14 na bilo-modry drat, ktery jsem snad spravne dohledal ze vede z jednotky ovladajici zadni topeni do zadniho topeni - tzn. zrejme jeden nejmenovany servis pred mnoha lety takto vyresil nefunkcni zadni topeni - proste k nemu napevno privedli napeti spinane primo zapalovanim auta misto z ridici jednotky topeni. To by vysvetlovalo i problem s nefunkcnosti zadniho topeni, ktery jsem v posledni dobe taky pozoroval a obloukem me to vraci zpet k tematu o "fan unit" viewtopic.php?f=3&t=2151 kterou jsem pred lety opravoval, ale tohohle bastlu jsem si nevsiml. Otazkou je co se ted ale stalo - zjevne pres jednotku fan unit a pojistku 13, ktera je trvale napajena (kvuli zadnimu vetraku) se neco prosluslo a pres tu dobastlenou propojku to i po odpojeni napaji hlavni rele u RJ a tim nechava motor zapnuty... a to si clovek mysli z po tech letech uz ho nemuze na tom aute nic prekvapit... pokracovani nekdy priste.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální