Predni brzdy

E 10, E 12
Odpovědět
destructor93
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 22, 2018 2:54 pm
Typ Libera: KJ8 EF12
Bydliště: Praha

Predni brzdy

Příspěvek od destructor93 »

Ahoj lidi,
mam dotaz ohledne prednich trmenu u starsiho liberka. Chtel bych je repasovat, ale pistky jsou v nich zarezly jak prase.
Otazka teda je jestli se nejak snazit vyndat pistky nebo dat novy trmeny ktery se daji sehnat (nevim jestli treba z novejsiho) nebo z jinyho auta.

Dik
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 419
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Albedo »

Mě na vyndání totálně zarostlých pístků pomohlo elektrolytické odrezování. Měl jsem to vraženo na 12V/6A zdroji, elektrolyt byla voda nasycená sodou na praní, jako kladnou elektrodu požívám kousek nerezového plechu (může bát i jakákoliv rozstřihnutá plechovka, ale ta se pak rozpadne a obalí sajrajtem). 99% "srostlých" spojů jsem takto uvolnil, chce to jen trpělivost, ty časy odrezování někdy bývají hodně dlouhé, než se ta rez v nedostupných místech zredukuje (je to nějaká změna na jiný oxid, nebo co...ze rzi se prostě stane kovový prášek, teď ani nevím, jak se to správně chemicky jmenuje :D ). Sem tam se tomu kartáčkem pomůže, aby se proces dostal dál a hlouběji. Jen je nutno počítat s tím, že ty částečky mezi plochami zůstanou, takže se to musí prostě postupně vyklepávat/vyfoukávat...
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Mis.us »

Starý má jinej typ třmenů. Já to nahrejvam propanbutanem a vždy jdou ven i total zahnily. Stačí na to propanová pistole z Baumaxu nebo tak, ale nahrejvat se to musí dlouho....autegen by byl lepší. Díry potom vrtám na průměr, co původně před zreznutim byly. Samozřejmě se může stát, že budou ty čepy totalne v hajzlu, ale tuším ty se dají sehnat. Pořád lepší než kupovat fungl nový třmen. Většinou to stejně bývá repas starýho -to co koupíš jako novej a chtějí i tvoje starý většinou, ale evím jestli je to pravidlo...;) M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 948
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Martinekk »

Zarezlé piestiky som vytlačil tak, že som odmontoval strmeň aby medzi doskami nebol kotúč a našlapal pedálom, pekne vyliezol. Nieje treba nahrievať ani noč podobné. Stačí mať odvzdušnený systém.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Mis.us »

Martine, bohužel na web píšou lidi neodborně. Já o voze vy o koze.

Jsou pístky plovoucí ( plovoucí součást třmenu) o těch mluvím já. A pak jsou pistky hlavní ( to je ten co tlačí destičku, o tom mluvíš ty) :D ono sem asi opravdu nemá smysl psát...beztak tohle už tady jistě je.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 948
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Martinekk »

No, tak nieje piestik ako piestik, ja som to pochopil zle, tak sorry.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Mis.us »

Já to taky nemyslím zle, ale mně jen mrzí, že ty informace tu jsou, ono je ale jednodušší se zeptat znova ;)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Predni brzdy

Příspěvek od Mis.us »

Každej jsme to pochopily po svým, ta otázka je taková všeobecná bych řekl...neptá se náhodou Tomáš? :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
setrilek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 96
Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Horka u Staré Paky

Re: Predni brzdy

Příspěvek od setrilek »

Moje zkušenost jak vyndat píst z brzdiče je : V první řadě odpojím brzdič a zaslepím hadíčku z obou stran přložením těsnění přitažené svěrkou, aby nevytekla kapalina. Brzdičem tluču na tvrdou podložku, použil jsem 20kg litnové závaží, nebo traverzu , aby doraz byl tvrdý hmota na hmotu.Váha pístu setrvačně píst vysune ven. Ještě se mi nestalo, že by píst nevylezl a to se mu nechtělo ven ani šlapat na pedál .
destructor93
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 22, 2018 2:54 pm
Typ Libera: KJ8 EF12
Bydliště: Praha

Re: Predni brzdy

Příspěvek od destructor93 »

Diky moc vsem za rady,
po mesicnim louhovani v brzdovce a v nejakych penetracnich naterech nic.
Tak jsem zkusil elektrolyzu -> bublalo to smrdelo to ale nakonec jsem pistek vyklepal.
Ted uz jsou pistky hezky nalakovany a cekaj na montaz.
Foto tady: https://photos.app.goo.gl/e8Rbz7a2Zozokcpz6
Odpovědět