Gufera
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Gufera
A ty si zohnal náhradné guferá? (Bacha, je pravé a lavé!!!,ale rozmery sú totožné, pozná sa to podla takých drážok vnútri...) Lebo vytrhnúť by ho nemalo byť problématické - starým šroubovákom zabrúseným do špica a háčika...no a nové nasadiť snad zvládneme...samozrejme pri odobranej poloosi i s kĺbom.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera
No ještě jsem je nesehnal, ale budu se do toho asi muset pustit. Ale ještě musím zjistit, odkud opravdu ten olej kape. Přez zimu to bylo v pohodě, nebylo nic poznat, ale ted je už všude sucho a Liberko pod sebou nechává malinkou loužičku. Vypadá to právě na převodový olej, žádná černota z motoru. Teď už se aspoň dá vlézt pod auto
Subaru Libero E12 r.v. 91
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Gufera
Tak sa pochvál, kde si to zohnal a za kolko, reportáž z výmeny sa hodí - niekedy nejde vysadit klb bez páčenia celej prevodovky aj pri vyzdvihnutom kolese - vinou silentblokov.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera
Pokiaľ tie guferá zoženieš tak vezmi aj mne obe na prevodovku aj na diferák... Veľmi ťažko sa zháňajú.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Gufera
Ahoj lidi,mám dobrý kontakt na ložiska i gufera(aspoň to frajer tvrdí).Kdo ví ať pošle čísla,nebo rozměry a kam patří. Mohli bychom si tak dát postupně na stránky všechny ložiska a gufera v našich milovaných autíčkách. Máme to tak na stránkách Suzuki Dr Big,jehož jsem vlastníkem a je to super. Já osobně teď hlavně sháním rozměry lož.a guf. na vývodu z převodovky do spojky. Teď mi ji svařují a natuty zařve gufero a aji ložisko,tak bych si je rád sehnal dopředu,abych neměl prostoje až se mi převodovka vrátí. Dík za info.
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 206
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufera
Gufera je možné pořídit v mroauto.cz. levé jsou stejné jako na nissanu micra na pravé jsem se nedíval, ale bral jsem to podle OEM čísla z http://opposedforces.com/parts/e12/en_d11/type_3/
Zpomal a užij si to.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Horka u Staré Paky
Re: Gufera
Ahoj. teda čučím že vám teče olej od poloos. Mám najeto 250 000 a je u poloos sucho, jak kdyby tam nebyl olej. jen se divím, Co tam vlastně je za těsnění. Teď se dozvídám, že gufera. To musejí být asi dost drahý, když to tolik vydrží. Fiati 600 a 8850 taky měli fufera pravo i levo točiví s drážkami, ale takhle jako u Subary okolo nich tak sucho nebylo. Mirek
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Gufera
Originál gufera jsou taky směrový s drážkami a nic drahyho to není. U poloos tuším 150/kus. (Hlavně nezačnete někdo žvanit, že to drahý je a srovnávat to s nějakou českou sračkou za 30 korun, která se tomu nikdy nevyrovná)
Nejčastější poškození je na vyústění ke kardance a většinou chcije hlavně přední diff. Gufero začne chcat díky šponě, která je vytvořena otěrem ozubení s dostane se mezi hřídel a gufero. Řekl bych, že kraxny auto na to má nárok, jsou tam od výroby (93) tak to setrilku nezakrikni, ať Ti to nezačne chcat taky M.
Nejčastější poškození je na vyústění ke kardance a většinou chcije hlavně přední diff. Gufero začne chcat díky šponě, která je vytvořena otěrem ozubení s dostane se mezi hřídel a gufero. Řekl bych, že kraxny auto na to má nárok, jsou tam od výroby (93) tak to setrilku nezakrikni, ať Ti to nezačne chcat taky M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991