Generálka motoru

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Generálka motoru

Příspěvek od ix »

ahoj, jelikož autíko jede čím dál hůř, a konec technický se taky blíží, začínám přemejšlet, že bych ho svěřil do odborné péče. můžete mi něco doporučit? potřebuju servis, kde když to otevřou a zjistěj, že je tam potřeba vyměnit to či ono, nebude jim dělat potíž to sehnat za přijatelnou cenu, nebo, ještě líp, nahradit.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Karel »

ix píše: můžete mi něco doporučit?
Předem upozorňuji :evil: nic nedoporučuju./mluvil jsem s ním jen po telefonu/.
Skus si promluvit s panem Kašparem zde:
http://www.pas-zabreh.cz/sluzby1.html
K.
:shock:
Naposledy upravil(a) Karel dne úte črc 15, 2008 9:08 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od ix »

potřebuju něco abych tam dojel, myslím že na 30 km si ještě troufám, protože je znát že mele z posledního :(
Uživatelský avatar
kryton72
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 92
Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
Bydliště: Černín
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od kryton72 »

Tohle http://automobilova-opravna.takeit.cz/a ... 27599?4412
je blíže Prahy a pan Komínek co tam pracuje dělá i doma a Libera zná, je velmi šikovný... taky to k němu brzy budu dávat.
Jinak kontakt přímo v servisu je pan Macháček. Pan Komínek tam pracuje a třeba se domluvíš rovnou s ním... doma u něho to je levnější.
Momentálně bez Libera... qpepsi.gif
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od ix »

díky, zkusím...
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od ix »

pan Komínek mě v podstatě poslal do prdele s tím že Libera nedělá. takže tak.
Uživatelský avatar
kryton72
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 92
Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
Bydliště: Černín
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od kryton72 »

No tak to velké promiň, to se za ten rok asi něco změnilo... :roll:
To asi budu hledat také někoho jiného, ale loni mluvil hrozně nadšeně a všemu na Liberku rozuměl, znal ho už z minula,
pravda ale je, že docela prskal když se nemohl dostat k motoru...

Ještě jsem na netu objevil nějakou opravnu v Rudné u Prahy, kde dělají Subaru, ale za nic neručím... psal jsem tam mail ale zatím žádná odpověď.
Momentálně bez Libera... qpepsi.gif
milda
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 24, 2008 8:39 pm
Bydliště: Sedlčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od milda »

Ahoj,nedavno jsem byl u Švadlenky a zrovna jeden motor měl na ponku.Můj motor předchozí majitel nechal udělat z poloviny,aby ušetřil a po pár tisících žere olej jak Trabant.Franta pravil,že po komplet GO ručí za úspěch,jinak ne.Je to ale dneska asi 42 000Kč.Polovic chce jako zálohu.Pro normálního Liberátora je to mnoho.Já to zkusil zati s výplachem motoru a medíkem za 168 Kč a uvidíme.Kouří o poznání méně a ani svíce jsem zatim nečistil. milda.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Mis.us »

Prosim někoho kdo má zkušenosti z domácí generálkou motoru o radu.Sám jsem se do G.O pustil-rád bych věděl jestli jsou nějaký problémy s naseazenim hlavy na karter,nemá totiž žádný vodící kolíky .Přemejšlel jsem o vytočení čepů na soustruhu místo dvou šroubů,aby byla hlava rovně.Je to zbytečný??
děékuju mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Lubomír »

Ahojky, tak "rovné usadenie" hlavy na blok som špeciálne neriešil - tie dlhé šrouby zaisťujú polohu hlavy uplne dobre, v inej polohe - mimoosovbo sa nedajú prestrčiť do závitu, iba v tej správnej, takže pohoda. Mám iné výstrahy:
Dávaj bacha na otvory v tesnení, ak už dávaš hlavu dole - bývajú iba kruhové 5mm preseknuté, ale to sa rýchlo zanáša, je ich treba zväčšiť, už som o tom písal.
Nezabudni upraviť šírku dosadacích plôch ventilov a určite nové semerinky na vodítkach ventilov (prisávanie oleja pri brzdení motorom)
Nezabudni montovať novú reťaz pohonu vyvažováku a prečistiť otvory mazania reťaze v šponováku, inak ide reťaz znova do nebíčka
Na účinnosť olejového čerpadla má zásadný vplyv bočná vôľa ozubenia, nie čelná! Takže rátaj so zabrúsením kolies aj znížením priestoru pre kolesá v odliatku. Len kúpiť súkolie olejového čerpadla a vymeniť je špatná oprava!
A mnoho iných skúseností ti môžem z vlastnej praxe povedať, ale opýtaj sa, ak s niečím nemáš skúsenosti, na to tu predsa máme fórum zaplaťpánbu.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Mis.us »

Díky moc Lubomíre.Snad se mi dílo povede.

ojebat to neumim neboj ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Mis.us »

odborná péče z jeseníků:-D jak je vidno, ne každej může bejt dobrej mechanik:-D


http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060415.jpg
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od covex »

Nekoukam do motoru kazdy den, ale vidim spravne urvane oko ojnice? Cim to? Zadreny valec? A tohle http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060425.jpg je klikova hridel?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Mis.us »

Takže:-D podle toho co jsem našel v motoru za zbytky je diagnoza jasná.

Motoru dělal někdo rozvody a klikovku (byly nový gufera, pumpa, řemen, ojniční a hlavní ložiska...).
Na klemách od ojnic byly síleně přetažený matice. Na válci u vodní pumpy mechanik tak přetáhnul matice na klemě, až je strhnul, tim pádem klema z ojnice provozem ulítla (matice ji neudržely, když byly stržený) a ojnice už tim pádem nedržela na klikovce. Ojnice se zasekla mezi klikovku a vyvažovák, přeškubnul se řetěz a motor se kousnul.... blok je od ojnice vyštíplej, klikovka totálně vymlácená, vyvažovák přihnutej....jediný co jsem z motoru použil je hlava, tý nic neni :-D

jo na to co jsi se ptal, je klikovka...

M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 345
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Raper »

Ahoj, robim si samo-domo generalku motoru.. 1.pokus zmontovania polomotoru (trochu jeta klika, kluzny loziska novy) s remenici na klice otacanim ruky v jednej polohe zadrhaval, ak som ho tak nechal postat, tak o par sekund iniciovat krutivy pohyb velmi narocne... okrem toho ojnice mlaskali.
To som si povedal ze zle, tak inak
2.pokus rovnaky blok, nadherna vybrusova kluka, klzne loziska uz kousek jete (prvovybrusove), ale ked som dotocil sruby na predpisany moment ani nahodou tym neviem pohnut. Pritom ta kluka s tymi istymi loziskami sa v bloku odkial som.ju vybral klutila lahko bez odporu.
Piesty s novymi kruzkami idu tazsie ale idu...

Ako odhadnut co je moc tazke na pretocenie a co je.take ze to si.sadne?? Aku.mate skusenost? Vdaka
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 206
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru

Příspěvek od kraxna »

Namazal jsi ty ložiska olejem? Zmer si cep klikovky a zkus vyluštit na jaký vybrus jsou šály. Zbytek je v manuálu u tolerancí na broušení kliky.
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Generálka motoru

Příspěvek od Mis.us »

Rapere a neprohazel si náhodou mezi sebou klemy? Nebo nedal si dokonce klemy z jinýho bloku? Každá klema má být na svým místě, jak ojniční, tak hlavní, při výrobě jsou honovany hlavní s blokem a ojniční se svojí ojnicí, tudíž každá má svuj rozměr s nějakou tolerancí...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět