Generálka motoru
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Generálka motoru
ahoj, jelikož autíko jede čím dál hůř, a konec technický se taky blíží, začínám přemejšlet, že bych ho svěřil do odborné péče. můžete mi něco doporučit? potřebuju servis, kde když to otevřou a zjistěj, že je tam potřeba vyměnit to či ono, nebude jim dělat potíž to sehnat za přijatelnou cenu, nebo, ještě líp, nahradit.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Generálka motoru
Předem upozorňuji nic nedoporučuju./mluvil jsem s ním jen po telefonu/.ix píše: můžete mi něco doporučit?
Skus si promluvit s panem Kašparem zde:
http://www.pas-zabreh.cz/sluzby1.html
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne úte črc 15, 2008 9:08 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
potřebuju něco abych tam dojel, myslím že na 30 km si ještě troufám, protože je znát že mele z posledního
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
Tohle http://automobilova-opravna.takeit.cz/a ... 27599?4412
je blíže Prahy a pan Komínek co tam pracuje dělá i doma a Libera zná, je velmi šikovný... taky to k němu brzy budu dávat.
Jinak kontakt přímo v servisu je pan Macháček. Pan Komínek tam pracuje a třeba se domluvíš rovnou s ním... doma u něho to je levnější.
je blíže Prahy a pan Komínek co tam pracuje dělá i doma a Libera zná, je velmi šikovný... taky to k němu brzy budu dávat.
Jinak kontakt přímo v servisu je pan Macháček. Pan Komínek tam pracuje a třeba se domluvíš rovnou s ním... doma u něho to je levnější.
Momentálně bez Libera...
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
díky, zkusím...
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
pan Komínek mě v podstatě poslal do prdele s tím že Libera nedělá. takže tak.
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
No tak to velké promiň, to se za ten rok asi něco změnilo...
To asi budu hledat také někoho jiného, ale loni mluvil hrozně nadšeně a všemu na Liberku rozuměl, znal ho už z minula,
pravda ale je, že docela prskal když se nemohl dostat k motoru...
Ještě jsem na netu objevil nějakou opravnu v Rudné u Prahy, kde dělají Subaru, ale za nic neručím... psal jsem tam mail ale zatím žádná odpověď.
To asi budu hledat také někoho jiného, ale loni mluvil hrozně nadšeně a všemu na Liberku rozuměl, znal ho už z minula,
pravda ale je, že docela prskal když se nemohl dostat k motoru...
Ještě jsem na netu objevil nějakou opravnu v Rudné u Prahy, kde dělají Subaru, ale za nic neručím... psal jsem tam mail ale zatím žádná odpověď.
Momentálně bez Libera...
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob kvě 24, 2008 8:39 pm
- Bydliště: Sedlčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
Ahoj,nedavno jsem byl u Švadlenky a zrovna jeden motor měl na ponku.Můj motor předchozí majitel nechal udělat z poloviny,aby ušetřil a po pár tisících žere olej jak Trabant.Franta pravil,že po komplet GO ručí za úspěch,jinak ne.Je to ale dneska asi 42 000Kč.Polovic chce jako zálohu.Pro normálního Liberátora je to mnoho.Já to zkusil zati s výplachem motoru a medíkem za 168 Kč a uvidíme.Kouří o poznání méně a ani svíce jsem zatim nečistil. milda.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Generálka motoru
Prosim někoho kdo má zkušenosti z domácí generálkou motoru o radu.Sám jsem se do G.O pustil-rád bych věděl jestli jsou nějaký problémy s naseazenim hlavy na karter,nemá totiž žádný vodící kolíky .Přemejšlel jsem o vytočení čepů na soustruhu místo dvou šroubů,aby byla hlava rovně.Je to zbytečný??
děékuju mišus
děékuju mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Generálka motoru
Ahojky, tak "rovné usadenie" hlavy na blok som špeciálne neriešil - tie dlhé šrouby zaisťujú polohu hlavy uplne dobre, v inej polohe - mimoosovbo sa nedajú prestrčiť do závitu, iba v tej správnej, takže pohoda. Mám iné výstrahy:
Dávaj bacha na otvory v tesnení, ak už dávaš hlavu dole - bývajú iba kruhové 5mm preseknuté, ale to sa rýchlo zanáša, je ich treba zväčšiť, už som o tom písal.
Nezabudni upraviť šírku dosadacích plôch ventilov a určite nové semerinky na vodítkach ventilov (prisávanie oleja pri brzdení motorom)
Nezabudni montovať novú reťaz pohonu vyvažováku a prečistiť otvory mazania reťaze v šponováku, inak ide reťaz znova do nebíčka
Na účinnosť olejového čerpadla má zásadný vplyv bočná vôľa ozubenia, nie čelná! Takže rátaj so zabrúsením kolies aj znížením priestoru pre kolesá v odliatku. Len kúpiť súkolie olejového čerpadla a vymeniť je špatná oprava!
A mnoho iných skúseností ti môžem z vlastnej praxe povedať, ale opýtaj sa, ak s niečím nemáš skúsenosti, na to tu predsa máme fórum zaplaťpánbu.
Dávaj bacha na otvory v tesnení, ak už dávaš hlavu dole - bývajú iba kruhové 5mm preseknuté, ale to sa rýchlo zanáša, je ich treba zväčšiť, už som o tom písal.
Nezabudni upraviť šírku dosadacích plôch ventilov a určite nové semerinky na vodítkach ventilov (prisávanie oleja pri brzdení motorom)
Nezabudni montovať novú reťaz pohonu vyvažováku a prečistiť otvory mazania reťaze v šponováku, inak ide reťaz znova do nebíčka
Na účinnosť olejového čerpadla má zásadný vplyv bočná vôľa ozubenia, nie čelná! Takže rátaj so zabrúsením kolies aj znížením priestoru pre kolesá v odliatku. Len kúpiť súkolie olejového čerpadla a vymeniť je špatná oprava!
A mnoho iných skúseností ti môžem z vlastnej praxe povedať, ale opýtaj sa, ak s niečím nemáš skúsenosti, na to tu predsa máme fórum zaplaťpánbu.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Generálka motoru
Díky moc Lubomíre.Snad se mi dílo povede.
ojebat to neumim neboj
ojebat to neumim neboj
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Generálka motoru
odborná péče z jeseníků:-D jak je vidno, ne každej může bejt dobrej mechanik:-D
http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060415.jpg
http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060415.jpg
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
Nekoukam do motoru kazdy den, ale vidim spravne urvane oko ojnice? Cim to? Zadreny valec? A tohle http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_K.O/#P1060425.jpg je klikova hridel?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Generálka motoru
Takže:-D podle toho co jsem našel v motoru za zbytky je diagnoza jasná.
Motoru dělal někdo rozvody a klikovku (byly nový gufera, pumpa, řemen, ojniční a hlavní ložiska...).
Na klemách od ojnic byly síleně přetažený matice. Na válci u vodní pumpy mechanik tak přetáhnul matice na klemě, až je strhnul, tim pádem klema z ojnice provozem ulítla (matice ji neudržely, když byly stržený) a ojnice už tim pádem nedržela na klikovce. Ojnice se zasekla mezi klikovku a vyvažovák, přeškubnul se řetěz a motor se kousnul.... blok je od ojnice vyštíplej, klikovka totálně vymlácená, vyvažovák přihnutej....jediný co jsem z motoru použil je hlava, tý nic neni
jo na to co jsi se ptal, je klikovka...
M.
Motoru dělal někdo rozvody a klikovku (byly nový gufera, pumpa, řemen, ojniční a hlavní ložiska...).
Na klemách od ojnic byly síleně přetažený matice. Na válci u vodní pumpy mechanik tak přetáhnul matice na klemě, až je strhnul, tim pádem klema z ojnice provozem ulítla (matice ji neudržely, když byly stržený) a ojnice už tim pádem nedržela na klikovce. Ojnice se zasekla mezi klikovku a vyvažovák, přeškubnul se řetěz a motor se kousnul.... blok je od ojnice vyštíplej, klikovka totálně vymlácená, vyvažovák přihnutej....jediný co jsem z motoru použil je hlava, tý nic neni
jo na to co jsi se ptal, je klikovka...
M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
Ahoj, robim si samo-domo generalku motoru.. 1.pokus zmontovania polomotoru (trochu jeta klika, kluzny loziska novy) s remenici na klice otacanim ruky v jednej polohe zadrhaval, ak som ho tak nechal postat, tak o par sekund iniciovat krutivy pohyb velmi narocne... okrem toho ojnice mlaskali.
To som si povedal ze zle, tak inak
2.pokus rovnaky blok, nadherna vybrusova kluka, klzne loziska uz kousek jete (prvovybrusove), ale ked som dotocil sruby na predpisany moment ani nahodou tym neviem pohnut. Pritom ta kluka s tymi istymi loziskami sa v bloku odkial som.ju vybral klutila lahko bez odporu.
Piesty s novymi kruzkami idu tazsie ale idu...
Ako odhadnut co je moc tazke na pretocenie a co je.take ze to si.sadne?? Aku.mate skusenost? Vdaka
To som si povedal ze zle, tak inak
2.pokus rovnaky blok, nadherna vybrusova kluka, klzne loziska uz kousek jete (prvovybrusove), ale ked som dotocil sruby na predpisany moment ani nahodou tym neviem pohnut. Pritom ta kluka s tymi istymi loziskami sa v bloku odkial som.ju vybral klutila lahko bez odporu.
Piesty s novymi kruzkami idu tazsie ale idu...
Ako odhadnut co je moc tazke na pretocenie a co je.take ze to si.sadne?? Aku.mate skusenost? Vdaka
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 206
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generálka motoru
Namazal jsi ty ložiska olejem? Zmer si cep klikovky a zkus vyluštit na jaký vybrus jsou šály. Zbytek je v manuálu u tolerancí na broušení kliky.
Zpomal a užij si to.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Generálka motoru
Rapere a neprohazel si náhodou mezi sebou klemy? Nebo nedal si dokonce klemy z jinýho bloku? Každá klema má být na svým místě, jak ojniční, tak hlavní, při výrobě jsou honovany hlavní s blokem a ojniční se svojí ojnicí, tudíž každá má svuj rozměr s nějakou tolerancí...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991