kce píše:ok.. stejne vejfuk pude ven az k parohum a odrezit, obrousit, natrit. (a propos- je to fcajku natrit? naka special barva? aby to nesmrdelo...? )
Broušení a odrezování starýho vejfuku je marná a zbytečná práce. Přijdeš o spoustu času a přitom novej na starší libero už nestojí tak moc...
no jako koukam ted na autokelly (jinde sem zatim nenasel, ale nebude to moc jiny si myslim) a novej stoji 2600,- na to fakt nemam;) zvlast kdyz ten muj je docela ok, akorat zvenku rezatej, ale jen povrch..
Je to jen na tobě jak se rozhodneš. Kvalitní povrchová úprava vejfuku ale taky něco stojí. Když už oprava tak doporučuju opískovat a potom našopovat.
A nejmíň náročná(finančně) bude hliníková vypalovací barva(stříbřenka) .
no tak jezto sem student tak to vidim takhle
opiskovat = dr.kartac + smirgl
nasopovat = nakej antirezin bo neco podobnyho
pak se uvidi, koukam na tu barvu a taky to neni levny;) takze asi jenom viz.vyse;)
staci mi to na par let, nepocitam s autem nadosmrti;)
Všechny tyhle drahý sajrajty jsou na výfuk škoda. Nejlepší je koupit stříbřenku na trouby kamen, trochu naředit vodním sklem ( ale babka to dělá i octem ) Výfuk od hrubých nečistot kartáčem očistit a natřít. Pak nastartovat a vytrpět si trochu smradu. Hlavně nevyjet do mokra dokud se stříbřenka nevypálí. A ještě doporučuji vyrobit si pod výfuk (poslední část) plechový štít, aby bránil stříkání vody a bláta od zad. levého kola. Neuvěřitelně to prodlužuje život tomu tlumiči za 2600,-Kč. Dědek
Kdysi se prodával za pár korun takový "chemický" odrezovač zvaný "oplachovací". Byla to taková hnusná hnědá vodička, kterou se rezaví místa natřela, nechalo se nějakou dobu působit až to zmodralo a nakonec obyčejnou vodou omylo, a bylo hotovo. Pak nátěr základovkou, nános tmelu, zabroušení, stříkací kyt a opět obrousit a nakonec vrchní lak. Pro výfuk to samozřejmě neplatí doslova a taky záleží do jaké míry se ti rez zahryzla do výfuku. Tady je důležite rez "zastavit" aby nepokračovala. Myslím tím tu rez co je na povrchu a žere plech z venčí. Na druhou stranu je ale výfuk vystaven korozi zevnitř( vodní pára a teplíčko jsou tím nejlepším inkubátorem pro rez) a tohohle se nezbavíš a můžeš jen čekat, až výfuk prorezaví zevnitř. Dědek
U Subaru jsem si objednal novej bazmek na ohřev vzduchu. Neuspěl jsem. Po třech dnech mi ze Subaru volaj, že import tenhle díl už neni schopnej dodat.
Mam proto velkou prozbu na Vás, kdo vlastníte nebo jste vlastnili starší model libera, jestli se Vám doma tenhle bazmek neválí. Popř. koupim pokud ho někdo má, anebo potřebuju zapujčit na okopírování, resp. domácí výrobu. díky za odpovědi Mišus
Tenhle díl mám v dost dobrém stavu a dokonce sundanej, ale neprodám, neb pevně věřím, že ho jednou budu potřebovat
Pohledám ho a ozvu se - buďto ho hodím do pošty nebo bych ukecal dcerunku, aby to přibalila do batohu až pojede v neděli do školy. Pak by sis to mohl převzít Na Knížecí. Jinak tenhle bazmek bude na zkopírování docela fuška, trubky se kroutí jak klubko zmijí. Bude to chtít nějak zjednodušit.
Budu Ti vděčnej kámo. Samozřejmě po vyrobení vrátim v původnim stavu
Musí se to udělat podle originálu i rozměrově co nejpřesnějc, jinak karbec nebude mít správný tlaky - než jsem si dal dohromady sání, tak ona byla pěkná díra v plynu a auto nádherně kuckalo při nízkejch otáčkách, teď jezdí jak nový(musela se teda poladit i bohatost směsi). Zrušil jsem veškerý podtlaky, zbyla jen regulace předstihu, membrána na karbecu a podtlak na 4wd. Dal jsem karbec z E10 a veškerou elektriku (mag. ventily) jsem dal pryč. Na zimu ale potřebuju tuhle věc. Už jsem sehnal airbox s bimetalem co je jak novej a věřim, že to bude fachat ještě líp než teď. Mišus
Filtr na staré Libero doporučuji od zn. Japanparts. Už dlouho jsem se nesetkal s takhle vysokou kvalitou zpracování a cena 301,-Kč s DPH nepotřebuje další komentář
Původní filtr (zjevně ještě původní od výroby), který jsem vytáhl z auta váží asi kilo a je vyloženě nacucaný olejem. Podle lepkavé konzistence se dá soudit, že ho někdo napustil olejem na pěnové pratelné filtry MX motocyklů
.
IMG_20210121_193214.jpg (1.14 MiB) Zobrazeno 13705 x
IMG_20210121_193237.jpg (996.23 KiB) Zobrazeno 13705 x
IMG_20210117_135943.jpg (2.31 MiB) Zobrazeno 13705 x
Originál filtr má kovovou stěnu z obou stran. Já to řešil tak, že jsem vrchní mřížku opatrně vyřízl a dával jsem fironovy oplet(používá se do klimatizací a digestoře), pak jsem to mřížkou (nebo děrovaným kovem chcete-li:D) zase zavřel na drcpasky. Měnil jsem po 15k.