Řetěz vyvažovací hřídele.
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Řetěz vyvažovací hřídele.
Při čištění olejové vany a kontrole kliky jsem narazil na problém - značně vytahaný řetěz vyvažovací hřídele. Dá se nějak napnout? Je tam nějaký napínák? Jaká vůle řetězu je ještě v normě? Přikládám video:
https://ulozto.cz/file/H6nWmfNuBUsJ/vid ... EgJGWzMt==
https://ulozto.cz/file/H6nWmfNuBUsJ/vid ... EgJGWzMt==
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Je tady o tom napsáno mnoho Mirku.... upřímně....celej ten motor vypadá na pohled dost v piči.... Řetěz u Libera nemá hydronapinak, tak jak to bývá u jiných motorů, řetěz má pouze vodítko. Hlavní problém budeš mít v obou a ne-li ještě ve vyjetých ozubených kolech...jsou třeba experti, co dávají do Libera řetěz ze škodovky, ten má bohužel větší čepy a vyjede ozubení do hoven...
Dolů rozvody, dolů prsa a vyměnit, přitom vyměnit na prsou gufera a ucpávky vodní pumpy...plus o kroužky prsou a sacího koše. M.
Dolů rozvody, dolů prsa a vyměnit, přitom vyměnit na prsou gufera a ucpávky vodní pumpy...plus o kroužky prsou a sacího koše. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Já vím, ten motor je totálně na kaši - ojniční čepy mají radiální vůle jak prase a při kompresi projde veškerý tlak kolem pístů do karteru. A nejen motor, ale celá pohonná jednotka je na výměnu.. Ovšem nutno přiznat, že je to dáno především zanedbanou údržbou předchozích majitelů - třeba z převodovky jsem vypustil místo oleje jen asi decku nějaké sračky s bronzovýma pilinama A u motoru zase někdo přilepil vanu takovým množstvím Hermetiku že po jejím dotažení nakapal dovnitř. Ty kousky se zachytily na koši olejového čerpadla a zacpaly sítko. Dokonce to čerpadlo vytvořilo takový podtlak, že sítko se normálně prohlo (vcuclo) dovnitř! Musí to být ale neskutečně odolný motor, když zvládl jezdit i s takhle omezeným mazáním.. Každopádně kdybych auto někdy kompletně renovoval, tak bych chtěl celou tu jednotku vyměnit za nějakou méně ojetou. Teď se to všechno snažím jen poopravovat, abych se s tím mohl taky trochu projet
Ten řetěz, no, zkusím ty napínací kluzáky vypodložit. Jinak použít škodovácký řetěz, tak to musí být luxusní prasárna, když je mimo jiné navíc dvouřadý
U toho původního vytahaného řetězu mám strach hlavně o to, aby nepřeskočil o zub. Myslím, že už k tomu nemá daleko.. Stalo se to někdy někomu?
Ten řetěz, no, zkusím ty napínací kluzáky vypodložit. Jinak použít škodovácký řetěz, tak to musí být luxusní prasárna, když je mimo jiné navíc dvouřadý
U toho původního vytahaného řetězu mám strach hlavně o to, aby nepřeskočil o zub. Myslím, že už k tomu nemá daleko.. Stalo se to někdy někomu?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Bohužel on neskoci, ale nacpe se mezi vodítko a ozubení a přerve se a může i napáchat škody, už jsem se s tím setkal....bohužel v tu ránu přestane motor jak mazat tak chladit....to chlazení by až tolik nevadilo, ale mazání vadí.... Hele já z KJ jeden motor mám, pokud bys chtěl můžeme se domluvit je funkční a jel pěkně....ale leží už fakt dlouho tak 6let určitě :-l
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Dík, jestli byl uskladněný v suchu, tak to bude v pohodě. Já jsem minulý týden sice přivezl kompletní pohonnou jednotku, ale dlouho ležela venku na dešti, takže motor je nejen orezlý, ale dokonce i zarezlý (nebyly tam svíčky!). Ovšem převodovka to zvládla v pohodě, jde čistě a hladce. Takže tu bych mohl teoreticky naroubovat na ten tvůj motor, jestli je to jen samotný motor..
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
- Typ Libera: E10, E12, E12 nové
- Bydliště: Jizerské hory
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Ahoj, už jsem to možná psal, možná ne. Subaru má průměr válečků řetězu tuším 4,7mm, řetěz na fabii 5,0mm. Stará kola se tím donutí k opotřebení max o 0,15mm, jak už to zde Mišus jadrněji zmínil. Dával jsem ho tam jednou v únoru venku a bylo mi z toho chvíli trochu horko. Řetěz lze dole na jediném přístupném místě roznýtovat, nový řetěz se napojí šroubkem M3 s matičkou, pak se protočí celým motorem a starý řetěz venku odpojí. Stahováček na řetězy jízdních kol je vhodnou a skoro nezbytnou pomůckou. Nový řetěz je vhodné koupit rozpojený a do kolíčku předem vytvořit něco jako důlek, aby se pak dal něco jako roznýtovat. Axiální síla tam nevzniká a asi by to jezdilo i jen při nalisování zpět, bez snahy rozklepnout konec. Pár tisíc km jsem s ním pak v pohodě najezdil.
Výhoda spočívá v rychlosti a láci opravy, sice se tím trvale trochu uškodí kolům, ale neriskuješ roztržení řetězu, nebo prodření karteru. Cena řetězu byla před více než deseti lety cca 170Kč, objednáváno zde (stará poznámka, nevím jak dnes): p. F. Kváč, Štrossova 336, Pardubice, 466 612 146 www.moto-retezy.cz Rozměry řetězu v hlavě nemám, ale jistě byl jen jednořadý.
Pokud bys sundaval i prsa motoru, tak už není důvod k takovéhle úspoře.
Držím palce, ahoj David
Výhoda spočívá v rychlosti a láci opravy, sice se tím trvale trochu uškodí kolům, ale neriskuješ roztržení řetězu, nebo prodření karteru. Cena řetězu byla před více než deseti lety cca 170Kč, objednáváno zde (stará poznámka, nevím jak dnes): p. F. Kváč, Štrossova 336, Pardubice, 466 612 146 www.moto-retezy.cz Rozměry řetězu v hlavě nemám, ale jistě byl jen jednořadý.
Pokud bys sundaval i prsa motoru, tak už není důvod k takovéhle úspoře.
Držím palce, ahoj David
- Mirax Karabo
- Přispěvatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
- Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
- Bydliště: Brno
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Ahoj, díky za tip Motor teď rozebírat nebudu, není čas - hala kde mám rozdělané Libero se má zanedlouho bourat takže jednoduché a rychlé řešení je víceméně nutné..
Já jsem to původně pochopil tak, že tím řetězem ze škodovky je myšlený rozvoďák řady 1000MB-Favorit. Fabia je pro mě spíš už VW než škodovka Jinak je to ale asi dobrý nápad, hlavně ten způsob výměny se mi líbí. A jestli se dá sehnat originální řetízek, tak to by bylo úplně super. A kdyby ten kolíček po tom vylisování a nalisování už moc nedržel, tak jeden ťukanec COčkem to napraví
Já jsem to původně pochopil tak, že tím řetězem ze škodovky je myšlený rozvoďák řady 1000MB-Favorit. Fabia je pro mě spíš už VW než škodovka Jinak je to ale asi dobrý nápad, hlavně ten způsob výměny se mi líbí. A jestli se dá sehnat originální řetízek, tak to by bylo úplně super. A kdyby ten kolíček po tom vylisování a nalisování už moc nedržel, tak jeden ťukanec COčkem to napraví
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Ja se nechtěl dotknout těch, co to mají na chvíli jako provizórium, ale viděl jsem od toho slavnyho fabio řetězu vyjetý kola tak, že vypadaly jako kotouč od cirkulárky jak mely zuby vyjetý, tak se ještě nakosily na jednu stranu
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Kolik tisic si myslis ze bylo na tom skodovackem retezu najeto, ze to tak sedrelo ty kolecka?
Protoze v momentu kdy by to bylo treba kolem 70-100 000 tak to je asi v pohode.
Protoze v momentu kdy by to bylo treba kolem 70-100 000 tak to je asi v pohode.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Kolik to mělo najeto netuším, ale tady jde o princip....nedávat do motoru sracky, které zničí jiné komponenty. Ušetříš asi 800,- a ve finále ti to dojebe kolečka a když je nemáš, tak si půjdeš koupit nový, který stojí nemaly peníz... nahradit originál věc je rozumný pouze pokud už není originál a hlavně to spolu zpárovat, tzn ty kolečka přizpůsobit tomu řetězu s většími čepy....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Český Brod
Re: Řetěz vyvažovací hřídele.
Jak se to říká: jednotka dočasnosti je 1 furt