

Čau všichni, s odkazem na mou diplomovou práci bych chtěl rozvést debatu o rozkladu sil působících na přední spodní rameno při jízdě. Je jasné, že rameno je uloženo 2x na čepu v silentbloku v rámu a jednou na čepu u kola. Podle mých úvah bych řekl, že rameno je z 80-90% namáháno na tah/tlak (mezi uložením v silentblocích (jedna vazba) a uložením na kulový čep (druhá vazba)). Toto by se dělo při jízdě bez stabilizátoru, kdy by rameno teoreticky nic neohýbalo, jen by se při zatáčkách "natahovalo a stlačovalo". Pokud přibude stabilizátor, přibude s ním i ohybový moment v kolmé rovině na "plochu ramene". Pokud se budeme bavit o nerovnostech, popř. dírách nebo patníku, vznikne ohybový moment s ramenem dlouhým silentbloky-čep, zatímco je rameno uloženo na dvou podporách. (Dejme tomu že předkem chci najet na chodník, tím se uložení co je více vzadu bude "zatlačovat" do středu auta a přední uložení se bude "vytrhávat" ze středu auta).
Otázka nebo zamyšlení teda zní: zapomněl jsem na nějaký zátěžný stav? Jsou ještě nějaké síly, které by mohly na rameno působit?
Vojta