Výbrusová ojniční ložiska

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom1998
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 18, 2021 12:16 pm
Typ Libera: Subaru Libero E10
Bydliště: Česká Třebová

Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Tom1998 »

Ahoj,
řeším klikovou hřídel s nezadbatelnou ovalitou, poté ještě druhou s potřebou výměny šálek. Dají se někde sehnat nový šálky a případně výbrusový šálky?
Jednolitrový motor na starší Libero.

Děkuji za přínosné komentáře. :D
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1024
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, tak držím palec s opravou - já upgradoval tenkráte E10 na E12 kvůli nesehnatelnýmu guferu na kliku od spojky - tak nesériový rozměr mi nebyl tehdy nikdo schopen sehnat...jak to hodláš řešit?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
setrilek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 89
Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Horka u Staré Paky

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od setrilek »

Ahoj, Pokud si pamatuji, šály na E10 by měly být shodné z E12. Ty jsem tehdá neměl, ale z rozebraných různých motorů jsem si schovával šály a myslím, že to byly od Škodovky. Zjistil jsem, že mají stejnou sílu mikrometrem, dobrousil jsem ostatní rozměry a prořízl drážku a vyhnul ten zajišťovací výřez proti otočení. Co do průměru se nechá šálka i snadno přihnout a dopasovat na délku na půlkách z ojnic. Je to trochu pracnější si s tím pohrát když není jiné řešení. Jen jde o to dnes mít možnost mít v ruce nějaké šály a proměřit si, které by se pasovaly. Asi nejlepší je zajít do nějakého servisu, nebo brusírny klikovek, kde mají různé šály a tam by Ti mohly pomoci, jaké si pak někde objednat. Horší to je s náhradou půlšálek u setrváku, pokud se nebudou hodit z E12 a jsou-li ještě k sehnání. Pokud už je sjetá kompozice na měď. Nevím zda to někde opravny dělají to nechat nově nastříknout a doškrabat. dysi jsem to dokonce doma odlejval z kompozice a v přípravku vysoustružil. Kompozici doma ještě trochu mám. Jeto sice prasárna , nechat kliku točit na mědi, ale pokud se motor používá třeba jen do lesa, tak stačí malinko ubrat na délce šály a podložit ji alobalem a dopasovat. Vždyť i tak seto už většinou na mědi točí a olejem maže jako kdejaké pouzdro z mosazi. Simering k setrváku pokud není už k sehnání lze vrchní rozměr upravit vystružením mezivlošky, zrovna jako u vačky rozvoďáku. Nebo stačí stočit přesnou sílu pásku plechu, konce sešikmit na 45 stupňů a těsnost vymezit silikonem, nebo nějakým tmelem. .
Uživatelský avatar
Tom1998
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 18, 2021 12:16 pm
Typ Libera: Subaru Libero E10
Bydliště: Česká Třebová

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Tom1998 »

Sehnal jsem vše potřebné na GO spodku motoru. Šálky jsou totožné s E12, použil kliku s minimální deformací a sehnal nové šálky. Již řeším hlavu motoru (těsnění, gufera ventilů, ventily), samozřejmě hlavu otlakovat a nechat srovnat.
Uživatelský avatar
Tom1998
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 18, 2021 12:16 pm
Typ Libera: Subaru Libero E10
Bydliště: Česká Třebová

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Tom1998 »

Lubomír píše: pát říj 29, 2021 7:58 pm Ahoj, tak držím palec s opravou - já upgradoval tenkráte E10 na E12 kvůli nesehnatelnýmu guferu na kliku od spojky - tak nesériový rozměr mi nebyl tehdy nikdo schopen sehnat...jak to hodláš řešit?
Ohledně tohoto bych doporučil TB Epox Česká Třebová. Zatím vždy dokázali sehnal úplně vše, případně najít nějakou náhradu od jiného výrobce.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1867
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Mis.us »

Lepší než aby tam nebylo nic.....bohužel ale jiný gufera než originál moc nefungují :evil:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od kraxna »

V Příboru je týpek, který se tím zabývá již dlouho, šálky vyrábí, zkracuje atd. Doporučuju ale osobně - Josef Jaluška 777552777
Zpomal a užij si to. :)
Odpovědět