Barča

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

covex píše: úte pro 13, 2022 8:23 pm To kdyz takle urezne vzadu ram a hne se kolo tak to pak drhne... no jen strasim. Nepodcenoval bych ale kontrolu pneumatiky - pripadne i sundat gumu z rafku. Takovy zborceny kord, nebo uvnitr utrzeny kus gumy muze delat ledacos.
Jasně, samozřejmě omrknu vše. Pohledem pod auto nikde nic nedrhne, takže snad jedině manžeta, nebo fakt uvnitř nějaké gufero. Ale je prostě slyšet co otáčka kola zavrzání něčeho gumového.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Mis.us píše: úte pro 13, 2022 9:23 pm Pravděpodobně bude k.o tisicihran v bubnu. Celkem běžná závada. Ale samozřejmě zjistíš, až budeš analyzovat závadu, co to skutečně je. M.
No, uvidím. Právě ten zvuk zní dosti gumově. Na této straně mám již pár let buben náhradní. Ale jezdí to právě v pohodě, dopředu, dozadu, při jízdě nad 30km/h nic neslyšet, jen opravdu při pomalé jízdě. Jsem fakt zvědav, co objevím :D
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

covex píše: stř pro 14, 2022 8:35 am Hm.. tak to jsem jeste nevidel - prispevky od Albeda se vzdycky akorat pridaji k prechozimu prispevku a jeste pod jinym uzivatelskym jmenem :(.

Albedo: ty mas moderatorska prava, tak prosimte pozor jak odpovidas, jestli editujes prispevek nebo zadavas novou odpoved.

Albedo 94.74.247.23x úte pro 13, 2022 9:38 pm Úprava příspěvku „Re: Barča“ od „covex“ z důvodu
»
Albedo 94.74.247.23x úte pro 13, 2022 9:35 pm Úprava příspěvku „Re: Barča“ od „Mis.us“ z důvodu
»
Jo, už jsem to taky zjistil, omlouvám se. Dělal jsem to z telefonu, a nějak se mi podařilo kliknout na editaci, místo na odpověď.... :-?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Albedo píše: stř pro 14, 2022 10:28 am
Mis.us píše: úte pro 13, 2022 9:23 pm Pravděpodobně bude k.o tisicihran v bubnu. Celkem běžná závada. Ale samozřejmě zjistíš, až budeš analyzovat závadu, co to skutečně je. M.
No, uvidím. Právě ten zvuk zní dosti gumově. Na této straně mám již pár let buben náhradní. Ale jezdí to právě v pohodě, dopředu, dozadu, při jízdě nad 30km/h nic neslyšet, jen opravdu při pomalé jízdě. Jsem fakt zvědav, co objevím :D
On když je ten tisicihran načatej, tak to právě skřípe jako stará guma když se žvejká a dělá to právě jen při velice nízkých rychlostech (například je to nejvic slyšet při dojíždění k semaforu) a taky se tak projevuje málo dotažený buben, respektive středová matice. Tam je nutný hlavně dodržet moment cca 200nm při dotahování a hlavně musí bejt ta podložka pod maticí nasazená na hřídel správně (je čočkovitého pérového tvaru) vypouklým směrem k matici.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak jsem to dnes rozebral, gufero pod bubnem (vnější) jaksi přišlo o své podstatné části, motal se tam kus gumy a spečený, asi plastový prach. Nevím, jak se mu to přihodilo, ale tím, že se odporoučelo, tak samozřejmě byla uvolněná i středová matice. Gufero tam bylo rok a půl, originální kus. Ta pérová podložka byla správně, je na ní i vyražen nápis OUT. Tisícihran je v pořádku jak na poloose, tak v bubnu.
20221214_150300.jpg
20221214_150300.jpg (1.85 MiB) Zobrazeno 1745 x
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Já teda nevidím že by guferu něco bylo.

Vzadu v náboji jsou speciální "opěrné" gufera. Na vložce bubnu, kde je tisicihran je naklepnuty kroužek a ten je na gufero přimáčkly a tím těsní, mělo by to bejt pochopitelně namazany. A to nemluvím jen o guferu, ten tisicihran je suchej a zrezlej jak svině.....vše musí bejt dokonale namazany, to je stejný jako si měl s tou lamelou(kde musí být mrkev dostatecne namazaná) která se nehejbala.

Rozhodně si nemysli, že gufero dělá doraz, prostě si to měl povolený, repsektive si to málo dotahl. Doraz je ložisko!!! Tzn že se buben opře o ložisko a z druhý strany je doraz osazení na poloose a to celý sevře středová matice, proto je mezi ložisky vložka (kus trubky) aby nedošlo k jejich poškození při dotažení a zároveň aby to bylo "natvrdo" Tohle nejsou kuzelikova ložiska který se dotahuji pomalu jen prstama ..... :wink:


Nijak tě nehejtuju, ale bohužel tohle vše je příčina špatný montáže.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Mis.us píše: stř pro 14, 2022 8:23 pm Já teda nevidím že by guferu něco bylo.

Vzadu v náboji jsou speciální "opěrné" gufera. Na vložce bubnu, kde je tisicihran je naklepnuty kroužek a ten je na gufero přimáčkly a tím těsní, mělo by to bejt pochopitelně namazany. A to nemluvím jen o guferu, ten tisicihran je suchej a zrezlej jak svině.....vše musí bejt dokonale namazany, to je stejný jako si měl s tou lamelou(kde musí být mrkev dostatecne namazaná) která se nehejbala.

Rozhodně si nemysli, že gufero dělá doraz, prostě si to měl povolený, repsektive si to málo dotahl. Doraz je ložisko!!! Tzn že se buben opře o ložisko a z druhý strany je doraz osazení na poloose a to celý sevře středová matice, proto je mezi ložisky vložka (kus trubky) aby nedošlo k jejich poškození při dotažení a zároveň aby to bylo "natvrdo" Tohle nejsou kuzelikova ložiska který se dotahuji pomalu jen prstama ..... :wink:


Nijak tě nehejtuju, ale bohužel tohle vše je příčina špatný montáže.
Asi to není dobře vidět, z toho gufera zůstal jen obvodový kroužek a kousek praporku. Jeho zadní strana tam vůbec není a ani u středu. A ten kus gumy, co leží na tisícihranu, je také kus gufera. Jo, tisícihran vypadá suše a rezle, ale to je výsledek omytí acetonem a benzínem, když jsem vymýval ty přilepené spečené kousky plastu z gufera, jinak byl mastný až až. Dvěma prsty to opravdu neutahuji, bylo to 20kg na metrové tyči. Chceš říct, že když tam to gufero nedám, že matici nezašroubuji o pár závitů víc? Tak to je blbost.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Ty mi asi nerozumíš, ten buben je oprenej o ložisko z jeho strany a to dělá doraz, to ložisko, z druhý strany ramene jak je strcena poloosa tak je doraz na poloose, taky oprenej o ložisko a to cely je středovou maticí poloosy stažený na ložiska na tvrdo. Nevím jak si přišel na to, že tím,že se odparal kus gufera že se uvolnil buben. To si vysvětluju tak, že tvrdíš že doraz doho dotažení je gufero, což je prostě kravina. Já nevím jak ti to mám jinak vysvětlit ale prostě si to málo dotáhl když si to před časem měnil ten buben.

Ano rozhodně ji dal nezasroubujes :lol: to bys tam musel dát na stranu bubnu do náboje o 5mm tenčí ložisko (aby si buben dostal dál, respektive hlouběji do náboje)

A jediný co to gufero může poškodit, je ten kroužek co na něj doléhá.....


Na ten tisicihran ideálně jehlový pilnicek proskrabnout drážky a zbytek ocelovým kartáčem.....zajímavý že by to pod mazivem bylo takhle shnilý..... :roll:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Zas tolik toho na tom guferu nechybí

Viz foto
Přílohy
IMG-20220225-WA0017.jpg
IMG-20220225-WA0017.jpg (117.31 KiB) Zobrazeno 1710 x
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak jo, máš to pěknější :)
Ti ten zbytek gufer vyfotím, jak se dnes dostanu do garáže. Koukal jsem ještě na ten buben, a vážně mi tam chybí to olejové těsnění 725042020. Takže nevím, co se přihodilo, ale rozemletýho bordelu s vazelínou tam bylo spousta.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Albedo píše: čtv pro 15, 2022 6:10 am Tak jo, máš to pěknější :)
Ti ten zbytek gufer vyfotím, jak se dnes dostanu do garáže. Koukal jsem ještě na ten buben, a vážně mi tam chybí to olejové těsnění 725042020. Takže nevím, co se přihodilo, ale rozemletýho bordelu s vazelínou tam bylo spousta.
Mě nejde o to ti ukázat že to je pěknější, ale to, že na guferu moc nechybí a vysvětlit ti, že buben je přitažen na ložiska. Jediný co se mohlo přihodit, tak tím jak byl povolenej buben, tak to odsraly i ložiska, dost pravděpodobně to namlety může bejt jejich krycí plíšek ,pokud si tam dával 2RS. Ale klíčový je to, že na začátku, byl ten buben povolenej, nebo nebyla dostatečně zalisována poloosa do ložisek, tu by měl ostatně pak dolisovat buben, když se dotahuje středová matice. Dotažený to je, až když se ložiska sevřou dorazem na poloose a dorazem na bubnu (každý ložisko je opřený v náboji o osazení z vnitřní strany). Taky by bylo klidně možný, že jak je na tisicihranu spousta ty rzi, tak buben se přes ty narustky svým tisicihranem nedostane dostatečně hluboko a neopře se o ložisko.

A nejprve si mluvil o vnitřním guferu, teď mluvíš o guferech, takže nejspíš je poškozený i to u poloosy.... :roll:

Ty to možná chápeš jako že tu na tebe machruju, ale mě jde o to ti poradit ze svých velmi bohatých zkušeností a hlavně ti vysvětlit že opravdu buben nemá doraz na guferu (ten co dělá maximální svornost)

Už to nechám být, protože to stejně nikam nevede. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Tak hurá, nová závada! Dnes jsem si vyjeli směr sraz u Ludvajze. Po výjezdu z města jsem zařadil 5. rychlostní stupeň a řadící páka vibruje jak sviňa. Musím ji držet, aby byl klid. Na jiné rychlosti to nedělá. Když to pustím z kopce a tu 5 zařadím (brzdím motorem), tak je klid, nic to nedělá (pár týdnů zpět takto vibrovalo celé auto, i s tím, že se to při brždění motorem uklidnilo. No, říkal jsem si, dojedeme k Ludvovi a zítra to zkouknem. Po dalších 20km najednou zdechl tachometr, ale Check engine se nerozsvítilo. Když tu 5 držím pod plynem, páka vibruje a tachometr má tendenci se chytat a ukazovat. Když na 5 jedu z kopce bez plynu, páka nevibruje a tachometr neukazuje. To je zase, co?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

U fa i kJ převodovek je poměrně známý, že odchází ložisko na 5ce. Kolečko, co pohání bowden je silonový, takže nejspíš už se vyhoblovalo a občas se chytne, kdyz se pod plynem hne hřídel (nadměrná vůle na ložisku)

Taky je ale možný, že při posledni montáži převodovky si ztrhnul závit na koncový matici bowdenu a ta povyjela. Těžko soudit, tipuju první variantu, samozřejmě ideální je, celou převodovku preloziskovat tak jako tak.

A na to aby se rozsvítil Check E. by musel 50 vteřin v kuse jet budík bez pohnutí.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 399
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Barča

Příspěvek od Albedo »

Jo, mám sundaný dekl, kde je náhon tachometru. Ložisko 5 KO, lítá to tam jak cigán v hospodě. Potřebuji teď do 5 dnů pořešit pojízdnost, a mám tu jen převodovlu s vylítlím diferákem. Jde to ložisko nějak vytáhnou "zvenku"? Na tý hřídeli je u ložiska nějaký dotlačovací kroužek a drží ho na hřídeli nejspíš nalisovaný bazemek, co je na něm právě kolo pětky.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Barča

Příspěvek od Mis.us »

Bohužel musíš celej gear rozpůlit, hřídel vyndat, dát na lis a lisovat ložisko dolů patřičným přípravkem.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět