Rozdíly starší x mladší

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Rozdíly starší x mladší

Příspěvek od peple »

Sice mám mladší, ale úložnýho prostoru je v něm pramálo oproti staršímu :cry:
Na druhou stranu výhled z něj je lepší(vyšší dveře)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

peple, výborný nápad! A ode mne "osnova"
1. Motor: akcelerace, spotřeba, údržba, hluk, výdrž....
2. Jízndní vlastnosti: po normální silnici - v terénu -na sněhu (měly by být stejný ale?)
3. Ovládání: brzdy, řazení, posaz řidiče, únava z řízení atd
4. Kvalita zpracování: ( upadávající páčky,drnčící plasty atd)
5.Odolnost proti korozi : spodek (co není vidět na první pohled) exterier
(třeba ty nehezký "bouličky" na "novým" pod plasty u oken)
6.Dostupnost rozdílných náhr. dílů: (platí novější-líp se sežene?)
7.Shrnutí hlavních důvodu : rozhodl jsem se pro daný typ, protože : ( a já se přiznám, že z důvodů finančních ( starší bylo do 50 dost slušný a novější i nad 100tis.Kč) /jíný důvod bych si asi v té době nepřipouštěl a bral jsem to jako rozdíl třeba Favorit-Felicie/ Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše: (třeba ty nehezký "bouličky" na "novým" pod plasty u oken)
Ty bouličky jsou fakt hnusný :evil: ale jsou to jenom lišty a ty se dají snadno vyměnit -/nemluvím ale o ceně./
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Pokud mám možnost srovnávat auta v kterých jsem se vezl, tak motor se vstřikováním je o poznání živější a má (jak se píše v motoristických časopisech) "kultivovanější chod". I spotřeba by měla být o něco menší. Ale velkou roli hraje individuální stav motoru a staršímu typu hodně ubírají vyběhané karburátory.
Jízdní vlastnosti se dost liší, protože nový typ má úplně jinak řešené tlumiče a odpérování není laděné tak natvrdo jako ve starém. Na normálních děravých silnicích je to paráda, úplně jiné auto. Ale v terénu i na sněhu je na tom prý hůř. S novým jsem jel jen kousek, ale mám pocit, že do zatáčky bych si s ním netroufl tak rychle jako se starým .. přece jen ten tvrdší podvozek si nechá víc líbit. Ovšem to je první dojem a možná bych si zvyknul.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Pak je tady místo pro řidiče.
Ten kdo má víc jak 180cm tak bude mít u nového starosti najít pohodlnou polohu za volantem jak pro chodidla(pedály a místa před nima je jen taktak a ani o cm víc) tak pro kolena(Mirek může poreferovat).
Schránka před spolujezdcem je akorát na futrál s CéDéčkama a škrabku na sníh :evil: , ale když sem si vůz kupoval vyhrálo jednoznačně stáří.
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Příspěvek od Mirek »

S tím místem je to pravda, naskládat do novějšího typu dvoumetrovýho mě byla zajímavá scénka. :lol: O ničem jinym než o místě zatím nemůžu poreferovat..
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Měl jsem možnost vídět u Martina.H tu jeho rozloženou káru a řekl bych, že pokud je někdo zvyklý opravit si spoustu věcí sám,tak u nového Liberka bude mít tyto možnosti značně omezené.Já jsem už na tom svém musel hodně věcí vyměnit (trubky vody,chladič.br,trub atd.) a domnívam se,že nové Liberko týto možnosti nedovoluje.Já každou chvíli něco utrhnu nebo propíchnu v lese větví a nedokážu si představít jak bych měnil obyčejný chladič ,aniž bych musel demontovat celou kastlu.Je fakt,že né každý jezdí v takovém extrému,aby musel takové zákroky dělat. Až Martin dodá fotky tak se bude spousta lidí divit jak složité a nedostupné na opravy je nové Liberko .Mně to přesvědčilo a mynulý týden jsem si dovez z Trutnova E12, 10,93. qcheerleader.gif
Dandy
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Podle mě, je na novějším typu o trochu lepší motor, výhled, topení. Jinak je stejné, nebo horší - to v hodně věcech. Já osobně jsem z novějšího hodně sklamán a už bych "jeté" nechtěl ani zadara. Toto je už auto které jako celek beze zbytku splňuje heslo "ojet a sešrotovat". Pro nás, kteří jsme byli zvyklí dělat ze starého nové, se stane koupě a následné polévání živou vodou nekonečným příběhem a noční můrou. No, ale když už jsem se do toho dal, tak to nějak dotáhnu do konce.


Martin.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Teď sem nakládal do auta zezadu a další rozdíl na kterej si vzpomínám sou páté dveře.
Zatímco u novějšího sou prakticky rovné a při otevření pod nima chodím vzpřímeně(mám cca178cm), tak starší typ má dvěře "zalomené" a človíček mojí postavy se už musí sklánět.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Když to ve stručnosti vezmu podle osnovy, kterou jsem si před časem postavil, tak: Akcelerace a výkon je u novějšího citelně lepší, což především oceňuji u nás v kopečkách. Staré, jakoby 5 vúbec nepotřebovalo a nové i do mírného stoupání akceleruje.(to myslím i řádně ovlivňuje spotřebu). Nové podstatně míň skáče(je měkčí) a chvilku dá si zvyknout na naklánění v zatáčkách. Brzdy naprosto srovnatelné a i ručka s minimální údržbou spolehlivě funguje a udrží auto i v pořádném kopci.Jak bude jezdit na sněhu ještě nevím , ale pro jistotu jsem obul pořádný zimní protektory se "špalky".Jinak komfort jízdy je silně ovlivněn "výškou" obutých gum. (Do pneuservisu jsem jel na půjčených (195/60?) gumách z Golfa, a na silnici "cítil" i přecházející mravence.) Volant samozřejmě modernější s tlustším věncem lepší padne do ruky proto se zdá,že se lépe řídí.(Technicky ale je to stejný).Posilovač nemá a hlavně na parkovišti, když je Libero plně naložený je volantem co točit. Za jízdy mnohem lépe. Možná bych řekl, že nový má příjemnější sedadla aspoň vpředu .(Vzadu jsem ještě nejel ani v jednom)Ale bude rozdíl i v provedení sedaček. I u novějšího jsou sedadla "jednodílná a dvoudílná" . (K vůli "otáčení".)Ale to jsou subjektivní pocity. Plasty a kličky budou z hmoty poplatné době, kdy se auto vyrábělo. Novější uvnitř o dost líbivější , ale u staršího možná praktičtější pro ušpinění. To platí i o stropu (hlavně vzadu) Plasty zatím "nedrnčí", ale asi budou. Už chybí nějaká ta příchytka,ale naštěstí nahraditelná ze současně nabízeného sortimentu v krámě.Jak to vypadá s korozí to poznám časem, ale ty starší jsou pro rez velmi dobrou pochoutkou. To novější má v dutinách spoustu"kloboučků" v dírách a je asi vystříkáno. Zda-li z výroby, nebo až tady u nás nedokážu posoudit. U staršího ty "bouličky" naskakují snad po každém dešti i na rovné ploše dveří. Jak to bude s náhradními díly a hlavně cenou,ukáže čas. To nejpotřebnější, co občas každy potřebuje, je poslední díl výfuku, brzdové destičky a díly na "novou spojku jsou k sehnání (výfuk asi 2.800,-)A poslední bod osnovy si musí odpovědět každý sám. Cena novějších na mnoha místech značně klesla a vypadá to, že bude padat i dál. Odpovídá ceně ojeté Felícii, ale já si Libero pro jeho "specifické vlastnosti" cením mnohem výš. Hlavní důvod klesající ceny vidím možnost dovést si ho z Německa ( 1500-3000 Euro) a pak tady, no když moc, tak 4 tisíce. Tak velmi brzy ceny přez 80-85 tis.Kč budou minulostí. Jo a poslední dovětek sedi na stoprocent. Kdo kdy jel ve Favoritu z 88-89 a pak ve Felicii z 95 ví o čem je řeč. Dědek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Dnes jsem se dostal s "novým" na synkův hever a Libero jsem si pěkně zvednul a pořádně prohlédl zespoda.A řeknu vám přátelé, odspodu je nové Libero ještě novější, než shora. Vynechám-li motor, je tu nové zavěšení, péra, tlumiče, růzmé výztuhy a kryty.
Jiný je i přední diferák a myslím i kardanka. Chladič jinde (ten propíchnout větví asi nepůjde, ale poteš pánbůh ho někdy dolovat ven) Přední závěsy taky jiné a spousta dalších novinek. Překvapil mě ale ten nezvyklý prostor za benzínovou nádrží(ta je snad stejná i když?)No potěšilo mě, že nikde není snad nic durch prožraného a natřel jsem jen tu konstrukci tažného zařízení. Maslím, že tohle Libero vanu něčím prorazit snad ani nemůže.Zato tyhle "jackly" dost překážely při výměně posledního dílu výfuku. A nakonec jedno překvapení. Z předního diferáku vedou jiné unašeče a manžeta na poloose je dost vzdálená od tělesa deferáku, který nemá žádný výpustný šroub, jen "kontrolní z boku. V předním nárazníku je dost masivní výztuha a nádobka ostřikovače zaujímá místo tam, kde jsem plánoval zabudovat "zapuštěný" mlhovky. A nakonec zvláštní trnože pro zvednání celého auta. Starší jsem zvedal za takový "místečko" před kolem a tohle k tomu má tuhle zváštnost. O výfuku jinde. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět