Vrhnu se teda do mini osvěty po hlavě a doufám že časem budeme přidávat další zajímavůstky.
KRÁTKÁ HISTORIE SUBARU 360
Model Subaru 360 byl první řadou automobilu s délkou necelé tři metry a první japonskou samonosnou konstrukcí se samostatným závěsem kol a hřebenovým řízením, vyráběných ve Fuji Heavy Industries(mateřská společnost firmy Subaru). První kus byl vyroben již v roce 1950 a na trh přišel v roce 1958. Označení 360 se vztahuje k velikosti(objemu motoru).V Japonsku se též označuje zařazení do daňové třídy, do níž vůz spadá. V tomto systému menší znamená levnější, přičemž model 360 byl tím nejmenším.
Například do USA byly modely Subaru 360 oficiálně dováženy v roce 1968 Malcomem Brickinem. S velkým nadšením tu však přijaty nebyly, většina z nich nebyla ještě po třech letech stále prodána. Jejich cena byla USD 1300,- za kus a je znám případ, kdy 6 úplně nových kusů bylo nabízeno za USD 2000,- celkem!
V nabídce byly celkem 4 různé typy: 2 sedany - bilý standard a Young - žlutý sportovní model, dodávky a jako nejvzácnější - pickupy.
Dále existují i jiné verze speciálních modelů 360, dovezených soukromě.
Ti, kteří si vozy pořídili, označují možnost nákupu náhradních dílu a
zajištěni servisu v USA jako značně obtížnou, společnost Subaru tyto služby totiž nezajišťovala - nebyla to její povinnost.

Technická data

Dvoudobý řadový dvouválec chlazený vzduchem, objem 356 cm³, vrtání 61,5 mm a zdvih 60 mm, komprese 6,5, výkon 12 kW (16 koní) při 4500 ot/min. Třístupňová převodovka
První typ 1958-62

Kabrio z let 1958-62

Následující typ 1963-67

První typ kombi 1963-67


Poslední typ 1968-70

Poslední typ kombi 1968-70

„Třistašedesátka“ dále posloužila jako základ pro nám již dobře známou konstrukci SUBARU 360 truck
- SUBARU SAMBAR - 1961-66

Je to jenom kostra. Nebojte se doplňovat, opravovat a upravovat
