Silentblok výfuku
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Silentblok výfuku
takto sa dá opraviť za smiešne peniaze silentblok posledného dielu výfuku:
A je to upravený škodovkový siletblok odrezaný pilkou na železo, aby nesmrdela guma od rozpáleného výfuku. Toť vše... , stav po viac ako roku jazdenia.
Normálne aj po oprave upevnenia to vypadalo takto:
tu je vidieť aj oprava systémom Nautilus krytu výfuku, bezproblémovo prešla na STK...
A je to upravený škodovkový siletblok odrezaný pilkou na železo, aby nesmrdela guma od rozpáleného výfuku. Toť vše... , stav po viac ako roku jazdenia.
Normálne aj po oprave upevnenia to vypadalo takto:
tu je vidieť aj oprava systémom Nautilus krytu výfuku, bezproblémovo prešla na STK...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Přidávám návod na renovaci silentbloku držícího katalyzátor.
Dá se sice jednoduše nahradit obyčejným silentblokem za pár korun, ale ten dlouho nevydrží, protože mu chybí přerušení tepelného mostu a dorazy krajních poloh, jako má originál.
To se ale dá snadno napravit tím, že se nový silentblok vestaví do původní "klece".
Z utrženého silentbloku se odstraní zbytek gumy, odřízne se šroub kterým se připevňuje ke karoserii (musí se ubrousit i hlavička) a na jeho místě se vyvrtá díra. Druhá díra se vyvrtá v protikusu.
Tyto díry poslouží k upevnění nového silentbloku .. já jsem sehnal typ S3020/P4 (30 je průměr, 20 výška), který má na jedné straně šroub M8 a na druhé vnitřní závit M8, takže jsem musel použít ještě svorník (šroub s uříznutou hlavou) M8x20. Ten se nesmí do silentbloku šroubovat silou, protože by pak tlačil do gumy a odtrhoval by ji od misky. Svorník je dobré v silentbloku pojistit zalepením (např. "Hermetikem"). Díl klece k výfuku se pak k silentbloku upevní maticí s pérovkou (utáhnout "na krev"), díl ke kastli se jen nastrčí na šroub.
Práce na půl hodiny, silentblok za 45 Korun a výsledek rovnocenný originálu. Takhle zrenovovaný silentblok jsem měl už na svém prvním Liberu a po víc než 10 000 km vypadal pořád jako nový a možná by jezdil dodnes - bohužel zbytek auta na tom byl hůř.
Dá se sice jednoduše nahradit obyčejným silentblokem za pár korun, ale ten dlouho nevydrží, protože mu chybí přerušení tepelného mostu a dorazy krajních poloh, jako má originál.
To se ale dá snadno napravit tím, že se nový silentblok vestaví do původní "klece".
Z utrženého silentbloku se odstraní zbytek gumy, odřízne se šroub kterým se připevňuje ke karoserii (musí se ubrousit i hlavička) a na jeho místě se vyvrtá díra. Druhá díra se vyvrtá v protikusu.
Tyto díry poslouží k upevnění nového silentbloku .. já jsem sehnal typ S3020/P4 (30 je průměr, 20 výška), který má na jedné straně šroub M8 a na druhé vnitřní závit M8, takže jsem musel použít ještě svorník (šroub s uříznutou hlavou) M8x20. Ten se nesmí do silentbloku šroubovat silou, protože by pak tlačil do gumy a odtrhoval by ji od misky. Svorník je dobré v silentbloku pojistit zalepením (např. "Hermetikem"). Díl klece k výfuku se pak k silentbloku upevní maticí s pérovkou (utáhnout "na krev"), díl ke kastli se jen nastrčí na šroub.
Práce na půl hodiny, silentblok za 45 Korun a výsledek rovnocenný originálu. Takhle zrenovovaný silentblok jsem měl už na svém prvním Liberu a po víc než 10 000 km vypadal pořád jako nový a možná by jezdil dodnes - bohužel zbytek auta na tom byl hůř.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Pekné, ale chýba tam medzi tými bočnými ploškami ešte nejaký tlmiaci prvok, asi to bude zvoniť pri prepružení, nie?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2475
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
2Peple: i co mam original silentbloky, tak si casem sednou a pak tam ta "meziguma" je potreba. Vypada to, ze tam mas dost malou mezeru, tak bych se fakt bal, ze to o sebe bude mlatit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální