Zadní kyvné rameno
Nedávno jsem sháněl pásy na střední a zadní řadu sedadel. Na radu
z fóra jsem poslal mejl do Hostivic. Ozval se mi Luboš a poslal sadu
pásů za 1200 kč včetně poštovného. Já jsem spokojen- co vy na to?
Teď mám jiný problém - korozí poškozené levé zadní kyvné rameno
a marně se ho pokouším dostat ven k zavaření. Je lepší povolovat
šrouby v silentblocích ramene nebo nebo ho oddělat i s držáky.
Na obojí je hrozný přístup.
z fóra jsem poslal mejl do Hostivic. Ozval se mi Luboš a poslal sadu
pásů za 1200 kč včetně poštovného. Já jsem spokojen- co vy na to?
Teď mám jiný problém - korozí poškozené levé zadní kyvné rameno
a marně se ho pokouším dostat ven k zavaření. Je lepší povolovat
šrouby v silentblocích ramene nebo nebo ho oddělat i s držáky.
Na obojí je hrozný přístup.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
škatulka: heh, tak to mame stejny problem, mozna by to bylo na samostatne tema.. ja obe ty "kyvna ramena" alias nosice ramen zadnich kol utrhnul z ramu v terenu. pristup k tem 'drzakum' neni ztas tak hrozny, prijde mi to lepsi nez k tomu pruznemu ulozeni ..2 goly nebo 1 flexa ( ) na to staci, hlavni je auto zvednout, jinak se stejne nedostanes na dalsi 2 + 2 srouby ramen z.kol co jsou blize podelne ose äuta a pak je tam jeden silenblok motoru a kloubove uchyceni prevodovky. jinak ony nosniky - nosnik? (je to spojene pricnikem - obe strany) maji v hostivicich do 2000,- (..tez me tam ceka cesta..) tak oprave zdar, u me je to horsi ze musim vyvarit i ram protoze v miste uchyceni to je nahnile, nastesti zatim ne tak moc aby to neslo spravit, zbytek ramu je very ok tak do toho jeste jdu..
- Vlado
- Přispěvatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
- Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen
Toto je uchytenie z vonkajsej strany (prava strana).
Nechcelo to ist podobrom, tak som na hlavu privaril velku maticu (za sucastneho ochladzovania silentbloku) a potom to islo.
Tento pohlad zospodu jehladaj, (to som mal kasnu dole ale pre nazornost posluzi). Celkom bez problemov isli vykrutit tie dve skrutky co drzia konzolku silentbloku, pozor na podlozky ktorymi sa nastavuje geometria.
To plati pre stare Libero, neviem ako je to na novom.
Už jsem taky zjistil že nosníky jsou spojené trubkou tak jsem je zase pracně přišrouboval zpátky. Podařilo se mi uvolnit horní úchyt tlumiče
a vnitřní silentblok (po domluvě velkým kladivem šel dost slušně),ale
ten vnější stále odolává (už jsem roztrhl oříšek od GOLY). Dobrý nápad
s tím navařením matice. Ještě je možnost šroub odvrtat ale kde vzít
nový se závitem M10x1,25. Raď te, raď te,nač vymýšlet vymyšlené!!!
a vnitřní silentblok (po domluvě velkým kladivem šel dost slušně),ale
ten vnější stále odolává (už jsem roztrhl oříšek od GOLY). Dobrý nápad
s tím navařením matice. Ještě je možnost šroub odvrtat ale kde vzít
nový se závitem M10x1,25. Raď te, raď te,nač vymýšlet vymyšlené!!!
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
tak ja uz mam opravu v procesu, nakonec sem to dal do jedny dilny, dnes rano, este nez sem odesel tak mladej kluk uz mel v ruce autogen a 2 matky povoleny, verim ze sem to dal do spravnejch rukou, holt neni cas ani prostor pro DIY (udelat to sam..)- vyjma zavarky, tu bych stejne prenechal znamymu, no sem zvedav jak se jim to vyvede, cena bude unosna, az to bude, napisu..
..nicmene do patku-srazu to bude, takze radost:)
..nicmene do patku-srazu to bude, takze radost:)
dekujem;)Tak už to máte oddělené od inzerce
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak to bych taky rád viděl měřit geometrii po demontáži a montáži ramene. Pokud se vrátilo vše na správné místo je to zbytečná práce. Lze porovnat pouze naměřené hodnoty před demontáží a po. A jediný rozměr, který považuji za důležitý je kontrola rozvoru. a na to stačí kus provázku nebo pásmo. ( i třímetr) Jinak nemám tušení jak změnit odklon či záklon a sbíhavost zadní nápravy(?) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
Pokusím se vše shrnout. Stručně.
Při obsazení libera šesti osobami se vyvrátilo levé zadní kolo.Příčinou
bylo asi ucpání odtokové dírky v kyvném ramenu a vyrezatění ramene
o velikosti dlaně. Rameno jsem musel vymontovat, srovnat do (asi)
původní polohy, nastehovat, vyklepat záplatu, zavařit, natřít a namontovat. Vím, že s odklonem už nehnu, ale pro klid duše jsem ho
zkontroloval. (Moc jsem nevěřil, že se trefím do původní polohy při
rovnání ramene). Stačí?
Při obsazení libera šesti osobami se vyvrátilo levé zadní kolo.Příčinou
bylo asi ucpání odtokové dírky v kyvném ramenu a vyrezatění ramene
o velikosti dlaně. Rameno jsem musel vymontovat, srovnat do (asi)
původní polohy, nastehovat, vyklepat záplatu, zavařit, natřít a namontovat. Vím, že s odklonem už nehnu, ale pro klid duše jsem ho
zkontroloval. (Moc jsem nevěřil, že se trefím do původní polohy při
rovnání ramene). Stačí?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
A co rozvor? Ten je důležitý. Škodovka 120 byla vyráběna s toleranci 2,5 cm ! Takové auto při maximu už jezdilo jako rohlík. Při zásahu do zavěšení zadního kola to může udělat neplechu. A jak čtu , byl to docela kovářský zásah. A sbíhavost na zadku kromě sjetých hran gumy dost ovlivňuje jízdní konfort. Máš-li ale K.O. zadní tlumiče geometrie to nespraví. Na druhou stranu tě chválím, že se staráš o tyhle věci, kterým mnohým dalším jsou ukradený . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
Marně přemýšlím, jak bych ovlivnil rozvor náprav. Uchycení vnějšího
silentbloku je šroubem do pevné části rámu a nedá se podélně seřizovat.
Uchycení vnitřního silentbloku je přes podložky, ale pokud přidám
podložku, zvětším rozvor, ubráním podložky ho zmenším ale na rozvor
to nemá téměř vliv. Možná jsem nějaký nastavovací prvek přehlédl!?
silentbloku je šroubem do pevné části rámu a nedá se podélně seřizovat.
Uchycení vnitřního silentbloku je přes podložky, ale pokud přidám
podložku, zvětším rozvor, ubráním podložky ho zmenším ale na rozvor
to nemá téměř vliv. Možná jsem nějaký nastavovací prvek přehlédl!?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Dovoluji si nesouhlasit na voze, kde byly původní prahy se kontrolovala "souosost" přípravkem, který se vložil do otvoru v prahu,a hrotem na konci přípravku se kontrolovala vzdálenost na střed zadní poloosy a to +- 2mm Když se seřizovalo,tak se uvolnil "hliník" v zadním rameni,a optikou se seřizovala sbíhavost zadní nápravy a to v toleranci 1 stupně.dědek píše: Škodovka 120 byla vyráběna s toleranci 2,5 cm !
Stačí
K
Naposledy upravil(a) Karel dne pát zář 21, 2007 1:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ano, ale u kyvadlových polonáprav .. třeba takové Š1203 kolikrát jezdily tak nakřivo, že stopa ve sněhu vypadala jako by to auto mělo tupláky.dědek píše:A co rozvor? Ten je důležitý. Dědek
U vlečných ramen jsou důležitější ty úhly. Např. Renault dělal v 60. - 80. letech na zadku pérování příčnými torzními tyčemi (4TL, 6, 16, 5) a aby mohly být dlouhé a nezabíraly místo na výšku, byly pod podlahou za sebou. Kvůli tomu byl rozdíl mezi rozvorem vlevo a vpravo asi 5 cm a ničemu to nevadilo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad