Stránka 2 z 2
Re: Problémy se startováním
Napsal: pon zář 05, 2011 6:50 am
od covex
Skoda jen toho rozebirani starteru, jinak diky za popis.
Musim rict, ze zkusenosti s liberem jsou v tomto smeru stale stejne. Nejdriv merit elektriku, pak rozebirat.

Hned po uhnivajicich kontaktech ruzneho zemeni, je na poradu ostatni medena kabelaz. Je mozne ze kabel nebylo potreba ani menit cely (nevim zda si ho pak zkoumal) ale vetsinou jsou "jen" zcela zoxidovane u konektoru (vlhkost, sul atd). Vysledek je ze z vodice je nevodic. Pokud kabel neni deravy nekde "cestou" (tzn. nekdo ho nenapichl a uz to nezaizoloval) staci zpravidla predelat konektory (a ne jen na kabelech k baterce).
Re: Problémy se startováním
Napsal: čtv úno 02, 2012 6:24 pm
od lubson
Pořídil jsem si tento měřák napětí za jízdy, dokonalý přehled o tom, jak dobře alternátor celou cestu dobíjí a jako případně mám nebo nemám

šanci po vypnutí motoru nastartovat :
viewtopic.php?f=2&t=1835, doporučuji. Luboš

Re: Problémy se startováním
Napsal: pon úno 06, 2012 2:21 pm
od covex
Hlavne se ale pochlub proc to dobijeni vypadavalo.. zatim jsem delal taky jen mereni pri stani...
Re: Problémy se startováním
Napsal: pát úno 10, 2012 4:57 am
od lubson
Info pro Covexe: Dobíjení mi vypadávalo, protože byl vadný alternátor, měl od kamínku proseklý statorový drát na 2 místech. Něco podobného se mi stalo kdysi i u vrtačky Narex, kdy mi na zemi ležící vrtačka při otáčkách nasála drobné úlomky sutě ze země a vnitřní lopatky větráčku doslova vystřelily tyto úlomky do vinutí a na několika místech přerušily. Stejně je to i s prachem poletující okolo motoru. Statorové vinutí je sice z velmi silného 2 mm měděného lakovaného drátu a tak kamínky většinou drát nepřestřelí, ale jen odrazí ochranný lak a v tomto místě drát začne rychle zelenat, vykorodovávat a po zeslabení se nakonec přepálí. Oprava spočívala v rozebrání altíku (odvrtání komplet všech 7 zarezlých šroubů a náhrady nerezem), v odškrábání laku a měděnky z poškozených míst Cu drátu, sletování drátu cínem a přelakování. Uhlíky, diody i regulátor naštěstí byly v pořádku, alternátor už zase nabíjí jako dřív.
Re: Problémy se startováním
Napsal: stř dub 25, 2012 8:56 pm
od michalson
Mám skoro stejný problém ,při startování se motor jen neochotně roztáčí a to i při plně nabité nové baterii. Chystám se na kontrolu kabelů ke starteru. Jezdím sice krátký trasy cca do 5km tak chápu že se to nedobije, ale i tak by to mělo zvládnout víc jak 5x nastartovat a to jsem vytahal i pojistky ventilátorů,protože jak některej znich běží nemám šanci nastartovat. Vozim i záložní baterku a kolikrát ani ta nepomůže a musim tlačit.
Re: Problémy se startováním
Napsal: stř dub 25, 2012 9:00 pm
od Mis.us
koukni se na kabel od ukostření rám-motor-kastle je vedle prav.silentbloku motoru někdy vypadá,že je dobrej,ale vemeš za něj a upadne,ten by to mohl bejt a samozřejmě i ten kabel co píšeš baterka-startér a nebo taky cívka od startéru
Re: Problémy se startováním
Napsal: stř dub 25, 2012 9:28 pm
od Karel
michalson píše:při startování se motor jen neochotně roztáčí a to i při plně nabité nové baterii.
Nejméně náročné by bylo změřit napětí přímo na starteru v okamžiku startu. To znamená

měřit na silném od baterky proti
šroubu co drží starter na motoru. A napětí nesmí klesnout pod 9,5V po dobu aspoň 10 vteřin při pokusu o start.
K.

Re: Problémy se startováním
Napsal: stř kvě 02, 2012 11:37 am
od covex
Zajimavy typ je i kabel mezi minus polem baterky a karoserii. Je tam takova 20cm spojka z medi, ovsem uz jsem na ni koukal, ze taky pekne hnije. Ne tolik jako ta u motoru, ale taky.
Re: Problémy se startováním
Napsal: pát kvě 25, 2012 7:18 pm
od michalson
Problém vyřěšen ! (snad) Přidal jsem nový mínusový kabely a hned bylo znát zlepšení,každopádně jsem ještě nedobíjel,tak že dobrý. Díky!