Ano, stava se to rok co rok. Duvodem je solanka, ktera zaleze do trmenovych valecku a cely brzdic prestane byt "plovouci" a jak se slapne na brzdu ta se stahne a uz nepusti brzdovy kotouc. Odnesou to casto i desticky, vetsi spotreba, prehrivani brzdoveho kotouce atd. Dalsi kapitola je brzdovy valec, ale uprimne tam vetsinou problem nebyva.
Postup co jsem delal ja:
1. sundas kolo
2. sundas kryci plech desticek, vyndas zavlacku pojistneho L profilu, vytluces L profil do strany, bude nejspis prirezly, prostrikat WD40 muze pomoct
3. vrazis velky plochy sroubovak mezi desticku a brzdic a zapacis (je tam na to mezera!) - tim zatlacis brzdovy valec a povolis desticky
4. vytahnes desticky (davej pozor jak tam jsou - je tu o tom taky diskuse, jak tam maji spravne byt!)
5. tusim 19 gola s nastavenou trubkou povolis dva srouby, ktere drzi brzdic a ktere vedou skrz trmeny (jsou z vnitrni strany, pokud to delas na zemi, tak ja to delal tak ze jsem dal golu na sroub, vlezl zpredu pod auto, chytil se rukama ramu a nohou slapl na golu.... mno)
6. sundas brzdic (neni potreba ho odpojovat od hadicky, pokud nechces laborovat jeste s brzdovkou, sundas prachovky trmenu, pripadne brzdoveho valce
7. najdes solne mapy a vetsinou pouze zbytky maziva, zkontroluj prachovky ze nejsou derave, vycisti vsechen bordel z prachovek - pokud jsou derave musis koupit nove
8. zkontroluj na brzdici krouzky na ktere se prachovky u trmenu nasazuji, zjistis, ze jsou pravdepodobne nenavratne zoxidovane (zvlast ten spodni) a prachovky tak zcela netesni - tento problem je pricinou zatuhavani brzd a nema jednoduche reseni - bud nove brzdice (nemyslitelne) nebo Misus uvazoval nechat udelat na soustruhu vlozky, ale zatim to nikdo nerealizoval. Ja jsem z toho tenkym pilnikem aspon vybrusoval ten zoxidovany kov, jinak ta ty prachovky nejdou vubec nasadit, jak je to zarostle.
10. pokud se trmeny ani nehnout, prostrikni trmeny WD40, nech pusobit aspon nekolik desitek minut
11. opatrne nejlip drevem vytluc trmeny z brzdice (na to uz je lepsi brzdic odpojit od hadicek), zkontroluj korozi, nekdo to jeste lesti, ja jsem jednou koupil nove, stejne to nepomohlo
12. v dire po trmenu jsou dva gumove O krouzky - vyndej, zkontroluj, cele to vycisti
pak uz zbyva to jen promazat a vratit zpatky. Original prachovky na trmeny chodi s grafitovou vazelinou. Ja jsem tam daval vzdy ATE bremscylindr paste (je to tady jeste odkazovane od Karla). Mazal jsem jak valecky tak hlavne pod prachovky. Nasazovani prachovek na ty zkorodovane krouzky je moc zabavna cinnost, zvlast, kdyz je to cele od vazeliny, prachovky nesmis protrhnout, takze zadny sroubovak! Brzodvy valec muzes opatrnym seslapnutim brzdoveho pedalu povysunout a zkontrolovat korozi, ja to vetsinou jen promazal ATE a vycistil prachovku, tlakem pres sroubovak brzdovy valec zase zasun zpatky. Prachovka brzdoveho valce ma jeste kovovy C krouzek, ktery ji drzi, vetsinou je total zkorodovany.
Srouby drzici brzdic by se mely lepit - ja to teda nedelal a problem jsem s tim nemel.
Az to cele slozis, brzdic musi po trmenech jezdit doleva-doprava za pouziti mirne sily. To je cele. Trvanlivost v ceske zime max 1. rok.
Jestli ma nekdo nejaky lepsi postup sem s nim.