Stránka 2 z 2

Re: oheň

Napsal: pon lis 12, 2007 1:39 pm
od covex
Karel píše:
kryton72 píše:Taky když je motor studený, jde tam zařadit hůř dvojka, po zahřátí je to v poho...
Toto jsem vyřešil přechodem na olej GYROL 75W LF a je v tom obrovský rozdíl :!:
K.
:cry:
Kolik oleje je v prevodovce? Taky bych to rad vyresil.:)

Napsal: pon lis 12, 2007 1:42 pm
od dědek
Úplně stejný problém. Už jsem se s tím naučil žít. Až se na jaře oteplí už to nebude k řešení . Dědek

Napsal: pon lis 12, 2007 5:04 pm
od ix
Martinekk píše:Tá hadička je podtlakové riadenie predstihu. Zapojená má byť.
poradíš mi prosím kam ji zapojit?

Napsal: pon lis 12, 2007 5:04 pm
od Martin H.
Dokud je olej v převodovce studený, řadím jedničku a dvojku jako by tam sinchron ani nebyl. Marně to vysvětluju své drahé polovičce. Tak doufám, že se jí nepodaří tu almaru poskurvit dřív, než vyzkouším ten Karlův olej. :evil:

Martin.

Napsal: pon lis 12, 2007 11:59 pm
od Martinekk
Ix, máme iba staršie liberká, takže neviem ako je to presne na novšom. U nás je to tuším niekam na karburátor (alebo na sacie potrubie?). Neviem to presne, je tam hadíc ako nas... Ale viem že to má byť pripojené. Predstih sa mení s otáčkami.

Na škodovke bolo toto regulovanie zadreté a neišla tak ako mala. Nepamätám si ako sa to prejavovalo.

Re: oheň u motoru

Napsal: pát říj 17, 2008 7:42 pm
od Lubomír
Na "pořádnej hasičák" v Liberku zdá sa neni moc miesta, ale čo tak skusiť tento div: http://www.proteng.sk ?
Vypadá to, že by to ani nemuselo moc otrávit posádku, ba podla predpisov EU je to možno aj jedlé, a chutné!

Re: oheň u motoru

Napsal: sob říj 18, 2008 5:58 pm
od covex
Skutecne myslis ze v Liberu je nad motorem teplota jen do 120C? Ja bych tomu moc neveril. A cena tomuto "zaraku" odpovida..

Re: oheň u motoru

Napsal: ned říj 19, 2008 7:46 am
od Lubomír
Dávam si "závazek, vykoumati" nejaké čidlo, ktoré by aj pri zavretom dekli motora zmeralo teplotu v tomto priestore. Dnes sú na trhu také avomety, ktoré majú aj sondu teploty - Martnekk s tým meria súčiastky, tak by to mohlo byť riešenie, ale má to plastové držadlo...
No, cena teho žvástu je značná, ale dobrý hasičák je tiež "drahý jako volvo" a je jednorazový, ibaže sa s tým dá pomôcť aj inému, ak tam je človek včas. Ale taká hadica sa dá hodit do ohňa tiež, len neváži tak vela a dá sa jednoduch napáskovať napríklad pod stredné sedadlo do trubky , jedným pohybom vytiahnuť a nastrkat aj cez špáru kapoty. Vidím to jako výborný doplnok napríklad pre tých záchranárov ze Srnčí, možná by Jarda mohol podiskutovať s nimi, "zdalipak to není jenom reklamná kačica", jak to vidí profesionáli...?

Re: oheň u motoru

Napsal: pon říj 20, 2008 4:10 pm
od covex
Thermometr s termistorovou sondou na drate mam.. pokud najdu chvili casu zkusim zmerit.
Podle me ta hadice funguje na principu vytlaceni vzduchu, resp. kysliku, cimz ohen zlikviduje. Tento hexacosi blazinec se pouziva i v hasicich pristrojich (hasivo FE-36). Jen tady je asi "nacpany" v hadici z nejake izolace, ktera podleha vysoke teplote.

Re: oheň u motoru

Napsal: pon říj 27, 2008 10:19 pm
od Pípa
Včera jsem si přečetl všechny příspěvky, hned ráno jsem koupil hasičák a namontoval ho pod střední sedačku. Zkontroloval sem všechny clony, naštěstí majitel přede mnou nedávno koupil nové, tak mi ušetřil dost peněz a času. Teď už zbývá jen je udržovat při životě.

V tomhle případě jako povrchová ůprava je asi nejlepší žárové zinkování ať u nových i repasovaných dílů. Co vím, tak takových zinkoven je celkem dost, horší to asi bude s termínem tak malé zakázky.

Clony tam určitě být musí!!!! Fungují na principu izolační schopnosti vzduchu. Až budete měřit teplotu u motoru, tak ji změřte hned u motoru, pak teplotu clony a potom vzduch nad ní a uvidíte jejich funkci. A komu to ještě nebude stačit, ať se podívá na nějaká videa. Já už viděl hořet dvě auta. Jde tam o sekundy. Libero má tak špatný přístup k motoru, že je to ještě horší, než u jiných aut. První se rozžhaví nárazník, takže bez dobrých rukavic ho neotevřete a pak máte už jen chvilku na to si vyndat doklady a jít kousek dál od toho táboráku.
Zdar Pípa

Re: oheň u motoru

Napsal: úte črc 13, 2010 2:47 pm
od Pajas
Co říkáte na tuto termopásku??Myslíte, že na liberu by zadržela udávaných 70% tepla :D.. Má s tem nekdo zkušenosti?? Jo a že je to z tuning shopu tož to našel google :)
http://www.tuning-in.cz/termopaska-pro- ... acing.html

Re: oheň u motoru

Napsal: úte črc 13, 2010 6:07 pm
od Lubomír
No, tak presne takouto páskou sa majú omotať nové pozvárané parohy a kompletný prívod ku kaťáku, ako to správne urobil napríklad aj náš pretekársky kolega z Nitry na tom svojom kriklavom zázraku, čo vyhráva s ním preteky... Ale samozrejme je vhodné ju omotať ešte medeným drátom, prípadne aj viac vrstiev, nahradí aj izoláciu na búdke kaťáku, a tepla pod kapotou určite ubudne.

Re: oheň u motoru

Napsal: úte črc 13, 2010 8:01 pm
od Raper
Nevieš Pajas, akú to má metráž??

Re: oheň u motoru

Napsal: úte črc 13, 2010 9:36 pm
od Tuti
Otázka je, jak se taková páska vyrovná s provozními podmínkami výfuku Libera, na který cáká voda, sůl a bláto .. a většinou ještě ukapává olej. Taky jsem se zamýšlel nad nějakou omotávkou, ale obávám se, že by ze všeho nejvíc byla zdrojem smradu a nejpozději po první zimě by se rozsypala.

Re: oheň u motoru

Napsal: úte črc 13, 2010 9:44 pm
od Pajas
Raper: http://www.autobazar.eu/sk/termopaska-n ... 96801.html zde máš tu metrážu
Tuti: No uvidíme co na to řekne Gari jak dlúho mu to vydržalo

Re: oheň u motoru

Napsal: úte črc 13, 2010 10:52 pm
od Martinekk
Tá pásska bude dajaký humus azbestový. Ono by to na výfuku podľa mňa vydržalo, ale na vrch by som to zakryl hrubm alobalom používaným na grilovanie a potom stiahol drátom. To by mohlo vydržať. Nech Gari poreferuje, tak nejak to má spravené. Chystám sa to spraviiť koncom leta.