Stránka 2 z 4

Napsal: pát pro 30, 2005 11:47 am
od Petr+Barča
O který simering přesně jde ? Skusil bych se ti zeptat v jednom krámečku
kde mají snad všechno .
P+B

simering

Napsal: sob pro 31, 2005 6:58 am
od palcom
Presne je to: z pravého predného kolesa ide taká manžeta (obalená takou gumovou vlnovkou) do diferáku (nie som moc tech. znalý takže sa ospravedlňujem ak som to zle napísal) a tam jak sa tá manžeta spája z diferákom je dáky krúžok zo závitom (simering), ktorý potrebujem vymeniť. :lol:

Napsal: stř led 04, 2006 12:07 pm
od Návštěvník
Ahoj . Ptal sem se v tom obchodě , ale podle katalogu dovedou určit simeringi jenom na motor . Jinak se to kupuje podle rozměrů .
Čau P+B.

Re: simering

Napsal: stř led 04, 2006 3:08 pm
od peple
palcom píše:Presne je to: z pravého predného kolesa ide taká manžeta (obalená takou gumovou vlnovkou) do diferáku (nie som moc tech. znalý takže sa ospravedlňujem ak som to zle napísal) a tam jak sa tá manžeta spája z diferákom je dáky krúžok zo závitom (simering), ktorý potrebujem vymeniť. :lol:
Tak sem hoď foto

Napsal: pon led 09, 2006 6:26 pm
od Čarli
Nevíte o někom šikovnem kdo by dokázal sestavit novy výfuk,da se koupit jen posledni díl ze třech co na Liberu jsou,vzhledem ktomu že jsem poslení
dil urval (byl sténě dost zhnilý)namá smysl kupovat nový když ostatní dva jsou taky dost z perníku,nebo kdyby se dalypužít výfuky z jnych typů?
Napište své zkušenosti myslim že o vyfuku a hadičkách by se dala napsat kniha. :lol:

výfuk

Napsal: pon led 23, 2006 10:55 am
od Jarda
BOSAL BS07609550 dodavatel

Připravili jsme pro vás nový katalog. Najdete jej na http://www.mjauto.cz pod
červeným tlačítkem
"START"

Autodíly MJauto
Vančurova 5
Brno Židenice
61500
tel: 548 533 193, 603 812 458
email:mjauto@volny.cz
web:www.mjauto.cz

Dík

Napsal: čtv úno 23, 2006 9:06 pm
od palcom
Ďakujem Vám všetkým za dobré rady. Simering som zohnal cez Mikonu za 200,-SK a výfuk je už OK. Jediné čo ma trápi je lambda sonda, ale to už v inej téme.

Napsal: pát úno 24, 2006 3:12 pm
od Karel
Napis i pro ostatni rozmer toho gufera :D
K.
:D

Napsal: čtv lis 23, 2006 11:16 am
od peple
Tvar výfuku staršího a mladšího je rozhodně jinej(to jen tak od oka)

Napsal: čtv lis 23, 2006 9:07 pm
od michael
Tak mi to nedalo a zaběhl jsem vyfotit oba zmiňované poslední díly výfuku. Mohu pouze porovnat r.v. 86 a 98.
Obrázek
Obrázek

Napsal: čtv lis 23, 2006 10:09 pm
od peple
No a rozdíl je patrnej.
Možná maj jen v katalogu špatnej obrázek

Napsal: čtv lis 23, 2006 10:30 pm
od michael
Katalogům nelze zas až tak úplně věřit, přesvědčil jsem se o tom při výměnách těsnění. Ať už těsnění pod víko ventilů, těsnění vany nebo výfukové těsnění. V katalogu jsou malinké obrázky a rozdělení dle roků výroby taky někdy nesedí.

Napsal: pát lis 24, 2006 1:11 pm
od Petr+Barča
Taky jsem si pohle katalogu už několikrát naběhl . Těsnění pod sání a pod vanu . Vypadalo to podobně , ale nepasovalo .
P+B.

Napsal: pát lis 24, 2006 4:37 pm
od kosma.d
Když se vrátím k výfukům, tak koncový se dá skoro vždy nahradit a dopasovat. Někde ve fóru jsem četl, že vám to zvedá spotřebu, ale mě se to nikdy nestalo. Dnes jsem se bavil s mechanikem zda je to možné a on mi tvrdí to samé, na spotřebu to mít vliv nemůže.Já tam dopasovávám koncový výfuk, momentálně ani nevím z čeho, protože jsem prolezl skad v obchodě a hledal, tak malý tlumič, aby mi tam vlezl. Pak vždy i s tím starým zajdu do karosárny a oni mi podle něho upraví ten nový. Za práci platím max.300Kč.
Spotřeba je pro mne důležitá, tak jsem se naučil každý podzim, bez ohledu na ujeté kilometry, měnit svíčky, mot. olej a kompletní seřízení motoru v servisu, včetně karburátoru a se spotřebou nemívám problémy (6,2l/100km). Na ARU 1.4Ba jsem dělal kompletní výfuk z felicie 1.9D a spotřebu jsem měl do 9l a to Ara žerou spravidla 12-14l/100km.
qcheerleader.gif

Napsal: pát lis 24, 2006 9:20 pm
od Petr+Barča
Nemáš náhodou nějaký typ kde se dají sehnat na aro 10,4 přední blatníky ?
P+B.

Napsal: pát lis 24, 2006 9:42 pm
od Jarda
výfuky na starší měl na skladě pan Pipek, nevím určitě asi za 3000
poslední díl

Napsal: pát lis 24, 2006 9:43 pm
od kosma.d
Veškeré díly na ARO:/www.dacia.webz.cz/nahr_dily.html
Zasílají to i dobírkou, je to firma SEMBOL a je to jediná firma na Moravě co zajišťuje díly na ARO. Naposledy mi tam dělali převodovku před 2 lety a karosařinu tam dělají také. Zkus tam napsat. Když tak, bych ti to vyzvedl a poslal vlakem.
autodacia@quick.cz
qcheerleader.gif

Napsal: pát lis 24, 2006 10:20 pm
od Petr+Barča
Díky za typ , na jaře se do toho dám . Koupil jsem aro 10 , alespoň můžu šetřit liberko . Nalítá se taky dost .
P+B.

Napsal: pon lis 27, 2006 11:45 am
od covex
Ja mam na rv.96 napasovany taky nejaky jiny vyfuk, zrejme ze starsiho libera. Protoze i ten uz neco pamatuje, chystam se tam pri prvni znamce problemu s nim dat aspon z noveho libera.. doufam ze tam pujde a neni neco sprzneneho.

Napsal: sob pro 02, 2006 8:45 pm
od dědek
Vracím se ještě k výfuku. Přesněji řečeno k poslednímu dílu, protože ten je "trochu" atypický a z ničeho jiného se nedá použít. I když po dnešku jsem myslel i na to, že by se dal v nouzi použít i výfuk ze stovky( pouze jedna trubka k potrubí)navařit spojovací třmen a autogenem ohnout koncovou trubku do boku jako u Trabi.A "domyslet" nějaký držáčky ke kastli.Já jsem sehnal (jak jsem se výše zmiňoval) výfuk z"mjauto" poslední díl za 2860,-Kč.Není to málo,ale na origoš nemám. Myslím si, že tenhle díl lze napasovat i na starší typ a je fuk, ze který strany vede trubka.Já měl na autě výfuk "Walker" ? a bylo třeba jen mírně upravit zadní i přední uchycení. "Porod" je však demontáž starého výfuku. Šrouby jsou zarezlý a spodní bez problému "rozbruškou" šel "povolit", ale ten horní- hrůza.Práce na hodinu. Z šestihranů zachvíli válce a tak jedině 125mm řezný kotouč bez "kapotáže"na rozbrušce a trpělivost.Pak už žádný problém. Ale upozorňuji, že asi NEMOŽNÉ vyměnit na obyčejným heveru na parkovišti před panelákem. A dále už mě čekala "jen" výměna oleje v motoru a oba filtry. Oba mi obratem poslali rovněž z mjauto a olejový za 120,- a vzduchový 390,-. Jo pozor- olejový filtr "potřebuje" sundat pravý zadní kolo. Olej TEXACO "10-40"v pětilitrovém balení za 555,- .Vzpoměl jsem si, že před rokem, když jsem koupil první Libero, tak si řekli za výměnu 1500,- a je to práce max.na půl hodiny.(Když jde povolit výpustný šroub na vaně a máte-li vhodný "povolovák" na olej filtry.Bude-li mít k této činnosti někdo dotaz, rád zodpovím. Nakonec ještě dovětek, že zadní pakny jsou na starší i novější shodný a stojí "Lukas" asi 1800,- !!!! (Nezjistil jsem zda jedna ale myslím, že všechny čtyří.) Rovněž přední destičky jsou shodný a stojí něco kolem pětistovky což v dnešní době ujde. Jo a ten olejový filtr je stejný na Mazdy a zeptám se v Liberci, co si za něj říkají. Zprvu jsem měl dost nahnáno, zda seženu "běžné" náhradní díly na tohle auto a zda-li ho nebudu muset odstavit pro nějakou prkotinu.Po roce "provozování"jsem aspoň já docela spokojený a jsem po letech, kdy jsem si na Toledo a pak na Octávku nemohl ani "sáhnout" a dlouhý peníze nechával každoročně v servisech (a pak mě stejně z STK vyhnali,že to blbě brzdilo)Příští rok v březnu to bude rovných deset let, co jsem říkal,a dost "hrabání"ve starým autě a šel do nového.Ale i ty nový auta za čas zestárnou a kupovat pořád nový? Tolik nevydělávám, abych všechno vrazil jen do aut.(Octávce je už šest a vypadá to, že půjde do světa).A přiznám se, že ačkoliv chodím večer spát a bolí mě záda a ruce nejdou ani pořádně umýt, je to úplně jiný pocit si autíčko vlastnoručně opravit a pak se v něm povozit. Když jedu ze servisu, mám pořád takový blbý pocit,že to není to pravé a že mě tam stejně ošidili. Dědek