Stránka 1 z 2
teplota
Napsal: úte dub 15, 2008 10:31 pm
od ix
taxem si všiml, že ručička teploměru nikdy nejde přes polovinu stupnice - vždycky je chloupek pod ní. tento stav jsem viděl i na fotkách kde si někdo fotil tachometr - teplota kousínek pod polovičkou stupnice. tak mě napadá - funguje to vůbec? před pár dny sem trochu vařil, dolejval sem asi litr vody (bylo to slyšet jak to tam bublá) - a teplota? ručička zase kousek pod půlkou stupnice. funguje vám ten ukazatel teploty nebo to máme všichni stejný? viděl někdo z vás tu ručičku nad půlkou?
Re: teplota
Napsal: úte dub 15, 2008 10:52 pm
od Martinekk
Ručičku nad polovicou vídavam u E10tky v lete denne. Keď stojím dve minúty v kolóne a vonku je 30 stupňov v tieni, tak vetrák chladenia chladiča sa zapína behom chvíle, teplota stúpa... A ja zapínam obidve kúrenia, otváram okná, a grilujem sa. Keď som mal pokazenú elektriku, tak som mal ručičku hneď po naštartovaní opretú o horný doraz. Kolmo k ceste, doslova

Takže, ručička vodorovne, je celkom bežná, a je to OK. Ale pri tom varení

to nebude všetko s kostolným rádom.
Re: teplota
Napsal: stř dub 16, 2008 5:54 am
od dědek
Na starším byla ručka "normálně" kousek nad polovinou stupnice a při stání nebo velmi pomalé jízdě ve městě za vysokých letních teplot jsem měl naprosto stejné zkušenosti jako Martínek. U novějšího - docela dlouho nic a pomalu ručka doleze skoro do přesné poloviny a tam stojí jak přibitá. Jednou jsem čekal při opravě silnice na semaforu a tak ručka vylezla o kousek výš a spustil větrák. Z toho jsem pochopil, že to japonci takhle vymysleli a nedá se s tím moc dělat. Dědek
Re: teplota
Napsal: stř dub 16, 2008 8:08 am
od peple
Taky se mi ručička zastaví přesně v půlce.
Za ty tři léta provozu vypadá že funguje celkem spolehlivě. Když je horko tak stoupne a pak spustí ventilátor - když je zima a já sjíždím dlouhej kopec(třeba z Ještědu) nevyšplhá se ani do čtvrtky.
Jak mi nedávno urezla jedna trubka tak vytekla voda a to hned ručička vystřelila až nahoru

...
Re: teplota
Napsal: stř dub 16, 2008 10:26 am
od ix
mě právě nevylezla ani když sem vařil...
Re: teplota
Napsal: stř dub 16, 2008 11:43 am
od Karel
ix píše:mě právě nevylezla ani když sem vařil...
Problém teploměru jsem tu již popisoval. Ale zopakuji a doplním o své poznatky.

- teploměr.jpg (84.68 KiB) Zobrazeno 21324 x
Konec stupnice volně přeloženo - hlášení teploty.
Toto je pro běžného uživatele zjednodušeně řečeno na laickou úroveň /blondýnky prominou to není zrcátko/.
od polovičky k předposlední čárce provozní stav.
S touto informací jsem se nespokojil a snažil se to dostat na úroveň obyč auta. Použil jsem běžně dosažitelné
tepelné čidlo, a to z vozu Š 120.
Z oboru měření a regulace jsem maturoval a tak ocejchovat nějaké běžné měřidlo byla zábava.
Vzpomínané škodovácké čidlo jsem přes Cu redukci namontoval do komory termostatu na místo původního. Měřidlo v palubní desce má skoro lineární průběh.Nově použité čidlo dá se říct, že taky. Ale daleko rychlejší
tepelnou odezvu. A tady nastal problém : při jízdě do 4 km kopce o stoupání asi 10% při střídání 3 - 4 na plný plyn nově ocejchovaný teploměr ukázal skutečných ověřených
105 stC 
Dost mně to vystrašilo a zapnul jsem okamžitě topení, abych nevařil. A hledal jsem chybu v chladícím okruhu. Všechno v pořádku. Namontoval jsem původní čidlo, kopec opět vyjel stejnou rychlostí a ručka teploměru se vychýlila tak o úhel jen asi 10- 15 st.
Takže vše je v původním stavu a bezstarostně jezdím dál.
Přesto doporučuji si vhodným teploměrem ověřit, co vlastně palubní teploměr hlásí.
K.

Re: teplota
Napsal: pát dub 18, 2008 8:35 am
od covex
ix píše:mě právě nevylezla ani když sem vařil...
Obavam se ze si nevaril - u libera se ozyva pod sedackou spolujezdce splouchani jak zabira cerpadlo - uz o tom tady psal jednou kdysi Peple. To se stava, pokud je malo chladici kapaliny, je to jen predzvest potreby ji doplnit. Pred casem mi motor zral dost chladici kapaliny a tak vim, ze rucicka funguje, a skutecne kdyz uz je tam te chladici kapaliny malo, zacne lezt nahoru. Bublani, ktere muze vypadat "jako ze varim" je skutecne jen cerpadlo. V te dobe staci dolit do vyrovnavaci nadrzky necely litr a jede se dal. Od posledni opravy mi to vydrzelo dva roky bez doplneni.
Re: teplota
Napsal: pon dub 21, 2008 11:50 pm
od ix
čerpadlo? měl sem teda pocit že to slyším z pravýho zadního boku a taky sem měl za to, že tu vodu tam honí vodní pumpa, která je součástí motoru?
(ale po dolití necelýho litru vše ok, to jsem už psal, takže se spokojím s tvým vysvětlením)
Re: teplota
Napsal: úte čer 03, 2008 4:22 pm
od ix
takže problém trvá. po ujetí cca 10 km auto vaří, pod víčkem na vodu sou chuchvalce čehosi, ale ručička ukazuje že je vše ok. ručička je kráva, nesežeru jí že teplota je 70 (nebo kolika odpovídá střed stupnice) když vařím. dají se ty trubky nějak elegantně vyčistit když nemám rampu? a co vodní pumpa, dostanu se k ní?
Re: teplota
Napsal: stř čer 04, 2008 12:04 am
od Tuti
Sice mě to osobně nepotkalo, ale "vařením" a bordelem ve vodě se pokud vím projevuje podfouklé těsnění pod hlavou. Jede a vrčí auto normálně? A jak vypadá olej (víčko)?
Re: teplota
Napsal: stř čer 04, 2008 8:34 am
od ix
olej byl vždycky bez šlemů, spíš mam podezření na
1) ucpaný trubky nebo zanesenej chladič
2) odcházející vodní pumpu.
Re: teplota
Napsal: stř čer 04, 2008 8:36 am
od covex
Presne tak, bordel v chladici kapaline znamena pronikani vyfykovych plynu do vody - tzn. tesneni pod hlavou, nebo v horsim pripade, praskla hlava ci neco podobneho neprijemneho.
Re: teplota
Napsal: stř čer 04, 2008 2:35 pm
od ix
takže vzít celý auto a vyhodit? nebo je i jiná možnost?
Re: teplota
Napsal: stř čer 04, 2008 7:38 pm
od kce
vzit cely auto, rozebrat a na novo slozit?

ala gari..
a nebo fakt poridit novy, me uz taky nebavilo se trapit se zelenym .. (ted se budu trapit s cervenym

)
Re: teplota
Napsal: čtv čer 05, 2008 10:13 am
od ix
nejdřív zkusím rozebrat a vyčistit trubky a chladič, pokud je něco s hlavou, auto půjde do prdele protože na to už nemám
Re: teplota
Napsal: čtv čer 05, 2008 11:23 am
od Pajas
Ale tak těsnění nestojí moc. A pokud už je křivá i vyrovnání moc ne. Kolik tipujete cenu?Já to boužel dělám vždy s mechošem tak cenu za prácu nevím
Re: teplota
Napsal: čtv čer 05, 2008 12:26 pm
od ix
těsnění pod hlavu? dejme tomu, ale předpokládám že je potřeba vyndat motor, což si ani neumím představit. spousta drátů a hadiček.
Re: teplota
Napsal: čtv čer 05, 2008 3:01 pm
od Martinekk
Ide to aj bez vyndání motoru. Len je treba odmontovať plechy okolo výfuku kvôli lepšiemu pístupu.
Re: teplota
Napsal: čtv čer 05, 2008 9:45 pm
od covex
Tak vymena tesneni bez vyndani pujde, ale to srovnani to teda nevim...?
Re: teplota
Napsal: čtv čer 05, 2008 10:19 pm
od Pajas
Samozřejmě to se musí zjistit až sundáš hlavu. IX neříkej že by jsi to tvoje auto chtěl zahodit!Vždyt to je jediné libero, které sloužili jako no víš co
