Stránka 1 z 2

Problémy se startérem

Napsal: pát zář 26, 2008 7:49 pm
od Pajas
Občas mě zlobil startér. Za studena točí jak děs ale jak se auto ohřeje tak se jen 3x líně převalí a konec. Už mě to začíná aj štvát astejně se bude dělat zimní údržba pomalu a silentbloky tak jsem se chtěl zeptat na co se zaměřit
1)Na startéru obě očka v pohodě vyčištěné, ale očko od mínusu se mi roztrhlo tak jsem ho jen spojil že jsem oddělil izolaci a udělal očotočku a zalepil páskou. Takže mám přímo udělat kostru např že bych posíiltak, že bych někde do šroubku udělal kostru nebo tak, jde to tam lehce?Semi zdá,že ten minus nastartéru jak je ten konektor je slabý
2) Přemeřit bsterku i zátěžákem
3) Jak si někteří pamatují, tak jsem na sraze ukazoval jakou mám pojistkovku vzadu. Kámoš ji udělal na tři pojistky ale ta hlavní se někdy přetaví občas, tak ji mám vyhodit a ti kabely dát dohromady?Že by i tam někde ubývalonapětí?
4) Něco vevnitř startéru je v háji?TOmu moc nerozumím...

Závěr: Proč to dělá jenom za tepla?Když počkám třeba 1/2 hod tak točí dobře nebo třeba na 10-12 pokus začne točit jednou normálně a pak zas pomalu. Zítra snad na to bude čas. Ale za hodinu mám jet pryč tak snad to nebudem moset tlačit :D

Re: Problémy se startérem

Napsal: ned zář 28, 2008 7:15 pm
od dědek
Začal bych uhlíky ve startéru Dědek

Re: Problémy se startérem

Napsal: pon zář 29, 2008 9:37 am
od Karel
Pajas píše: Něco vevnitř startéru
Je jen jedna možnost :arrow: vyndat a opravit. Před vyndáním se můžeš ubezpečit, když změříš napětí při startu teda úbytek, a odeběr proudu z baterky při startu.
Vzhledem k umístění startéru na voze, a počtu již provedených startů :arrow: jedině ven a opravit.
Na startéru mínus s konektorem není. Pokud myslíš ten slabší drát co vede na cívku, tak ten končí ve spínací skříňce..
A to, že občas, nebo po zahřátí točí pomalu vypadá na volné nebo volná ložiska/1+1/. Asi. Diagnostikovat na dálku jen dle tohoto nálezu dost dobře nejde.
K.
:cry:

Re: Problémy se startérem

Napsal: úte zář 30, 2008 7:58 am
od Pajas
Díky podívám se pak na to. Dal jsem samostatnou kostru přímo na startér tak se uvidí zatím Oka

Re: Problémy se startérem

Napsal: úte zář 30, 2008 8:08 pm
od Lubomír
tak mne tento neštartovací efekt za tepla robila slabšia baterka, ktorú zdarne za jazdy vybíjal vadný alternátor - vždy po jazde -teda teplý motor - nevládala baterka pretočiť, a pritom za studena štartovala bez problémov - raz dokonca po 90km nepretočila, potom asi za polhodinu sa zotavila a štartovala... Takže skus merať palubné napätie v celom rozsahu otáčok, znie moja rada, mal som ten istý problém.

Re: Problémy se startérem

Napsal: stř říj 01, 2008 8:56 am
od Pajas
O víkendu provedu zkusím to změřit. Ale jak říkám, jak sem dal kostru tak se to zdá zatím OK.

Re: Problémy se startérem

Napsal: stř říj 01, 2008 10:08 am
od Martinekk
Ja som dal aj kostru, aj nový plus. Cez víkend som ale zistil, že sa mi tratí pri zapnutých svetlách až cez 1V na kábli od altíka k baterke. Takže som natiahol nový aj ten, a teraz to pánečku točí ako o život :D

Re: Problémy se startérem

Napsal: ned lis 09, 2008 8:58 pm
od Pajas
Otvírám zas toto téma. Měnil jsem startér za druhý a pořád to dělá tu neplechu za tepla. Ložiska to být nemohou jsou OK. Tu kostru z baterky mám dát kam?Tam kde vede ten drátek přímo dovnitř startéru k uhlíkám či jinde? Jo a jaká je rozumná ztráta z alternátoru do baterky kolik se to může lišit aby to bylo OK? Dále se chci zeptat zda Liberácký altec zvládne utahnout všechnu elektriku? Když jsem zapl všechno na baterce ukazoval jen 11,7 V- a to jsem zapl dálkové světla,mlhkovku, obě topení, obě světýlka vevnitř, radio, vyhřívání okna, oba stěrače. Ještě navíc teda co by mohlo žrat zpátečkové světla a brzdové ale to jsem jaksi sám nemohl udělat....

Re: Problémy se startérem

Napsal: ned lis 09, 2008 9:41 pm
od Martinekk
Meraj úbytok napätia na plusovom kábli od alternátora k štartéru a následne k baterke. Ja po prekáblovaní mám do 100mV pri plnom odbere. Kostra do 40mV... 11.7V na baterke je veľmi málo. Skontroluj, či máš na altíku 14,4V alebo menej. Ak je menej, tak je altík pokazený, treba opraviť. Odchádzajú diódy alebo regler. Môže aj niečo iné. ale toto som opravoval na našich liberách. Kostu priamo z baterky priskrutkuj kľudne na ktorýkoľvek šrób na prevodovke alebo pod jeden z dvoch šróbov ktorými drží štartér...
Takže štartér Ti nechce točiť, lebo nemá šťavu... Za studena sa baterka akotak zregeneruje a pretočí. Ak sa mýlim, tak nech ma Karel dokatuje :lol:

Re: Problémy se startérem

Napsal: ned lis 09, 2008 9:50 pm
od Pajas
Meraj úbytok napätia na plusovom kábli od alternátora k štartéru a následne k baterke. Ja po prekáblovaní mám do 100mV pri plnom odbere. Kostra do 40mV... 11.7V na baterke je veľmi málo. Skontroluj, či máš na altíku 14,4V alebo menej. Ak je menej, tak je altík pokazený, treba opraviť. Odchádzajú diódy alebo regler. Môže aj niečo iné. ale toto som opravoval na našich liberách. Kostu priamo z baterky priskrutkuj kľudne na ktorýkoľvek šrób na prevodovke alebo pod jeden z dvoch šróbov ktorými drží štartér...
Takže štartér Ti nechce točiť, lebo nemá šťavu... Za studena sa baterka akotak zregeneruje a pretočí. Ak sa mýlim, tak nech ma Karel dokatuje

Dobře v pátek se na to vrhnu. Rozdíl je až 0,4V na altecu a na baterce, s přibývající zátěží i víc. Přímo z alteca jsem zatím dal minus kostru na ocko minus baterky. Plusko nevymeneno-1) takže asik dotáhnout plus z altecu přímo na baterku.
2) Těch 14,4 V tam musí být vždy akdyž všechno zapnu -všechny světla, blinkry,topení, vyhřívání, stěrače???? Nemám si radši sehnat feliciácký ten má až 70Ah.
3) Tu kostru stačí malý drát nebo větší na tom startéru?
4) Když to nebude tím tak asi baterku novou?Liberko červené budu mít ted rok, bílé od léta, tak snad nebudu mít problémy...

Re: Problémy se startérem

Napsal: ned lis 09, 2008 10:33 pm
od Martinekk
Mínus altíku je prenášané držiakom na kostru motora a teda aj štartéra. Stačí hodne hrubým káblom prepojiť mínus baterky s kostrou štartéra. A plus altíka priamo s plusom baterky. Altík MUSÍ dávať aj pri plnom prúdovom odbere stále 14,4V. Ak endáva, ej vadný. Liberácky toto v originálnom znení spĺňa, nieje treba škodovácky. Ty máš totiž problém ten, že kým prúd z alternátora príde k baterke, tak sa z neho veľa stratí na kábli. V akom stave máš zadné poistky? Cez ne je pripojený aj altík, rado to odhrdzavie...

Re: Problémy se startérem

Napsal: pon lis 10, 2008 9:38 am
od Pajas
Dobře náhradní liberácký mám, snad bude OK i když bude chtět asi rozdělat a vyčistit. To nové plusko dotáhnu, to bude chtět asi silnější drát na to plusko z alteca na baterku co? No zadní pojistky žádná slává, předělával to kámoš, původní tam drželi snad silou vůle, ale občas mi zhoří ta hlavní pojistka, nevím jak to dopliuchtil, asi to oddělám a spojím to natvrdo...Jinak díky za rady

Re: Problémy se startérem

Napsal: pon lis 10, 2008 4:48 pm
od Martin H.
Dokud nezjistíš, proč Ti "občas shoří pojistka," tak nic na tvrdo nedávej!!!!! Mohlo by Ti občas hořet auto.

Martin.

P.S.
Je dobré vyměnit ty orginální silové kabely za nové s větším průřezem a oka nacínovat. Já mám pro jistotu na startér i mínus přímo od baterky.

Re: Problémy se startérem

Napsal: pon lis 10, 2008 4:52 pm
od Pajas
Ono to bude asi tím, že tam dal klasické válečkové a tam jde max 30A pojistka se mi zdá, předtím tam byla 60A. Když jsem měl starou pojistkovku tak tam to bylo OK akorát světlo jedno mín svítilo z důvodu studenáku...Jezdí tak dost liber, zkusím také...

Re: Problémy se startérem

Napsal: pon lis 10, 2008 7:23 pm
od Martinekk
Po jednej 30Aje na každú stranu, ľavé svetlá na jednu, pravé na druhú. 60tka istí zvyšok. Schéma je tu na fóre vyvesená, naštudovať.
Natvrdo to mám aj ja, tú poistkovku som mal uhnitú skoro úplne...

Re: Problémy se startérem

Napsal: čtv úno 19, 2009 8:03 am
od škatulka
Včera jsem řešil podobný problém. Po krátké návštěvě obchodu jsem už nenastartoval-
-startér neprotočil motorem. Po roztažení a příjezdu domů jsem hledal příčinu. Baterii
jsem vyloučil výměnou z druhého vozu, startér propojením přímo s baterií, ale POZOR!
Světla svítí jen poloviční intenzitou. Jeden pohled pod nárazník a je mi jasno. Přetržený
kostřící kabel mezi pravým podběhem a rámem motoru (přemostění silentbloku).
Po náhradě kabelu za nový o průřezu 25 mm2 (menší jsem neměl) Škatulka startuje
jako zamlada a navíc podstatně líp svítí. Z tohoto důvodu doporučuji nepropojovat
startér přímo s baterií, ale důsledně zrepasovat celou kostřící cestu. Bohouš.

Re: Problémy se startérem

Napsal: pát úno 20, 2009 8:27 pm
od koblih
Před necelým měsícem jsem se stal také hrdým držitelem Liberka z roku 1989. Můj otec již tento vůz vlastní asi 1/2 roku, a zjistili jsme, že máme oba problémy se startováním teplého motoru. Prostě startér netočí a netočí. Baterka je OK, ale při teplém motoru se startér nechce otočit. Má snad Libero v motoru standartně "naschválníčky!, kteří každé auto zneprovozňují? Za život jsem měl již dost aut, ale nikdy se mi nestalo, aby dvě stejná vozidla vykazovala tutéž vadu. Přemýšlím, jestli to není vývojová chyba vozidla, protože o této vadě se tu vedou již dlouhé polemiky a skoro každé auto tímto zlobí!!! Co s tím???

koblih

Re: Problémy se startérem

Napsal: ned úno 22, 2009 10:26 pm
od Martinekk
Dnes takto zlobilo aj moje, keď som štartoval v Brne... Pozriem sa pred víkendom na štertér zvnútra. Pozri sa na to takto, to auto má pomaly ale isto 20 rokov. je to len o údržbe. Za tie roky ten štartér už točil motorom dosťkrát, že? Opraviť. Každé auto sa po toľkých rokoch musí kaziť, to inak nejde.

Re: Problémy se startérem

Napsal: úte úno 24, 2009 10:30 pm
od koblih
Já tomu autu neberu jeho stáří! Mě jen fascinuje, že tolik stejných vozů má stejnou závadu.... Vlastním taky dva citroeny BX 4WD, z roku 1989, ale nevím, že by třeba tyto vozy (je jich v republice do 30 ks) vykazovaly stejnou závadu. Ano je to starý auto a musí se sem tam opravit......, ale PROČ mají stejnou závadu. Zamyslel se nad tím někdo???

Re: Problémy se startérem

Napsal: úte úno 24, 2009 11:11 pm
od Martinekk
Bežné opotrebenie? Každá súčiastka má svoju životnosť. A myslím že niektoré Liberká majú dávno po predpokladanej životnosti, občas sa čosi pokazí, niečo odpadne... Ale jazdíme ďalej. Pozri sa na to z druhej stránky veci, ako to auto dostáva na frak, koľko toho má za sebou a koľko vecí sa ešte nepokazilo :)