Tak mám hotovo.
Úvodem řeknu že vše šlo naprosto v pohodě a podle plánu. Celkový čas
strávený montáží vyšel tak na jeden den(8-10hod) i když já to dělal po
kouskách 5dní(rodina si mne žádá).
Centrál s dálkovým ovládáním byl zakoupen přes aukční obchod
http://www.aukro.cz
za 1090kč. Přiobjednal jsem jedno servo navíc(90kč) a dvoje kontakty na šoupačky(2 x 100kč).
Vše celkem i s poštovným vyšlo na 1459kč a to je řek bych dobrá cena. Nutno přikoupit dvě průchodky do předních dveří(2x30kč)
a konektory k drátům(na přecvaknuté kabely u kontaktů
šoupaček(1,50za kus))



Postup montáže
1.
Nejdřív bylo potřeba najít místečko kam s „mozkem“ centrálu
(cca8x8x2cm). Po sundání čalounění před spojkovým pedálem na mně
vykoukla jakási prolisovaná kapsa a mozek do ní sedl jak pr..l na hrnec.
Nepřivrtávám, jen lepím na oboustrannou lepící pásku. Dráty pro serva
jsou dost dlouhé, ale dráty k pojistkám nic moc a tohle místo je tedy ideální.


2.
Přední dveře a jejich čalounění jde jednoduše rozebrat. Jediné na co je
třeba dát pozor je sundávání kliček. Pro tuto akci mám vyroben háček s
rukojetí kterým se pružinka snadno a takřka poslepu vytáhne ven. Zastrčí
se mezi kličku a plastovou misku ze strany držadla(viz obrázek) zachytí
se pružinka a povytáhne.

Dál vyšroubujeme vrut v madle dveří a s citem vycvakáme plastové
špuntíky které jsou pouze po obvodu.

Celé čalounění je třeba trochu odtáhnout nad tisícihrany kliček, vysunout
směrem nahoru a je sundáno.

Ve dveřích pro servo moc místa není a jediné místečko kde dobře sedne
je úplně dole. Nesmí ale zasahovat do díry pro držáky tapecu. Okno při
stahování mine servo o cca 5mm(uff jen tak tak). Teď už jen vyvrtat,
naohýbat táhlo, přišroubovat, sestavit a nasucho odzkoušet.

Vždy je třeba dávat pozor na souosost táhel. Funguje. Takže protáhnout
5kabelů skrz zaslepené díry(díru vlevo od spojkového pedálu je třeba
vyvrtat - žádnou sem tam nenašel),gumovou průchodku a nastrojit vše
do původního stavu.


Na zandávání pružinky do kličky je minifígl. Pružinka se venku na kličku
nasadí a přetáhne se přes drobný výčnělek kde sama drží. Po nasazení
na tisícihran se háčkem popotáhne zpět do polohy kde zacvakne.

Pravé přední dveře jsou to samé jen není třeba uvnitř vrtat. Objevil sem
totiž kryt pod kterým se skrývá prostor pravděpodobně na původní
příplatkový mozek centrálu(a nebo na pašování). Tento by se tam ale nevešel.
3.
Šoupačky jsou malinko pracnější(kontakty) ale bez problémů. V první
řadě si odšroubujte prostřední lavici ať máte dostatek místa, protože k
čalounění se dostanete jen když sedíte uvnitř a máte zavřené dveře.
Demontáž probíhá stejně jako u předních dveří až na kolečko ovládání
krajní polohy okna které je jen nacvaknuté a tak za něj stačí zatáhnout,
a jsou zde navíc dva plastové špuntíky držící čalounění uprostřed(je to přeci jen velká plocha).

A jsme u toho čeho jsem se bál nejvíc a co majitele staršího Libera
naprosto nezajímá. Ve dveřích je totiž tak málo místa že se tam kvůli
stahovacím oknům serva nevejdou(tedy konstrukce jakou sem zakoupil).
Jediná možnost je dát je úplně až dolů a i přesto se okno nebude moct
stáhnout až na doraz. Tedy na ten druhý a konečný doraz. První doraz
ovládaný kouzelným kolečkem je naprosto v pohodě a okno se zastaví
cca 15cm nad spodní hranou okna(normál). Po otočeni se dá jet ještě
dolů asi o 7cm, ale pak se okno zastaví o servo a zamkne ho. Nic
tragického se tedy nestane, ale okradl sem se o cca 7cm staženého okna
což mi vůbec nevadí a při běžném používání neschází.



Při montáži kontaktů pozor na mechanismus samonavíjecích pásu v B
sloupku. Pro montáž je totiž nejvhodnější místo někde uprostřed
plastových ochranných lišt na boku vozu. U kontaktů jsou nálepky kde a
jakým vrtákem vrtat.



4.
Páté servo se připojuje paralelně na jeden z kontaktů šoupaček.
Protažení kabelů jde dobře a nikde se vrtat nemusí jen protahování
stávající průchodkou nacpanou ostatní kabeláží je pro silné nervy a šikovné ruce.
Montáž serva je nejjednodušší z ostatních dveří a je tam i nejvíc místa.


Tak že
„CVAK“ odemknu,
„CVAK – CVAK“ zamknu a jdu domů.
Po celou dobu co jsem se v potu tváře lopotil s centrálem, dcera Karolína se vozila okolo a klíďo bez centrálu
Přeji příjemnou zábavu 