Přední ložiska
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Děkuju moc, už je to uděláno, už je to hotovo ... nechal jsem to spravit ve Vratislavicích a celé i s novou manžetou to stálo 3000,- To celkem jde. Musel jsem spěchat, protože začíná sezóna a příští víkend nás má libero odvízt na vystoupení z Liberce na Hukvaldy a zpět. To jsem si nechtěl risknout, by mě to někde vypeklo. Díky ještě jednou za zájem.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
materiál i práce 3000,- za celej předek tj. obě kola? nějak podezřele málo,pokud to tak je.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Ne, ne, jen levý, jezdil jsem zřejmě zimu s děravou manžetou, takže to odneslo ložisko, ne únava, ale má blbost.Mis.us píše:materiál i práce 3000,- za celej předek tj. obě kola? nějak podezřele málo,pokud to tak je.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
ložisko je zasazený do náboje,za guferem,manžeta chrání pouze homokynetickej kloub.Měl si nejspíš děraný i gufero. Jestli poloosa přežila,je to zázrak,stačí trošku písku nebo sajrajtu ze silnice a kuličky můžou bejt v tu ránu vydřený.
ta cena odpovídá
ta cena odpovídá
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Přední ložiska
Menil jsem lozisko predniho kola, pro info par obrazku.
Koupil jsem nahradu od FAG, kupodivu lozisko tam bylo japonske NSK, obe gufera rovnez sedela a vypadala dle meho nazoru srovnatelne jako origo. Cena cca 1500Kc, cili cca polovina ceny originalu. Koupeno na mjauto.cz
Spodni kulak jsem menil taky, nahrada od SIDEM sedela rovnez, cena cca 400Kc.
Demontaz celkem opruz, ale pomoci improvizovaneho stahovaku ze sroubu M16, matky a nekolika podlozek se to nakonec poddalo.
Koupil jsem nahradu od FAG, kupodivu lozisko tam bylo japonske NSK, obe gufera rovnez sedela a vypadala dle meho nazoru srovnatelne jako origo. Cena cca 1500Kc, cili cca polovina ceny originalu. Koupeno na mjauto.cz
Spodni kulak jsem menil taky, nahrada od SIDEM sedela rovnez, cena cca 400Kc.
Demontaz celkem opruz, ale pomoci improvizovaneho stahovaku ze sroubu M16, matky a nekolika podlozek se to nakonec poddalo.
- Přílohy
-
- m_03.jpg (32.55 KiB) Zobrazeno 24852 x
-
- m_04.jpg (28.74 KiB) Zobrazeno 24852 x
-
- m_01.jpg (34.49 KiB) Zobrazeno 24852 x
Re: Přední ložiska
Dalsi foto
- Přílohy
-
- m_05.jpg (61.06 KiB) Zobrazeno 24852 x
-
- m_07.jpg (49.6 KiB) Zobrazeno 24852 x
-
- m_08.jpg (31.78 KiB) Zobrazeno 24852 x
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
to si měl štestí, v krabičkách je totiž pokaždý něco jinýho.
Cena originálu je 2500,- ložiska i s guferama, pravda. Nevim co jsou ty Tvý gufera zač, ale JAPAN ATS to nebude.
Tuhle jsem kupoval prasátka od ABS, cena 690,-/kus a v krabičce byly originál NABCO (normální cena NABCO je 2500,-/kus), ted když jem kupoval další válečky, tak už tam byly ABS To je o štěstí, taky si tam mohl mít SKF a měnil by si ho po roce znova a jestli ti můžu něco poradit obruš poloosu i náboj kola do hladka, jinak je výměna k ničemu a dostane se Ti do ložiska voda, písek a tak podobně
Cena originálu je 2500,- ložiska i s guferama, pravda. Nevim co jsou ty Tvý gufera zač, ale JAPAN ATS to nebude.
Tuhle jsem kupoval prasátka od ABS, cena 690,-/kus a v krabičce byly originál NABCO (normální cena NABCO je 2500,-/kus), ted když jem kupoval další válečky, tak už tam byly ABS To je o štěstí, taky si tam mohl mít SKF a měnil by si ho po roce znova a jestli ti můžu něco poradit obruš poloosu i náboj kola do hladka, jinak je výměna k ničemu a dostane se Ti do ložiska voda, písek a tak podobně
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Přední ložiska
Zalapoval jsem povrchy jak to slo. Ta kvalita gufer me prijemne prekvapila, puvodne jsem chtel dokoupit origo, ale prisly mi naprosto stejne. Popisky ovsem nemam.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
ony jsou stejný tvarově, ale ta guma nebude stejná Popisky nejsou potřeba je na nich ISH, ne ATS pokud si to pořádně obrousil, aby tam nic nezbylo (rez/výmol), tak máš klid
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karlik
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
- Typ Libera: Kopcolezec E12
- Bydliště: Palupín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Tak po dlouhé době odkládání jsem se pustil do výměny předních ložisek, kotoučů a destiček. Vše šlo v pohodě, ale včera při vylisování levého ložiska jsem byl udiven, to jsem ještě neviděl. Ložisko se úplně rozpadlo, spíše se rozdělilo na dvě, viz foto. Jedna část fungovala, druhá se protáčela na čepu náboje kola.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
- Karlik
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
- Typ Libera: Kopcolezec E12
- Bydliště: Palupín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Foto se nepodařilo nahrát. Možná teď.
- Přílohy
-
- cep.PNG (1.45 MiB) Zobrazeno 19698 x
-
- lozisko.PNG (1.89 MiB) Zobrazeno 19698 x
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
Úplně běžný a po tomhle se stane to, že praskne i druhá půlka a kolo se ti zbortí, takže se poloosa opře o tehlici a můžeš měnit mraky věci odsere to většinou i brzdič samozřejmě včetně poloosy a tehlice. Tohle ložisko muselo hucet jako krava, nechápu, že si to neudělal dřív kokotujes se svym zdravím. A pokud si neopravil náboj a poloosu(dosedací plochu gufera) je to zbytečná práce a co nevidět budeš mít to ložisko opět v prdeli. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2485
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Tak ono to nebude co nevidet, ale proste kdyz se neopravi dosedaci plocha a nevymeni gufero, tak tam zatejka solanka a jde to do haje rychlejc. Bohuzel si myslim, ze se to v podstate opravit neda, da se ta zivotnost jen prodlouzit, ale proste uz to ma vsude vule a tece tam stejne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
Já poloosy soustrizim a místo původní dosedací plochy lisuju nerez, ten se pak přejede na pozadovanej rozměr.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Karlik
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
- Typ Libera: Kopcolezec E12
- Bydliště: Palupín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
No, že ložisko hučí jsem věděl, ale teď poslední dobou jsem s ním nejezdil někam rychle a daleko, jezdil jsem po horších cestách kolem chalupy, takže ten zvukový projev zmařeného ložiska nebyl tolik znát. Opravu jsem jen vyřešil rozleštěním dosedacích ploch jak pro ložisko samotné tak pro gufera. Ložisko tam nalisovat šlo přibližně stejnou lisovací silou jako na pravé zdravé straně. Navíc jsem zde aplikoval ještě lepidlo na ložiska, jen pro jistotu. To bych pak do budoucna musel sehnat jiný náboj kola a možná i těhlici.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60