Přední ložiska
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Přední ložiska
Tak sa vrátím k záhadnému drení pri brzdení predného kola.
1. Určite viem, že vpredu sú uplne iné ložiská ako vzadu. Vpredu sú oproti sebe dve ložiská s kosouhlym stykom. Nameral som vnutorný priemer vnutorneho kružku 35 mm, vonkajší priemer gufera ku kolesu je 65mm, gufero som nedal von, páč bolo v dobrom stave.
2. Vôla je u týchto ložísk vymedzená tým, že sa vnútorné krúžky dotknú, a tam bol ten problém, ony sa fakt dotkli, a už sa nedala vymedziť vôla, ani ked som doťahoval maticu na hriadeli odušu.
3 .Pomohlo odbrúsiť na čele vnútorného krúžku asi tak 0,2mm, dotiahnuť a koleso je potichučku aj pri brzdení.
A môžeme ísť na zraz, další bolístka je pofoukána.
Ešte tá elektrika a mnoho iných...
1. Určite viem, že vpredu sú uplne iné ložiská ako vzadu. Vpredu sú oproti sebe dve ložiská s kosouhlym stykom. Nameral som vnutorný priemer vnutorneho kružku 35 mm, vonkajší priemer gufera ku kolesu je 65mm, gufero som nedal von, páč bolo v dobrom stave.
2. Vôla je u týchto ložísk vymedzená tým, že sa vnútorné krúžky dotknú, a tam bol ten problém, ony sa fakt dotkli, a už sa nedala vymedziť vôla, ani ked som doťahoval maticu na hriadeli odušu.
3 .Pomohlo odbrúsiť na čele vnútorného krúžku asi tak 0,2mm, dotiahnuť a koleso je potichučku aj pri brzdení.
A môžeme ísť na zraz, další bolístka je pofoukána.
Ešte tá elektrika a mnoho iných...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední brzdy
Lubomire, myslis ze to je "zavada" vznikla beznym opotrebenim a mohla by zpusobovat problem s pribrzdovanim kola (brzdami), nebo to dreni bylo zpusobeno samotnym loziskem?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Přední brzdy
No, za jazdy bolo všetko OK, tichý chod a spotreba v normále, aj dojazd na neutrál výborný, ale až pri brzdení sa ozývalo to "drhnutí "! Skrátka zvýšená vôla v ložisku, asi má dost najazdené a ešte dostalo nejaké dobré pecky - napríklad na dialnici Praha-Brno - a predpatie už nestačí na prenos prídavných momentov pri brzdení, iba na normálnu jazdu, ked je zatižené skoro centricky.
Takže je to asi opotrebené ložisko, asi sa má vymeniť, lebo dotáhnutím matice sa nič nemenilo, no ale aj to pribrúsenie vydrží do výmeny. Lebo ak raz povolilo, je jasné, že tvrdá povrchová vrstva na obežných dráhach guličiek je asi tatam, a nasledujce opotrebenie už prebieha podla známej - exponeciálnej krivky, teda rýchlejšie ako predtým.
Takže je to asi opotrebené ložisko, asi sa má vymeniť, lebo dotáhnutím matice sa nič nemenilo, no ale aj to pribrúsenie vydrží do výmeny. Lebo ak raz povolilo, je jasné, že tvrdá povrchová vrstva na obežných dráhach guličiek je asi tatam, a nasledujce opotrebenie už prebieha podla známej - exponeciálnej krivky, teda rýchlejšie ako predtým.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Přední brzdy
Tak, a výmena ložísk nenechala na seba dlho čakať, najazdil som zraz v Děčíne 1200km + asi tri týždne normálneho brkania do práce, k rodičom a tak, a ložisko sa prihlásilo strašidelným zvukom, že má dosť. V takom rachotivom stave som dotiahol ešte domov, nejakých 50km a musel som to rozobrať.
Takže Karel mal pravdu, je tam štandardné ložisko s dvomi radami guličiek, priemer 65x35,dĺžka37mm.
Náhrada sa našla v SLS (Slovenská ložisková spoločnosť), ale dĺžka bola iba 35mm. Nevadí, brzdy sú plávajúce, prispôsobia sa..., tak som to vzal. Vylisovanie je popísané v manuáli s vymontovaním celého telesa, ale to som nemal v úmysle, stačilo iba odmontovať ojničku torzného stabilizátoru nápravy a vysunúť tlmič. Domček ložiska sa dal vyklopiť a vonkajší krúžok ložiska vylisovať pomocou dlhej skrutky M8, malého ozubeného kolesa remeňa rozvodov a jednej časti remenice alternátora. No a pár dielov z gola sady , nejaké tie matice M10 ako dištanc a podložky: jo, tie 2mm rozdielu som vyrovnal segerkou, ktorá je pribalená k ložisku, tá moja segerka je predsa nepoškodená...
Potom som lisoval nové ložisko do domčeka, všetko zmontoval nazad, a Liberko ide aj brzdí jak nové. Heč!
A to všetko na parkovisku pred domom, po fajronte, bez lisu , jamy a servisu.
P.S. možno by si téma zaslúžila nový názov, nejak sa mi ju podarilo dať sem, a to je o brzdách...
Takže Karel mal pravdu, je tam štandardné ložisko s dvomi radami guličiek, priemer 65x35,dĺžka37mm.
Náhrada sa našla v SLS (Slovenská ložisková spoločnosť), ale dĺžka bola iba 35mm. Nevadí, brzdy sú plávajúce, prispôsobia sa..., tak som to vzal. Vylisovanie je popísané v manuáli s vymontovaním celého telesa, ale to som nemal v úmysle, stačilo iba odmontovať ojničku torzného stabilizátoru nápravy a vysunúť tlmič. Domček ložiska sa dal vyklopiť a vonkajší krúžok ložiska vylisovať pomocou dlhej skrutky M8, malého ozubeného kolesa remeňa rozvodov a jednej časti remenice alternátora. No a pár dielov z gola sady , nejaké tie matice M10 ako dištanc a podložky: jo, tie 2mm rozdielu som vyrovnal segerkou, ktorá je pribalená k ložisku, tá moja segerka je predsa nepoškodená...
Potom som lisoval nové ložisko do domčeka, všetko zmontoval nazad, a Liberko ide aj brzdí jak nové. Heč!
A to všetko na parkovisku pred domom, po fajronte, bez lisu , jamy a servisu.
P.S. možno by si téma zaslúžila nový názov, nejak sa mi ju podarilo dať sem, a to je o brzdách...
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon říj 19, 2015 9:03 pm, celkem upraveno 2 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Dovolil jsem si Lubomirovi prispevky oddelit od tematu Predni brzdy. Se kterym sice castecne souvisi, ale souvisi tez s prednimi kotouci.
Prave na zaklade toho co psal Lubomir o prednim lozisku a Karel o kotoucich jsem tusil, ze nekde neco v techto castech bude neco spatne i u me. A opravdu, leve predni lozisko uz bylo uplne zavarene (tedy domecek loziska na odpis) a plne pisku, nechapu jak to jeste mohlo jezdit.
Vymena dohromady za 10kKc - teda slusna palka, protoze jsem nechal menit i kotouce, ktere byly uz za horizntem a samotna loziska original stoji s gufery a tim prstencem taky pekny ranec. Zbyly mi jedny zanovni brzdove desticky (ty jsem nechal menit nedavno), protoze jsem pristoupil na celkem rozumny argument, ze davat na nove kotouce stare desticky vybrousene od kotouce neni nejlepsi a brzdy jsou brzdy...
Fotky loziska dodam zitra, az bude denni svetlo, ted se to neda poradne vyfotit.
Prave na zaklade toho co psal Lubomir o prednim lozisku a Karel o kotoucich jsem tusil, ze nekde neco v techto castech bude neco spatne i u me. A opravdu, leve predni lozisko uz bylo uplne zavarene (tedy domecek loziska na odpis) a plne pisku, nechapu jak to jeste mohlo jezdit.
Vymena dohromady za 10kKc - teda slusna palka, protoze jsem nechal menit i kotouce, ktere byly uz za horizntem a samotna loziska original stoji s gufery a tim prstencem taky pekny ranec. Zbyly mi jedny zanovni brzdove desticky (ty jsem nechal menit nedavno), protoze jsem pristoupil na celkem rozumny argument, ze davat na nove kotouce stare desticky vybrousene od kotouce neni nejlepsi a brzdy jsou brzdy...
Fotky loziska dodam zitra, az bude denni svetlo, ted se to neda poradne vyfotit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Trvalo mi to trochu dyl nez jsem myslel, ale tady jsou fotky loziska.
Takto si predstavuji slozeni loziska (odbornici nech me opravi)
Jeste celkem zachovala cast loziska (kluzna plocha i kulicky jsou hladke)
Naopak cast loziska, ktera uz je obrousena
Detail oznaceni loziska:
A jak vypadalo telo zevnitr:
Zrejme zde musim poopravit sve puvodni tvrzeni, protoze predtim jsem na lozisko jen tak zbezne koukl, ze lozisko bylo zavarene. Kdyz jsem ho cistil, dosel jsem k nazoru, ze takovyto svar nemohl vytvorit problem v lozisku, ale bude to "servisni" zasah za ucelem vyndani tohoto prstence ven..
Takto si predstavuji slozeni loziska (odbornici nech me opravi)
Jeste celkem zachovala cast loziska (kluzna plocha i kulicky jsou hladke)
Naopak cast loziska, ktera uz je obrousena
Detail oznaceni loziska:
A jak vypadalo telo zevnitr:
Zrejme zde musim poopravit sve puvodni tvrzeni, protoze predtim jsem na lozisko jen tak zbezne koukl, ze lozisko bylo zavarene. Kdyz jsem ho cistil, dosel jsem k nazoru, ze takovyto svar nemohl vytvorit problem v lozisku, ale bude to "servisni" zasah za ucelem vyndani tohoto prstence ven..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Přední ložiska
teda zvárať by ma v tom priestore nenapadlo, asi tým zvarom bola vytvorená plocha, za ktorú by sa dal ten krúžok vylisovať s použitím nejakého sťahovaku, tipujem, - ale ono uplne stačí tlačiť cez teraz už nepotrebné guličky a vnútorný krúžok ložiska, teda vlastne ťahať smerom von - stačí maticou na skrutke, sila je dostatočná na vylisovanie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
10.000 Kč proboha co tolik stálo?mohl by jsi to rozepsat??:)
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Pajasi, kľud... toto sa na staršom nekazí
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Pisu to z hlavy zhruba - origo: loziska dve + gufera skoro 4000 (to me teda celkem prekvapilo), kotouce 3000 (to sem tusil), desticky 1000 (primerene), neco prace + nejake drobnosti navic.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
A ty ložiska nešli by sehnat pak levněji? Ta cena je fakt dost...V nějaké firmě, která se ložiskama zabývá..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
Re: Přední ložiska
Lubo, po vevaření housenky do vnějšího prstence ložiska, jde tento vyndat pohodlně rukou, bez použití domlouvadel. Je to běžný demontážní postup.
Martin.
Martin.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Nojo, jenze je pak uz nepouzitelny.. coz v mem pripade nevadi, ale nekomu by treba mohlo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Tak mám liberko třetí jaro, a jako každé jaro - ložisko se ohlašuje. Tentokrát levé přední, zadek už je udělanej. Neporadí někdo náhradu? Podle předchozích příspěvků to nevypadá růžove... Neválí se někomu doma?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
kup si originál,to je nejlepší řešení a co já vim,tak náhrada neni.Jedno nový se mi doma válí,druhy budu dokupovat a v letě se na to vrhnu,kus navíc nemam
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Nevím , jestli jsem to dobře pochopil, ale je to asi do 1500,- http://www.autodily1.cz/produkt/36020/s ... edno-kolo/ tak to by snad mohlo jít. Jak je to s gufery?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
gufera origo,ty ložiska kup taky origo,nipparts neni žádná kvalita a ušetříš jenom 300,- origo ložisko je za 1500,-
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Já ale na nic jinýho, než nipparts nenarazil. Nemáč čísla ložisek a gufer?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Přední ložiska
Ivo nic jinýho taky neni,resp. s timhle rozměrem,jedině origo a tam máš jistotu jak kvality tak toho,že bude pasovat-za celou sadu tj. 2 ložiska a 4 gufera dáš cca 4000,- jedno gufero je za necelý dvě stovky
když kupuješ origo u dealera,tak chtějí vin a všechno ti ukážou na počítači a objednaj to,nepotřebuješ čísla,jen jim řekneš co chceš a pak to spolu dáte dohromady
když kupuješ origo u dealera,tak chtějí vin a všechno ti ukážou na počítači a objednaj to,nepotřebuješ čísla,jen jim řekneš co chceš a pak to spolu dáte dohromady
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední ložiska
Ivo, napis Vochomurkovi do byvaleho Beta hase, on ti posle aktualni ceny a terminy dodani, pokud to je v nemecku mas to postou doma do tydne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální