Stránka 1 z 1
nejde 4x4
Napsal: ned lis 23, 2008 6:02 pm
od kofaki
Zdravim Vas,
prosim pekne o radu, mam Libero 1995 a koupil jsem ho se zadrenym motorem. Auto stalo dva roky bez povsimnuti a nakonec jsem motor sehnal jiny a po vymene auto zase jezdi. Otazka zni : auto netopi z ventilatoru na palubce, ale na nohy to hreje - chladic OK. Ze by byla vypadla nejaka trubka v palubce ??
A druha otazka : nejde 4x4, proste zmacknu 4WD a nic. Nevite, kde by mohl byt problem ? Cetl jsem o nejakych ventilech, ale zadne jsem na aute nenasel ..
Diky za vsechny odpovedi
Re: nejde 4x4
Napsal: ned lis 23, 2008 6:16 pm
od Martinekk
Ventilátor na palubce fúka teplý vzduch len dolu na nohy a na sklo. Dopredu na tvár len studený, aby si za volantom nespal

Je to vlastnosť, nie závada.
Vzadu pri motore musia byť elektromagnetické ventily, spínajú podtlak pre membránu ktorá vzadu v prevodovke radí pohon pre kardan. Sleduj hadičky idúce z prevodovky, z čast kde je zadný diferák, tie ventily tam musia byť.
Re: nejde 4x4
Napsal: pon lis 24, 2008 7:25 am
od dědek
Jak funguje v Liberu topení je tady někde popsáno.Nejsi prvý, kterému tenhle systém nešel do hlavy.Za nějaký rok si ale zvykneš. Celou zimu jezdím s topením v poloze - na sklo a na nohy.Jen když "osádka vozu moc funí" a orosí se čelní sklo příjde varianta jen okno a ventilátor na plný pecky. Martínek má plnou pravdu. tohle není závada a je to z výroby. Pokud nejde zapnout 4WD je to opět dost časté po delší době odstávky. Chce to tenhle ventil občas "probudit " i v létě. Jinak při stisku tlačítka musíš slyšet cvaknutí relátka pod palubavkou. Je-li tohle O.K. chce to kontrolu hadiček k ventilu (vpravo vzadu) Může jít jen o děravou hadičku podtlaku nebo jen s falešným přisáváním. Úplně nejbanálnější ( i když docela reálná) je možnost, že vše funguje jak má a nesvítí jen kontrolka v autíčku ve štítu. Dědek
Re: nejde 4x4
Napsal: sob lis 29, 2008 10:12 am
od kofaki
Diky, diky za zpravy, dnes jsem opet zasvetil sobotu memu Subaru. Jakmile stisknu stlacitko 4WD, tak relatko cvakne, kontrolka nic neukazuje a jsem si jist, ze 4x4 nefunguje, takze jsem patral po ventilu a asi jsem ho konecne nasel, je pred motorem?. Jak se nemu mam dostat ? musi byt venku, nebo jak by se dal nejak bez vymontovani rozhybat ?
Re: nejde 4x4
Napsal: sob lis 29, 2008 10:13 am
od kofaki
hadicky jsou vsechny OK .....tedy vypadaji ..
Re: nejde 4x4
Napsal: sob lis 29, 2008 4:06 pm
od kofaki
tak jsem ten ventil nakonec vymordoval, a hle , cvaka ,,,, ale kontrolka se nerozsviti a 4x4 nejde ... mozna mam spatne zapojene hadicky, kdyz se menil motor. ,,,,z tech ventilu, nemate nekdo nejaky navod, jak maji byt zapojene ? a za dalsi,. kudy se leje olej do prevodovky ??
dekuji
nejde 4x4
Napsal: sob lis 29, 2008 7:24 pm
od Martin
Možná,že už Ti to někdo prozradil,ale já to mám zapojené asi takto:ta cívka má celkem čtyři vývody,tři dole a jeden nahoře.Od vstřikování jde přívod podtlakového vzduchu k bočnímu dolnímu vývodu a od vývodu nad ním jde hadička ke vzduchovému filtru.No a ty ostatní dva dolní jdou k mebráně ovládání 4WD.Ten olej se leje pod víčko přišroubované čtyřmi šrouby; je to za vzduchovým filtrem.Ty zase prozraď jak ses dostal k té cívce.Martin
Re: nejde 4x4
Napsal: sob lis 29, 2008 9:36 pm
od kofaki
K te civce jsem se dostal nasledovne - pod poklopem u motoru je jeden sroub, ten jsem vytocil, a dalsi dva jsem povolil ze spoda - jsou to 6 = 10-tka gola. Odpojis vsechny hadicky tak, ze sahnes rukama dirou v poklopu za karburator, a vytahas je . Pote cely plech (jsou na nem tri ventily) vytahnes za karburatorem dilrou poklopu ven. ,,Zitra dodam foto.
Dekuji moc za vysvetleni tech hadicek ...