Stránka 1 z 2

Zapojení elektriky

Napsal: čtv led 26, 2006 11:54 am
od dědek
Vážení přátelé , jsem asi měsíc majitelem LIBERA a vzhledem k r.v.89 potřebuje občas něco opravit. Docela mě tak dostalo elektrické zapojení poněvadž je to něcoi jiného než všechny (asi 40 vozidel)Nemáte někdo schéma el. zapojení LIBERO 89 ? DíKy za každou kvalitu Dědek

Napsal: čtv led 26, 2006 2:05 pm
od Karel
To nemam,ale klidne svuj problem muzes rozkosatit rad ti pomohu.
K.
:D :D :D

elektrika v liberu

Napsal: pát led 27, 2006 6:32 am
od dědek
Tak Karle jedná se mi o to, že Subaru jaksi vymyslelo systém, že otočíš klíčkem a nejdříve nic, pak se zapne rádio,stěrače , ventilátor topení atd, další pootočení - rozvítí se kontrolky a další pootočení startér, při čemž, při vytaženém klíčku je bez proudu zásuvka( zapalovač) přez kterou v jiném autě občas (když je obzvlášť zima) zapojím kondicionér pro baterku a těch 100-150mA celou noc do baterky,která něco pamatuje, je ráno při startu te´d při mínus 23 st.C obzvlášť znát. Hledám, odkud bych to mohl změnit. Spínací skříňku? U pojistek? Jestli můžeš poraď. A vzhledem k tomu, že nemám žádný manuál je mi tajemstvím jedna červená kontrolka dole u kolen (skoro) u spolujezdce na které je namalovaná asi "kuře" ze kterého se kouří. Co to je . Rozsvétilo se to jen jednou, když jsem auto vezl domů a od té doby nic. Buť to má něco společného s topením a žarovička padla za vlast nebo kontrolka na něco co nevím. Díky Dědek

Napsal: pát led 27, 2006 9:41 am
od Karel
Tak na tu kontrolku asi nikdo neodpovi pravdepodobne nadstandartni vybava a kontrola neceho? ja mam provedeni s nejchudsi vybavou dalo by se rict standart a to kure tam neni skus udelat fotku a zeptam se u kolegy v Nemecku /ale z analogu abych ji mohl ukazovat/ K te spinaci skrince asi tolik tento stav jak popisujes je standart a odpvida vzyklostem zeme puvodu a nebo prani velkeho prodejce v urcite zemi.Schemata tak jak si predstavujes shanim taky ale bezvysledne.Zapalovac nech jak je je to zapojene logicky to kdyz opustis vozidlo a nechas cekat v nem male dite a takovy zapalovac tak to je teda hracka a to se musi vyzkouset a nestesti mas na krku/fuuuj!/ Radio prepoji kazdy zdatnejsi autoelektrikar nebo technik co montuje autoradia. Nebo dalsi verze zasuvku zamontovat napr. pod vlastne za predni naraznik a pripojit na kabel k houkacce tam je stale napeti pres pojistku 8A a z toho bodu muzes napajet autoradio. A pak je tu jeste jedna moznost udelat jeste jeden klic a spinacku dat do polohy I a pripadne pred zvedavymi zraky kryt cepici nebo nejakou hrackou . Chces-li se zabyvat " kuretem" , /ale to je spis hra/ tak vyndej tu spominanou kontrolku zkontroluj a prover zarovku a zjisti cim je napajena zda li "30" nebo "15"nebo je-li ukostren a ktery kabel ma neco signalizovat tzn.ze v miste "akce " se kostri aspon z 99% no a pokud budes chtit vedet co to kure je a co umi, pracuj dle klasika "smudlo hledej!"
Preji zabavu a uspech.
K.
:twisted: :D :D :D :D

Napsal: pát led 27, 2006 10:07 am
od Baluu
Ahoj všichni,
tak ta kontrolka je na kontrolu teploty výfukových plynů.
Asi tak od r. 90 je na přístrojovce pod ruční brzdou.

Napsal: pát led 27, 2006 12:07 pm
od Karel
Nevis, kde ma to cidlo ? Aby se dala overit funkcnost.Mne nekolikrat v lete sepnul po zastaveni velilator dochlazovani vyfukoveho prostoru ale nic nesvitlo nebo jsem si "kurete" nevsim nebo nesvitilo. Presto dik za hodnotny tip.
K.
:shock: :shock: :shock: :shock:

kontrolka

Napsal: pát led 27, 2006 12:33 pm
od dědek
No paráda! Víc hlav víc rozumu. Tak to je už logické, že teď když mrzne jako prase, tak se nic na kontrolku neohřeje. Cesta k nám však bylo něco nad nulou a těch 70 km udělalo taky své. Karle zapalovač už dávno není na svém místě pro nenechavé vybiječe baterky a dík za dobrý nápad udělat zásuvku jinou. Strčím ji ale dozadu pod podlahu a přístupnou sklopením zadního nárazníku. Ráno odpojím, nadzvednu nárazník a hurá do mrazu. Jen mi nejde do hlavy, co mám dělat když ta kontrolka svítí? Je to špatně nebo co? To nevím. Díky Dědek

Napsal: pát led 27, 2006 1:14 pm
od Karel
No , ja jsem uz starsi clovek musis na mne pomalu a zretelne .Popis o ktere kontrolce pises nazval jsi ji "ta" rad odpovim ale ted nevim na co.
K.
:D :D :D :D

kontrolka

Napsal: pát led 27, 2006 2:00 pm
od dědek
Karle, je to červená kontrolka a na ni vyobracený něco jako na grilu (kuře) a z toho jdou čmoudíky. a je to nejblíž ruční brzdě. Docela logicky bych bral , že to je signalizace jakoby něčeho teplého. Souhlasím , že by to mohlo souviset s výfukem. Dědek

Napsal: pát led 27, 2006 2:22 pm
od Karel
Tak, ted sem se koukal na svoji palubku a na prave polovicce je symbol auta kde se rosviti symbol r.b a 4WD a symbol vyhrivani zadniho okna ale
az nekdy budu rozebirat palubku urcite se podivam jestli tam neni schovana jeste kontrolka "kurete" mam novy model.
K.
:D :D :D :D

Napsal: pát led 27, 2006 2:23 pm
od Petr+Barča
Moudrá kniha říká :

Kontrolka teploty výfukových plynů informuje o mimořádně vysoké teplotě výfukových plynů . Jestli že se při běžícím motoru rozsvítí , je třeba postupovat následujícím způsobem .
- rychlost jízdy je třeba snížit na polovinu hodnoty , při které se kontrolka rozsvítila. Obvykle světlo zhasne po několika minutách .
- Jestli že kontrolka nezhasne ani při snížené rychlosti,je třeba zastavit.
- V jízdě lze pokračovat , jakmile kontrolka zhasne.
- Jestli že kontrolka nezhasne ani po zastavení , je třeba vypnout motor.
Asi po 10 minutách se motor opět nastartuje a zjistí se zda kontrolka
zhasla .
- Jestli že kontrolka stále svítí , nebo se znovu rozsvítila , obraťte se na
nejbližší servis SUBARU .
To říká kniha - Návod k obsluze E10 , E12 . Na novém typu to bude asi stejný .
P+B.

Napsal: pát led 27, 2006 2:35 pm
od Karel
Dik dobra kniha ale ja mam venilator vyfukoveho prostoru ktery se sepne asi kdyz je tam hic a vypne se sam asi po 10min.i pri vypnutem zapalovani ale kontrolku nemam zadnou /novy typ/. Ani na symbolu auticka nic neni videt ani obrys "kurete"
K.
:?

Napsal: pát led 27, 2006 4:53 pm
od Petr+Barča
Ta kontrolka bývá napojená myslím na katalizátor .
Já mám r.85 E 10 a tu kontrolku tam nemám vůbec. Na kat. je zaslepené místo pro připojení čidla. Některé starší typy jí mají na palubní desce a některé na tachometru .
P+B.

Napsal: pát led 27, 2006 5:14 pm
od Karel
Vsici maj kontrolku jen ja neeee. Jeste prosim o vysvetleni - jaky katalyzator, to jako nerizeny,nebo rizeny a cim.Co jsem kde zjistoval,tak st.Libero je bez katu.Jedine by se mohlo jednat o pripravu na montaz dle legislativy konkretni zeme a jako jediny priklad co vim je Favorit ekotronik ale to je takovej "kockoptak" a nezasluhuje si to vasi pozornost.
K.
:evil: :D :D

elektrika

Napsal: ned led 29, 2006 9:15 am
od dědek
Tak v pátek na večer jsem byl u mechaniků Subaru co se tím živí a ti mi nakonec řekli, že je to kontrolka zapnutého zadního větráku, což je blbost, Tak že žárovka je v pořádku ,to jsem zkoušel a budu čekat, aý se oteplí, že by se měla cestou na Kozákov rozsvítit. Dědek

Napsal: ned led 29, 2006 9:34 am
od Jarda
jak jsem pochopil, máš starší typ liberka a tam není žádný ventilátor, aspoň jsem u žádného neviděl. ta kontrolka je mi záhadou. :twisted:

Kontrolka

Napsal: ned led 29, 2006 7:07 pm
od Honza
Ahoj,

jestli je to tato zlutou sipkou oznacena kontrolka (kure)

Obrázek

tak je opravdu na upozoneni ridice na prehraty vyfuk, to muze byt zavineno treba velkou bohatosti smesi.

Re: elektrika v liberu

Napsal: pon led 30, 2006 6:16 am
od peple
dědek píše:... jedna červená kontrolka dole u kolen (skoro) u spolujezdce na které je namalovaná asi "kuře" ...
Řek bych že podle popisu to bude jiná

kontrolka

Napsal: pon led 30, 2006 7:41 am
od dědek
Jo jo jo , přesně tenhle symbol mám na kontrolce, o které mluvím. Ale já ji mám umístěnou vedle spínače ventilátoru topení vzadu pod sedačkou, je celá červená a svítí společně s kontrolkami na přístrojovce (mazání a dobíjení) před nastarováním. Pak nic. A to by mělo být dobře. To, že se rozsvítila po dlouhé jízdě do kopce bude svědčit o tom, že je to fakt signalizace něčeho nad normálně ohřátého. Nový Libera mají vzadu asi ventilátor a místo kontrolky čidlo zapne hned ventilátor. Dědek

Prý to je katalyzátor?

Napsal: pon led 30, 2006 10:49 am
od veros
Prý to je nějaká kontrolka od katalyzátoru. Tvrdil mi to mechanik od pana Pipka z Jeseníku. Nemám důvod, proč bych mu nevěřil.

Vím, že se to rozsvítilo, když jsem jednou přetrhl klínový řemen a jel jsem pro nový.

--Věroš