Tesnenie pod hlavou
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Tesnenie pod hlavou
Zdavim, obraciam sa na vás s prosbou o teoreticu pomoc pri vymene tesnenia pod hlavou. Lubomir mi pri multidôvodovej navštene môjho kraja diagnostikoval toto zavažné ochorenie s ktorym je neradno jezdit dál. Popisalo sa tu uz o tom dost prehliadam forum specialne kvoli tomuto uz aspon tyzden ale su to len fragmenty a kusočky. Uz som sa do toho pustil ale zastavuju ma rôzne veci ako napr. nemozem odtocit kolo co hna klinovy remen(do aut, a to som doteraz ani nevedel som asi debil) mam ho vobec davat dolu? Ja myslim ze bez toho nedam dolu kryt z rozvodoveho remena. Lubomir mi to aj samozrejme opisal (Vdaka) ale moja hlava je derava clovek tazko chape co nikdy nevidel... Jasne a vraj je aj kdesi navod (po nemecky)
Teda ak by bola ochota a nazbieralo by sa dost informacii aby som sa do toho odhodlal pustit, tak by som to potom zhrnul nafotil a dal do fotomanualu.
Kazda rada mi je draha a potrebne aj absolutne prkotiny nerad by som prehliadol cosi co je v skutocnosti mozno samozrejmost- nie vsak pre mna.
Treba nejake specialne naradicko- momentovy kluc atd..?? Nazaciatok vsetkym zucastnenym vdaka.
Teda ak by bola ochota a nazbieralo by sa dost informacii aby som sa do toho odhodlal pustit, tak by som to potom zhrnul nafotil a dal do fotomanualu.
Kazda rada mi je draha a potrebne aj absolutne prkotiny nerad by som prehliadol cosi co je v skutocnosti mozno samozrejmost- nie vsak pre mna.
Treba nejake specialne naradicko- momentovy kluc atd..?? Nazaciatok vsetkym zucastnenym vdaka.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavou
Petr mi uz helfol cez SZ tak ak viete ako tak doplnte dajte navrhy ako to spravit jedoduchsie atd..
Pokusím se ti poradit jak na to . Než začneš rozebírat motor tak je důležité zjistit odkud ti teče ta voda , protože pak už to nezjistíš a kdyby to byla nějaká vážnější závada , tak bys musel dělat asi při její opravě nějaké věci znova .
Napíšu ti to heslovitě . Vypust vodu z motoru na chladiči dole . Než sundáž klínový řemen tak se pokus zmačknutím uprostřed podržet to kolečko co ti nejde povolit ten šroub . Určitě ho nezkoušej zašprajcnout , mohlo by prasknout . Ten šroub povoluj úderem na klíč , protože tahem to nejde . Prvně jsem se s tím lopotil asi 6 hodin . Sundej plast . Povol kladku rozvoďáku a sundej rozvoďák . Sundej vrchní kolečko na vačkové hřídeli .Nastavení rozvodů zatím neřeš .Překontroluj simering na klice a na vačkové hřídely . Poku se ti nebudou zdát dobrý tak je lepší je dát rovnou nový . Sundej výfuk z hlavy . Sundej sání i s karburátorem . Vytáhni rozdělovač , musíš s ním pootáčet . Svíčky tam nech , ať ti nepadá bordel do válců . Sundej víčko ventylů . Povol matičky na ventylech a uvolni koníky na ventylech co to půjde . Pootáčením a uvolňováním ventyů vysuň vačkovou hřídel . Budš muset vyndat i ty hřídele s koníky . Hlavně si to poskládej jak to jde za sebou a dej to spátky na hřídel a označ si která je vrchní a spodní . Až to budeš dávat spátky , jako když to najdeš . Myslím že na nějaké šrouby se bez této demontáže nedostaneš a když jó tak špatně . Určitě je to lepší vyndat než to mordovat nějakými nástavci . Těžko by si docílil stejného momentu dotažení . Potom povol šrouby co drží hlavu a sundej jí . Doporučuji jí nechat přebrousit i když se zdá rovná . Těsnění tam dej originál , nebo ho uprav jak píše Lubomír . Jinak si to za čas celé zopakuješ . Než tam těsnění dáš tak ho lehce namaž z obou stran olejem , líp si sedne . Poto dotáhni šrouby přesně podle toho návodu . Na posledním dotažení trošičku přidej ,ale né moc . Další dotahování po zahřátí jsem nikdy nedělal a všechny drží dodnes . Namontuj spátky koníky ventylů ,vačkovou hřídel stejně jako si to vyndaval . Nastav ozubené kolečko rozvodového řemene na klikové hřídely ryskou na značku na bloku motoru , je to taková tečka . Nastav kolo na vačkové hřídeli na značku , na kolečku je to dirka a na spodním plastu výstupek ve tvaru šipky . Nandej rozvoďák a vyšponuj ho kladkou . Bacha na strhnutí šroubů při utahování . Po našponování rozvoďáku by se mněl dát přetočit o 90 stupňů . Doporučuju dát rozvoďák novej , když už to děláš . Dáš spáty plastový kryt . Nasadíš kolečko klínového řemene a cukem dotáhneš . Nasaď rozdělovač a palec má ukazovat na 3 válec to je 1válec od rozdělovače . Nastav kolečko klínového řemene na značku horní úvratě to je značka O překontroluj na rozdělovači jestli ti ukazuje palec na 1 válec to je 1 válec od rozvodového řemene . Sešteluj ventyly sací 15 výfukový 25 . Nasaď víko ventylů . Pozor při dotahování , rádo praská . Připoj sání , bacha na těsnění ať ti nepřisává vzduch nebo budou problémy . Zbytek prací už je stejnej jako při demontáži . Až to bude vrčet a ohřeje se to tak seřiď předstih rozdělovače . Píšu to z hlavy tak jsem snad na nic nezapoměl . Petr
Pokusím se ti poradit jak na to . Než začneš rozebírat motor tak je důležité zjistit odkud ti teče ta voda , protože pak už to nezjistíš a kdyby to byla nějaká vážnější závada , tak bys musel dělat asi při její opravě nějaké věci znova .
Napíšu ti to heslovitě . Vypust vodu z motoru na chladiči dole . Než sundáž klínový řemen tak se pokus zmačknutím uprostřed podržet to kolečko co ti nejde povolit ten šroub . Určitě ho nezkoušej zašprajcnout , mohlo by prasknout . Ten šroub povoluj úderem na klíč , protože tahem to nejde . Prvně jsem se s tím lopotil asi 6 hodin . Sundej plast . Povol kladku rozvoďáku a sundej rozvoďák . Sundej vrchní kolečko na vačkové hřídeli .Nastavení rozvodů zatím neřeš .Překontroluj simering na klice a na vačkové hřídely . Poku se ti nebudou zdát dobrý tak je lepší je dát rovnou nový . Sundej výfuk z hlavy . Sundej sání i s karburátorem . Vytáhni rozdělovač , musíš s ním pootáčet . Svíčky tam nech , ať ti nepadá bordel do válců . Sundej víčko ventylů . Povol matičky na ventylech a uvolni koníky na ventylech co to půjde . Pootáčením a uvolňováním ventyů vysuň vačkovou hřídel . Budš muset vyndat i ty hřídele s koníky . Hlavně si to poskládej jak to jde za sebou a dej to spátky na hřídel a označ si která je vrchní a spodní . Až to budeš dávat spátky , jako když to najdeš . Myslím že na nějaké šrouby se bez této demontáže nedostaneš a když jó tak špatně . Určitě je to lepší vyndat než to mordovat nějakými nástavci . Těžko by si docílil stejného momentu dotažení . Potom povol šrouby co drží hlavu a sundej jí . Doporučuji jí nechat přebrousit i když se zdá rovná . Těsnění tam dej originál , nebo ho uprav jak píše Lubomír . Jinak si to za čas celé zopakuješ . Než tam těsnění dáš tak ho lehce namaž z obou stran olejem , líp si sedne . Poto dotáhni šrouby přesně podle toho návodu . Na posledním dotažení trošičku přidej ,ale né moc . Další dotahování po zahřátí jsem nikdy nedělal a všechny drží dodnes . Namontuj spátky koníky ventylů ,vačkovou hřídel stejně jako si to vyndaval . Nastav ozubené kolečko rozvodového řemene na klikové hřídely ryskou na značku na bloku motoru , je to taková tečka . Nastav kolo na vačkové hřídeli na značku , na kolečku je to dirka a na spodním plastu výstupek ve tvaru šipky . Nandej rozvoďák a vyšponuj ho kladkou . Bacha na strhnutí šroubů při utahování . Po našponování rozvoďáku by se mněl dát přetočit o 90 stupňů . Doporučuju dát rozvoďák novej , když už to děláš . Dáš spáty plastový kryt . Nasadíš kolečko klínového řemene a cukem dotáhneš . Nasaď rozdělovač a palec má ukazovat na 3 válec to je 1válec od rozdělovače . Nastav kolečko klínového řemene na značku horní úvratě to je značka O překontroluj na rozdělovači jestli ti ukazuje palec na 1 válec to je 1 válec od rozvodového řemene . Sešteluj ventyly sací 15 výfukový 25 . Nasaď víko ventylů . Pozor při dotahování , rádo praská . Připoj sání , bacha na těsnění ať ti nepřisává vzduch nebo budou problémy . Zbytek prací už je stejnej jako při demontáži . Až to bude vrčet a ohřeje se to tak seřiď předstih rozdělovače . Píšu to z hlavy tak jsem snad na nic nezapoměl . Petr
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavou
Šruba co drží kolo klinového remena drzí jak keby jej za to platili, uz par hodin odolava mojim pokusom o uvolnenie, nieje tam nahodov protizavit??
Alebo nema niekto nejaky zlepsovak ako zabezpecit kolo proti pohybu?? Vedla tej 17tky su dva zavity mam do nich aj sruby ale... co tam pripevnit a o co??
Ak tam len cosi prišrubujem a zakliesnim o kostru tak len dviham motor v silentblokoch a sruba stoji WD 40 nezabera...
Alebo nema niekto nejaky zlepsovak ako zabezpecit kolo proti pohybu?? Vedla tej 17tky su dva zavity mam do nich aj sruby ale... co tam pripevnit a o co??
Ak tam len cosi prišrubujem a zakliesnim o kostru tak len dviham motor v silentblokoch a sruba stoji WD 40 nezabera...
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát zář 21, 2007 7:09 pm
- Bydliště: Predajná,okr.Brezno
Re: Tesnenie pod hlavou
Ja ked som posledne skladal remenicu a nechcela ist dolu, nahrial som ju teplovzdusnou pistolou a isla pekne. Je hlinikova tak sa skor zohreje.Raper píše:Šruba co drží kolo klinového remena drzí jak keby jej za to platili, uz par hodin odolava mojim pokusom o uvolnenie, nieje tam nahodov protizavit??
Alebo nema niekto nejaky zlepsovak ako zabezpecit kolo proti pohybu?? Vedla tej 17tky su dva zavity mam do nich aj sruby ale... co tam pripevnit a o co??
Ak tam len cosi prišrubujem a zakliesnim o kostru tak len dviham motor v silentblokoch a sruba stoji WD 40 nezabera...
zbytok
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Tesnenie pod hlavou
správne, pri pokuse o uvolnenie som kedysi použil tie skrutky ako reakciu, lebo motor sa pretáčal, ale iba som poškodil jeden závit, nepomohlo to.
Motor sa zdvíha na tých tvojich utrhnutých silentblokoch, takže nič netrpí.
Aby sa motor netočil doporučujem cez dieru v spojkovej skrini založiť napríklad veľmi velký šrobovák do ozubenia na zotrvačníku a tak zablokovať kluku, a cez orech a velkú trhačku z gola sady to musí ísť! - račňa sa mi neosvedčila, zošmykla sa, preto trhačka (obojstranná páka)
Motor sa zdvíha na tých tvojich utrhnutých silentblokoch, takže nič netrpí.
Aby sa motor netočil doporučujem cez dieru v spojkovej skrini založiť napríklad veľmi velký šrobovák do ozubenia na zotrvačníku a tak zablokovať kluku, a cez orech a velkú trhačku z gola sady to musí ísť! - račňa sa mi neosvedčila, zošmykla sa, preto trhačka (obojstranná páka)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Tesnenie pod hlavou
Fantasticka vec sa stala hviezdy a stastena sa mi naklonila a.. je to! teda prva čast podarilo sa mi to odtocit po zalozeni pilnika trojuholnikoveho profilu do zotrvacnika, zahriatim sruby vriacou vodou (teplovzdusnu pistol nemam) a na racnu som nasadil cca80cm dlhu lesenovu tycku a povolilo to.
A zaroven sa mi vynorila otazka.. je nutne davat dolu karburator ak sa chcem dostat k tesneniu pod hlavou??
Tato otazka nieje recnicka a v skutocnosti ocakava odpoved.
A zaroven sa mi vynorila otazka.. je nutne davat dolu karburator ak sa chcem dostat k tesneniu pod hlavou??
Tato otazka nieje recnicka a v skutocnosti ocakava odpoved.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavou
Karburátor sundávat nemusíš, odmontuješ od hlavy sání, nebo rozpojíš přírubu mezi karburátorem a sáním. Musíš zvážit co bude pro tebe lepší.
Ať se práce daří...
Ať se práce daří...
Subaru Libero E12 r.v. 91
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát zář 21, 2007 7:09 pm
- Bydliště: Predajná,okr.Brezno
Re: Tesnenie pod hlavou
Asi je lepšie zložiť celé sanie, lebo potom môžeš celé aj s podtlakmi vyviazať napr. o rukoviatky nad zadnými oblokmi.
zbytok
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv srp 30, 2012 3:02 pm
- Typ Libera: LT
- Bydliště: Dehtáře
Re: Tesnenie pod hlavou
Ahoj Liberáci!
Mám na vás dotaz ohledně novějšího Libera.
Měnil jsem těsnění pod hlavou. Dal jsem tam neoriginální (což byla asi chyba), dal jsem zbrousit hlavu, nastavil jsem ventily atd.
Po opravě se dělo následující. Zprvu mi Libero v nízných otáčkách nemazalo. To po měsíci přestalo - zřejmě se těsnění prošťouchlo .
No a hnedle po opravě se začalo ještě dít to, že motor má hrozně hluboký zvuk, ve zvuku je slyšet takové fičení, jako když seple turbo, auto neuvěřitelně smrdí a žere asi 12l/100km, ikdyž před "opravou" to žralo max 7l/100km.
Nevíte, co s tím? Já mám podezření na špatné nastavení ventilů!
Mám na vás dotaz ohledně novějšího Libera.
Měnil jsem těsnění pod hlavou. Dal jsem tam neoriginální (což byla asi chyba), dal jsem zbrousit hlavu, nastavil jsem ventily atd.
Po opravě se dělo následující. Zprvu mi Libero v nízných otáčkách nemazalo. To po měsíci přestalo - zřejmě se těsnění prošťouchlo .
No a hnedle po opravě se začalo ještě dít to, že motor má hrozně hluboký zvuk, ve zvuku je slyšet takové fičení, jako když seple turbo, auto neuvěřitelně smrdí a žere asi 12l/100km, ikdyž před "opravou" to žralo max 7l/100km.
Nevíte, co s tím? Já mám podezření na špatné nastavení ventilů!
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavou
Rozvody sú načasované dobre?
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavou
Podle zvuků a spotřeby bych tipoval, že ti fouká těsnění pod výfukem nebo sáním (nebo nejspíš obojí). Dával jsi nové, nebo jsi tam vrátil co tam bylo?
Mazání by se nespravilo prošťouchnutím - ztrátu tlaku by spíš zavinil příliš malý odpor (něco jako "zkrat"). Ale nevím, jestli příčina může být v těsnění a už vůbec mě nenapadá, proč by se to spravilo. Spíš asi bude vyběhané čerpadlo a jak jsi po opravě dal nový olej, byl řídký a tlak na volnoběh neudržel. A jak do sebe časem nabral staré usazeniny z vany a nový karbon, trochu zhoustl a stačí to na to, aby kontrolka zhasla.
Mazání by se nespravilo prošťouchnutím - ztrátu tlaku by spíš zavinil příliš malý odpor (něco jako "zkrat"). Ale nevím, jestli příčina může být v těsnění a už vůbec mě nenapadá, proč by se to spravilo. Spíš asi bude vyběhané čerpadlo a jak jsi po opravě dal nový olej, byl řídký a tlak na volnoběh neudržel. A jak do sebe časem nabral staré usazeniny z vany a nový karbon, trochu zhoustl a stačí to na to, aby kontrolka zhasla.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Tesnenie pod hlavou
když bys měl těsnění pod sánim prasklý,nebo jinak poškozený vůči těsnosti tak by svítil check engine (chyba 54) mazání bude ovlivněný čerpadlem a asi i klikovkou- velký vůle a ztrácí se tlak. Jediný co Ti radim- udělat celej motor, protože je blbost ho neudělat celej.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Tesnenie pod hlavou
POZOR.POZOR. Dávám dohromady tři motory na starší Libero, koupil jsem od MJ auto tři těsnění AJUSA č.10080500 pro EF12 a po
přiložení na hlavu jsem zjistil že oválný otvor nejblíže prokovenému otvoru(mazacímu) je mimo chladící kanál v hlavě.
Po přiložení těsnění na blok válců se všechny otvory kryjí. Znamená to tedy, že jeden chladící kanál blízko výfukového ventilu
je neprůchozí a dochází k místnímu přehřátí hlavy a následnému ¨uvaření¨ motoru. Když dám na sebe staré a nové těsnění, tento
jediný oválný otvor nesouhlasí. Oprava je snadná a spočívá v prodloužení oválného otvoru směrem k prokovenému otvoru asi o 8mm.
Všechna tři těsnění jsou stejná, tedy vadná.
Visí mi v dílně jedno těsnění z uvařeného motoru (na Pryglu) a má také jeden otvor špatný. Těsnění AJUSA tedy nebrat. Škatulka.
přiložení na hlavu jsem zjistil že oválný otvor nejblíže prokovenému otvoru(mazacímu) je mimo chladící kanál v hlavě.
Po přiložení těsnění na blok válců se všechny otvory kryjí. Znamená to tedy, že jeden chladící kanál blízko výfukového ventilu
je neprůchozí a dochází k místnímu přehřátí hlavy a následnému ¨uvaření¨ motoru. Když dám na sebe staré a nové těsnění, tento
jediný oválný otvor nesouhlasí. Oprava je snadná a spočívá v prodloužení oválného otvoru směrem k prokovenému otvoru asi o 8mm.
Všechna tři těsnění jsou stejná, tedy vadná.
Visí mi v dílně jedno těsnění z uvařeného motoru (na Pryglu) a má také jeden otvor špatný. Těsnění AJUSA tedy nebrat. Škatulka.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Tesnenie pod hlavou
Bohouši, cokoliv neoriginálního na motor Libera stojí za hovno- za sebe řikám- jedině originál (mluvim o motoru)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Tesnenie pod hlavou
Buď rád, že jsi na to zavčas přišel. Před časem soused takhle opakovaně (třikrát) opravoval motor v Oplu. Z Německa si nechal poslat vačkový hřídel a těsnění pod hlavou. Když se ztrácel výkon motoru už po několikátý zavolal mne do garáže, ať se jdu podívat na německou kvalitu práce, přesně na ošetření vaček ze kterých po pár tisících nejsou vačky , ale skoro kola. Motor rozebral a při skládání jsme zjistili, že v těsnění chybí , nebo přesněji řečeno je o centimetr posunuta jedna dírka, kudy měl téci na vačku olej, ale že dírka nebyla, tak to nemazalo. Už nevím, byla-li na vině celá hlava nebo jen blbý těsnění. Já proto říkám, že východiskem nemusí být ani dodavateli uvedený VIN, protože není záruka, zda-li předchozí majitel motor nevyměnil sice za typ, který tam pasoval, ale z jiné série, kde nemuselo všechno souhlasit.Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
- Typ Libera: E10, E12, E12 nové
- Bydliště: Jizerské hory
Re: Tesnenie pod hlavou
Přidám svou trošku do mlýna, ačkoli má Mišus svou neochvějnou pravdu, neoriginály těsnění pod hlavu fungují, mívají však jednu vadu, jak mě učil velký znalec libera p. Jon, těsnění je shodné s justy, s tím rozdílem, že justy má vodní pumpu na druhé straně než libero, díry na vodu jsou proto u libera největší na straně spojky, nejmenší u rozvodů, těsnění na justy je pak naopak a v liberu způsobí, že chladí nejlépe válec u rozvodů, naopak u spojky má dirku přiškrcenou, snadné je ty malé díry zvětšit, obtížnější pak zúžit ty velké (cokoliv se tam dá, nesmí se uvolnit), cena neoriginálu je 400-500Kč, originál jsem platil cca 1500-1700Kč, před montáží jsem ho kvůli dírám obkreslil, pokud bych ho náhodou našel, dám k dispozici aspoň pro porovnání, domácí výrobci neoriginálních dílů by podle něj rovněž byli schopni těsnění udělat (www.kutifel.cz), ale jen pro ty motory na dojetí, jinak u generálky ten rozdíl tisícikoruny nestojí za ústupek.
Zdravím, David
Zdravím, David
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1946
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Tesnenie pod hlavou
Davide oni fungujou, ale vydržej uplný hovno v průměru od 60 do 100tisíc . I když budeš mít náhradu, která je stejná jako originál, tak okování kolem válců nevydrží, už jsem jich viděl mraky propálenejch mezi válcema vetšinou od V. Reinze, takže tak ty materiály stojej za hovno- u originálu se Ti to nestane. Je Vaše věc jak si svý auta opravujete, já jen řikám, že originál nic nepřekoná. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991