Těsnění pod víko ventilů.
Těsnění pod víko ventilů.
Srašně nerad krmím ty šmelináře s náhradními díly svými penězi, ale občas není zbytí. Vytékající olej zpod víka ventilů na žhavý výfuk a s tím spojený silný čichový vjem, je známý folklorní prvek u všech starších Liber. Za poslední rok jsem to pomocí tmelu spravoval dvakrát. Chvilku klid, potom zase smrad. Tak mi došla trpělivost a za 308 korun českých jsem v Subaru prodejně obědnal a posléze zakoupil nové těsnění. Nedivím se, že staré těsnění teklo. Oproti novému bylo tvrdé jak puk a vymáčklé nadoraz. Zatím to drží a doufám že nějaký ten rok bude od smradu pokoj.
Martin.
Martin.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon lis 09, 2009 4:40 am
- Bydliště: Pařezov mezi Havl. Brodem a Jihlavou
- Kontaktovat uživatele:
Utahovací moment
Kolik je doporučený utahovací moment šroubů víka ventilů? S ohledem na to, že je hliníkové a pod šrouby nejsou distační kolíky nebo něco podobného, bych ho nerad zničil.
Subaru Libero EF12 SXD, r.v. 1997, momentálně stojící a stávkující
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Tusim uz to tady nekdo psal - neco je tu viewtopic.php?f=1&t=1264&p=12984&hilit= ... %AD#p12984
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Objednával jsem oleje a pár drobností po internetu a při té příležitosti jsem si objednal těsnění pod víko Nipparts za pozoruhodnou cenu -1 Kč http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... []=1812670 ... nakonec sice na faktuře bylo za 121 Kč, ale budiž - kdyby pasovalo. Ale profil těsnění je o 2 mm nižší než u originálu (mám na porovnání jedno origo). Má s tím někdo zkušenosti, jestli to má šanci těsnit - mám ho zkusit namontovat, nebo rovnou vrátit a jít nakoupit do Subaru jak se sluší a patří?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Těsnění pod víko ventilů.
ja osobne bych ho tam nedaval, jeden "mechanik" od nas mi tam dal taky nejaky nizsi neorigo a muselo se to znovu menit, pac protejkalo
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Kdyz se na to podivam ciste selskym rozumem, pak sila tesneni je zavisla na presnosti roviny hlavy a podkladu. Vyrobce motoru mel jiste nejakou garantovanou presnost + nejake vule dane starnutim a tomu musi odpovidat i tloustka tesneni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Tohle těsnění má složitější profil - horní část je klín, který zapadá do hluboké drážky po obvodu víka. Kdyby ten klín měl těsnit čistě v bocích jak ho ta drážka sevře, tak by v podstatě nezáleželo na tom, kolik nad ním zbývá místa do dna drážky. Ale klín má hodně ostrý úhel, takže by se určitě brzo vymačkal a navíc by drážka ve víku musela mít všude dokonale stejnou šířku, jinak by si těsnění nesedlo. Takže spíš to je asi tak, že těsnění musí dosednout až na dno drážky a to nižší fungovat nebude (jak potvrzuje Art).covex píše:.. sila tesneni je zavisla na presnosti roviny hlavy a podkladu...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- mornik
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob pro 06, 2008 10:28 pm
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Dobrý den...prosím o radu, který výrobce těsnění je ten pravý? Vzhledem k tomu, že jsou těsnění, která jsou tenčí dle vašeho sdělení. Děkuji za pomoc.
jedeme s kopečka vržou nám kolečka
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1960
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Jedině originál, všechna druhovýroba je nižší, tim pádem netěsní. Originál těsnění stojí něco okolo 300,- po slevě(Můžu objednat a nechat dovíst až domů- stačí adresa a telefon) Mihal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod víko ventilů.
Náhodně jsem mezi spoustou nepasujících replik těsnění pod víko ventilů natrefil na jedno, které je shodné s originálem (jinak jsou všechny nižší a širší), je to PAYEN JN681 a kupoval jsem ho na konci března za velmi symatických 77 Kč na https://www.motora.cz/payen/JN681.html
Zde je bohužel momentálně nedostupné a skladem asi nebude nikde, ale snad by ho někdo mohl umět objednat
(našel jsem ho v nabídce https://www.cesomot.cz/tesneni-kryt-hla ... 06215.html a https://autodily.mjauto.cz/kod_PAYJN681 ... 6y4s4.html
Zde je bohužel momentálně nedostupné a skladem asi nebude nikde, ale snad by ho někdo mohl umět objednat
(našel jsem ho v nabídce https://www.cesomot.cz/tesneni-kryt-hla ... 06215.html a https://autodily.mjauto.cz/kod_PAYJN681 ... 6y4s4.html
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad