Hm,
1. bez termostatu=stále na studený motor, asi to v zime ani moc netopí, že jo? - no, studený motor sa rýchlo opotrebuje, aj spotrebu oleja má vyššiu, olej nemá správne klzné vlastnosti, asi bude spotreba benálu dosť krutá - tipujem tak 8,5-9, že?
2. olej pre škodivky = toš všechna oucta tomu motoru!

= dôkaz, že "si nechá líbit kdeco..." ale jenom dočasu... odborníci potvrdia, že aj keď je ten olej AD t.j. s aditivami, aj tak dokáže velmi krásne zahnusiť usadeninami celý vnútrajšok, ale hlavne jemné olejové kanáliky v priestore okolo krúžkov, takže by som dal ruku do ohňa (niekoho iného, nie svoju) za to, že s krúžkami to nemusí byť uplne s kostolným riadom - tento motor je myslím viac tepelne namáhaný ako škodivka - v priestore piestu sú vyššie teploty (o niečo chudobnejšia zmes ako v škodivke = vyššie teploty horenia a iné časovanie pre katalyzátor). Tento jav bol vyskúšaný jedným známym, dnes už bývalým Liberákom, ktorý dal do Liberka olej, ktorý sa dáva do motorov lietadiel- na letisku ho nebol problém zohnať - a zapiekol motor vzorne a rýchlo.

no a ten škodivkový olej má na svedomí aj problémové zimné štarty sčasti, druhú časť má na svedomí korózia - prechodové odpory a zemnenie..no a olejový filter je z toho plný slizu, tak zanáša motor, to známe,
3. Správna veta znie, "Svíčky jsou STARÉ tak puldruhyho roku" ale to záleží na tom, kolko kilákov robíš - stačí info, kolkokrát za mesiac tankuješ, dá sa to dorátať...ale aj tak ich vyber, a omrkni, porovnaj, prípadne aj fotka by napovedala o režime motora velmi mnoho.
4. S výmenou filtra začni počítať - odkladaj korunky na nový, je dosť drahý
5. Ak do klbka zmijí ešte nikto nevrtal, prekontroluj, esli nejsou popráskané hadičky v miestach vývodov z parohov sania - bývajú teplom stvrdnuté, potom prasknú a dostavia sa ťažké štarty komplikované prisávaním falošného vzduchu, neskôr nestabilný volnobeh vinou rozhasenia podtlakov v karbeci ale hlavne sa objaví bledý dym z výfuku, on sa ten podtlak možno zmení až na pretlak a najde cestu a saje asi okolo vodítok ventilov a krúžkov olej.
No, on ten motor asi bude mať po sezóne, ale bez správnych podtlakov sa to nedá posúdiť len podla dymu, ak teda neklepe (studený motor neklepe, hustý olej je únosnejší ako horúci)- ten zvuk by som rád počul

a hneď by som bol múdrejší, čo s ním.
6. A výfuk je v poriadku? - zhasne motor, keď sa zašpuntuje ta díra kade to dymí? - stavím sa že nee...
No, počkám na nejaké dobré rady iných, možno sa niekto ešte vymáčkne,