Jak nakupovat Libero
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon led 30, 2006 12:43 pm
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Jak nakupovat Libero
Rád bych koupil Subaru Libero. Poraďte na co bych se měl při koupi auta zaměřit, na co si dát pozor. Na netu jsem našel několik inzerátů kde byla nabízena Libera s pošramoceným motorem (voda v oleji, pístní kroužky nic moc a podobně) má cenu se těmito zabývat? Jak je to s dílama, jak je to z údržbou ,kolik si toho může člověk zastat sám co musí svěřit odborníkům. Díky za každou radu. HonzaS
- Honza
- Přispěvatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
- Bydliště: Praha 2
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
jsou dve moznosi, bud jsi koupis pekne libero se spatnym motorem a za usetrene penize si udelas generalku, nebo sezenes pekne s dobrym motorem ale bude stat vic a jistotu v motoru mit stejne nebudes, protoze na motor libera dost trpi. nejlepsi by bylo zucasnit se zimni vysociny kde si muzes vyzkouset kvality libera a vecer se bude klabosit hlavne o zkusenostech s opravama a tak se dozvis vse co potrebujes
jsou dve moznosi, bud jsi koupis pekne libero se spatnym motorem a za usetrene penize si udelas generalku, nebo sezenes pekne s dobrym motorem ale bude stat vic a jistotu v motoru mit stejne nebudes, protoze na motor libera dost trpi. nejlepsi by bylo zucasnit se zimni vysociny kde si muzes vyzkouset kvality libera a vecer se bude klabosit hlavne o zkusenostech s opravama a tak se dozvis vse co potrebujes
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
koupě Libera
Podělím se o zkušenosti, jak já sháněl Libero docela nedávno.Nejdříve si musíš rozmyslet, zda jej budeš používat každý den jako normální přibližovadlo, potom nešetři a kup to nejlepší co kdo nabízí.Myslím tím hlavně,v dobrém stavu motor,co nejmenší koroze spodku,slušná(neklouzající)spojka a obstojný výfuk, ze kterého po bouchnutí nepadají kusy rezi.Dobrá je i dost čerstvá STK a neprasklý čelní sklo.Ostatní je celkem brnkačka. Ojetý gumy (155/13)nahradíš lacino, baterka taky není majlant a barva nejezdí a může počkat.Zkontroluj ,jak vypadají pedály a řidičova sedačka.Toto nepoškozené svědčí, že Libero má "milion!" najeto a někdo to vyměnil kvůli prodeji.Budeš-li mít štěstí dostaneš k autu i nějaké "návody k použití".Chcešli Libero jako "outdorové" auto a potěšení z vylepšování a náhradu na hrabání se v autu, když na motor v tom novém, co máš v garáži či před domem, nesmíš sáhnout, hledej Libero, podle svých schopností. Jsi-li spíš "karosář" -aspoň trochu záruky v motoru-,jsi-li ",motorář", hledej nesežraný šasy a kastli. Je to rada k nezaplacení,protože tohle auto patří mezi stroje,který si nechají strašně moc líbit a tři roky jezdí bez jakékoliv údržby a hrozné zacházení.(To byl taky jeden z důvodů, proč jsem Liberu propadl,neboť jsem viděl na vlastní oči jedno Libero takto zrychtované a stále v provozu.)Není to žádný závoďák, na to zapomeň, spíš superdělník a spoustu věcí je na něm jinak, něž bys myslel.A tady na tomto webu najdeš odpoveď na každou otázku.
Na závěr ještě jedna rada-nepospíchej s koupí a raději najezdi stovky kiláků, než něco koupíš.Je fakt, že si stokrát řekneš, že jsi vůl a to "druhé" Libero co jsi viděl kdesi v "Kotěhúlkách", bylo určitě lepší a už je pryč,nakonec i to "tvoje" bude určitě kompromisem představ a skutečnosti,ale budeš mít pořád dvě možnosti- prodat dál- nebo tomu propadnout a i teď v mínus 15 třeba měnit obyč.žárovky za halogeny (normálně v prodeji) a těšit se z toho, jak najednou miláček krásně svítí. Přeji dobrý výběr Dědek
Na závěr ještě jedna rada-nepospíchej s koupí a raději najezdi stovky kiláků, než něco koupíš.Je fakt, že si stokrát řekneš, že jsi vůl a to "druhé" Libero co jsi viděl kdesi v "Kotěhúlkách", bylo určitě lepší a už je pryč,nakonec i to "tvoje" bude určitě kompromisem představ a skutečnosti,ale budeš mít pořád dvě možnosti- prodat dál- nebo tomu propadnout a i teď v mínus 15 třeba měnit obyč.žárovky za halogeny (normálně v prodeji) a těšit se z toho, jak najednou miláček krásně svítí. Přeji dobrý výběr Dědek
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Nekdo inzeroval Libero i tady na bazaru. Nevim zda to byl nekdo z klubu ale radsi tady nez nekde jinde.
Kupoval jsem libero 30.12.2005 - do ted me jeho opravy prisly na cca 20kKc a to jsem ho kupoval ve stavu, kdy bylo pojizde, melo cerstvou STK a vypadalo dobre. Nejvetsi oprava zatim - vydrena kardanka, ale na to hned neprijdes.
Vetsina techle aut se taha z nemec a tak to podle toho vypada - navesi na to co prijde pod ruku - vadne gumy, stare radio. Stari a pouzivani libera se da zjistit take podle toho jak moc je podsvicena palubni deska, resp. cudliky a topeni - jsou delane svetlovody a ty se casem zaprasi. Pokud se oto nekdo nestaral je to zpravidla mizerne.
Okoukni VIN. Melo by byt na stitku praveho sloupku mezi dvermi. (Koukni do manualu - je tady na webu). Na pravem prahu dole jsem ho ja nenasel. Kdyz napises do subaru.de pomerne rychle ti napisou kdy skutecne bylo vyrobene. Zda je ale stitek skutecne od toho z ceho to muze byt slozene, ti nikdo neprozradi.
Kdyz otevres zadni naraznik a kouknes do motoru, stari poznas podle kryciho plechu - chce to ale nejdriv videt jak ma vypadat puvodne.
U me nefungovalo spousta drobosti, ktere sice nevadi STK ale vadi me - napr. zadni topeni. Kazda tahle blbost me stala spoustu casu, prace a nakonec i penez.
Jsem zvedavy co vsechno se este na srazu dovim..
Kupoval jsem libero 30.12.2005 - do ted me jeho opravy prisly na cca 20kKc a to jsem ho kupoval ve stavu, kdy bylo pojizde, melo cerstvou STK a vypadalo dobre. Nejvetsi oprava zatim - vydrena kardanka, ale na to hned neprijdes.
Vetsina techle aut se taha z nemec a tak to podle toho vypada - navesi na to co prijde pod ruku - vadne gumy, stare radio. Stari a pouzivani libera se da zjistit take podle toho jak moc je podsvicena palubni deska, resp. cudliky a topeni - jsou delane svetlovody a ty se casem zaprasi. Pokud se oto nekdo nestaral je to zpravidla mizerne.
Okoukni VIN. Melo by byt na stitku praveho sloupku mezi dvermi. (Koukni do manualu - je tady na webu). Na pravem prahu dole jsem ho ja nenasel. Kdyz napises do subaru.de pomerne rychle ti napisou kdy skutecne bylo vyrobene. Zda je ale stitek skutecne od toho z ceho to muze byt slozene, ti nikdo neprozradi.
Kdyz otevres zadni naraznik a kouknes do motoru, stari poznas podle kryciho plechu - chce to ale nejdriv videt jak ma vypadat puvodne.
U me nefungovalo spousta drobosti, ktere sice nevadi STK ale vadi me - napr. zadni topeni. Kazda tahle blbost me stala spoustu casu, prace a nakonec i penez.
Jsem zvedavy co vsechno se este na srazu dovim..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
koupě libera
Před deseti lety jsem kupoval vbazaru libero vyrobené v r.1985,stálo 60000. Abych se opravdu nesekl,přizval jsem si kamarády. První-karosář omrknul kastli a šasi. Prohlásil,že za ty prachy je to OK,a nezbytné opravy zmákne za pár dní. Druhý-mechanik se podíval na zbytek, změřil kompresi a také nebyl proti. Já sám mám technické vzdělání a v různých mašinách se hrabu celý život, takže se v autech celkem vyznám. Koupil jsem a zavezl auto ke karosáři. Kamarád ( opravdu moc dobrý) se okamžitě pustil do opravy. Hned druhý den mi volal ať se na tu hrůzu přijedu podívat. Celý spodek kastle byl shnilý a velmi dobře to bylo schované pod nové plechy a tmel. Nechtěj slišet jak nadával sobě a na švícary (tam jezdilo předtím). Oprava trvala dva měsíce a kdybych ji měl zaplatit ,musel bych něco ukrást. Mezitím jsem u Subara koupil za asi 15000 pár drobností ( všechny tepelné štíty, výměník na tlumič výfuku, hlavu rozdělovače, silentbloky motoru, kryt rozvod. řemene, filtry, atd.).Skotačil jsem na tom pekáči celé léto, takže začátkem podzimu jsem měl jakštakš udělané auto. Celkové náklady vylezly na 90000. Auto mi sloužilo deset let . Vyměnil jsem na něm tři motory a dvě převodovky, takže si myslím, že o něm něco málo vím. Libero je víborné auto, ale co se týká oprav- sviňa složitá (zvláště dostupnost věcí na motoru a v něm, bez jeho kompletní demontáže, je úplně úžasná).Ale abych se dostal k podstatě věci. Každá koupě staršího libera je riziková záležitost pro jeho složitost a špatnou dotupnost agregátů. U novějšího typu to platí dvojnásob. Každopádně to chce pečlivou profesionální kontrolu na dílně a kontrolovat všechno. VYPLATI' SE TO! Při koupi tohoto bezesporu vinikajícího společníka na cesty Ti přeji hlavně štěstí-to je nejdůležitější.
Martin [/img][/list]
Martin [/img][/list]
Ahoj všichni.
Naprosto souhlasím s DĚDKEM. Sednout a rozmyslet k jakému účelu bude použito.
Tu jsou mé metody:
prohlídnout vše kolem motoru
pohled na svíčky / co já jich viděl zrzavých a ještě původních
vzduchový filtr / bude-li čistý bez rezi a mazu osahej prsty /raději
omotány hadrem/ přívody vzduchu.
olejový filtr / nový je nový
rezavý, sloupaná barva také mnohé napoví
hladina oleje a barva oleje
chladící kapalina / pod víčkem chladiče čisté bez rezu pak vyrovnávací nádržka tam by mělo být asi půl litru chladící kapaliny /barvy dle užitého druhu /
filtr paliva často pamatuje datum výroby auta
pak už jen poslechnout motor v chodu.
a jsem u obalu, páč obal prodává
všechny autíčka jsou esteticky laděny /sedačky stejné čalounění i velice podobná výplň všech bočních dveří i zadní části, pod kterou doporučuji nahlédnout. Jsou tam ukryty zadní blatníky a ty bývají jakýmsi čidlem bouraček
nejvíce trpí sedačka řidiče boční koženka
a zůstáváme hned za řidičem vrohu ten bývá často po opravě
také bezpečnostní pásy prozradí na bývalé majitelé mnohé
no a je čas se rozhodnout beru či neberu
Vyhrálo-li to první tak přišel čas na porovnání papíry x auto
Vyhrálo-li to druhé není nic ztraceno /začne se hledat znovu
jsou případy, kdy ho prostě musím mít a to jdou všechny metody k čertu.
Hodně štěstí při výběru svého mazlíčka přeje všem Baluu
Naprosto souhlasím s DĚDKEM. Sednout a rozmyslet k jakému účelu bude použito.
Tu jsou mé metody:
prohlídnout vše kolem motoru
pohled na svíčky / co já jich viděl zrzavých a ještě původních
vzduchový filtr / bude-li čistý bez rezi a mazu osahej prsty /raději
omotány hadrem/ přívody vzduchu.
olejový filtr / nový je nový
rezavý, sloupaná barva také mnohé napoví
hladina oleje a barva oleje
chladící kapalina / pod víčkem chladiče čisté bez rezu pak vyrovnávací nádržka tam by mělo být asi půl litru chladící kapaliny /barvy dle užitého druhu /
filtr paliva často pamatuje datum výroby auta
pak už jen poslechnout motor v chodu.
a jsem u obalu, páč obal prodává
všechny autíčka jsou esteticky laděny /sedačky stejné čalounění i velice podobná výplň všech bočních dveří i zadní části, pod kterou doporučuji nahlédnout. Jsou tam ukryty zadní blatníky a ty bývají jakýmsi čidlem bouraček
nejvíce trpí sedačka řidiče boční koženka
a zůstáváme hned za řidičem vrohu ten bývá často po opravě
také bezpečnostní pásy prozradí na bývalé majitelé mnohé
no a je čas se rozhodnout beru či neberu
Vyhrálo-li to první tak přišel čas na porovnání papíry x auto
Vyhrálo-li to druhé není nic ztraceno /začne se hledat znovu
jsou případy, kdy ho prostě musím mít a to jdou všechny metody k čertu.
Hodně štěstí při výběru svého mazlíčka přeje všem Baluu
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Mas pravdu, tohle tema je dulezite.
Mam za sebou cersve GO motoru, protoze, kdyz se otevrel bylo jasne, ze aby to k necemu bylo musi se vsechno mozne vymenit. Vice je o tomto tematu je napsano v http://subaru-libero.cestovatel.cz/foru ... c.do?t=113
kde se podle me rozvedla velice zajimava diskuse prave o problemech s motorem.
Moje zkusenosti a fotky starych dilu z motoru se chystam sepsat a pridat do fora.
Mam za sebou cersve GO motoru, protoze, kdyz se otevrel bylo jasne, ze aby to k necemu bylo musi se vsechno mozne vymenit. Vice je o tomto tematu je napsano v http://subaru-libero.cestovatel.cz/foru ... c.do?t=113
kde se podle me rozvedla velice zajimava diskuse prave o problemech s motorem.
Moje zkusenosti a fotky starych dilu z motoru se chystam sepsat a pridat do fora.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Jak nakupovat Libero
Takže předně zdravím všechny Liberátory, přijde mi zbytečné zakládat nové vlákno, tak pišu sem.
Libero jsem poprvé naživo viděl letos na silvestra, hned se mi zalíbilo, je to takové "Rebelské autíčko" a má roztomilý kukuč, no hned jsem si udělal poznámku "gůglit Libero", což jsem udělal a dostal se sem. A čím déle jsem tady pročítal fórum, tím více mě chytá touha stát se nadšeným Liberátorem taky.
Nicméně mám pořád hodně dotazů ohledně těchto mazlíků, dovolím se nějaké položit
1) Bezpečnost. Je to zatím ten hlavní faktor, kvuli kterému u mě stále převažuje "nekoupit". Vážně. Veřím, že já sám sebe zkrotit dokážu, ovšem o protijedoucích řidičích jsi nejsem vubec jistej, ba naopak. Při pomyšlení na čelní náraz mě dost zamrazí. Hledal jsem zde na foru a nalezl něco informací, ovšem tyto mi na klid moc nepřidaly. Liberko je tedy vybaveno jakousi ochrannou traverzou v přední části, zajímalo by mě, jak by se dala upravit, nebo jak jinak zvýšit bezpečnost. Je jasný, že se toho asi moc nezmůže. Myslel jsem na nějakou vhodnou výztuhu nebo nebo tak něco, ovšem vubec neznám prostorové uspořádání v autě, ale vzhledem k jeho velikosti tam asi moc místa nezbylo co? Takže jsem si asi odpověděl sám... Ještě mě napadá ta trubková konstrukce před čumákem i s rezervou, ovšem to pravděpodobně moc na bezpečnosti nepřidá, nehledě na to, že když ta rezerva uletí tak ...... Takže to vypadá, že jsem si asi opravdu odpověděl sám, asi je to cena za pěkný autíčko
2) Pohon všech kol (pokud je vypnutý, je pohon jen zadních?), z příspěvků zde na foru jsem pochopil, že nemá mezinápravový diferenciál, vztahuje se to i na (nej)novější modely? Zavírání diferenciálů na naprávách asi taky není. To ja bych stejně asi moc nevyužil.
3) Dočetl jsem se (opět zde), že se nabizely i motory bez karburátoru - se vstřikováním. Docela by mě zajímalo co si o nich myslíte, jde mi hlavně o opravy, které předpokládám už nebudou tak snadné. A taky z hlediska spotřeby by mohli byt lepší než s karburátorem.
Když jsme u toho, měl jsem celkem problém, zjistit technické parametry Liberek podle roku výroby, například do kterých se montovali motory bez karburátoru...
4) Brzdy. "Jestli to auto v japonsku dovede při brždění se šestisty kg nákladu na suchém asfaltu bloknout kola, tak tam mají asi ti malí lidi ukrutně velkou sílu v té noze co tlačí na pedál brzdy." Zdá se, že Liberko asi nebude nejlepší brzdař. Vzadu jsou bubny, že ano? U všech modelů?Je tam motor, tak by mohlo dost váhy zůstat vzadu.
5) Zbytek už jsem zapoměl
Ještě bych dodal: o Liberku si myslim, že je to fajn autíčko a na moje občasné výlety ideálni, měl bych radost se v něm projíždět a vychutnávat si pohledy ostatních. A jako třešnička v zimě předjíždět nablejskaný nový předokolky
Když to ted po sobě čtu, tak to snad vypadá jako bych ohrnoval nos nad tím, co že to všechno nemá, nějak to vyznělo moc negativně. Samozřejmě to tak nemyslím, jen jsem si chtěl něco ujasnit
Poslední věc: koukal jsem po internetu a ceny se pohybují od 30 000 až do asi 70 000. Musím říct, že přes 50 000 už by se mi za něj dávat nechtělo...
Jinak jestli někdo zná nějaké online bazary nebo jiná místa, budu rád. Něco už jsem prošel, ale určitě ne všechno a Liberek se teda moc neprodává.
Nějaké "nové" E12 s prosklenou střechou...
Nějak se to ve mě pere, rád bych si ho koupil, ale řikám si, jestli to neni jen chvilkové pomatení a ta bezpečnost mi teda leží v žaludku.
Omlouvám se za ukrutně dlouhý příspěvek, ale jak říkam, jsem v pomatení a potřebuju to nějak rozseknout
Libero jsem poprvé naživo viděl letos na silvestra, hned se mi zalíbilo, je to takové "Rebelské autíčko" a má roztomilý kukuč, no hned jsem si udělal poznámku "gůglit Libero", což jsem udělal a dostal se sem. A čím déle jsem tady pročítal fórum, tím více mě chytá touha stát se nadšeným Liberátorem taky.
Nicméně mám pořád hodně dotazů ohledně těchto mazlíků, dovolím se nějaké položit
1) Bezpečnost. Je to zatím ten hlavní faktor, kvuli kterému u mě stále převažuje "nekoupit". Vážně. Veřím, že já sám sebe zkrotit dokážu, ovšem o protijedoucích řidičích jsi nejsem vubec jistej, ba naopak. Při pomyšlení na čelní náraz mě dost zamrazí. Hledal jsem zde na foru a nalezl něco informací, ovšem tyto mi na klid moc nepřidaly. Liberko je tedy vybaveno jakousi ochrannou traverzou v přední části, zajímalo by mě, jak by se dala upravit, nebo jak jinak zvýšit bezpečnost. Je jasný, že se toho asi moc nezmůže. Myslel jsem na nějakou vhodnou výztuhu nebo nebo tak něco, ovšem vubec neznám prostorové uspořádání v autě, ale vzhledem k jeho velikosti tam asi moc místa nezbylo co? Takže jsem si asi odpověděl sám... Ještě mě napadá ta trubková konstrukce před čumákem i s rezervou, ovšem to pravděpodobně moc na bezpečnosti nepřidá, nehledě na to, že když ta rezerva uletí tak ...... Takže to vypadá, že jsem si asi opravdu odpověděl sám, asi je to cena za pěkný autíčko
2) Pohon všech kol (pokud je vypnutý, je pohon jen zadních?), z příspěvků zde na foru jsem pochopil, že nemá mezinápravový diferenciál, vztahuje se to i na (nej)novější modely? Zavírání diferenciálů na naprávách asi taky není. To ja bych stejně asi moc nevyužil.
3) Dočetl jsem se (opět zde), že se nabizely i motory bez karburátoru - se vstřikováním. Docela by mě zajímalo co si o nich myslíte, jde mi hlavně o opravy, které předpokládám už nebudou tak snadné. A taky z hlediska spotřeby by mohli byt lepší než s karburátorem.
Když jsme u toho, měl jsem celkem problém, zjistit technické parametry Liberek podle roku výroby, například do kterých se montovali motory bez karburátoru...
4) Brzdy. "Jestli to auto v japonsku dovede při brždění se šestisty kg nákladu na suchém asfaltu bloknout kola, tak tam mají asi ti malí lidi ukrutně velkou sílu v té noze co tlačí na pedál brzdy." Zdá se, že Liberko asi nebude nejlepší brzdař. Vzadu jsou bubny, že ano? U všech modelů?Je tam motor, tak by mohlo dost váhy zůstat vzadu.
5) Zbytek už jsem zapoměl
Ještě bych dodal: o Liberku si myslim, že je to fajn autíčko a na moje občasné výlety ideálni, měl bych radost se v něm projíždět a vychutnávat si pohledy ostatních. A jako třešnička v zimě předjíždět nablejskaný nový předokolky
Když to ted po sobě čtu, tak to snad vypadá jako bych ohrnoval nos nad tím, co že to všechno nemá, nějak to vyznělo moc negativně. Samozřejmě to tak nemyslím, jen jsem si chtěl něco ujasnit
Poslední věc: koukal jsem po internetu a ceny se pohybují od 30 000 až do asi 70 000. Musím říct, že přes 50 000 už by se mi za něj dávat nechtělo...
Jinak jestli někdo zná nějaké online bazary nebo jiná místa, budu rád. Něco už jsem prošel, ale určitě ne všechno a Liberek se teda moc neprodává.
Nějaké "nové" E12 s prosklenou střechou...
Nějak se to ve mě pere, rád bych si ho koupil, ale řikám si, jestli to neni jen chvilkové pomatení a ta bezpečnost mi teda leží v žaludku.
Omlouvám se za ukrutně dlouhý příspěvek, ale jak říkam, jsem v pomatení a potřebuju to nějak rozseknout
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Jak nakupovat Libero
Když nevíš, tak se přijeď podívat viewtopic.php?f=4&p=12684#p12684KoF píše:Nějak se to ve mě pere, rád bych si ho koupil, ale řikám si, jestli to neni jen chvilkové pomatení a ta bezpečnost mi teda leží v žaludku.
Omlouvám se za ukrutně dlouhý příspěvek, ale jak říkam, jsem v pomatení a potřebuju to nějak rozseknout
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Jak nakupovat Libero
Tak, chceš-li nějaké "rozumy" , poslechni Karla. Nebudeš první, ani poslední, kdo to tak udělal. Jinak se pokus najít někde v Praze autobazar, kde někdo Libero nabízí a hned se v něm svez. Myslím za volantem, jako spolujezdec nic nezjistíš. Bojíš se následků havárie a to je dobře. Libero není žádným závoďákem ( i když o pokusech se na fóru taky dočteš) a z toho vyplývá i styl jízdy. Tedy klidnou jízdou předejdeš i maléru s "blbci" na silnici , kteří se pak trefí do stromu a ne do tebe. Bezpečnost není tou nejsilnější stránkou ( to si kup raději VW Golf V s deseti airbagy) . Ale já říkám, že daleko větší hazard je naložit rodinku do staré Š120 , ale i do shnilého Favorita. Libero má solidní rám a pokud před nárazem nedojde vlivem intenzivního brždění k efektu, kdy se Libero předkem maximálně v pérech zhoupne dopředu, máš výhodu vyššího posezu. Míníš-li však svoji hloupostí dohnat Libero při velké rychlosti k čelnímu nárazu do betoňáku, tak pak , ať všichni svatí stojí při tobě. Několikrát jsem tu už zmiňoval názor, že Libero je nejlepší jako druhé do rodiny pro outdorovou činnost. ( Hory, lyže, ryby, turistika , ale i odvoz čehokoli- máš k použití přes dva kubíky prostoru pro náklad bez sedaček a to i mizerným terénem.) Sám jsi přišel na to, že Libero není žádný "OFROAD", ale na zasněženém kopci, kde už všichni kloužou a jsou v p...... , je to vozidlo k nezaplacení. Vlastní syn mi nevěří, že to má obyčejný diferenciály a pro zapnutí předku není žádný HADEX , ale natvrdo z převodovky na kardan. Tak, že na asfaltu ( a obzvlášť při jízdě do zatáčky se ozve docela pěkná rána při vypnutí předku. Však také všude najdeš doporučení 4WD na nezpevněném terénu. Všechny "starší" byly s karburátorem a jezdí od 7 do 12 l na sto a od 1994 s novější kastlí už se vstřikem ( docela jednoduchým a spolehlivým) se spotřebou od 6 l . Jinak hodně záleží jak máš naloženo ( cestující nebo náklad) a jak máž těžkou nohu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: Jak nakupovat Libero
Ahoj, děkuji za odpovědi.
S tou naloženou Š120 s tebou souhlasím.
Jinak co se týče využití Liberka to je právě druhá věc, která mě nahlodává, je to totiž fajn auto jako druhý do rodiny, takovej Ferda Mravenec
A u mě by bylo jako moje jediný auto, na nepravidelný ježdění, ne každej den do práce a zpátky. Takže furt přemejšlim, jestli to neni pro mě zbytečný. Ale nemužu si pomoct když ho vidim
Ještě ke mně, počítám, že bych se taky občas projel jen tak pro radost, já jsem spíš ten typ pomalýho řidiče co nespěchá, pěkně v klídku valí a nemá radost z toho, jak rychle mu to jede. Přes 120km/h jdu málokdy
Ted jsem se dostal do takovýho rozpoložení, že kdyby někde bylo novější E12 s prosklenou střechou, asi bych vážně uvažoval o jeho koupi, ovšem sehnat ho, se jeví jako solidní problém
S tou naloženou Š120 s tebou souhlasím.
Jinak co se týče využití Liberka to je právě druhá věc, která mě nahlodává, je to totiž fajn auto jako druhý do rodiny, takovej Ferda Mravenec
A u mě by bylo jako moje jediný auto, na nepravidelný ježdění, ne každej den do práce a zpátky. Takže furt přemejšlim, jestli to neni pro mě zbytečný. Ale nemužu si pomoct když ho vidim
Ještě ke mně, počítám, že bych se taky občas projel jen tak pro radost, já jsem spíš ten typ pomalýho řidiče co nespěchá, pěkně v klídku valí a nemá radost z toho, jak rychle mu to jede. Přes 120km/h jdu málokdy
Ted jsem se dostal do takovýho rozpoložení, že kdyby někde bylo novější E12 s prosklenou střechou, asi bych vážně uvažoval o jeho koupi, ovšem sehnat ho, se jeví jako solidní problém
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Jak nakupovat Libero
2 Libera jsem koupil zde http://www.autostarsy.cz/KoF píše:Ted jsem se dostal do takovýho rozpoložení, že kdyby někde bylo novější E12 s prosklenou střechou, asi bych vážně uvažoval o jeho koupi, ovšem sehnat ho, se jeví jako solidní problém
A k téměř plné spokojenosti. Jen dodělat maličkosti...
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Jak nakupovat Libero
Tak bohužel v tomhle bazaru kousek od Jičína už to vidím černě. Já bych spíš doporučil KNK Chotěvice nebo Trutnov. Je to dál, ale Libero tam má skoro pořád a jsou na internetu. V tom Jičíně už prý se Libera majiteli nevyplatí vozit. Je fakt, že i na e-bay jich je stále míň a míň . Jejich cena je už mnohdy i vyšší jak u nás. Myslím, že do 50 se dá koupit solidní Libero od r.v. 1994 -7 Počítej, ale s tím, že nějakou mouchu každé auto po deseti letech má. A to i auto za dvěstě tisíc. Nakonec rada. Za padesát koupíš docela obstojní Felicii se sto tisíci na tacháku a zdroj nekonečné řady oprav a investic. Za ty peníze koupiš i nahnilého Seata , nebo FIAT či Opel Astra , kde platí úplně stejně to, co jsem psal o Feldě. Tak zvaž, kam " vyhodit" 50 tisíc. Ježdění musí být požitek a ne stres , že v neděli při návratu z výletu padesát km od bydliště upadne kolo. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Jak nakupovat Libero
Tak to je jen a jen věcí dohody. Já taky musel počkat, až dovezou pěknej kus.dědek píše:Tak bohužel v tomhle bazaru kousek od Jičína už to vidím černě.
Preferuji osobní jednání. Jestli se od září 2007 nic nezměnilo v přístupu k zákazníkovi, tak věřím
že se domluvíte.
K.
Nikdo není dokonalej.
Re: Jak nakupovat Libero
dědek píše: Já bych spíš doporučil KNK Chotěvice nebo Trutnov.
Nechci se hádat,ale když jsme sháněli Libero navštívili jsme KNK dvakrát a můj dojem z místa činu nebyl kdoví co(tři auta,všechna dost ohnilá
a za tu cenu bych je fakt nebral).Ale s tím Trutnovem by mě to osobně zajímalo,protože takový bazar tady myslím nemáme co by vedl Libera.Martin
Re: Jak nakupovat Libero
S mouchama se zamozřejmě počítá, to je jasný. Jestli jsem tu tvojí radu pochopil, tak mi radíš místo Feldy koupit Libero, je to tak?dědek píše:Tak bohužel v tomhle bazaru kousek od Jičína už to vidím černě. Já bych spíš doporučil KNK Chotěvice nebo Trutnov. Je to dál, ale Libero tam má skoro pořád a jsou na internetu. V tom Jičíně už prý se Libera majiteli nevyplatí vozit. Je fakt, že i na e-bay jich je stále míň a míň . Jejich cena je už mnohdy i vyšší jak u nás. Myslím, že do 50 se dá koupit solidní Libero od r.v. 1994 -7 Počítej, ale s tím, že nějakou mouchu každé auto po deseti letech má. A to i auto za dvěstě tisíc. Nakonec rada. Za padesát koupíš docela obstojní Felicii se sto tisíci na tacháku a zdroj nekonečné řady oprav a investic. Za ty peníze koupiš i nahnilého Seata , nebo FIAT či Opel Astra , kde platí úplně stejně to, co jsem psal o Feldě. Tak zvaž, kam " vyhodit" 50 tisíc. Ježdění musí být požitek a ne stres , že v neděli při návratu z výletu padesát km od bydliště upadne kolo. Dědek
Za ten KNK Chotěvice děkuji, zrovna tam nabízejí tři.
Tohle zrovna nemá fotku, ale je nějak moc podezřele levné: http://uzitkova.autobazac.cz/z/142058/
Tohle taky nemá fotku, ale je mi sympatickej ten rok výroby: http://uzitkova.autobazac.cz/z/142054/
A tohle má dle textu i posilovač, nevěděl jsem, ze v Liberku byl, malinko mě tam znervozňují ty fleky s barvou nápadně podobnou rzi u pedálů....
http://uzitkova.autobazac.cz/z/28714/
Děkuji za tipy a rady, večer ještě zkusim malinko poserfovat a zjistit si jak inzeráty Liberek, tak třeba ceny oprav a ND, hlavně mě zajímá jak a za kolik se dá zatočit s prohnilou karoserií, zkusím jeste proklepnout Vase forum
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
To první podezřele levné je ročník 92 takže starší typ a ten ty nehledáš.
Jestli si před koupí seženeš dost informací tak se nemusíš bát že něak moc "zažumpíš"(taky doporučuju nějakej srázek). Já mám Libero na hlavní ježdění a za víc jak 4 roky žádná extra závada.
No a jestli si chceš "vychutnávat pohledy ostatních", tak Libero je přesně to co hledáš
Jestli si před koupí seženeš dost informací tak se nemusíš bát že něak moc "zažumpíš"(taky doporučuju nějakej srázek). Já mám Libero na hlavní ježdění a za víc jak 4 roky žádná extra závada.
No a jestli si chceš "vychutnávat pohledy ostatních", tak Libero je přesně to co hledáš
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nakupovat Libero
Mňo - začnu příkladem. Mám kamaráda, který se se mnou párkrát svezl Liberem a zalíbilo se mu tak, že si ho taky chtěl koupit. S těžkým srdcem jsem mu to rozmluvil, protože jsem se na to snažil podívat objektivně a bylo mi jasné, že ho prostě nepotřebuje. Libero je hodně specifické auto a slučuje v sobě řadu užitečných vlastností, často navzájem v podstatě protichůdných. Za to ale platí mnoha kompromisy a nevýhodami (bezpečnost je jen jedna z nich). Takže záleží především na způsobu využití auta - jestli ve větší míře využiješ to co ti Libero nabízí, budeš jím nadšený. V opačném případě ti zbydou ty nevýhody a pak je dost pravděpodobné, že budeš naopak otrávený a do půl roku se Libera budeš zbavovat. (Nebyl bys první ani poslední ). I když připouštím, že mezi námi jsou i tací, kteří se majiteli Libera stali "z lásky za první pohled" nebo souhrou okolností a přirostlo jim k srdci tak, že se bez něj prostě už neobejdou. Každopádně vlastnictví Libera je tak trochu životní styl a když mu propadneš, musíš se do budoucna smířit s jednou pochmurnou perspektivou. Když totiž normálnímu motoristovi dojezdí Fabie, Golf, Zafira atd atd, prostě si koupí mladší model nebo auto na stejné brdo od jiné značky a je zase spokojený. Ale Libero se dá nahradit jedině Liberem a i těm nejmladším už je víc než deset let a blíží se doba, kdy už prostě slušná nebudou k mání vůbec.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad