Stránka 1 z 1

Opět zlobí zapalování.

Napsal: pát říj 16, 2009 7:01 pm
od Fox_25
Čau, servisuju jedno starší a bohužel téměř dokonale prohnilé libero rv.97. Auto klasicky nestartovalo když bylo vlhko, to jsem opravil vyčištěním zapalovací souctavy a mírným oškrábáním vodivé části palce kde přeskakuje jiskra. Auto ujelo cca 100km a pak ani ťuk. Neházelo jiskru, následovala kontrola zapalování které se zdálo OK. Nakonec jsem našel odizolované(nepropájené pouze smotané) "náhradní" kabely které vedly k neoriginální cívce BOSCH. Samozřejmě živý kabel od cívky(ne zapalovací) se vyskratoval na kostru tak jsem je nahradil kabelem novým který jsem samozřejmě důkladně zaizoloval a propájel.
Když jsem pájel trochu jsem potáhl za svazek, něco luplo a urval se drát od uhnilého oka\konektoru. Zjistil jsem že drátem vede 12V při zaplém klíčku(kontrolky svítí).
Pak jsem znovu vše zkoušel a nehází to jiskru(VN vývod z civky jsem přiblížil ke kostře a někdo jiný startoval). Teď jsem prostě v koncích.

Drát je bílí s dvěma černý pruhy na bocích, podle toho co má na konci to vypadá na očko nebo konektor ale po zběžném půl hodinovém hledání jsem vhodný protikus nenalezl. Navíc nevede ve hlavním svazku nad motorem ale je kolem něj točený a končí cca 5 cm u zapalovací cívky.

PS>Někdo přede mnou opravoval toto liberko opravdu prasácky. Palivový filtr z VW passat přidělaný stahovací páskou k rámu, palivové hadičky už byly od benzínu prožrané tak liberko "čuralo" benzín. Asi je tam mnohem víc prasáren.

PSS> Kabely ke svíčkám mají necelý půl rok a víko rozdělovače s palcem je úplně nové.

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: sob říj 17, 2009 9:45 am
od Karel
Fox_25 píše:Drát je bílí s dvěma černý pruhy na bocích.... Kabely ke svíčkám mají necelý půl rok a víko rozdělovače s palcem je úplně nové.
Tento drát je "servisní", a je pro připojení orig dílenského otáčkoměru, a stroboskopu.
Kabely ke svíčkám přeměřit a odpor od 1kohm do 5kohm. Jinak je podmínku, že cívka musí být originál pro Libero.
Podobné problémy se tu již dříve řešily.
K.
:D

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: sob říj 17, 2009 9:37 pm
od Fox_25
Díky za radu, právě u mého libera jsem ten drát nemohl najít.

Jinak problém vyřešen. Mimo špatného víka rozdělovače a palce(vyzkoušeno na mém subaru) bylo dost vlhkosti u hallovy sondy(plus poškození izolace) která byla velmi prasácky připojená přes čokoládku(konektor neznámo kde). Čokoládka vyhozena, nahrazena smotanými dráty + propájeno a ejhle po složení motor naskočil nečekaně na ťuknutí a vesele(hlasitě) si brmlal přes výfuk od bosalu který patří na subaru justy.

Tahle sranda mi trvala necelé tři dny kdy už jsem k posledku tápal a napado mě úplně rozhodit rozdělovač když ke konci nešla jiskra ani z cívky. Už se nedivím že pár servisáků odmítlo libero dělat a skončilo u mě(dělám do PC a elektro obecně).

Ještě mě čeká překostřit motor(teď jede po zimě pochybuji) a liberko zas bude brázdit lesní cesty.

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: stř led 27, 2010 11:44 pm
od Lischman
Čau, mě na startování pomohla výměna zapalovacích kabelů. Měl jsem sice nové, uhlíkové ale za mrazu jsem musel rozdělovač nahřívat fénem. Objednal jsem si induktivní zapalovací kabely od Tesly Blatná T852M (v nabídce je nemaj ale udělaj je na zakázku asi za 500kč) a Liberko startuje i v -15°C. :D

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 8:58 am
od artvandal
muzete mi (jakozto laikovi) nekdo vysvetlit prakticky rozdil mezi kabely T852B (odporove jadro) a T852M (induktivni jadro)?

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 10:37 am
od Karel
Kabel s induktivním jádrem se používá tam, kde je potřeba snížit rušivé vyzařování z kabelů.
Jinak, obyč kabely /co kupujeme všici/ z Tesly jsou hodnoceny velmi, ale velmi kladně.
Víc zde :arrow: http://www.tesla-blatna.cz/_soubory/sad ... n-2010.pdf
K.
:D

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 10:41 am
od artvandal
takze rikas ze v podstate je zbytecny objednavat ty indukcni, protoze bezproblemu stacej odporovy. pochopil sem to spravne?:)

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 11:22 am
od Karel
Samozřejmě můžeš použít jaké koliv co tam pasujou. Ale... výrobce auta musí dodržet nějaké norny o vyzařování teda rušení. A tak Tesla nabízí náhradu za originální výrobek.
Pak se ale dostaneme k problematice elektromagnetického smogu. No,to už je ale zase jiný hřiště.
K.
:D

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 12:47 pm
od ulus
artvandal píše:takze rikas ze v podstate je zbytecny objednavat ty indukcni, protoze bezproblemu stacej odporovy. pochopil sem to spravne?:)
vem obyčejný odporový, pokud je ostatní v pořádku, startujou i za vlhka a -20 :lol: Co jsem se díval do katalogovýho listu, jestli chceš "něco lepšího," vem ty s měděným jádrem, budou mít menší ztráty. Induktivní se používají tam, kde je potřeba snížit vyzařování, naštěstí u Libera moc elektroniky není. Ale ty odporový opravdu stačí. A zkus se zeptat u nějakého místního dodavatele autodílů, třeba dostaneš i lepší cenu než z Blatné.

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 12:52 pm
od ulus
Lischman píše:Čau, mě na startování pomohla výměna zapalovacích kabelů. Měl jsem sice nové, uhlíkové ale za mrazu jsem musel rozdělovač nahřívat fénem. Objednal jsem si induktivní zapalovací kabely od Tesly Blatná T852M (v nabídce je nemaj ale udělaj je na zakázku asi za 500kč) a Liberko startuje i v -15°C. :D
to nebude problém s kabelama :D nové víčko a popř. zatěsnit silikonem spoj kabel/víčko, jak někde popisoval Tuti. Ale u našeho to nebylo potřeba. Jak já jsem se loni natrápil s horkovzdušnou pistolí a čištěním za mrazu, a jak stačilo málo.

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 3:00 pm
od covex
Prijde mi ze ty induktivni stojej v podstate skoro stejne jako ty uhlikovy, protoze v Tesle neumej poslat zbozi jinak nez jako obchodni balik za 150Kc, kabely stojej 320Kc ale s postovnym petistovku, takze cenove to je jedno. A pokud maji induktivni mensi ruseni a jinak jsou parmetrama stejny, neni moc co resit...

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: čtv led 28, 2010 8:54 pm
od Tuti
ulus píše: ... zatěsnit silikonem spoj kabel/víčko, jak někde popisoval Tuti ...
Silikonem jsem nezatěsňoval spoj kabelu s víčkem, ale spáru mezi pláštěm kabelu a gumovou koncovkou na svíčku. Jednak ji považuji za potenciální zdroj budoucích problému s falešnými svody a krom toho se koncovka na kabelu přestane posouvat, takže se lépe nacvakává na svíčku.
Jinak startování při -15 nebo -20 není pro kabely kritérium - to je suchý mráz, kdy už nic nekondenzuje a "hlavním hrdinou" je při těchto teplotách baterka. Mnohem větší problémy kabelům a víčku dělá lezavé vlhké počasí při teplotách kolem 0.

Re: Opět zlobí zapalování.

Napsal: pon úno 01, 2010 11:05 am
od Fox_25
Ano, kolem nuly je to nejhorší, byly doby kdy jak teploměr zahlásil nad 70% vlhkosti nemuseli jsme jet nikam. Pomohly "origo" kabely k Justy/libero za 900 ale jsou tlusté skoro jako mů malíček a celá izolace je z jednoho silikonového kusu vč krytek konektorů i koncovek ke svíčkám. Tzn tudma už se vlhkost nedostane. Od té doby libero chytne kdykoliv za jakéhokoliv počasí. Teď ho čeká kryt motoru, svíčky. Jenom se netěším na další "překvapení" které na sebe jistě nenechá dlouho čekat. Ale s tímhle autem se prostě jezdí dobře, rád ho znovu opravím.