Serpinovo Piškot
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Serpinovo želva
taky to jde,ale měd je měd já jsem koupil jenom matičky ze škodovky a na novější taky pasujou...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Ja tej medi moc neverím, trebars z trubiek pod podlahou sa pekne olúpala farba... A neviem čo to vydrží takto obnažené, predsalen aj meď koroduje. Stačí sa u staršieho pozrieť na hlavné poistky nad rozdeľovačom. Ak ich tam ešte niekto má, ak neodhnili...
Dám škodivkové za dokopy ani nie 15eur na celé auto a je s tým ďaľších 15 rokov pokoj.
Dám škodivkové za dokopy ani nie 15eur na celé auto a je s tým ďaľších 15 rokov pokoj.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Serpinovo želva
Měď je nafurt. Třeba okapy z mědi,ty vydržej pokud je někdo neukradne.../a žádnej nátěr/Mis.us píše: problém je s brzdovejma trubičkama,já to vyřešil tak,že jsem je nechal známýho udělat z mědi,...
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Karle to s okapama je pravda, ale pouze dokud skrz ne tece jen voda. Jak se na to dostane solanka, jde i med do haje - zkoroduje do zelena, opada, opet zkoroduje atd. Proste to uhnije stejne jako ledacos jineho.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Serpinovo želva
Měď se třeba na vzpomínané škodovce nepoužívala protože to bylo
strategické zboží. Jedině se dala obtížně sehnat dovozem. z kap. zemí.
Tehdejší politická situace to téměř vylučovala. Proto se v období po 2. sv. válce
používal na elektrorozvody náhražkový hliník. Jak to dopadalo ve starších elektroinstalacích
víme všichni velmi dobře. Buďme rádi, že je to za náma...
Citace z Wikipedie :
1. Čistá měď nalézá uplatnění pro svoji odolnost proti korozi, protože se na vzduchu působením atmosférické vlhkosti a oxidu uhličitého rychle pokryje tenkou vrstvičkou nazelenalého zásaditého uhličitanu měďnatého (CuCO3 . Cu(OH)2) (měděnka) který ji účinně chrání proti další korozi. Vzhledem k dnešnímu, znečištěnému ovzduší však chemická reakce zabarví měď do hněda. Pokud bychom chtěli historickou, zelenou patinu, musí se měď ještě potřít zvláštní chemikálií, jejíž složkou je čpavek.
Používá se např. pro:
• střešní krytiny - vzhledem k vysokým nákladům především pro pokrývání střech chrámů, věží, historických staveb a podobně
• materiál pro výrobu odolných okapů a střešních doplňků
• trubic pro rozvody technických plynů (s výjimkou acetylenu, který tvoří s mědí acetelyd a materiál pak rychle koroduje)
2. Vysoká elektrická vodivost se uplatňuje při výrobě:
• elektrických vodičů jak pro průmyslové aplikace (elektromotory, elektrické generátory, …),tak pro rozvody elektrické energie v bytech apod.
• při výrobě elektronických součástek, např. integrovaných obvodů
3. Vynikající tepelná vodivost mědi se uplatní při výrobě:
• kotlů a zařízení pro rychlý a bezeztrátový přenos tepla
• chladičů např. v počítačích, automobilech a průmyslových zařízeních
V případě použití v autech je asi životnost ocelové brzdové trubky celkem dostačující.
Někteří dobří výrobci aut br.trubičky chrání plastovým povlakem.
K.
strategické zboží. Jedině se dala obtížně sehnat dovozem. z kap. zemí.
Tehdejší politická situace to téměř vylučovala. Proto se v období po 2. sv. válce
používal na elektrorozvody náhražkový hliník. Jak to dopadalo ve starších elektroinstalacích
víme všichni velmi dobře. Buďme rádi, že je to za náma...
Citace z Wikipedie :
1. Čistá měď nalézá uplatnění pro svoji odolnost proti korozi, protože se na vzduchu působením atmosférické vlhkosti a oxidu uhličitého rychle pokryje tenkou vrstvičkou nazelenalého zásaditého uhličitanu měďnatého (CuCO3 . Cu(OH)2) (měděnka) který ji účinně chrání proti další korozi. Vzhledem k dnešnímu, znečištěnému ovzduší však chemická reakce zabarví měď do hněda. Pokud bychom chtěli historickou, zelenou patinu, musí se měď ještě potřít zvláštní chemikálií, jejíž složkou je čpavek.
Používá se např. pro:
• střešní krytiny - vzhledem k vysokým nákladům především pro pokrývání střech chrámů, věží, historických staveb a podobně
• materiál pro výrobu odolných okapů a střešních doplňků
• trubic pro rozvody technických plynů (s výjimkou acetylenu, který tvoří s mědí acetelyd a materiál pak rychle koroduje)
2. Vysoká elektrická vodivost se uplatňuje při výrobě:
• elektrických vodičů jak pro průmyslové aplikace (elektromotory, elektrické generátory, …),tak pro rozvody elektrické energie v bytech apod.
• při výrobě elektronických součástek, např. integrovaných obvodů
3. Vynikající tepelná vodivost mědi se uplatní při výrobě:
• kotlů a zařízení pro rychlý a bezeztrátový přenos tepla
• chladičů např. v počítačích, automobilech a průmyslových zařízeních
V případě použití v autech je asi životnost ocelové brzdové trubky celkem dostačující.
Někteří dobří výrobci aut br.trubičky chrání plastovým povlakem.
K.
Nikdo není dokonalej.
Re: Serpinovo želva
Domnívám se, že polemika okolo měděných brzdových trubiček je naprosto zbytečná.
Zkusili jste někdo přijet na STK s měděnými? A prošli jste?
Žádný výrobce nepoužívá měděné brzdové trubky.Pokud je použijete vy, hazardujete se svými životy.
Mez pevnosti v kluzu je totiž u mědi asi 1/4 meze pevnosti v kluzu běžné oceli (tabulkově měď max 60 MPa
a ocel 250-270 MPa). Pro laiky - měděná trubička vydrží 4 x menší tlak než železná. Stačí toto vysvětlení?!!!
Zkusili jste někdo přijet na STK s měděnými? A prošli jste?
Žádný výrobce nepoužívá měděné brzdové trubky.Pokud je použijete vy, hazardujete se svými životy.
Mez pevnosti v kluzu je totiž u mědi asi 1/4 meze pevnosti v kluzu běžné oceli (tabulkově měď max 60 MPa
a ocel 250-270 MPa). Pro laiky - měděná trubička vydrží 4 x menší tlak než železná. Stačí toto vysvětlení?!!!
Naposledy upravil(a) škatulka dne pon srp 01, 2011 5:13 pm, celkem upraveno 1 x.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
To je myslim dost podstatny argument. Med je proste mekka. Na rozvody vody OK, I kdyz moje zkusenost s medi na Liberu neukazuje zadne zazraky - jde hlavne o obnazene kabely, trubky atd.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Tak se vratim k puvodnimu dotazu - hledam nekoho kdo by mi Liberko pres zimu zrenovoval za nejaky rozumny peniz. Nebo za Jeepa
Hlasi se nekdo kdo si chce privydelat? Nebo vite o nekom ?
Hlasi se nekdo kdo si chce privydelat? Nebo vite o nekom ?
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Serpinovo želva
Kluci,ty trubičky se běžně dělaj na auta z mědi jako náhražka,s tim tlakem neni žádnej problém,takže buďte v klidu.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Serpinovo želva
Měděné trubky nejsou žádná náhražka, je to plnohodnotný rozvod. Veteráni, včetně mého, mají brzdové rozvody v mědi a není s tím žádný problém. Novodobé ocelové pozinkované trubky nevydrží ani pětinu toho co měděné.
Martin.
Martin.
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Domluvil jsem se predbezne s kamosema a postupna renovace libera by mohla nekdy na podzim zacit. Pokud tedy vse klapne, budu postupne pridavat fotky.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Serpinovo želva
tak vám přeju hodně štěstí a úspěchů!
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Diky... docela se na to tesim, snad to klapne.
DOTAZ:
Ma nekdo spolehlive kontakty v Polsku? Kvuliva nekterym dilum.
DOTAZ:
Ma nekdo spolehlive kontakty v Polsku? Kvuliva nekterym dilum.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Serpinovo želva
jak se dílo daří?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Dnes jsem prisel po vic jak roce k Liberu s nabitou baterkou, dolil jsem 5l vysokooktanoveho benzinu, parkrat jsem proslapl plyn a auti naskocilo na prvni otoceni. Chvilku prskalo, ale pak uz si krasne predlo. Nu a tak jsem ho projel - nejakych 30km za ohromneho rachotu zpusobenem zrezlym tlumicem vyfuku. Bylo to prijemny svezeni. Mrzi me, ze nemuzu sehnat nikoho kdo by mi Liberko vyvaril
Naposledy upravil(a) Serpin dne úte bře 12, 2013 12:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Serpinovo želva
To tam v Plzni nejsou žádný schopný klempíři?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Asi i budou, ale zatim sem nenasel zadnyho co by do toho chtel jit. A to jsme se jeste ani nebavili o penezich.
To me privadi k otazce kolik to muze stat?
vyvareni boudy + opiskovani ramu + ochrany natery a vystrikani dutin + prace okolo?
To me privadi k otazce kolik to muze stat?
vyvareni boudy + opiskovani ramu + ochrany natery a vystrikani dutin + prace okolo?
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Serpinovo želva
Se zeptej tady:
http://www.subarumb.cz/album/fotogaleri ... -go-01-jpg
Sice je to novejsi, ale cena bude +- stejna.
http://www.subarumb.cz/album/fotogaleri ... -go-01-jpg
Sice je to novejsi, ale cena bude +- stejna.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Serpinovo želva
Než se na to koukneš,ne že bych Tě od toho odrazoval,ale tenhle Pán z Čisté, měl na rekonstrukci k dispozici rám ze Švýcarska z auta který najelo 40t a potom stálo ve stodole,tzn,téměř žádná koroze a to se týká i dílů z něj-kastle byla z toho auta bouraná a použil jinou,taky v nádhernym stavu.Jestli by do toho šel to nevim.
klempíř ti víc než vyvaření auta neudělá,takže s tim pískovánim to bude muset odnýst někdo jinej.
klempíř ti víc než vyvaření auta neudělá,takže s tim pískovánim to bude muset odnýst někdo jinej.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991