Stránka 1 z 2

Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 12:13 pm
od artvandal
Mam problem pri vypinani 4WD. Kdyz pri zapnutem 4WD zmacknu spinac, on vyskoci, ale kontrolka sviti dal, zhasne az po ruzne dlouhe chvilce (treba pul minuty). Zatim sem nijak netestoval jestli 4x4 vypne hned nebo az s kontrolkou, ale mam podezreni ze kontrolka nelze. Pocitam ze tohle neni normalni chovani, nesetkali ste se s tim nekdy?

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 1:20 pm
od Karel
Dalo by se asi říct "obtížně vypíná předek" :?::?: Mohla by to být netěsnost hadice podtlaku od
ventilu k převodovce, ale také.....
Jako nejlacinější a nejrychlejší a taky tím nic nemůžeš skazit je :arrow: dát nový řidší olej.
Po zkušenostech doporučuju v naších autech do převodovky, i předku Gyrol 75W LF.
K.
:D

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 2:45 pm
od artvandal
Karel píše:Dalo by se asi říct "obtížně vypíná předek" jó
da se to tak rict:)
Karel píše:Jako nejlacinější a nejrychlejší a taky tím nic nemůžeš skazit je dát nový řidší olej.
Po zkušenostech doporučuju v naších autech do převodovky, i předku Gyrol 75W LF.
K.
ehm, asi se zeptam jako naprostej amater, ale co znamena olej do predku?:))

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 2:56 pm
od Karel
V přední nápravě je diferenciál a je tam olejová náplň.
K.
:D :D :D

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 5:18 pm
od Tuti
artvandal píše: Pocitam ze tohle neni normalni chovani, nesetkali ste se s tim nekdy?
No v podstatě je to normální chování a mockrát se to tady řešilo, protože skoro každého nového majitele Libera to vyleká. Souvisí to s tím, že Libero nemá mezinápravový diferenciál, takže rozdíly v otáčkách předních/zadních kol (dané jednak nestejným valivým průměrem a pak i rozdílnou stopou při průjezdu zatáčky) se musí vyrovnávat prokluzem kol. Ten samozřejmě na suchém asfaltu přemáhá veliký odpor a proto je celá hnací soustava vlastně permanentně našponovaná a soukolí kterým se připíná předek jde obtížně vysunout ze záběru.
Pomůže udělat na silnici esíčko, v okamžiku kdy se pnutí uvolní soukolí vysune. Pak je důležité mít na předku i zadku stejně sjeté gumy .. no a nezapínat 4WD zbytečně na suchu.

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 5:35 pm
od Martinekk
Tuti píše:
artvandal píše:mít na předku i zadku stejně sjeté gumy .. no a nezapínat 4WD zbytečně na suchu.
Toto by som napísal zvýrazneným písmom.

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 11:05 pm
od škatulka
Všiml jsem si několikrát, že nejde zařadit nebo vyřadit 4WD pod plynem.
Příklad: jedu do kopce na 4WD a skončil obtížný terén. Zmáčknu tlačítko a nic se neděje
dokud krátce neuberu plyn(zavřu škrtící klapku).
Podtlak pro 4WD je odebírán za škrtící klapkou a je tedy závislý na stupni otevření této klapky.
Při jízdě na plný plyn tedy nemusí mít membrána dostatečnou sílu na řazení 4WD.
Tak a můžeme polemizovat.

Re: Spinani 4WD

Napsal: pon říj 26, 2009 11:48 pm
od kce
ja bych moc nepolemizoval, at uz je to nedostatecnym podtlakem ci potrebou vhodneho momentu pro "proklouznuti", vypnuti 4wd az po chvilce od stisku tlacitka je celkem normalni ;)

Re: Spinani 4WD

Napsal: úte říj 27, 2009 8:10 am
od artvandal
ok, diky za rady. ja to zkusim jeste otestovat nekde na vhodnejsim terenu a uvidim jestli se to chova nejak pravidelne

Re: Spinani 4WD

Napsal: úte říj 27, 2009 9:07 am
od covex
To co popisujes je u Libera uplne normalni chovani ze vsech vyse uvedenych duvodu.

Re: Spinani 4WD

Napsal: úte říj 27, 2009 11:40 am
od Mirek
Když už se řeší tohle téma, tak bych měl taky dotaz. Je zapínání / vypínání čtyřkolky za jízdy (pod plynem) regulérní? Do teď jsem zapínal čtyřkolku jen když auto nebylo v pohybu a vypínání mi jde nejlíp při dojezdu (minimální pohyb, bez plynu). Takže, nemám se bát zapínat i za jízdy?? Ď :)

Re: Spinani 4WD

Napsal: úte říj 27, 2009 2:41 pm
od Tuti
Zapínání 4WD za jízdy je zcela regulérní, jen to nesmí být v momentě, kdy už zadek hrabe, to bys "počítal zuby".

A pro Artvandala - asi jsme ti v zápalu řešení dotazu zapomněli pogratulovat k nákupu a přivítat tě mězi opravdové Liberáky. :D Takže tak činím a přeju spoustu krásných zážitků s Liberem .. a třeba i to Mongolsko. (Hlavně si vem s sebou pořádnej foťák :wink: )

Re: Spinani 4WD

Napsal: úte říj 27, 2009 2:44 pm
od ulus
Osobně používám magické tlačítko se spojkou, má to nějaký praktický smysl?

Re: Spinani 4WD

Napsal: úte říj 27, 2009 8:53 pm
od Lubomír
Šlapať na spojku pri radení 4WD ma napadlo, aj keď v tom fofri, keď je treba záber na všetky kolá to zvýšilo prehrab, možno aj šmyk, ale pri mačkání kúzelného tlačítka hlavne na staršom pomáhalo k okamžitej funkcii prešlápnuť plynový pedál - zvýšená hodnota podtlaku spôsobila vyšiiu hodnotu sily na membráne a radila spoľahlivo a rýchlo. Vyradenie s "medziplynom" pri vymáčknutej spojke tiež spoľahlivejšie funguje, najdlhšie sa čaká na zaradenie aj vyradenie bez pohybu plynu...

Re: Spinani 4WD

Napsal: stř říj 28, 2009 8:41 pm
od covex
Prirazeni i vyrazeni 4WD za jizdiy je povoleno i v manualu. Uz jsem to tu nekde psal, zkousel jsem to i pri 80km/h a funguje to normalne. Vetsinou to ale clovek pouziva na terenu, kde se stejne ani takto velkou rychlosti nejezdi. S tim prohrabem je to blbe, uz se mi to parkrat stalo, zvlaste na srazech pri ruznych zavodech a vzdycky me z toho brnely i vlastni zuby jak osklivy to byl zvuk.

Re: Spinani 4WD

Napsal: čtv úno 04, 2010 8:59 am
od artvandal
Tak mam vymenenej olej v prednim diferaku. Vypinani se trochu zlepsilo, ale:
obcas se stane, ze 4WD nevypne at delam co delam, ani kluzkej povrch ani asfalt, ruzny kombinace ubirani pridavani plynu, proste nic. jediny co pomaha je nechat ho nejakou dobu stat a pak hned pri startovani 4WD vyskoci. Navic mi prijde, ze tohle dela jen po delsi jizde.
Priklad: rano pri vyjizdeni z parkoviste si ho zapnu, vyjedu, vymacknu a vypne hned. ujedu par desitek kilometru, zapnu 4WD a uz ho proste nevypnu, dokud ho nenecham nekde stat.

kola mam stejny i +- stejne sjety. mam pocit ze novej olej tomu trochu pomohl, ale ocividne to neni vsechno. co s tim teda? sam si to asi neopravim, takze k mechanikoj s tim at zkontroluje podtlaky?

Re: Spinani 4WD

Napsal: čtv úno 04, 2010 9:47 am
od Karel
artvandal píše:Tak mam vymenenej olej v prednim diferaku. Vypinani se trochu zlepsilo,
A v převodovce jsi vyměnil :?:
K.
:D

Re: Spinani 4WD

Napsal: čtv úno 04, 2010 10:44 am
od artvandal
ne k tomu sem se jeste nedostal, ale je to v planu:) jen si rikam, ze kdyz to nevypne vubec, tak ridsi olej to asi nezachrani

Re: Spinani 4WD

Napsal: čtv úno 04, 2010 12:03 pm
od Karel
artvandal píše:ne k tomu sem se jeste nedostal, ale je to v planu:) jen si rikam, ze kdyz to nevypne vubec, tak ridsi olej to asi nezachrani
V převodovce musí být dostatek kvalitního oleje. Pak se můžeme bavit dál.
4x4.JPG
4x4.JPG (134.76 KiB) Zobrazeno 18845 x
Toto je připojení přední nápravy.
K.
:D

Re: Spinani 4WD

Napsal: čtv úno 04, 2010 2:18 pm
od Petr+Barča
Jak píše Karel , 4x4 se zapíná a vypíná v převodovce a né v předním diferáku . Závadu odhaduju v nějaké poškozené hadičce podtlaku , nebo konektoru spínání 4 WD . Po zahřátí motoru se někde něco uvolní a už to funguje jenom občas .

P+B.