Já předek i zadek 2,5. Tento týden jsem píchnul a mrcha samořezný šroubek (zakázal bych je) mi udělal dvě dírky vedle sebe. Oprava - prý nutné dvě "housenky", stála 248,-Kč. A tak když jsem jel na jednom předním (1,4 ) do servisu bylo to secsakramentsky znát Ale bacha - zimáky foukám předek 1,8 a zadek 2 . Jsou ale 155. Dědek
Priznam se ze se v tech kouzelch s pneumatikama vubec nevyznam:) ted mam zimaky 155/80 R13, hustim je podle ty tabulky na dverich. Vychazi mi ze vyska techto pneumatik je 124.
Dedek psal ze sirsi letnaky (165) mu prijdou lepsi nez ty standardni (155). Jakej typ bych teda musel koupit, abych zachoval prumer kola, tedy aby mi nezkresloval tachometr? Musi vyjit stejna vyska? to by mi vychazelo na zhruba 165/75 ale ty se nedelaj. Nebo uvazuju uplne spatne?:)
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
Počítáš správně a když budeš počítat ještě o kousek dál, zjistíš, že rozdíl na poloměru (potažmo obvodu) kola mezi 155/80 a 165/70 činí necelá 3%. To není zas tak moc .. vlastní chyba tachometru bývá skoro 10%. Já se taky přimlouvám za 165/70 - jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i proto, že v tomhle rozměru je zatím i nejširší nabídka cenově zajímavých gum (jaksi ze setrvačnosti, protože na něm jezdila Felicie i mnoho dalších malých aut). Ale kdybys myslel hodně na terén, tak sáhni po 165/80, protože pak se ti každý mm pod autem hodí. A taky koukej na únosnost - na silnici to chce 79, do terénu lepší 84. 75 je na Libero málo, pokud chceš využívat nosnost auta.
Dnes sem kouknul do technicaku a nasel tam kola a pneumatiky:
4.5B X 13 ET 44.5; 155 R 13C 6PR 85/83 N
a dole v zaznamech mam:
Alternativne lze pouzit pneumatiky 155 R 13 79 Q a rafky 5.5J X 13 H2
muzete mi nekdo vysvetlit co vsechna ta cisla znamenaji? chapu jeste tak u pneumatik:
155 ... sirka pneumatiky
R ... radialka
13C ... 13 palcu ale co je to C uz nevim
ty cisla 85/83 N, pripadne 79 Q to je nakej zatezovej koeficient?
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
Otevři si nějaké stránky velkého prodejce pneu. Všichni tam uvádějí co ta čísla znamenají. Šířka a průměr ( vnitřní ) ti je jasný ( 155/13) . Ostatní znamená jak je pneu vysoká ( 60,65,70,75,atd) a pak se dočteš o nosnosti (dodávky třeba C) index rychlosti a další. Stejné je to u ráfků (5,5 =šířka ,J= tvar "rantlu" atd ) Dědek
PS Nedávno u mne byl nový člen s Liberem a ten má obutý 145 zimáky , ale letní by chtěl 165 na hliníků.
Na takovy stranky kde to vysvetlujou sem se samozrejme koukal, ale co znamena napriklad to 6PR nebo u rafku H2 sem nenasel. a taky mi prijde zajimavy, ze tam mam predepsanou sirku pneumatiky, ale jeji vyska tam vlastne definovana neni, protoze nikde nevidim profilovy cislo. trochu mi tim unika smysl predepsanejch kol, kdyz musim mit urcitou sirku, ale vyska se muze menit
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
artvandal píše: 6PR nebo u rafku H2 sem nenasel... ale jeji vyska tam vlastne definovana neni...
6PR je /mělo by být/ počet pláten,a u nás uváděné číslo 80 je plný průměr /dohodnutá hodnota/ např 65 je snížený dezén-výška v %.
A "H2" je konstrukční provedení ráfku.
K.
a dobre to podporuje môj poznatok, že 2,5 vpredu je chodivé, vzadu do 3,0 znižuje spotrebu.
Tlak_pneu.jpg (12.36 KiB) Zobrazeno 34865 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne čtv dub 22, 2010 9:45 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Je tam akorat odkaz na uvodni stranku imageshack. Lubomire obrazky jdou jinak u nas vkladat primo do fora - dole klikni na zalozku Prihloha a obrazek nahraj.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
diky, vykonano, soryy, začínam byť počítačovo pozadu nejak... to ide s vekom asi.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Koukam tak ze zvedavosti, ktere pneumatiky ze zimni nabidky presne odpovidaji technicaku noveho Libera (155/80 R13C 85/83N) a svete div se - jen jedny jedine:
Yokohama SY109 http://www.pneu-central.cz/yokohama-sy1 ... u/d-81524/ 1580,- (potes koste).
7.9. se cena zvedla na 2434,- za kus...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Vůbec neexperimentujte a kupte si tyto, jezdím na nich již přes 2 roky a mají mnohem lepší jízdní vlastnosti a méně se sjíždí než původní Bridgestone, jsem moc spokojenej. Na to, že jsou to C-čkové gumy, je cena fantastická.... lubson
Přílohy
Picture 12.png (235.7 KiB) Zobrazeno 34121 x
Picture 11.png (50.99 KiB) Zobrazeno 34121 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Co se tyce Libera, tak Cckove gumy povazuju opravdu za vyhodu, protoze auto na nich zdaleka tak neplave jako na normalnich. Krom toho se zrejme diky vyssimu indexu zatizeni min opotrebovovaji.
Nevyhodou Cckovych zimnich pneu je, ze ze nemaji lamelovy vzorek jako klasicke gumy, presto byly samozrejme nove vyrazne lepsi nez ojete (4mm) normalni. Za neidealni povazuju vyssi index zatizeni nez predepisuje specifikace libera. 90/88 vs. 85/83, protoze gumy jsou podle me az moc tvrde (vsechno odnesou pera a tlumice). Casto se tu probiralo husteni pneumatik. Zajimalo by me jestli je hodnota husteni zavisla prave i na tvrdosti pneumatiky.
Za dalsi nevyhodu povazuji, ze sehnat RA08 nebo DW04 u nas je vzdy horor.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Nejake spalkove pneu mel tusim Karel jako zimni, byl to taky nejaky protektor. Velikost 165/80 je podle me ale na Libero nepouzitelna, viz take tema viewtopic.php?f=1&t=547
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Musíte si uvědomit, že na Libero jsou předepsané POUZE "C-čkové" - tedy zátěžové pneumatiky s vyšším hmotnostním indexem (nosnost 1 pneumatiky 550 kg a více). Obout Libero do ne-céčkových gum je prostě hazard. Už z toho důvodu, že v případě nehody, kdy se zjistí, že auty bylo obuto jinými než předepsanými gumami a tedy bylo v technicky nezpůsobilém stavu, pojištovna dnes už bez problému odmítne plnění škody.... jestli si tedy uvědomujete vážení experimentátoři, o čem mluvím - dnes v naší dokonalé justici už vůbec není problém vysoudit nějakou tu milionovou náhradu škody. Takže pánové, jenom C-čkové gumy, tak jak máte v techničáku !!
Ahoj, lubson
Přílohy
povoleny_typ_pneu_EF12.jpg (127.46 KiB) Zobrazeno 34081 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
covex píše:Nejake spalkove pneu mel tusim Karel jako zimni, byl to taky nejaky protektor. Velikost 165/80 je podle me ale na Libero nepouzitelna, viz take tema viewtopic.php?f=1&t=547
chci dat decentni rozsirovaci podlozky - teda takovej je plan
lubson píše:Musíte si uvědomit, že na Libero jsou předepsané POUZE "C-čkové" - tedy zátěžové pneumatiky s vyšším hmotnostním indexem (nosnost 1 pneumatiky 550 kg a více). Obout Libero do ne-céčkových gum je prostě hazard. Už z toho důvodu, že v případě nehody, kdy se zjistí, že auty bylo obuto jinými než předepsanými gumami a tedy bylo v technicky nezpůsobilém stavu, pojištovna dnes už bez problému odmítne plnění škody.... jestli si tedy uvědomujete vážení experimentátoři, o čem mluvím - dnes v naší dokonalé justici už vůbec není problém vysoudit nějakou tu milionovou náhradu škody. Takže pánové, jenom C-čkové gumy, tak jak máte v techničáku !!
Ahoj, lubson
ja mam v technicaku index nosnosti 79S
presne mam v technicaku: 155/80R13 79S
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
lubson: je nutno vzit v uvahu, ze zdaleka ne vsichni maji v technicaku to co ty. Lepe receno, co technicak to unikat. Nekteri tam maji i alternativni rozmery.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální