lze použít disk z RENAULT CLIO ( napsal Karel)
šel by použít z ŠKODY FELICIE ale musí se zvětšit vnitřní otvor ( napsal Karel)
nový orig. disk se dá pořídit za 1500 Kč ( napsal Peple)
Na srazu se potvrdil muj predpoklad, ze vetsina z nas, kdo pouzivaji nova Libera maji jako rezervu puvodne dodavana kola. Na libero se tedy osazovala kola
Bridgestone RD-613 STEEL (613V)
rozměry: 155/80 R13
rychlost: N (140 kmh-1)
nosnost: 85 (515 kg)
Rozdil oproti pneu na osobni automobily je, ze klasicke osobni pneu 155/80 R13 maji nosnost vetsinou 440kg, zatimco tyto jsou tzv. Light truck a maji nosnost az 515kg (prepokladam zatizeni kola).
Libero ma pomerne velkou uzitecnou hmotnost (podle meho technicaku 600kg).
Kola jsou zrejme tuzsi, Libero by s temito pneu preci jen mohlo trochu lepe odolavat
vetru.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
No to je fakt, že takhle stará rezerva ( 12let) na kterou pořád prší a svítí slunce a čvachtá bláto, i když se neotáčí a neopotřebovává desen , už nebude dost spolehlivá. Na druhou stranu u staršího je rezervě už osmnáct, "sedí" si v suchu mezi sedačkami, ale je to taky jen kus gumy podléhající stárnutí. Nikde se ale nepíše, po kolika letech je třeba měnit tuhle nouzovku na dojetí za novou. V Seat Toledu byla taky jen nouzovka, ale se silně omezenou cestovní rychlostí, což s normální rezervou si nikdo neuvědomuje. Dědek
Už jsem se tu někde zmiňoval, že po sundání zimních 155 a nasazení letních 165 se dostavila změna k lepšímu. Gum 165/13 je všude mraky a pokud nehodlám s Liberem ročně najezdit 15-20000 km ,není co řešit a Liberu musí stačit gumy z bouraček a zbylé rezervy. ( Docela jsem čuměl, když jsem hned za sebou měl česty se seznámit s pány, kteří mění vždy všechny kola- tedy i rezervu. Tak, že čtyři sjetý zadarmo a pátá super -nejetá a za hubičku ( s omluvou, mám jen jednu).Dědek
Když málo jezdíš, jsou ojeté gumy řešení. Ale je nesmysl kupovat šlupičky se 3 mm vzorku (jaké mnozí pneubazarníci s oblibou nabízejí), protože pak za věčné přezouvání zaplatíš víc, než když si jednou pořídíš pořádné gumy. A pořád jezdíš na limitu, klepeš se o techničák a v dešti se plazíš jako šnek.
v kolech mam trosku zmatek, tak bych se rad ujistil:)
mojeho "prdika" sem koupil se zimnima, coz je dost neprakticky, v lete;)
takez chci koupit letnaky, a priznam se ze chci usetrit.. takze me zajima-
to co psal uplne jako prvni honza, je na starsi liberko,ze?
potrebuji tedy gumy 155/80 ...? + prislusne disky (13", 100mm, prumer 59,2) ?
co treba tyhle gumy? http://aukro.cz/item200570161_zanovni_p ... leva_.html http://aukro.cz/item200570284_zanovni_p ... leva_.html
za 200 mi to prijde fer
diky za nazory
Chápu že jako student máš asi hloubš do kapsy a 4 gumy za 4 stovky je zadarmo. Ale spočítej si dopravu, přezutí, vyvážení, čas....
Novou už můžeš sehnat od 600
Je to jen na tobě jaký botky dáš miláškovi
mas pravdu peple.. nepodival jsem se ani na dopravu, slo mi spis o to jestli to jsou vubec ony
ja spis teoretizuju.. a jinak prezuti - za podobnou cenu jsou k sehnani i rafky, myslim ze je lepsi mit 2 sady kol nez prezouvat jedny a ty same...
predevsim ale kouknu do velkyho pneu-bazaru co je u K.Varu, treba budou naky letnaky na skodovku
Já bych se spíš poohlédl na Aukro.cz, kde máš šanci "vydražit " celou sadu za neuvěřitelně nízkou cenu i s disky. Osobně dávám na léto přednost "165" . Mám pocit, že Libero je o hodně míň náchylné na boční vítr, lepší se řídí a je "měkčí". A v něděli u nás v Tuháni na auto-moto burze jsem viděl gumy "155" s 80-ti% vzorkem , 12 palcové s disky na malého Fiata ( rozteč nevyhovující) po 50 Kč. Hodně lidí je obhlíželo,. ale i prodávající je bral jako bezcenný, že to jsou "12". Avšak nevědí, že to jsou gumy na E10 Libero . Dědek
tak sem dnes udelal svemu vozitku (a hlavne sobe;) radost. fungl nove kleber letni gumy 165 za 700kc ks + prezuti, vyvazeni a je to dosti znat, rizeni uz ani tolik netahne doprava jako driv, uz jen decentne (geometrie). jeste to dnes ozkousim (jedu pracovne kus za mesto) a pak se rozhodnu jestli 'dobry' a nechat nebo se este vrtat v ty geometrii...
Když jsme u té geometrie. Hledal jsem "správný" údaj o sbíhavosti a zatím jsem nic nenašel. To, že Libera "táhnou doleva či doprava, to jsem se už smíříl. To je ale spíš vracením se (spíš nevracením) brzdového válečku na jednom kole. Nakonec co takhle odklon nebo spíš záklon ? Jak se šteluje ? A kolik je servisní míra?To doma udělat naprosto nelze. Dědek