Stránka 1 z 2

Hromádka neštěstí...

Napsal: čtv úno 16, 2006 9:47 am
od spunt
Kdysi pradávno ( zhruba ještě před rokem...) jsem měl Libero E12 1992 de luxe. Zajímavá věcička to byla a docela jsem jí měl rád, pak ovšem přišly zádrhele a hlavně financování tohoto vozu se mi jakožto studujícímu nedařilo. Inu prodal jsem to a navrátil jsem se k žigulíku na plyn. ( Jsem členem ladaklubu...). Nicméně teď se situace poněkud vylepšila a za velice slušný peníz jsem se před 14 dny stal majitelem Libera z roku 94. To, že to bude shnilé jsem předpokládal. Dokonce jsem to čekal i horší, patálie, které mě za tu dobu potkaly jsou značně nemilé. Počalo to tím, že po cestě z Prahy, kde jsem vozidlo nabyl do Olomouce, kde jest domov můj, zahynul akumulátor, chcípalo to, blikala na mě prapodivná kontrolka s tajuplným nápisem CHECK ENGINE a vždycky když svítila chovalo se to jakoby to vyplo zapalování a brzdilo to motorem. Stal jsem se tak autorem několika decentních zácpoidů. Do Olomouce jsem dojel, a raději jsem topil jen zadním topením, neboť při spuštění větráku předního topení se frekvence zobrazování mého oblíbeného nápisu CHECK ENGINE zvětšovala. Rádio jaktakž chrchlalo, ale Hajaju jsem po cestě vyslechl. Další den autíčko dostalo novou baterečku a v pořádku sloužilo. Check engine se objevil jen jednou a asi tak na vteřinu, když jsem podřadil a sám motorem brzdil... Pán co mi to prodával tvrdil, že v chladiči jest fridex a tak jsem se ani nebál toho, že další den přijde silnější mráz. Mráz přišel, ale fridex se jaksi nedostavil, to mělo za příčinu to, že nad termostatem je nalisovaná taková zahnutá trubičkoidní zatáčka, která roztažena zmrzlou vodou a trouchnivá korozí praskla. Inu z Hostivic mi ji ještě s kličkama na dveře a okýnka střelhbytě poslali novou - tedy celý ten kousek ( víčko termostatu), jen jsem netušil, proč ten původní díl tam byl omotán vázacím drátem. Zjistil jsem to až po oddělání toho víčka. Ten drát to víčko i s termostatem na tom držel. Tam, kde měl být závit nebylo nic, ani kolem. Teď už to mám zavařené, předevčírem to po vlastní ose v pořádku dolejo z dílny domů. Včera jsem to projížděl asi 40km a v pořádku, nicméně dns jsem opět nenastartoval... Začal jsem hedat chybku, a cosi mi říkalo, že to bude mít něco společného s tím, že včera po cestě přestalo hrát rádio a nefouká zadní topení... Pojistky jsem nenašel a vydal se hledat na internet. Našel jsem tu ten německý manuál a jdu se podívat, jestli jsou opravdu tak, jako jsou na tom obrázku. Ale mám pocit, že pojistkama se chyba neodstraní... čím by to mohlo být? Při startování nejde nic z výfuku, jen smrdí benzín...

Napsal: čtv úno 16, 2006 10:21 am
od Karel
Ten manual Ti asi moc nepomuze.Mas-li pocit ze BE tam je a nepali,tak vyndej svicky a pri statrovani musi preskakovat jiskry.
K.
:shock:

Napsal: čtv úno 16, 2006 10:40 am
od spunt
Rád bych, ale momentálně tu sněží tak, že není ani pořádně vidět z okna...

Napsal: čtv úno 16, 2006 10:56 am
od Karel
No... a snih je proti Ziguliku jeste zlatejsi a nerouhej se :!:
K.
:twisted:

Napsal: čtv úno 16, 2006 10:59 am
od spunt
Já se nerouhám, to je konstatování...

Napsal: čtv úno 16, 2006 11:01 am
od Karel
Ale rouhas,ja to cet... :evil:
K.
:evil:

Napsal: čtv úno 16, 2006 11:10 am
od spunt
Sněžení polevuje, jdu pátrat...

Napsal: čtv úno 16, 2006 12:43 pm
od Petr+Barča
Minulý týden jsem se potýkal s podobným problémem . Nestartovalo,smrděl benzín,když to jelo tak jenom na sytič. Myslel jsem že je to karburátorem , ale nakonec to byla vadná indukční cívka .
P+B.

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:06 pm
od spunt
Bohuzel sytic vytahnout nemuzu neb tam neni. Karburator se take nedostavil a zpozoroval jsem, ze svicky jiskru davaji. Stihl jsem tam dat i novou svicku a taky davala jiskerku malilineckou a slabouckou. Kable jsou v poradku, rozdelovac se mi nepodarilo otevrit, ale neco mi rika, jestli tam neni nekde nejaka ztrata na nejake kostre...? Kde bych to tak mohl najit? A jeste jedna takova blba otazka: Strikacka ma taky civku? Protoze ten kousek cehosi, z cehoz vede kabel doprostred rozdelovace se mi zda podezrele mala na to aby to byla civka... Dik za odpoved...

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:13 pm
od Karel
Ano je mala a musi tam zas prijit orig jinak poskodis rozdelovac a to cely,nebo jen jeho silovou cast. A ta jiskra by mela byt zlute syta a preskokova vzdalenost na elektrodach je 1,1mm.
K.
:D :D :D

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:43 pm
od spunt
A jejda, to neni radostna zprava... to zase budu cekat na civku... Kolik to tak muze stat? to tady nejspis nikde u nas mit nebudou, nejbliz tak v Jeseniku, kde jsem se s tim panem bavil po telefounu asi 2x a byl prijemny natolik, ze radeji volam do hostivic, nebo panu Svadlenkovi...
Nicmene ted uz nejsem doma, ale v procesu, takze si s tim nemuzu hrat. Navic jsem totalne vybil baterku svymy pokusy o startovani, takze jsem ji dal nabijet... Vecer to jeste prubnu, jestli to treba neda lepsi jiskerku a nahodou nenaskoci...

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:50 pm
od Jarda
:evil: Pochopil jse že ti liberko zatím neudělalo radost, ale po několika nepříjermnostech, které prožíváme všichni majitelé těchto autíček zjistíš že žigulík nebyl špatný, ale liberko je liberko Tak se nerouhej :twisted:

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:59 pm
od spunt
Liberko mam moc rad, je to takova stylovka... Zigulik byl nepremozitelny ve sve spolehlivosti a odolnosti... Liberko mam treti, prvni jsem mel e10 se sedmi misty v TP, mel jsem ho dva dny - dojel jsem s nim do Olomouce, dalsi den jsem ho rozjel se pochubit pritelkyni novym kocarem a po te co jsem ji nalozil a rozjeli se pro potencionalni tchyni do prace to zacalo podivne tancovat skakat a nejet - uhnily a urvaly se vsechny takove ty nosne casti co drzi zadni napravu... Inu bylo to nalozeno na odtahovku a panovi jsem to dovezl vratit. Zaplatil mi polovinu nakladu na odtahovku a vratil penize. Byl docela hodny a mel jeste dve subarka... Hned pak jsem koupil E12 - presne takove co je tu nahore vlevo, jen jsem se ho po skoro roce zbavoval, neb jsem byl v tisni financniho charakteru... Ted jsem zakoupil tady tuhletu modernejsi zalezitost a pokud to jelo, jelo to mooooc pekne. Jen zatim malokdy to jede... :P :D

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:06 pm
od peple
Žigulík je žigulík a Libero je Libero. Kždej pes jiná ves.
Pojistky u holeně pravé nohy pod palubkou a hlavní tři v kaslíku pod řadicí pákou.
Jinak po netu se špatně opravuje :wink:

No a pan Pipek je příjemný jen když něco prodává(vlastní zkušenost)

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:27 pm
od Karel
To,ze je slaba jiskra tak to pojistkama asi nebude.
K.
:o :? :D

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:34 pm
od peple
Karel píše:To,ze je slaba jiskra tak to pojistkama asi nebude.
K.
:o :? :D
No to je jasná :) , ale přestalo mu jít rádio a zadní topení. Neví kde sou tak to musí zprovoznit

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:38 pm
od Petr+Barča
Skus ještě vyčistit víčko rozdělovače a palec , třeba špatně převádí proud.
P+B.

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:44 pm
od Karel
Ano,ano ale... k radiu radit nebudu protoze si kazdy najde to sve napeti
ale k tomu topeni: skontrolovat relatko za kaslikem je to nejcastejsi pricina ze nejde topeni ale nejdriv ten vypinac u RB a poslouchat pri zap-vyp jest-li cvaka to relatko kdyz jo,tak pojistkou to nebude jedine kdyby se ovladaci a pracovni napeti bralo z ruznych pojistek :?:
K.
:shock: :shock: :shock:

Napsal: čtv úno 16, 2006 6:16 pm
od Jarda
Když si přečteš " Jak na to" Opravny, servisy - Zkušenosti tak se dozvíš o panu Pipkovi

Napsal: čtv úno 16, 2006 7:16 pm
od spunt
Pan Pipka je ten z Jeseníku?

Relátko toho topení necvaká.

Víčko rozdělovače jsem chtěl oddělat už ráno, ale nepodařilo se mi ty přirostlé šrouby povolit. Je tam přstup jak k penězům...

Teď jak jsem tam dal nabitou baterku, tak to taky nechytlo, ještě mě napadlo, jestli nemůže bát v té cívce voda, ten zagumovanej konektor mi připadal dost vlkej... A jestli té cívce voda vadí. Nebo jestli třeba není jen špatně ukostřená. Dost nutně bych to potřeboval během té volné chvilky co zítra mám rozpohybovat, neb v sobotu jsem slíbil rozvoz svatby... :cry: