Stránka 1 z 2

Jak vám to brzdí ?

Napsal: čtv úno 16, 2006 5:11 pm
od Martin H.
Zajímalo by mě, jak jste spokojení s účinností brzd. Můj dojem je, že Libero ( staré i nové) má slabší brzdy. U staršího typu jsem kvůli tomu dělal kompletní generálku brzd a moc to nepomohlo. Když jsem pak sháněl novější typ, svezl jsem se na zkoušku v jednom a brzdy stály taky za prd, no a v tom co jsem si teď pořídil to není o moc lepší. Co vy na to?

Martin

Napsal: čtv úno 16, 2006 5:35 pm
od Karel
Asi mas pravdu oproti Fabii to skoro nebrzdi .Nejrychlejsi a taky nejlacinejsi bude si to nechat overit na STK :?:
K.
:evil:

Napsal: čtv úno 16, 2006 11:32 pm
od pb
Když jsem si do našeho Libera sednul poprvé, tak jsem se taky lekl, že to vůbec nebrzdí.
Ale technickou to prošlo bez problémů.
A zatím jsem ubrzdil všechno.
Prostě to jen proti některým autům má ty brzdy takový "vlažný", měkký.

brzdy

Napsal: pát úno 17, 2006 1:30 pm
od dědek
No pánové, na to že to je tunový stroj , se brzdy chovají dost slušně. Nebo ten můj exemplář patří mezi vyjímky. Octávka to není to je fakt, ale touhle dobou jsem v zimě jezdil dost s Favoritem a to jsem se na brzdách modlil. Na suchu či mokrém asfaltu nic a na sněhu zadek ve smyku a auto na štorc . Libero to je paráda. Z domova můsím asi 300 m dost z kopečka (horor se Š1000- Š120 kdy přední kola stály a auto jelo nekontrolovatelně od manťáku k manťákuí) Octávka těžká na předek a ABS nedovolily z kopce zastavit. Libero je však jiný kafe. Dám za 1 a 4WD motorem šlejfuje jedna paráda. Čekal jsem, když motor je "přidělaný pomalu na kouli" že odlehčený předek bude blokovat a auto na sněhu bude značně přetáčivé. Příjemný překvapko, že tohle se nepotvrdilo. Jezdím, ale dost pomalu (proti Octávce) a když jsem si prohlédl ty fotky tady fóru, nechtěl bych zkoušet co vydrží ty trubky vepředu a za jak dlouho to třeba z šedesátky zastaví. Ale jak říkám, ja jsem s účinností brzd vcelku spokojený. Dědek

Napsal: pon úno 27, 2006 12:02 am
od spuntolomouc
Mě to brzdí slušně. My zvyklí na žigilíky bez posilovačů brzde žasneme, že vůz se chystá na kotrmelec... Jen, když do toho naložím kapelu to kapánek připomíná autíčko na setrvačník...

Účinnosť brzd

Napsal: sob bře 04, 2006 10:48 pm
od Lubomír
Mám asi štěstíčko na provedení, ale na brzdy pri STK chodí čumákovať celé osadenstvo , lebo každý čaká , taký prcek na valcoch ani nebude cítit, ale s obdivom chvália, že namerali vynikajúce hodnoty. A fakt , s brzdami nemám problémy, manželka sa často pokúša predupnúť podlahu, čo už nebrzdím, ale mnoho krát v kolóne radšej popustím, aby sa ten za mnou nepriblížil tak rýchle...Skrátka brzdí to usilovnejšie a radšej ako sa rozbieha...

Napsal: ned srp 06, 2006 10:43 pm
od fanfon
moje zkušenost ; zadřené-nepohyblivé plovocí uložení brzdových třmenů a nebo destiček to k přední nápravě.Zadní-zadřený váleček

Napsal: pon srp 07, 2006 8:13 pm
od peple
Zdá se mi že auto zase přibržďuje :evil:
Budu to zas muset rozebrat. Od doby co sem si nechal v servisu odborně opravit brzdy, tak to pořád zlobí.

Napsal: sob zář 23, 2006 10:11 pm
od peple
Brzdič byl nakonec dobrej, ale ty dva válečky brzdiče potřebovali vyčistit a promazat.
Teď už brzdí jak má. Teda na Libero 8)

Napsal: pon říj 22, 2007 8:29 pm
od Josef
Zdravím.
Na první dojem jsou brzdy fakt měkké. Z funkčností jem nikdy neměl problém ale se dřením skoro stále.Na spáteční cestě z Itálie mi začala přibrzdovat levá přední brzda. A ten problém mě stále zlobí. Sice na brzdění to nemělo velký vliv- byl jsem i párkrát na předběžné kontrole - vše v pořádku, až na tu spotřebu. Vyskoušel jsem všelico- pomohlo to krátkodobě- asi měsíc. Ty destičky musely už drhnout dřív- zbrousily kotouč (a taky sebe). Rozhodl jsem se na výměnu kotoučú s destičkama. Když jsem se konečně k tomu dostal, zjistil jsem že válečky jsou narezlé, a tudíž v nové poloze by netěsnili. A taky po vymytí gumiček v technickém benzínu jaksi nabobtnaly.
Sice vyprchá časem , ale já ten čas nemám. Odstavit auto na delší čas nepřipadá v úvahu .
Vše jsem objednal nové u Betahaze- vše v pohodě až na to že mi přišly dvě sady brzdových pístú- bylo to balení KIT. Vrátit se to nedá, takže to nabídnu v klubovém bazáru. V pátek se do toho pustím a o týden na technickou.

Napsal: pon říj 22, 2007 9:04 pm
od peple
S přibržďováním sem měl problém střídavě pořád. Naposled minulej tejden. Dal sem nový těsnění i pístky a říkám si "Sem to ale opravář". Ale prd. Po cca měsíci zase přibržďování a to už po iXtý. Celej zoufalej sem se pustil do akce. Plovoucí třmeny namazány(nezadíralo se), vůle trnu mezi hlavním brzdovým válcem a posilovačem taky OK(žádnej problém se stálým tlakem). A kolečka si dál vesele přibržďujou a to tak že čím dál tím víc. Mezitím volám Karlovi(přítel na telefon :lol: )co jako s tím dál. Ten jen tak mimo řečí prohodí že "symbolicky" maže i pístek pod prachovkou. Já trouba si celou dobu říkal že je tam přeci brzdovka a ta to tím pádem maže, ale ono ne! To těsnění brzdovku tak dokonale stírá že z druhý strany je úplný sucho. Takže vyšlápnout pístek až skoro ven, očistit a máznout(já dal vazelínu do homokinetickejch kloubů - je hustá a nereaguje s gumou). Teď to chodí jak má. Při sešlápnutí pedálu pístek vyjede a když pedál pustíš tak se jakoby kousíček vrátí a zbytek rozhodí kotouč. Jinak buď v klidu - pedál mám taky gumovej...

PS: Ta další sada pístků je snad nějakej fórek dodavatelů. Míra mi jednu sadu co mu po opravě zůstala navíc prodal a snad má ještě sadu těsnění...

Napsal: úte říj 23, 2007 7:45 am
od dědek
A ještě dovětek: Jak jsem časem zjistil, Libero na brzdách přímo"vyžaduje " určitou "házivost" kotoučů. Když jdou kotouče moc přesně , stále se i po odbrždění lehce destičky kotouče dotýkají a vůle se tam udělá až když kotouče "zavlní" a pro destičky udělají prostor. Když mám pocit , že mi předek přibržďuje , udělám cuk - cuk s volantem ( něco jako vozy F1 za zaváděcím vozem- ti ohřívají takhle gumy) a docela to pomáhá.Dědek

Napsal: úte říj 23, 2007 8:26 am
od Karel
dědek píše:A ještě dovětek: Jak jsem časem zjistil, Libero na brzdách přímo"vyžaduje " určitou "házivost" kotoučů. Když jdou kotouče moc přesně , stále se i po odbrždění lehce destičky kotouče dotýkají a vůle se tam udělá až když kotouče "zavlní" a pro destičky udělají prostor. Když mám pocit , že mi předek přibržďuje , udělám cuk - cuk s volantem ( něco jako vozy F1 za zaváděcím vozem- ti ohřívají takhle gumy) a docela to pomáhá.Dědek
S touto teorií zásadně nesouhlasím :!: toto spadá do kategorie motorisických mýtů a pověr.Brzdové kotouče házet nesmí :!: zde se to popisuje http://www.autoserva.cz/html/kovo_stroje.php
To přibržďování bude jiná závada.Ano, lehké pískání, teda přibrždění kotouče se dá na chvíli odstanit cuknutím volantu.Ale závada zústává.
K.
:(

Napsal: úte říj 23, 2007 9:35 am
od Mira
peple píše:...

PS: Ta další sada pístků je snad nějakej fórek dodavatelů. Míra mi jednu sadu co mu po opravě zůstala navíc prodal a snad má ještě sadu těsnění...
No mám pocit, že mají malou chbičku v tom SUBARU prográmku. Dal jsem objednat na vůz a hodilo to dvě sady :) . Třeba byla varianta se dvěma pístama. V té správné Imprze jich je šest na jedu brzdu, celkem 12. :lol: .

Mě když se to nevracelo, tak kromě pístu a těsnění sem měnil i hadice. Kamarádi mechanici mě přesvědčili že bývají častým zdrojem problémů s vracením pístku.

Napsal: úte říj 23, 2007 10:20 am
od Karel
Mira píše:No mám pocit, že mají malou chbičku v tom SUBARU prográmku.
sem měnil i hadice. Kamarádi mechanici mě přesvědčili že bývají častým zdrojem problémů s vracením pístku.
Nejspíš chyba v ovládání toho prográmku.Když si požadovaný díl /pístek/ zabarvíš, a přeneseš ho do objednávky,tak se objeví ještě objednávací číslo, a počet kusů na vůz.Nebo né :?: Já to pojistím ještě při uzavírání objednávky poznámkou, že jsou to díly na opravu jednoho auta.A pak už není co řešit.Další skrátka nepřevezmu.
K těm hadicím: Zase mýtus :arrow: To častějc vyhraješ džekpot ve sportce než narazíš na ucpanou hadici, která nepropouští zpět.Nejdřív bych ověřil na brzdových válcích náběh a ukončení brzdného účinku.To je varianta bez práce.
Nebo povolením odvzdušňováku u podezřelého kola.Muselo by to být natlakované, a kapalina by musela vystříknout pod tlakem.Je to tak :?:
K.
:(

Napsal: úte říj 23, 2007 12:04 pm
od covex
peple píše:S přibržďováním sem měl problém střídavě pořád. Naposled minulej tejden. Dal sem nový těsnění i pístky a říkám si "Sem to ale opravář". Ale prd. Po cca měsíci zase přibržďování a to už po iXtý.
To mi peple rekni jak tento problem diagnostikujes?

Nemoh byste nekdo udelat fotku kde to namazat? Celkem by me to zajimalo.

Napsal: úte říj 23, 2007 12:17 pm
od Karel
Fotka to sice není, ale snad to pomůže.

Obrázek
K.
:lol:

Napsal: úte říj 23, 2007 1:17 pm
od dědek
Teorie s "házivostí" kotoučů je přímo od člověka co se tím živí. Soustružník, který jako bokovku stáčí ojeté kotouče tvrdil opak, ale následně po povolení z univerzály a opětovném uchycení potvrdil, že otáčením v ložisku skutečně každý kotouč trochu hází. Schválně píšu "trochu" protože je to v setinách až pár desítek. Půl mm je taková házivost, která je už znát na pedálu a je to nepříjemné. Teoreticky vzato : co by jinak "donutilo" brzd. destičky ucuknout od kotouče než ona "házivost". A celý brzdový třmen nesmí ztratit pohyblivost v kluzném uložení. (Lze ověřit velkým šroubovákem nebo montpákou při vyndávání destiček. Dědek

Napsal: úte říj 23, 2007 1:33 pm
od peple
covex píše: To mi peple rekni jak tento problem diagnostikujes?
Třeba tím že jsem si objel v klídku sídliště(cca500m), na dvou místech lehce dobrzdil a po zastavení šáhl prstem na kotouč a spálil se. Nebo tak že v mírném, ale opravdu mírném klesání zastavím a po odbrždění se už auto samo nerozjede...
To je ale asi tak všechno čím sem schopen "diagnostikovat" :)
U mě to bylo fakt už moc špatný - nejdřív nic, nic a pak během dvou dnů se to zakouslo...

Napsal: úte říj 23, 2007 1:40 pm
od Karel
dědek píše: co by jinak "donutilo" brzd. destičky ucuknout od kotouče
Stále vedle :arrow:
Píst pracovního válce přední brzdy neboli pístek brzdiče "cestuje" zpět /ono ucuknutí/ jen o propružení které je dáno pružností onoho "O"kroužku čtvercového průřezu.Po uvolnění brzdového pedálu se vrátí asi o 0,2 až asi o 0,4 mm zpět a vznikne provozní vůle mezi pístkem,destičkou a kotoučem. A právě házivost kotouče tuto situaci s přibrzděním/horké kotouče/ vyvolává :!: Rozhození kotouče do stran nemůže v žádném případě zasunout zpět pístek brzdiče. Takže: házivost musí být minimální a pak uvolnit a přimazat pístky pod krycí manžetou.Taky nezapomenout uvolnit čepy-suport třmenu a v neposlední řadě destičky se musí :!: pohybovat volně v třmenu.Doporučuji odstranit plech co přimačkává destičky zezhora,a nebo ho odpružit, aby jen symbolicky tlačil.Lépe řečeno netlačil. Destička musí mít okolo sebe vůli, aby se za provozu volně pohybovala a doslova "drnčela" a tak vlastním chvěním stále odstraňovala nečistoty.
K.
:shock: