tlak oleje
tlak oleje
na opravě se stale pracuje jevyměněna
vodní pumpa
olejove čerpadlo
zabroušeny ventily vačka
vyměněny svíčky
plynovy lanko
přetěsněna vana
těsnění pod hlavou
seřízeny karburatur
novy vzduchovy filtr
auto jede ale je liny za 4 ,5 skoro stojí kopec problem
po zahřatí se rosvítí tlak oleje
včera jsem přijel po tmě po cca 4km jizdy vyfuk rozžhaveny uplně do červena
chyta na škrtnutí bez plynu
co dal?
vodní pumpa
olejove čerpadlo
zabroušeny ventily vačka
vyměněny svíčky
plynovy lanko
přetěsněna vana
těsnění pod hlavou
seřízeny karburatur
novy vzduchovy filtr
auto jede ale je liny za 4 ,5 skoro stojí kopec problem
po zahřatí se rosvítí tlak oleje
včera jsem přijel po tmě po cca 4km jizdy vyfuk rozžhaveny uplně do červena
chyta na škrtnutí bez plynu
co dal?
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace
Re: tlak oleje
Máš dobře nastavené časování ventilů a zapalování? Pokud máš motor už hodně vyběhaný, vůle mezi klikou a šálky je větší, pak při větším zahřátí motoru olej zřídne a větší vůlí uteče do klik.skříně a nepromaže všechny plochy - rozsvítí se kontrolka mazání.
Martin..
Martin..
Re: tlak oleje
podla toho,co pises-zeravy vyfuk,lenivy motor,lahko chyta atd..ja vravim ,ze maly predzapal ,takmer 0 alebo az + . Skus najprv to a uvidis. ozije to
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: tlak oleje
dovolím si komentár o rozsvietení kontrolky oleja v teplom motore: figlajs!
je to odfláknutá oprava olejového čerpadla!
oni skoro všetci mechamici s pôžitkom iba vymenia súkolie olejového čerpadla za nové a poskladajú motor - teda dajú nové tesnenie a založia víčko čerpadla a je to pre nich generálka motoru.
V skutočnosti je problém v bočnej vôli súkolia, nie v radiálnej vôli.
pre dobrú opravu je treba určite :
1.zmerať priemer hriadele čerpadla - má mať 12,5mm približne, možná je to palcová miera, ale ojeté čerpadlo má priemer tej hriadelky aj pod 12mm, a to potom nefunguje. Hriadeľku vymeniť za dobrý rozmer, oploštenie sa dá jednoducho vypilovať flexkou a pilníkom, ja som použil takú peknú lesklú tyčku pôvodne z plotra, mala 12,5 mm.
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK, ale staré je treba určite zabrúsiť do roviny obe čelá kolies na rovnaký rozmer, a le hlavne na tú istú mieru zabrúsiť aj dosadaciu plochu pre víčko olejového čerpadla. Vo víčku býva vydretá priehlbina - víčko zabrúsiť do roviny, dno priehlbiny pre koliečka v telese čerpadla (horčíková zliatina - "prsa" motoru) takisto zabrúsiť do roviny - býva vymleté. Potom sa vždy zistilo, že priehlbina pre koliečka je o pár desatín hlbšia ako je šírka koliečok, tak som vždy odobral aj z telesa prsu (- raz dokonca až 0,45mm!)kým neboli koliečka zarovno s okrajom - zistí sa proti svetlu - žiadna špára, prípadne len minimálna.
3. Potom sa hrúbkou tesnenia pod víčkom čerpadla dá dostaviť bočná vôľa kolies, ale musí byť na úrovni jednej hrúbky papiera do tlačiarne, žiadne zelené tesnenia 0,4 alebo 0,8mm nefungujú! to by bola zbytočná práca.
Takto poskladané čerpadlo aj pri teplom motore zhasína kontrolku mazania po pootočení štartérom, a už dá pokoj, a hlavne maže poctivo klukové ložiská aj s vymletými panvičkami, kým nemajú vôlu tak do 0,4mm. až potom nestíha, ako správne píše Martin H., ale to už potom klepe klukovka a neskôr sa pretočí panvička a .... smrť motora na pár zdvihov.
A do ruda rozpálený výfuk - bežný jav, ale svedčí o chudobnej zmesi (vtedy je stredná teplota horenia vyššia, emisie bývajú OK, ale motor trpí, riešil som to ubratím na vzdušníku volnobehu - teda zašroubovaním , je to tá podivne istená skrutka s jemným závitom a ihlou na prírube karburátora, čo je dostupná uplne kolmo zhora, a je to jediný nastavopvací prvok pre servisáka dostupný. - teda ešte ten šikmý doraz klapky radi štelujú, ale to potom rozhasia načisto, lebo nemajú ako zmerať správne pootvorenie klapky...tých 0,51mm tuším.
a o chudobnej zmesi svedčí aj slabý výkon - jednoducho vo válci prebehne cyklus príliš rýchlo, ochudobnená zmes horí omnoho rýchlejšie ako bohatšia!
A skontroluj aj vôlu v pripojení rozdelovača - daj víčko dolu a pootáčaj za palec, ak je tam vôla, tak aj strobáková hodnota na volnobehu je pod zaťažením a pod podtlakom inde - jo, a skús nasatím vzduchu ústami sledovať, či sa pootáča doska s halovými snímačmi v rozdelovači! musí sa lahučko pootočiť, inak pre vyššie otáčky a zaťaženie nie je dostatočný predstih a motor netáhne. Niekedy to stačí prestriekať konkorom, prepláchnuť špinky a rozhýbať, a motor ide.
Tak , a teraz diskutujte, kto má lepšie rady...
je to odfláknutá oprava olejového čerpadla!
oni skoro všetci mechamici s pôžitkom iba vymenia súkolie olejového čerpadla za nové a poskladajú motor - teda dajú nové tesnenie a založia víčko čerpadla a je to pre nich generálka motoru.
V skutočnosti je problém v bočnej vôli súkolia, nie v radiálnej vôli.
pre dobrú opravu je treba určite :
1.zmerať priemer hriadele čerpadla - má mať 12,5mm približne, možná je to palcová miera, ale ojeté čerpadlo má priemer tej hriadelky aj pod 12mm, a to potom nefunguje. Hriadeľku vymeniť za dobrý rozmer, oploštenie sa dá jednoducho vypilovať flexkou a pilníkom, ja som použil takú peknú lesklú tyčku pôvodne z plotra, mala 12,5 mm.
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK, ale staré je treba určite zabrúsiť do roviny obe čelá kolies na rovnaký rozmer, a le hlavne na tú istú mieru zabrúsiť aj dosadaciu plochu pre víčko olejového čerpadla. Vo víčku býva vydretá priehlbina - víčko zabrúsiť do roviny, dno priehlbiny pre koliečka v telese čerpadla (horčíková zliatina - "prsa" motoru) takisto zabrúsiť do roviny - býva vymleté. Potom sa vždy zistilo, že priehlbina pre koliečka je o pár desatín hlbšia ako je šírka koliečok, tak som vždy odobral aj z telesa prsu (- raz dokonca až 0,45mm!)kým neboli koliečka zarovno s okrajom - zistí sa proti svetlu - žiadna špára, prípadne len minimálna.
3. Potom sa hrúbkou tesnenia pod víčkom čerpadla dá dostaviť bočná vôľa kolies, ale musí byť na úrovni jednej hrúbky papiera do tlačiarne, žiadne zelené tesnenia 0,4 alebo 0,8mm nefungujú! to by bola zbytočná práca.
Takto poskladané čerpadlo aj pri teplom motore zhasína kontrolku mazania po pootočení štartérom, a už dá pokoj, a hlavne maže poctivo klukové ložiská aj s vymletými panvičkami, kým nemajú vôlu tak do 0,4mm. až potom nestíha, ako správne píše Martin H., ale to už potom klepe klukovka a neskôr sa pretočí panvička a .... smrť motora na pár zdvihov.
A do ruda rozpálený výfuk - bežný jav, ale svedčí o chudobnej zmesi (vtedy je stredná teplota horenia vyššia, emisie bývajú OK, ale motor trpí, riešil som to ubratím na vzdušníku volnobehu - teda zašroubovaním , je to tá podivne istená skrutka s jemným závitom a ihlou na prírube karburátora, čo je dostupná uplne kolmo zhora, a je to jediný nastavopvací prvok pre servisáka dostupný. - teda ešte ten šikmý doraz klapky radi štelujú, ale to potom rozhasia načisto, lebo nemajú ako zmerať správne pootvorenie klapky...tých 0,51mm tuším.
a o chudobnej zmesi svedčí aj slabý výkon - jednoducho vo válci prebehne cyklus príliš rýchlo, ochudobnená zmes horí omnoho rýchlejšie ako bohatšia!
A skontroluj aj vôlu v pripojení rozdelovača - daj víčko dolu a pootáčaj za palec, ak je tam vôla, tak aj strobáková hodnota na volnobehu je pod zaťažením a pod podtlakom inde - jo, a skús nasatím vzduchu ústami sledovať, či sa pootáča doska s halovými snímačmi v rozdelovači! musí sa lahučko pootočiť, inak pre vyššie otáčky a zaťaženie nie je dostatočný predstih a motor netáhne. Niekedy to stačí prestriekať konkorom, prepláchnuť špinky a rozhýbať, a motor ide.
Tak , a teraz diskutujte, kto má lepšie rady...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: tlak oleje
zatim to vypada na hlavu
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace
Re: tlak oleje
To by mohlo bejt(přesně tohle se dělo když jsem to svoje koupil). Ale me to tlakovalo do vody. Máš vodu v oleji nebo opačně? Nebo ti voda lítá ven? Hlavně jestli budeš dělat hlavu, tak nechat srovnat. Jinak je to zbytečná práce i kdybys dal origo těsnění. Dal jsem hlavu přebrousit a jezdím na Ajusu (jedno z nejlevnějších těsnění vůbec). Motor najel asi 20 000 a bez problému. Jo ještě -jaký máš tlaky?
Re: tlak oleje
šaly
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace
Re: tlak oleje
tak rok mam zasebou a ještě nejezdim mam si zavolat za měsic u druheho mi odešla spojka
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
[quote="Lubomír"]
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK,
Dá se někde toto soukolí nové zehnat??
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK,
Dá se někde toto soukolí nové zehnat??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
Ako funguje signalizacia tlaku oleja?? V pravotocivých zakrutach mi obcas (castejsie ) sa rozsvieti mazanie. (asi olejová pumpa nema co nasat) ale ostane svietit, znamena ze tam nastane zmena po kt nemaze , alebo je to len to ze kontrolka nevie spatne zhasnut ak uz maze dobre?? suvisi rozsvietenie kontrolky nejak z tesnstou olejoveho systemu?? napr. ze by sa rozsvecovala ak by bolo otvorene viecko (len pre uplnost fungovania a pochopenia) vdaka.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: tlak oleje
Skoro na sto procent je to opotřebované čidlo oleje. Vyměň ho a vše bude O.K. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
Primárním důvodem k rozsvícení kontrolky je ale nedostatek oleje - ani v ostře projeté táhlé zatáčce se normálně nerozsvítí, když do minima nechybí víc než nějakého půl litru. Jestli ti to auto dělá když máš podle měrky oleje správně, tak něco není v pořádku.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: tlak oleje
... a skoro ostatok do 100 procent je to málo oleja. hih. skontroluj to, a neval do tých zákrut 200...s Tutim sa skoro trefujeme do dôvodu aj termínu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: tlak oleje
no primární to určitě je,ale v čerpadlo musí taky udělat dostatečnej tlak k tomu,aby bylo všechno dobře mazáno.Když jsem měl velký vůle na hvězdici i hřídelce od čerpadla,tak mi kontrolka svítila skoro pořád a to byla oleje plná vana.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
Promiňte, že se opakuju, ale dá se zehnat ta hvězdica a hřídelka nová? díky
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: tlak oleje
u subaru by měla jít objednat originál
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
A nevíš jaká by byla cena +-?. na netu jsem nic takého nenašel...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
tady najdeš co to stojí na nové liberko:
viewtopic.php?f=11&t=1464&p=19234#p19220
zkus to poptat v betahase
viewtopic.php?f=11&t=1464&p=19234#p19220
zkus to poptat v betahase
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
Díky moc. Webový kontakt by byl??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
už to tu bylo milionkrát:
vochomurka.m@betahase.cz
475 200 437
http://www.betahase.cz/kontakt.aspx
kdyžtak vrtulku olejového čerpadla na nové mám tu co sem měnil, fungovala myslím ještě slušně ale nová je nová - nevím jestli se na nové a starší liší...
vochomurka.m@betahase.cz
475 200 437
http://www.betahase.cz/kontakt.aspx
kdyžtak vrtulku olejového čerpadla na nové mám tu co sem měnil, fungovala myslím ještě slušně ale nová je nová - nevím jestli se na nové a starší liší...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero