Tak, a další CHECK ENGINE mám za sebou:
-po akcii s výmenou výfuku sa z neznámych príčin už prvý štart na novom výfuku začal "jednoválcovým" chodom, ale potom sa motor rozbrblal, ale mal taký divnejší , klokotavý zvuk, nevadí, šlo sa domov (výmenu som robil v chatovom lesnom servise). No, cestou domov sa teda chod motora vyznačoval obrovskou spotrebou a neochotou zrýchlovať, hodnota podtlaku na volnobehu nižšia - tak 50kPa, nižšie otáčky na volnobehu.
- tak sa šlo v prvom rade po zemniacich kábloch, prívodoch od baterky, Martinekk meral úbytky pri štartovaní a prizemňoval lambdu (jednodrátovú) - asi niektorý snímač bude mať voľnú zem, ale nič sa nezmenilo, tam to nie je.
- potom sa ráno cestou do práce dvakrát rozblikal obávaný nápis, motor len klokotal na volnobehu, po zdarnom prekonaní preplnenej križovatky nápis zhasol, a motor znova ťahal, ale len pár sto metrov, znova to isté, cestou z práce znova, no prúser. - začal som lepšie chápať dôvody, prečo zúfalci v Prešove namontovali nazad starý výfuk, keď Liberko po výmene výfuku nešlo
- a motor má nestabilný volnobeh - skoro ide skapať, ale pozbiera sa a zvýši otáčky, hodnota podtlaku na voľnobehu zasa vyššia ako predtým - tak 70kPa.
- tak som vyblikal závady - čierne konektory(pamäť závad) vyblikali históriu, ale hlavne 23 - niečo so saním? a zelené konektory (aktuálne závady)nedávajú nič iba signál OK (teda 5 dlhých blikov) po naštartovaní, po pridaní plynu nad 2000 ot a čakaní na diagnózu už nič, teda všetko je v poriadku, ale voľnobeh je nestabilný.
- výmena toho ventilku na tri drátky nad rozvoďákom za iný - nič sa nezmenilo
- výmena škrťáku na domčeku sania - nič, ale viem, že pri zapchatí hadičky a aj toho škrťáku sa otáčky ustálili - že by netesnosť parohov sania? - hodnota podtlaku na voľnobehu zasa vyššia ako predtým - tak 70kPa.
- kontrola tesnosti parohov sania - demontáž parohov, pretesnenie tesnenia k bloku, nová hadička do parohu - nič, otáčky kolíšu, ale aspoň motor ťahá jak drak (ako dlho?- do nového výpadku - dokedy?)
- podozrenie padá na tie puge canister a iné ventily v neprístupnej zóne a tiež hadičky, tak zajtra si na to dám majzla...a budem informovať - to by ma nenapadlo, že výmena výfuku bude mať také náskledky, jó, Liberko má muchy - zatial som vždy zvíťazil, tak nevešám hlavu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka